Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

WT en WB stempel

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RickR86
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

WT en WB stempel

Bericht door RickR86 »

Ik ben afgelopen week naar de US geweest voor mijn werk. Ik heb dus een stempel met de afkorting WB. Over 2,5 week ga ik terug voor vakantie, hier krijg je normaal een WT stempel. De stempel is nog tot 9 juli geldig, moet ik alsnog een nieuwe halen omdat ik in dit geval voor mijn vakantie naar de US ga?
Jrabakker
Amerikakenner

Re: WT en WB stempel

Bericht door Jrabakker »

Je krijgt een nieuwe stempel of je het nu wilt of niet, dit gebeurt bij immigratie als je het land binnenkomt. De stempel is een indicatie van je entry in de usa, en geeft je status weer + vertrekdatum. Omdat je thuis bent geweest (neem ik aan), is de 90 dagen teller gereset en krijg je weer een maximum overblijfperiode van 90 dagen. Tenzij de immigratie officier anders beslist, hij kan ervoor kiezen je een kortere periode toe te kennen.

WB= waiver business; WT=waiver tourism.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Je krijgt niet elke keer een nieuwe stempel. Misschien wel aan de luchthaven, maar niet overland.
In 2013 gingen wij eerst naar Boston (daar kregen we onze US stempel). Daarna bezochten we - via land, dus geen vlucht - Canada (Canadese stempel), maar toen we terug de VS binnen reden gaven ze ons geen nieuwe stempel.

Als de ene keer vor zaken is en de andere keer toerisme, zou ik wel twee stempels verwachten.
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Dat is omdat jullie op de orginele I94 een herintrede maakten. TS is terug naar NL gereisd en heeft daarmee de 90 dagen klok gereset.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer