Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw paspoort???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
michelle1985
Amerikafan

Nieuw paspoort???

Bericht door michelle1985 »

hallo,

Ik ga in augustus op vakantie naar Amerika. Nou heb ik gehoord dat je daarvoor nu een nieuw paspoort nodig hebt (ik weet even niet meer hoe het heet wat erin moet zitten). Mijn paspoort is nog geldig tot 18 jan. 2005, dat is dus dan nog meer dan 3 maanden. Kan ik nou met dit paspoort reizen of moet ik een nieuwe aanvragen? Ik heb wel gevonden dat het paspoort in ieder geval machinaal leesbaar moet zijn, dat zijn ned. paspoorten sinds 1995, dus dat is geen probleem.
ik hoop dat iemand dit weet.

Groetjes, Michelle
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Lees even het bericht dat Dennis op 15 Juni j.l. geplaatst heeft: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=528

Dat zal je vraag volledig beantwoorden.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
michelle1985
Amerikafan

dank je, ik heb dit net doorgelezen. Ik snap nu wel dat ik dus niet een paspoort met een biometrisch kenmerk hoef te hebben. Maar ik weet nu niet zeker of het paspoort nou nog 3 of 6 maanden geldig moet zijn (die van mij is als ik ga nog 3,5 maand geldig). Weet iemand dit misschien? (ik heb net wel andere vragen of dit forum doorgekeken, maar zag dit er niet bij staan)
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

michelle1985 schreef:Maar ik weet nu niet zeker of het paspoort nou nog 3 of 6 maanden geldig moet zijn (die van mij is als ik ga nog 3,5 maand geldig). Weet iemand dit misschien? (ik heb net wel andere vragen of dit forum doorgekeken, maar zag dit er niet bij staan)
Hoi Michelle,

Volgens mij moet je paspoort na terugkomst nog 6 maanden geldig zijn!

Groetjes,
Jacqueline
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Maar ik weet nu niet zeker of het paspoort nou nog 3 of 6 maanden geldig moet zijn
Volgens mij moet dit 3 maanden zijn (90 dagen). Tenminste als ik de site van de US embassy moet geloven: http://www.usemb.nl/dcnvviwa.htm#geldig => Uw paspoort dient tenminste geldig te zijn voor de duur van uw verblijf in de V.S. (indien de geldigheid van uw paspoort binnen 90 dagen na aankomst in de V.S. afloopt, beperkt dit de duur van uw verblijf)

Ikzelf zou het zekere voor het onzekere nemen en een nieuw paspoort aanschaffen. Dit is toch nog gewoon geldig zonder biometrisch kenmerk na 26 oktober 2004 (zie Paspoorten uitgegeven op of na 26 oktober 2004 moeten van een biometrisch kenmerk zijn voorzien. Als uw paspoort voor deze datum is afgegeven (op voorwaarde dat het een individueel machinaal leesbaar paspoort is) kunt u nog gebruik maken van dit paspoort zonder visum, ook al bevat het geen biometrisch kenmerk. )

Groetjes

Monique
michelle1985
Amerikafan

Hallo,

Bedankt voor de reaktie's! Ik heb inderdaad ook verschillende dingen gelezen, ik vond ook dat van die drie maanden op usemb.nl, maar daar stond ook bij "U.S. Advises Travelers on Safe, Speedy Entry at Borders" het volgende:
Make sure you have a valid nonimmigrant visa and a passport valid for six months beyond your initial stay in the United States. There are some exceptions to this requirement.

:? Ik weet wel dat het visum niet nodig is, maar die 6 maanden :?
Ik ga vanmiddag maar voor de zekerheid een nieuw paspoort aanvragen, dan is het in ieder geval goed. In ieder geval nogmaals bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Michelle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer