Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jetlag van de kinderen na terugkeer in Nederland
- repelsteeltje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Jetlag van de kinderen na terugkeer in Nederland
Wij zijn nu 4 dagen terug in Nederland, na 4,5 week vakantie in het westen van de Verenigde Staten en merken dat de kinderen ( 8 en 10 jaar) erg veel moeite hebben met het inslapen 's avonds.
De eerste avond was niet zo'n probleem omdat we een lange vlucht hadden gehad en iedereen erg moe was.
Wel waren we allemaal tegen 3:00 klaar wakker tot een uur of 5:00. De volgende ochtend hebben we de kinderen om 11:30 maar wakker gemaakt.
De volgende dag was een groter probleem. Geen van de kinderen kon in slaap komen. Om 1:00 hebben we uit pure ellende maar een filmpje voor ze opgezet en uiteindelijk tegen een uur of 4 viel iederen weer in slaap. Wel hebben we de volgende morgen de wekker gezet en zijn we rond 9 uur uit bed gegaan.
Deze dag heb ik de huisarts gebeld of hij misschien melatonine kon voorschrijven, maar dat kon/ wilde hij niet,wel mochten we het zelf bij de apotheek of drogist halen. De werkzame stof zit in veel lagere dosering in deze pillen (0,2 mg). De apotheek adviseerde een dosering van minimaal 1 mg voor de kindern dat dus neerkomt op 5 redelijk grote harde pillen.
We hebben dus 2 uur voor het slapen 5 pillen in de vla gedaan. De kinderen gingen tegen 21:00 naar bed en sliepen 2 uurtjes en waren vervolgens tot een uur of 1 wakker. Een verbetering dus. Gisteren ging het weer iets beter en sliepen ze tegen 23:00 uur. Wel had de oudste erg veel moeite met inslapen. Ik hoop dat we vanavond weer wat beter slapen.
Tot nu toe had ik hierover nooit iets gelezen, maar ik ben erg blij dat we niet later terug gekeerd zijn. Volgende week hebben we nog vakantie en kunnen we weer op normale tijden slapen (hoop ik)
Monique
De eerste avond was niet zo'n probleem omdat we een lange vlucht hadden gehad en iedereen erg moe was.
Wel waren we allemaal tegen 3:00 klaar wakker tot een uur of 5:00. De volgende ochtend hebben we de kinderen om 11:30 maar wakker gemaakt.
De volgende dag was een groter probleem. Geen van de kinderen kon in slaap komen. Om 1:00 hebben we uit pure ellende maar een filmpje voor ze opgezet en uiteindelijk tegen een uur of 4 viel iederen weer in slaap. Wel hebben we de volgende morgen de wekker gezet en zijn we rond 9 uur uit bed gegaan.
Deze dag heb ik de huisarts gebeld of hij misschien melatonine kon voorschrijven, maar dat kon/ wilde hij niet,wel mochten we het zelf bij de apotheek of drogist halen. De werkzame stof zit in veel lagere dosering in deze pillen (0,2 mg). De apotheek adviseerde een dosering van minimaal 1 mg voor de kindern dat dus neerkomt op 5 redelijk grote harde pillen.
We hebben dus 2 uur voor het slapen 5 pillen in de vla gedaan. De kinderen gingen tegen 21:00 naar bed en sliepen 2 uurtjes en waren vervolgens tot een uur of 1 wakker. Een verbetering dus. Gisteren ging het weer iets beter en sliepen ze tegen 23:00 uur. Wel had de oudste erg veel moeite met inslapen. Ik hoop dat we vanavond weer wat beter slapen.
Tot nu toe had ik hierover nooit iets gelezen, maar ik ben erg blij dat we niet later terug gekeerd zijn. Volgende week hebben we nog vakantie en kunnen we weer op normale tijden slapen (hoop ik)
Monique

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Herkenbaar....ik kan met de beste wil van de wereld geen kind meer genoemd worden,maar ik ben ook altijd een week bezig om weer in het Hollandse ritme te komen.
Het is voor een volwassene denk ik wat makkelijker,omdat ik gewoon de tijden volg die mijn lijf aangeeft,dus gewoon langzaam bijkomen en desnoods midden in de nacht nog werken.
Het is voor een volwassene denk ik wat makkelijker,omdat ik gewoon de tijden volg die mijn lijf aangeeft,dus gewoon langzaam bijkomen en desnoods midden in de nacht nog werken.
Wij hebben alle keren vanuit de US een giga jetlag gehad. Soms dachten we de eerste dag : hé het gaat deze keer goed, maar liepen de andere dag tegen de man(nen) met de hamer(s)
Het zal altijd wel zo blijven van west naar oost, andersom is het een stuk minder.
Sterkte met de kids, nog even volhouden. Na het weekend zal het best wel weer beter gaan.
Het zal altijd wel zo blijven van west naar oost, andersom is het een stuk minder.
Sterkte met de kids, nog even volhouden. Na het weekend zal het best wel weer beter gaan.
Groetjes, Nel
-
Nonaj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben nog maar 1x naar Amerika geweest, maar ben toen ook een week bezig geweest om in mijn normale ritme te komen. Ik ga altijd al wel vrij laat naar bed (half 1, 1 uur), maar toen ik uit Amerika terug kwam lag ik rustig tot een uur of 3,4 nog wakker....Pete.Z schreef:Herkenbaar....ik kan met de beste wil van de wereld geen kind meer genoemd worden,maar ik ben ook altijd een week bezig om weer in het Hollandse ritme te komen.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ja zeer herkenbaar allemaal,
van hier naar de US nooit geen probleem, alleen dat je op de eerst dag rond een uur of 4 's morgens wakker wordt.
Terug naar nederland duurt altijd wel langer,
er wordt wel gezegt:
per "uur tijdsverschil" heb je een dag nodig om te herstellen,
van New york naar Nederland, dus 6 dagen nodig om te "herstellen",
klopte aardig bij mij
van hier naar de US nooit geen probleem, alleen dat je op de eerst dag rond een uur of 4 's morgens wakker wordt.
Terug naar nederland duurt altijd wel langer,
er wordt wel gezegt:
per "uur tijdsverschil" heb je een dag nodig om te herstellen,
van New york naar Nederland, dus 6 dagen nodig om te "herstellen",
klopte aardig bij mij
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zijn nu een week terug uit Amerika en vannacht ben ik voor het eerst meteen in slaap gevallen.
De eerste nachten lag ik tot 5 uur wakker. Daarna heb ik Melatonine genomen (3mg) en sliep iets sneller in.
Ik ben nu alleen aan het begin van de middag nog erg moe.
Wij hebben ook bewust de vakantie zo gepland dat de kinderen nog twee weken de tijd hebben om weer in het ritme te komen.
Marjon
De eerste nachten lag ik tot 5 uur wakker. Daarna heb ik Melatonine genomen (3mg) en sliep iets sneller in.
Ik ben nu alleen aan het begin van de middag nog erg moe.
Wij hebben ook bewust de vakantie zo gepland dat de kinderen nog twee weken de tijd hebben om weer in het ritme te komen.
Marjon
Thieu en ik hadden deze keer gelukkig weinig last van jetlag. Maar kleine Huub was nu steeds om 23.00 uur klaar wakker. Zo van ik heb mijn middagdutje uit (-6 uur in Virginia klopte dat natuurlijk aardig). Gelukkig was dit maar een paar dagen en zat hij snel weer in zijn normale ritme. Want echt leuk was het niet, zo'n wakker kind als jij net lekker naar bed wil gaan
Groetjes
Liliane
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
- repelsteeltje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
we hebben de hele nacht door geslapen
Ja, we komen weer in ons ritme.
Afgelopen nacht hebben we weer voor het eerst de hele nacht doorgeslapen.
De kinderen gingen tegen half 9 naar bed omdat ze slaperig waren en ze hebben heerlijk geslapen. Wel nemen ze nog melatonine twee uurtjes voor ze gaan slapen. We zijn nu 5 nachtjes in Nederland.
Afgelopen nacht hebben we weer voor het eerst de hele nacht doorgeslapen.
De kinderen gingen tegen half 9 naar bed omdat ze slaperig waren en ze hebben heerlijk geslapen. Wel nemen ze nog melatonine twee uurtjes voor ze gaan slapen. We zijn nu 5 nachtjes in Nederland.

West naar oost jetlag is om de één of andere reden vervelender dan andersom.
nielstip (geleend van een stewardess): Meestal kom je 's morgens aan in nederland. Ga dan niet naar bed, hoe moe je ook bent, maar blijf op , wakker en doende tot eind van de middag (zeg maar 1600 uur). Dan naar bed, en na 2 uur weer opstaan. Dat doet pijn, is vreselijk vervelend, maar moet toch. Daarna rond je normale nederlandse tijd naar bed. En dan de volgende dag gewoon een wekker zetten. En ook echt opstaan voor 9 uur Zo hebben wij eigenlijk weinig last van jetlags.
nielstip (geleend van een stewardess): Meestal kom je 's morgens aan in nederland. Ga dan niet naar bed, hoe moe je ook bent, maar blijf op , wakker en doende tot eind van de middag (zeg maar 1600 uur). Dan naar bed, en na 2 uur weer opstaan. Dat doet pijn, is vreselijk vervelend, maar moet toch. Daarna rond je normale nederlandse tijd naar bed. En dan de volgende dag gewoon een wekker zetten. En ook echt opstaan voor 9 uur Zo hebben wij eigenlijk weinig last van jetlags.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nonaj schreef:Ik ben nog maar 1x naar Amerika geweest, maar ben toen ook een week bezig geweest om in mijn normale ritme te komen. Ik ga altijd al wel vrij laat naar bed (half 1, 1 uur), maar toen ik uit Amerika terug kwam lag ik rustig tot een uur of 3,4 nog wakker....Pete.Z schreef:Herkenbaar....ik kan met de beste wil van de wereld geen kind meer genoemd worden,maar ik ben ook altijd een week bezig om weer in het Hollandse ritme te komen.
Ik dus ook,met 1 verschil,ik ga gewoon niet slapen.Ik hou het ritme aan van mijn lichaam,en meestal ben ik na een week weer terug op NL tijd.
Is natuurlijk lastiger als je weer aan het werk moet.
Dit is inderdaad de beste manier.novw schreef:nielstip (geleend van een stewardess): Meestal kom je 's morgens aan in nederland. Ga dan niet naar bed, hoe moe je ook bent, maar blijf op , wakker en doende tot eind van de middag (zeg maar 1600 uur). Dan naar bed, en na 2 uur weer opstaan. Dat doet pijn, is vreselijk vervelend, maar moet toch. Daarna rond je normale nederlandse tijd naar bed. En dan de volgende dag gewoon een wekker zetten. En ook echt opstaan voor 9 uur Zo hebben wij eigenlijk weinig last van jetlags.
Ik kwam meestal op zondag aan en bleef dan ook wakker tot een uur of 9 of 10 s'avonds. Op maandag ging ik dan gewoon om 6 uur s'ochtends naar mijn werk en probeerde mezelf zo meteen in het ritme te brengen. Ik had er meestal op woensdag ochtend de meeste moeite mee, maar koffie en wat snacks (zoet spul) hielp dan altijd wel.
Als je op de dag van aankomst meteen wilt slapen, probeer dat dan inderdaad in de middag te doen en maar voor een uurtje (of 2), ga daarna op een "normale" tijd naar bed en slaap vooral niet in s'ochtends.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Mijn man vliegt enkele keren per jaar naar Houston, Texas. Komt dan op zaterdagochtend thuis en mag maandag weer "fris" op het werk verschijnen...
Dat lukt hem steeds weer goed doordat hij zaterdagmiddag maar twee uurtjes slaapt maximaal. Daarna schakelt hij weer over op zijn normale Hollandse ritme.
Uit ervaring kunnen we zeggen dat het belangrijk is de dag van aankomst en de dag erna veel buiten te zijn, of in ieder geval zo veel mogelijk zonlicht in de ogen te krijgen. Je lichaam maakt zelf melatonine aan en doet dat doordat het donker wordt. Ga je overdag veel in het licht en daarna in het donker slapen, wordt de melatonineproductie gestimuleerd.
Melatoninepillen zijn eigenlijk pas echt effectief bij 3 mg. Volwassenen of kinderen maakt niet uit.
Succes,
Minoes
Dat lukt hem steeds weer goed doordat hij zaterdagmiddag maar twee uurtjes slaapt maximaal. Daarna schakelt hij weer over op zijn normale Hollandse ritme.
Uit ervaring kunnen we zeggen dat het belangrijk is de dag van aankomst en de dag erna veel buiten te zijn, of in ieder geval zo veel mogelijk zonlicht in de ogen te krijgen. Je lichaam maakt zelf melatonine aan en doet dat doordat het donker wordt. Ga je overdag veel in het licht en daarna in het donker slapen, wordt de melatonineproductie gestimuleerd.
Melatoninepillen zijn eigenlijk pas echt effectief bij 3 mg. Volwassenen of kinderen maakt niet uit.
Succes,
Minoes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is waarschijnlijk het geheim geweest van ons succes deze keer. Wij kwamen op een donderdag aan, en waren meteen druk met allerlei zaken als boodschappen doen, cavia ophalen, in de tuin aan het werk, etc. Vrijdag heb ik gewerkt (hoewel iedereen mij voor gek verklaarde) en ik heb nergens last van gehad.Minoes schreef: Uit ervaring kunnen we zeggen dat het belangrijk is de dag van aankomst en de dag erna veel buiten te zijn, of in ieder geval zo veel mogelijk zonlicht in de ogen te krijgen. Je lichaam maakt zelf melatonine aan en doet dat doordat het donker wordt. Ga je overdag veel in het licht en daarna in het donker slapen, wordt de melatonineproductie gestimuleerd.
Succes,
Minoes
Marianne
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vorig jaar ben ik een week lang "ziek" geweest van de jetlag. We zijn toen smiddags in USA vertrokken en smorgens om 7 uur in NL aangekomen. Ik had die dag een welcome back party (3 mnd weggeweest) en ging rond 23.00 doodmoe naar bed. Paar dagen niet kunnen slapen en overdag heel moe, hoofdpijn en erg gevoelig. Je hoefde maar iets te zeggen of ik viel uit
Dit jaar 2 dagen voor vertrek vanuit USA begonnen met 5 mg melatonine een half uurtje voor het slapen gaan. We zijn 's avonds teruggereisd naar NL en we kwamen om 11.55 in NL aan. Ben gewoon de dag opgebleven en de normale tijd naar bed gegaan (nog steeds melatonine)
Vanmorgen 8 uur opgestaan.
Heb tot nu toe nog nergens last van. Blijf de melatonine nog een paar dagen gebruiken, omdat ik vanaf morgen weer elke dag om 7 uur de trein naar school moet hebben én ik donderdag een vrijgezellenfeest heb en vrijdag EN zaterdag een bruiloft. (ongewone omstandigheden dus)
Weet niet of het spul echt werkt of dat het tussen de oren zit, of dat het komt door de iets betere reistijden, maar ik voel me nu beter dan vorig jaar......aleen het "lege" gevoel van ik-mis-mijn-"familie"-daar blijft denk ik nog wel even. (dus als iemand DAAR iets voor weet
)
Groetjes, Jolanda
Dit jaar 2 dagen voor vertrek vanuit USA begonnen met 5 mg melatonine een half uurtje voor het slapen gaan. We zijn 's avonds teruggereisd naar NL en we kwamen om 11.55 in NL aan. Ben gewoon de dag opgebleven en de normale tijd naar bed gegaan (nog steeds melatonine)
Vanmorgen 8 uur opgestaan.
Heb tot nu toe nog nergens last van. Blijf de melatonine nog een paar dagen gebruiken, omdat ik vanaf morgen weer elke dag om 7 uur de trein naar school moet hebben én ik donderdag een vrijgezellenfeest heb en vrijdag EN zaterdag een bruiloft. (ongewone omstandigheden dus)
Weet niet of het spul echt werkt of dat het tussen de oren zit, of dat het komt door de iets betere reistijden, maar ik voel me nu beter dan vorig jaar......aleen het "lege" gevoel van ik-mis-mijn-"familie"-daar blijft denk ik nog wel even. (dus als iemand DAAR iets voor weet
Groetjes, Jolanda
- Animar
- Amerikakenner
Hai Minoes,Minoes schreef:Mijn man vliegt enkele keren per jaar naar Houston, Texas. Minoes
ik neem aan dat je man voor z'n werk naar Houston moet dan?
Werkt 'ie toevallig bij "een groot chemisch bedrijf op de Maasvlakte"?
Mijn man werkt daar namelijk en moet binnenkort voor de tweede keer naar Houston voor 't werk!
Zal waarschijnlijk wel toeval zijn, maar vind 't wel grappig...
Groetjes,
Anita
Anita
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4361 Weergaves
-