Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amtrak

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
paulholland
Amerika-ontdekker

Amtrak

Bericht door paulholland »

Heeft er iemand ervaringen met de Amtrak?

Ik ben van plan van Miami naar Orlando te reizen met de Amtrak. Dien je daar vooraf kaartjes voor te kopen? Of kan je net als in NL gewoon op de dag zelf naar het station gaan?

Het schijnt dat deze treinreis zo'n 5,5 uur duurt, maar niet te vergelijken is met de trein in NL. Wat zijn jullie ervaringen? En wat is het comfort?

Alvast bedankt. PAUL
2001: New York
2002: Las Vegas & Hawaii
2004: New York
2006: New York, San Francisco, Yosemite, Los Angeles, Seattle, Miami & Orlando
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Ik heb destijds (2003) de kaartjes in NL via internet al besteld maar aangezien het totaal niet druk was lijkt me dat je dit ook gewoon ter plaatse kan doen. Maar wil je zekerheid gewoon via internet :!:
De reis opzich was een erg mooie beleving, totaal anders als in Nederland. Je wordt als een gast ontvangen en behandeld, ik stond er versteld van. Zeer aardig personeel en het contact onderweg was SUPER. Komt voornamelijk omdat de reis lang duurt en je de tijd hebt voor een gesprek. Je hebt veel ruimte in de coupe's en luxe. Ik ging destijds van New Orleans naar Tallahassee, dus een ander gedeelte van Florida maar ik vind de Amtrak een aanrader :!:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Ik ben vorig jaar nog met Amtrak gereist. Toen zijn we nog bijna de trein niet binnen gekomen want we hadden geen reservering. De conducteur vertelde mij dat Amtrak sinds 2002 alleen reserveringen via het Internet, een reisburo, of een erkende kaartenverkoop lokatie maakt. Betalen kun je nog wel in de trein, maar je moet wel een reservering hebben.
Hij was in een goed humeur (mijn dreumes van drie hielp ook), en heeft ons toen toch nog een kaartje verkocht.

Volgende keer bestel ik gewoon via het Internet of over de telefoon.

Margaret
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Ik kan me niet voorstellen dat je geen kaartjes kan kopen op de stations. Hoewel, er zijn natuurlijk wel wat kleinere stations along the way waar geen loket is of die beperkt open zijn, maar op de grotere stations kan je denk ik echt wel kaartjes koopen. Maar als je naar de amtrak site gaat kan je dat zelf even opzoeken en bevestigen.
SEEING IS BELIEVING
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

doreennicole schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je geen kaartjes kan kopen op de stations. Hoewel, er zijn natuurlijk wel wat kleinere stations along the way waar geen loket is of die beperkt open zijn, maar op de grotere stations kan je denk ik echt wel kaartjes koopen. Maar als je naar de amtrak site gaat kan je dat zelf even opzoeken en bevestigen.
Ik had een Railpass en kon iig in Boston, New York, Philadelphia, Washington D.C. en Buffalo Depew gewoon kaartjes krijgen.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik ben een keer via Amtrak van Lansing, MI naar Chicago gereisd. We hadden de dag van tevoren gereserveerd bij het Amtrak station en de volgende dag konden we met onze kaartjes zo de trein instappen. Wat overigens een hele belevenis opzich is. Allemaal interessante mensen om naar te kijken, je begage word er voor je ingezet mocht je dat willen. Je kunt dan ergens gaan zitten, waarbij je zelfs nog een 110 volt stopcontact hebt! De hele reis zitten te spelen op de Nintendo DS :-P.
Drinken aan boord, kortom. Mooie reis gehad. Hard gaan ze meestal niet, maar des te meer zie je van de omgeving.
Overigens, wat nog mooier is dan in de trein zitten.... is kijken naar een trein van 1.6KM lang die met 30km/h per uur komt langs sjokken. Dat moet echt vreselijk irritant zijn als je daar elke dag voor moet wachten, maar als toerist vond ik dat helemaal geweldig. Ik ben ook treinfanatiekeling, dus dat is allemaal reuze interessant!
- Mike
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Ik ga over twee weken met Amtrak dwars door de VS reizen.
Dwz New York - Chicago - Denver - Salt Lake City - San Francisco, met overal natuurlijk één of meer dagen om de stad te bekijken.

Tickets kun je in Nederland via Incento (http://www.incento.nl) reserveren, zij zijn de 'agent' voor Amtrak hier.
Fiftiesfamily
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Fiftiesfamily »

Wij zijn in juli nog met de Amtrak van Philadelphia naar Washington DC gereisd. Een kwartier voor vertrek gewoon kaartjes gekocht op het station in Phillie, maar je moet wel eerst je paspoort laten zien voordat je je kaartje kan bestellen. En de reis is echt geweldig, niet te vergelijken met de NS.

Ron
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

doreennicole schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je geen kaartjes kan kopen op de stations. Hoewel, er zijn natuurlijk wel wat kleinere stations along the way waar geen loket is of die beperkt open zijn, maar op de grotere stations kan je denk ik echt wel kaartjes koopen. Maar als je naar de amtrak site gaat kan je dat zelf even opzoeken en bevestigen.
Ik heb in washington gewoon een kaartje aan het loket gekocht hoor voor de trein naar Philadelphia
Nou zijn dat ook wel de drukke routes in het Oosten, die rijden vrij frequent maar je kon daar ook kaartjes kopen voor veel verdere bestemmingen.
Ik heb m de dag van tevoren gekocht.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

ik meende ooit begrepen te hebben dat als je op een lange afstands trein wil reizen je moet reserveren. Philly -> Washington een is korte afstands trein. Meestal kun je lange afstandstreinen herkennen aan het feit dat ze één keer per dag rijden, in plaats vaan één keer per half uur. Soms rijden ze zelfs maar een paar keer per week met die lange afstands dingen.
Niels

Afbeelding
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

erki schreef:Ik ga over twee weken met Amtrak dwars door de VS reizen.
Dwz New York - Chicago - Denver - Salt Lake City - San Francisco, met overal natuurlijk één of meer dagen om de stad te bekijken.

Tickets kun je in Nederland via Incento (http://www.incento.nl) reserveren, zij zijn de 'agent' voor Amtrak hier.
Is dat het Crossing USA arrangement? Dat wil ik ook nog een keer doen, maar dan moet ik eerst nog de loterij winnen :(
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

In vele kleine plaatsjes stopt de trein nog wel, maar er is niet echt een loket meer. Bv in Roseville, CA en Kirkwood, MO is dat zo. In Kirkwood is een schattig klein trein museum in het oude station, maar men verkooopt er geen kaartjes mee. Die moet je dus ergens anders kopen.

Als je hier op vakantie komt, dat zal wel geen probleem zijn. Dan koop je allicht je kaartje in een grotere stad. Maar toen wij vorig jaar van een mooi station wilden vertrekken (het St. Louis station word ook wel Amshack genoemd omdat het al 30 jaar in een houten barak zit), stonden we daar toch maar even.

Margaret
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer