Naar de VS met een dreumes

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jaydee.
Amerikakenner

Naar de VS met een dreumes

Bericht door Jaydee. » 02 mar 2015, 00:40

Het bloed kruipt weer wat het niet kruipen kan.. maar ja met een dreumes van 15 maanden naar de VS? Zou dat wel goed gaan?
Overal beren op de weg.. het is een makkelijk, maar best een druk mannetje. Hoe gaat dat 10+ uur in de lucht? Ik weet, moet me er niet teveel van aantrekken, maar ik zie de gezichten van de andere passagiers al voor me. "Oh nee heh.. een baby aan boord, ook nog op de rij achter me!".

Maar oke, dat overleven we vast wel. Hoe komt dan eenmaal in de VS? Hij moet ook 'gewoon' eten en natuurlijk niet elke dag friet en pizza. Elke dag een gezonde maaltijd, hebben ze dat daar wel? Stampot boerenkool kennen ze er vast niet. Of hutspot ofzo. Beren, beren, beren..

Elke dag weer reizen, is dat wel leuk voor hem? Uitzichtpuntje hier, uitzichtpuntje daar. Hup, weer uit de auto, in de auto. Is dat wel leuk voor hem?

Is het niet gewoon veel te veel 'gedoe' om met een dreumes zo'n reis te maken? Wij vinden de VS fantastisch, daarom zitten we zo in tweestrijd met alle beren die daar bij horen.

Ik wil niet zo'n we-gaan-ieder-ieder-jaar-met-de-sleurhut-naar-dezelfde-camping-in-Frankrijk gezinnetje worden. Die heb ik namelijk altijd een beetje uitgelachen.. :oops:

Meer mensen dit dilemma gehad? En hoe is het uiteindelijk gegaan?

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Naar de VS met een dreumes

Bericht door Vito » 02 mar 2015, 06:19

Ik gooi de knuppel In het hoenderhok, maar ik vraag me persoonlijk af waarom mensen zich dit aandoen. Het kind heeft er niets aan, vindt er niets aan en kan zich er later niets van herinneren, dus alleen omdat je zelf zo graag wilt? Waarom sla je niet een aantal jaar over totdat je kind er wel wat aan heeft? Is dat zo'n grote opoffering?

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 02 mar 2015, 07:19

Mijn zus is met dr kleine van toen 10 maanden gegaan. Ze reist met haar man al een jaar of 10 de hele wereld over en sinds er kinderen zijn gaan die gewoon mee. Vliegen is nooit een probleem geweest. De kleine heeft onderweg grotendeels geslapen en verder amper een kik gegeven. De uitgebreide luiercontrole bij binnenkomst in de USA was eigenlijk het enige waar de kleine wat tegen protesteerde. Verder hebben ze een rondreis van iets meer dan een maand gemaakt met een camper in het zuidwesten. Daar ze ook nog parken hebben overgeslagen dus in een veel langzamer tempo als wat de meesten zullen doen.

Dan het stuk eten. Babyvoeding werkt toch iets anders daar dan hier klaarblijkelijk. Maar omdat ze met een camper was het dus zelf koken en de kleine heeft dus min of meer gewoon met de pot meegegeten.

Aan de andere kant heeft Vito natuurlijk vanuit kindperspektief ook een punt. Of die kleine nou op het strand van Zandvoort een zandkasteel bouwt of in Santa Monica, die merkt het verschil toch niet.

Nu is bij ons reizen vanaf babytijd er met de paplepel ingegoten, wij werden ook altijd overal mee naar toe genomen.

terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda » 02 mar 2015, 08:24

Hier veel ervaring,
onze zoon ging vanaf zijn eerste 2 maal per jaar naar Amerika
De eerste keer waren we te star,
probeerden zijn "schema" aan te houden,
zo van, hij MOET nu slapen, want thuis slaapt hij ook altijd op dit tijdstip
Met als gevolg dat hij het niet leuk vond omdat hij zich aan moest passen...
en wij gestresst waren omdat ie niet sliep...
De keer erop hebben we hem laten slapen als ie wilde,
dus in de auto,
dus reden we nog een blokkie als ie net in slaap was gevallen :D
Dat ging perfekt
De vliegreis ging ook altijd goed, we namen ons eigen autostoeltje de eerste tijd mee in t vliegtuig
En de buugy tot de gate.
Eten was geen probleem, brocoli en tomaatjes hebben ze overal,
en melk ook.
Dat met af en toe een stukkie vlees, dan heb je bijna de schijf van 5
Joh je kind voelt zich prettig waar jij bent
als dat in Amerika is..
zou ik zeggen gewoon doen!
En tuurlijk pas jij je schema aan,
als je ziet dat je kind tevreden is
door iets juist wel, nog maar een rondje in t park of niet, een museum,
waar je anders wel naar toe zou gaan, te doen
Dan ben jij het ook, zo werkt dat :D

katrien.vt
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door katrien.vt » 02 mar 2015, 09:22

Hoi

Als jij er zin in hebt: DOEN!

Onze jongste van vijf trok rond in Jordanië, Florida, Thailand en binnenkort in het Zuid-Westen. De oudste was nog geen jaar toen hij de oceaan overstak. Ik weet niet wat ze er zich later van zullen herinneren, maar ik weet zeker dat ze er op zijn minst het reizigersvirus aan overhouden :-) En ze beseffen beter dan hun leeftijdgenootjes hoe groot en knap de wereld is en dat er verschillende culturen zijn.

In elke reis zaten er wel eens moeilijke dagen (in Jordanië heeft de jongste windpokken gehad) en het tempo ligt een stuk lager dan voorheen, maar als je daar bij neerlegt, lukt het vanzelf.

Je kan je vooraf heel veel zorgen maken en op alles voorbereiden en dan gebeurt net datgene wat je niet had verwacht. Voor elk probleem is er ter plekke ook een oplossing, dus niet stressen!

Tips:
- één activiteit per dag plannen en daarvan 100% genieten (ipv te proberen zo veel mogelijk te zien/doen)
- één rustdag/zwembaddag per week
- kinderen vinden altijd wel iets leuks: zo hebben we ooit behoorlijk vlot een lang museumbezoek gedaan met na elke afdeling 10 minuten "roltraprijden" of iemand is fotograaf van de dag of we bezoeken tempels maar dan wel met de fiets...

- lange verplaatsingen = middagdutjes
- slapen in de buggy kan ook wel eens

- soms babyeten uit een potje
- vers fruit is er overal genoeg om het te veel aan fast food te compenseren
- sandwiches uit de supermarkt zijn er altijd
- af en toe "kook" ik zelf als er een keukentje is op de kamen (bvb wortelpuree met een gebraden kip uit de supermarkt)
- onze jongste is een heel moeilijke eter. Hij at in Thailand (bijna) altijd kip met rijst. So what?

- de mensen die je lelijk aankijken in het vliegtuig ken je toch niet :-)
- zelf rustig blijven in het vliegtuig helpt
- wij zijn met vijf en zitten altijd in twee rijen achter elkaar (3-2). Als de kleinste dan tegen de zetel zit te stampen, heeft enkel papa/mama daar last van
- autostoeltje meepakken in het vliegtuig is handig. Zeker als je het kan kantelen om te slapen. Dan spaar je bovendien hoge huurkosten ter plekke uit.
- wij hebben altijd voor iedereen een stoel gereserveerd.

GO WITH THE FLOW!

Veel reisplezier

K

Inge
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inge » 02 mar 2015, 09:38

Wij zijn destijds met onze oudste dochter (toen 2 jaar) naar Amerika geweest. En het was een echt avontuur! We hebben genoten, maar ook veel moeten inleveren t.o.v. de manier van reizen die we gewend waren. Dit wisten we natuurlijk vooraf en hebben ons reisschema ook heel rustig gehouden. Ter plekke bleek dit nog niet rustig genoeg voor haar, dus hebben we het tempo nog iets naar beneden bijgesteld. Met als resultaat dat we regelmatig een dag(deel) op de camping bleven voor de speeltuin, zwembad, ravotten. Zij had dat echt nodig en wij vonden dat wel prima.
Maar goed, ieder kind is daar anders in. Zij hield ook absoluut niet van lange autoritten. Daar kwamen we pas achter toen we al geboekt hadden...

Maar achteraf hebben we besloten voorlopig niet meer te gaan. Niet omdat het niet leuk was, maar omdat zo'n vakantie gewoon te veel geld kost. We hebben prachtige dingen gezien en genoten van hoe ons kleine hummeltje daar de wereld ontdekte, maar tegelijkertijd hebben we ook veel minder gedaan dan we vooraf hadden verwacht.

Ik denk overigens dat het makkelijker is om met een heel klein kind te reizen dan met een kleuter bijv. Als ze zo klein zijn hebben ze genoeg aan papa en mama en vinden alles (nou ja, alles :wink: ) wat jij leuk vind, ook leuk. Als we bijv. waren geweest toen onze oudste 4 was, dan hadden we een stuk minder leuke reis gehad. Met 2 was ze overal enthousiast voor, met 4 was dat al heel anders.
Dat ze het zich niet kan herinneren, maakt ons niet uit, want wij kunnen het wel herinneren en dat maakt het voor ons wel weer heel speciaal.

Sindsdien zijn we op vakantie geweest in huisjes, stacaravans o.i.d. dicht bij huis. Da's even anders dan we gewend waren, maar daarom niet minder leuk. Vanaf een bepaalde leeftijd is het voor de kinderen ook belangrijk om vriendjes te maken op vakantie en daar hebben ze dan ruimschoots de tijd voor.
Het cliché is volgens mij wel waar: als de kinderen het naar de zin hebben, genieten papa en mama ook. Wij willen over een paar jaar weer eens naar Amerika of Canada, als onze jongste 6 of 7 is. We denken dat ze dan met name de langere afstanden wat makkelijker overbruggen. Dit jaar gaan we eens oefenen met een rondreis naar Zweden.

V.w.b. Het eten, da's wel echt anders daar. Onze dochter was een echt "potjeskind". Ze at liever uit potjes dan dat ze met de pot mee at; ze was een heel lastige eter op die leeftijd. We hadden een paar potjes meegenomen en gelukkig hadden we die op de eerste dagen achter de hand. De Amerikaanse potjes zijn echt anders. Veel natter. Ze wilde er niks van eten. Wij waren ook gewend om haar pyamapapje te geven voor het slapen, maar iets vergelijkbaars was niet te vinden. Uiteindelijk heel duur wat pakjes bij de de Walmart gevonden. Het leek er een beetje op. Dat lustte ze wel, maar daar waren we wel zuinig mee.
Tja, uiteindelijk waren we blij dat ze iets at: soep, een eitje, een broodje (hotdog), sinaasappelsap dronk. Wat vaker frietjes, thuis maar weer gewoon eten. We hadden een paar keer bittere komkommer, dus toen raakte ze die ook niet meer aan...

lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura » 02 mar 2015, 14:01

In 2012 zijn wij op huwelijksreis naar Amerika geweest met onze 2 kinderen van 2 en 14 maanden. Hiervoor waren we al een keer samen geweest en toen we onze huwelijksreis aan het plannen waren hebben we eerst wel getwijfeld tussen een reisje hier in de buurt of gaan waar we het allerliefs heen willen Amerika. Uiteindelijk toch gekozen voor Amerika en geprobeerd een route te maken die niet te vermoeiend is voor de kinderen. Van tevoren heb ik al een heleboel info gezocht over de plekken waar we langs kwamen niet omdat ik ze persee allemaal wilde bezoeken maar vooral omdat ik niet daar nog wilde uitzoeken wat er allemaal te doen was met kinderen. Onze ervaring is toch dat ze daar helemaal geen geduld voor hebben. Kwa eten heb ik daar ook gewoon fles voeding gekocht zodat ze dat gewoon kon blijven eten en af en toe een middagje zwemmen of in de speeltuin zitten hoort er ook bij. Wij hadden nog de pech dat 1 van onze kinderen ziek werd dus zorg sowieso dat je reisverzekering goed geregeld is. En probeer voldoende speling in te plannen voor als de dingen niet zo lopen als je gedacht had.

Tegen ons werd ook veel gezegd dat mensen niet begrepen waarom we het deden terwijl onze kinderen nog zo klein waren. Maar we deden het dan ook vooral voor onszelf en ik heb er nog geen moment spijt van gehad!!!!

Gr. Laura

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 02 mar 2015, 14:36

Onze kinderen genoten op die leeftijd ook echt wel van het reizen, zeker de oudste en de jongste. Elke dag op pad, allerlei verschillende dingen zien en doen, ze zaten duidelijk heel goed in hun vel tijdens de reizen. Natuurlijk zit er wel eens wat tegen, kind dat op een onhandig moment ziek wordt bijvoorbeeld, en de enige keer dat ik met een kind bij de eerste hulp heb gezeten was op onze eerste dag in Australie, met dochter van bijna 1. Maar ach, dat soort dingen kunnen overal gebeuren, en ben je ook zo weer vergeten.

Het reizen op zich, in het vliegtuig, is nooit echt een probleem geweest. Natuurlijk huilt er wel eens eentje, vooral het laatste uurtje is vaak lastig, maar de rest van de reis hoort niemand ze. Zelf ben je er wel intensief mee bezig tijdens de vlucht vind ik, dat is wel vermoeiend, maar gaat ook weer voorbij.
Verder hadden en hebben wij flexibele kinderen, dus slapen doen ze waar (buggy, auto, draagdoek) en wanneer het uitkomt, en voor die paar weken kijk ik niet zo nauw met eten. Gedurende de dag wat fruit, als er een gezonde optie is, is dat fijn, maar een paar dagen patat ofzo vind ik dan ook geen probleem.

Overigens hebben wij onze reizen nooit zo heel erg aangepast aan de kinderen. Natuurlijk zijn sommige activiteiten niet mogelijk, musea gaan we sneller doorheen of slaan we over, en we plannen wat minder op een dag, met name omdat met 3 kinderen alles langer duurt en omdat we dan wel een beetje op tijd proberen te eten en niet te laat naar bed willen. Maar een halve of hele dag aan het strand of op de camping ofzo, dat ligt ons helemaal niet, dus het blijft bij 2 uurtjes strand of eind van de dag een uurtje speeltuin of zwembad. Verder doen we wel regelmatig een echt kindvriendelijke activiteit, bijvoorbeeld een dierentuin of treinritje, maar we kiezen wel iets dat we zelf ook nog leuk vinden.

Ik vond 15 maanden trouwens ook nog wel wat makkelijker dan als ze wat ouder zijn, 2 maanden geleden een roadtrip in Chili gedaan, jongste is nu bijna 3, en besloot ter plekke dat er zoveel te doen en te zien was dat hij niet meer overdag wilde slapen, en dus was hij 's avonds soms wel erg moe en dus wat vervelend. Ook wil hij nu zo veel mogelijk zelf lopen, maar dan moet je hem dus een stuk meer in de gaten houden dan als hij gedragen wordt of in de buggy zit. Met 15 maanden sliepen ze altijd gewoon nog wel, en was zelf lopen nog niet echt een issue. Al begint de vliegreis nu juist heel goed te gaan, ik geloof dat we de fase van huilende kinderen nu wel zo'n beetje achter ons hebben gelaten.

En dat de kinderen het zich later zelf niet meer kunnen herinneren, dat maakt mij dan weer niets uit, daar doe ik het niet voor. En jongste heeft het nu nog vrijwel dagelijks over de pinguins die hij in januari zag, en het tripje met de kabelbaan, dus hij geniet zeker nog een tijdje na!
Terug in Texas!

gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door gera_r » 02 mar 2015, 17:38

Zoveel mensen, zoveel ervaringen... Ik moet er niet aan denken dat ik met de kids toen ze klein waren zulke rondreizen in Amerika zou maken. Zonde van het geld, want veel van je tijd gaat toch kwijt aan het verzorgen cq. vermaken van je kinderen. Als de kinderen blij zijn, ben je zelf ook blij en dat is echt waar. Mijn kinderen hadden toen echt het geduld niet om lang in een auto, laat staan vliegtuig, te zitten. Tot kleuterleeftijd brachten wij onze vakanties door in huisjes van Center Parcs. Daarna lekker gekampeerd in, inderdaad, Frankrijk. Schepje, zand, speeltuin, Nederlandse vriendjes, af en toe er even op uit en iedereen is tevreden. De tijd dat je weer grotere reizen kunt gaan maken, is snel genoeg dichtbij.
Maar goed, ieder zijn ding. Ik denk dat je op je eigen gevoel af moet gaan...
Onze laatste vakantie in het Noordwesten. https://johanengera2019.blogspot.com/20 ... veerd.html
Links naar onze voorgaande 7 vakanties zijn hier ook te vinden.

Inge
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inge » 02 mar 2015, 18:21

Dat leek me toen onze oudste net geboren was, nog eindeloos ver weg... ik kon me niet voorstellen om zo lang niet naar Amerika o.i.d. te gaan. :lol:
Nu vraag ik me af waarom ik dat dacht.... De tijd dat ze zo klein zijn gaat echt hard en je geniet van andere dingen. Ik begin nu te denken: nog even dit en dat lekker samen doen, want nu vindt ook onze oudste van bijna 8, heel veel echt kinderlijke dingen nog leuk. Maar die tijd is bijna voorbij. :blink:

LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix » 02 mar 2015, 18:43

Sorry hoor, maar ik vind het zo'n onzin! Dat Nederlandse gezemel over dat er hier niet gezond gegeten kan worden. Ik woon hier met 4 kinderen en die eten echt niet elke dag mac&cheese! Mijn ervaring is dat het hier bijna net zo makkelijk is om gezond te eten met kinderen als het in Duitsland was. Zeker makkelijker dan in Nederland omdat Amerika veel kindvriendelijker is.

En onze kinderen zijn hun hele leven overal mee naar toe gesleept en meestal vonden ze het super. Alleen met onze oudste zoon was het soms erg lastig omdat hij erge reflux had. Maar de dagen dat we thuis zaten waren net zo lastig. Ik had juist het idee dat hij zich beter voelde als we op stap waren omdat er afleiding was. Was alleen moeilijker voor mij omdat ik stapels schoon goed mee moest slepen en genoeg ziplocks nodig had voor alle natte goed.

Ik moet er juist niet aan denken om thuis te blijven zitten met kleine kinderen. De wereld staat niet stil alleen omdat je een kleintje hebt.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 02 mar 2015, 18:53

@Littlephoenix, ik vind het in het algemeen wel lastiger om op reis gezond eten voor te schotelen dan thuis, waar dat thuis ook is. Fruit en groente is overal te koop, thuis kun je daar altijd wel wat van maken. Maar op vakantie in restaurants vind ik de keus altijd wat beperkt, zeker als je kijkt naar kindermenu's. Toch kun je in de VS nog best vaak bij een kindermenu groente krijgen (broccoli of worteltjes ofzo), laatst in Chili vond ik zelfs bij de normale maaltijden enorm weinig groente.
Terug in Texas!

Myloki
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Myloki » 02 mar 2015, 19:44

Onze zoon is in juli als wij naar Florida gaan net 2 en wij gaan het ook gewoon proberen, we hebben natuurlijk ook getwijfeld en de voor en nadelen tegen elkaar afgewogen maar kwamen eigenlijk snel tot de conclusie dat we het gaan doen. . Hij was met 2 maand al 2 weken mee naar Zuid Frankrijk in en vouwwagen en is afgelopen zomer ook weer mee geweest kamperen in Frankrijk en 1 week Egypte en dat ging allemaal prima. We hebben wel altijd zijn ritme aangehouden wanneer die wou slapen kon/mocht die dat en wanneer die wakker was tot laat s avonds vonden we het ook prima. En met eten ach in best veel fastfood restaurants kan je prima gezond eten (salades, fruit en groentes) dus daar zal ik me zeker niet te druk om maken. Waar we wel rekening mee hebben gehouden in de planning is dat we overal sowieso 2 nachten blijven dus dat we nooit 2 dagen achter elkaar hoeven te reizen en we hebben in Orlando een villa gehuurd voor een week met privé zwembad zodat we lekker kunnen relaxen. Het vergt wat aanpassing en je bent niet zo vrij als zonder kind natuurlijk maar ik vind het geen reden om niet te doen, en denk ook dat het per kind verschillend is het ene kind is nou net wat makkelijk dan het andere.
2015 Florida
2012 West-Amerika

FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel » 02 mar 2015, 19:56

Hier nog een ... eerste lange reis met ons dochtertje was met 15 maanden; naar China. Vliegreis geen probleem (maar dat zal sterk van kind tot kind afhangen): veel geslapen en wat met andere koters gespeeld in het gangpad. Met rondreizen loop je tegen het middagdutje aan, dat hoe dan ook prioriteit krijgt. Eten is een kwestie van zelf gezond eten, zodat de kleine gewoon mee kan eten. In supermarkten zul je voor die leeftijd ook geprepareerde maaltijden kunnen kopen als dat je ding is. En ja, reizen met de kleine is leuk: zo wilde half Beijing met haar op de foto. Rond met de auto en alleen hier en daar eruit waarschijnlijk minder: op die leeftijd is alles leuk en interessant, dus moet er ook zelf op uit kunnen. Dat gaat erg lastig langs de weg. Maar uiteindelijk gaat het ook om jouw herinneringen.

Terzijde, ik vond de leeftijd 3-4 lastiger: te oud om braaf in de kinderwagen te blijven, net wat te zwaar om (lang) te kunnen dragen, en te jong om de hele dag zelf over mee te lopen.

Gr., Flipje

Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. » 02 mar 2015, 20:05

Mooie overtuigingsreacties :wink:

Ik kan mij in alle reacties goed vinden, ook in die van Vito. Immers doe je zo'n kleine een plezier met het reizen? Maar aan de andere kant zal de kleine zich later ook niks herinneren van een vakantie naar Zuid-Europa. Ook zijn baby's cq dreumes misschien wel flexibeler dan peuters/kleuters. Ik denk dat aanpassen de key is.

Inge
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inge » 03 mar 2015, 10:41

@littlephoenix, ik snap dat jouw perspectief net even anders is dan dat van ons. Tuurlijk kan je in Amerika net zo gezond eten als in NL, maar op vakantie gaat dat toch vaak net even wat lastiger. En bovendien ben je op vakantie, dus het gemak wil ook wat :wink: .
In ons geval was mijn dochter op die leeftijd een erg moeilijke eter. Thuis ook en ze at niet graag met de pot mee. Maar in Amerika vielen dus de gezonde opties die we thuis hadden weg, omdat er geen gelijkwaardig alternatief voorhanden was (in de ogen van mijn dochter dan :roll: ). Tja, en dan roei je met de riemen die je hebt en denk je: als we thuis zijn, zien we wel weer verder. Het is tenslotte voor ons allemaal vakantie. En dat is dus een andere situatie dan wanneer je er woont.

monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster » 17 mar 2015, 22:16

Leuk topic; ik verbaas me wel eens over de reacties die wij krijgen/kregen; want onze eerste USA reis was ook al voor Daphne's tweede verjaardag.....
Maar waarom niet? Dat zij zich er niets van kan herinneren, so what? Omdat je kinderen hebt / krijgt hoef je toch niet al je hobby's of wensen te verschuiven?
Tuurlijk weet je zelf het beste hoe je kind is, wat hij/zij ongeveer aankan, maar ik vind het juist te gek om met onze dochter de wereld over te reizen. En het maakt voor een kleintje niet uit waar ze op het strand of in de speeltuin spelen, dus waarom niet in de USA dan?
Ze is nu net 6 en heeft al zoveel gezien/meegereisd, prachtig vind ik, al 5x in de USA geweest inmiddels.
We pasten het schema aan toen ze jonger was, dat wil zeggen, geen hele dagen in de auto, maar smorgens een activiteit en smiddags en meestal reden we dan tussen de middag van plaats naar plaats en sliep ze heerlijk in haar stoeltje.
Doe gewoon wat voor jullie goed voelt; weet je, wij hebben eerst eens vlucht naar IJsland en Spanje "geprobeerd" , dat ging prima, USA daarna gelukkig ook, maar je weet het toch nooit..... Zelf heb je ook wel eens een baaldag, dat kun je niet voorspellen.
Speeltjes, kleine kadootjes en af en toe iets lekkers te snoepen / eten, rondje gangpad, slaapje en je komt een heel eind!

Voor wat het eten betreft, wij hebben een makkelijke eter; maar nooit een probleem gehad. Spaghetti, schaaltje fruit, mee eten van ons (broccoli, wortels) e.d.
Tevens kochten wij ook altijd van die eco knijpzakjes fruit, heerlijk vond ze dat. Een soort danoontjes, krentjes e.d.
Eigenlijk ging dat allemaal zo vanzelf dat ik me dat geeneens als punt herinner.....

Ik zeg; doen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer