Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Licht beschadigd paspoort

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Vera1971
Amerika-ontdekker

Licht beschadigd paspoort

Bericht door Vera1971 »

Hallo allemaal,

Mijn allerschattigste hondje (ahum) heeft mijn paspoort te pakken gehad en op het linkeronderhoekje geknaagd :evil:
Het is ongeveer een halve cm beschadigd. Niet het plastic deel en ook niet de gegevens, maar het ziet er wel lichtbeschadigd uit.
Kan ik hier nog gewoon mee naar USA reizen?

Groet, Vera
Rondreis met huurauto 15 dagen Florida 2007
Rondreis met camper 22 dagen West kust 2012
Rondreis met huurauto 21 dagen Texas en Deep South mei 2015
Rondreis met huurauto 16 dagen Florida april/mei 2019
Hotel in Orlando met huurauto 11 dagen september 2022
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Licht beschadigd paspoort

Bericht door Njit »

Wij kunnen hier alleen het officiele advies geven:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eldig.html

Is mijn beschadigde paspoort of identiteitskaart geldig?
Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig. U kunt deze bij uw gemeente inleveren en vervangen door een nieuwe. De kosten voor de aanvraag moet u zelf betalen.

Of een klein beetje beschadigd wel of niet wordt toegestaan kunnen wij als forumleden niet beoordelen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

"Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig"

Ik zou geen enkel risico nemen en lekker een nieuw bestellen. Na een lange vliegreis heb je echt geen zin in gezeur omtrent je reispapieren.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kun je een foto plaatsen ofzo? Het is inderdaad wat vaag op deze manier. Mijn paspoort is ooit eens goed nat geworden. Op het plastic stuk is er niets van te zien, maar de andere pagina's zijn wat 'bobbelig'. Niemand die daar bij een douane ooit moeilijk over heeft gedaan. Mocht er echt een stuk af zijn, dan is het wat anders natuurlijk.
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

In eerste instantie zou ik langs het gemeentehuis gaan. Vragen staat vrij...

Ten tweede zou ikzelf met de strenge douane in Amerika zelf geen risico nemen, bestel een nieuwe.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Niet doen . Mijn dochter haar paspoort raakte ooit beschadigd toen ze een jaar in de USA verbleef . Hat plastic folietje liet los, verder helemaal gaaf ,en toch moest ze een nieuwe. Was nog een heel gedoe ,want ze was op vakantie in Hawaii . Maar het is goedgekomen ,en ze heeft een paspoort gekregen die uitgegeven was in Los Angeles ( helemaal blij dus). Al heeft het haar wel wat stresserende weken bezorgd .
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

PSVwally schreef:Kun je een foto plaatsen ofzo? Het is inderdaad wat vaag op deze manier. .
Goed bedoeld Paul, maar niet verstandig om dit te doen. Zo werk je identiteitsfraude in de hand. Beste advies is al gegeven, schaf bij twijfel een nieuwe aan!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Ruud2004 schreef:
PSVwally schreef:Kun je een foto plaatsen ofzo? Het is inderdaad wat vaag op deze manier. .
Goed bedoeld Paul, maar niet verstandig om dit te doen. Zo werk je identiteitsfraude in de hand. Beste advies is al gegeven, schaf bij twijfel een nieuwe aan!
Het zou eventueel kunnen als je ervoor zorgt dat er geen gegevens op de foto staan, alleen de schade.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

:offtopic:
Tinuszke schreef: ... er zorgt dat er geen gegevens op de foto staan, alleen de schade.
Dat kan. Onze lieve overheid heeft een App gemaakt "KopieID" app. Zodat men eenoudig gegevens zwart kan maken op het paspoort.

Als gevolg hiervan ben ik (enkele maanden geleden) eens informatie gaan zoeken over identiteitsfraude en schrok me een ongeluk!
Voor mensen die denken "ach.. dat valt wel mee" zou ik aanraden om de Nederlandse documentaire "reporter identiteitsfraude" even te kijken.

in 2013 werd, alleen in de US, elke 2 seconden gebruik gemaakt van een valse ID.

Ontopic:
Je kunt beter een nieuw paspoort kopen. Misschien is er niets aan de hand... maar heeft de douanier net die dag geen donut kunnen krijgen en stap je met hetzelfde gemak weer terug in het vliegtuig naar Nederland. Je zult niet de eerste zijn.... en dan is, verhoudingsgewijs, een nieuw paspoort niet zo duur
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Vera1971
Amerika-ontdekker

Bericht door Vera1971 »

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch maar een nieuw paspoort aan ga vragen voor de zekerheid. Lekker dan, want was nog 2 jaar geldig :evil: Nou ja, eigen schuld, had ik het maar beter op moeten ruimen. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!
Rondreis met huurauto 15 dagen Florida 2007
Rondreis met camper 22 dagen West kust 2012
Rondreis met huurauto 21 dagen Texas en Deep South mei 2015
Rondreis met huurauto 16 dagen Florida april/mei 2019
Hotel in Orlando met huurauto 11 dagen september 2022
Gast

Bericht door Gast »

Een vriend van mij wil in september naar de VS met een paspoort dat zeg maar onder water staat, dat paspoort is zeiknat. Ik heb hem vandaag al verteld dat hij daarmee het land niet in komt, bijna alle bladzijden zijn nat.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Erik88 schreef:In eerste instantie zou ik langs het gemeentehuis gaan. Vragen staat vrij...

Ten tweede zou ikzelf met de strenge douane in Amerika zelf geen risico nemen, bestel een nieuwe.
Nooit doen. Al is het met de beste bedoelingen, zij hebben geen flauw benul van zo'n zaken.
Je wil niet weten hoeveel mensen wij dagelijks weigeren op de luchthaven omdat ze vanuit het gemeentehuis het verkeerde (en vaak zelfs op papier, als 'bewijs', met stempel en al) info meekrijgen.
Is je paspoort beschadigd, haal je maar een ander want in principe kan je geweigerd worden. Zelfs al zijn de gegevens nog leesbaar en is het paspoort zelf nog te swipen door readers van luchthavenpersoneel.
Beschadigde paspoorten zijn niet meer zo'n klein probleempje zoals ze dat enkele jaren geleden waren.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer