Kosten Amerika reis 2015

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Lord Bonez »

Hallo,

We hebben het plan om deze zomer van Vancouver naar San Francisco te reizen (eind juli/begin augustust, reisduur ongeveer 20 dagen). Dit is de eerste keer in het hoogseizoen, vandaar dat ik benieuwd ben naar de kosten (en drukte). Wij reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen (6 en 3 jaar).

Globale plan:
Retour AMS - YVR / SFO - AMS 3000 euro
autohuur (mini SUV, Ford Edge ofzo) vanaf Seattle: 1000 euro
Overnachtingen: 20 x 100 euro = 2000 euro. Is dit haalbaar als gemiddelde? In de steden is het meestal duurder, daar buiten vaak wat goedkoper. Hoeft niet luxe, Motel 6 etc. is ook prima. Hotwire gebruik ik normaal ook vaker. Priceline is wat riskanter met 4 personen
Eten / Drinken: Het plan zal zijn om 's avonds meestal uit eten te gaan. De ene keer wat 'luxer' (Ruth Chris ofzo) de andere keer gewoon pizza of burger. Ontbijt en lunch kunnen we zelf doen en af en toe een keer 'buiten de deur' (ontbijt bij Denny's ofzo, en een keer een lekkere lunch op een terrasje). Als ik gemiddeld een euro of 100 per dag tel voor eten en drinken, dan moet dat volgens mij haalbaar zijn --> 2000 euro.

DAn komen er nog wat extras wellicht als benzine, trein vancouver/seattle, national parks etc. 500 - 1000 euro.

Dus al met al tel ik voor 3 weken tussen de 8000 en 9000 euro.

Hoe realistisch is dit bedrag?

Verder: is het extreem druk in die regio rond die tijd? Zitten alle hotels vroeg vol of is er op de meeste plaatsen wel iets te krijgen voor een redelijk bedrag?

Ik ben benieuwd!
Thanks!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Frasi »

Volgens mij komt je een heel eind.

Vliegtickets voor €750 p.p. lijkt een uitdaging dit jaar maar met goed zoeken, geduld en creativiteit (datum/tijd/overstap/maatschappij/locatie) moet je in de buurt kunnen komen.

De kosten voor autohuur zouden wel eens wat hoger kunnen uitvallen: reken op een flinke one-way fee. Daarnaast heb je voor 4 personen & bagage inderdaad wel een auto als een Ford EGDE nodig. Echter is dit een full-size crossover (of Standard SUV). Mini bestaat in de VS niet (in geen enkele categorie; zelfs de kleinste cappucino bij Starbucks heet tall). Een Mid-size SUV (Ford Escape, Chevy Captiva) is wellicht te klein voor 4. Een kwestie van alle bekende aanbieders/brokers goed met elkaar vergelijken (op totaalprijs dus incl one-way fee, #drivers, benzine). Reken voor benzine zo'n 10 cent/km. Afstanden even via Google Maps inschatten.

Over 20 nachten gemiddeld €100/nacht moet zeker lukken. De grotere steden (m.n. centrum SF) zal duurder zijn, maar daarbuiten zou je voor $70 een eenvoudige maar nette double queen kamer moeten kunnen vinden.
In San Francisco kan het betaalbare aanbod nog wel eens beperkt zijn. Daarbuiten moet het zeker lukken. Maar je kan altijd vooraf annuleerbare reserveringen maken (voor de zekerheid / gemoedsrust / budgetbewaking)

Alle nationale parken samen kosten je $80 (the Interacgency Annual Pass; America The Beautifull). http://www.nps.gov/findapark/passes.htm

Koop een koelbox en koop je drankjes, snacks en lunch in de supermarkt. Maat gebruik van het (vaak erg beperkte) ontbijt in de hotels of doe daar ook je eigen boodschappen voor. Dit en een afwisseling tussen meer fast-food en casual dining restaurants moet het makkelijk mogelijk maken om voor $100 per dag van te eten.

Veel plezier met de voorbereiding. Zet je geplande route eens hier op het forum en je zal vele tips en aanbevelingen krijgen!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door avusa »

Als je je auto via http://www.usareisen.de boekt en voor Alamo kiest heb je tussen Seattle en San Francisco geen drop-off kosten. Ook zijn zij dan vaak de voordeligste.

Grtz AVUSA

kijk ook http://pgusa2014.wordpress.com onder tips. Hier heb ik veel tips verzameld hoe een USA reis zelf in elkaar kan worden gezet. Tevens (eerdere) weblog(s) met reisverslagen die mogelijk van nut kunnen zijn.
Pabloxl
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Pabloxl »

Hallo,

toevallig heb ik ook zelf een reis uitgestippeld eind juli/begin augustus voor een rondje Zuid-West.
Ik start en eindig in LA.
Ik kom voor 3 personen uit op ruim € 11.000 en dan doe ik geen gekke dingen.
Heb bijvoorbeeld een mix van goedkope en middenklasse hotels.
Een voorbeeld begroting in excel heb ik hieronder voor je:

het ziet er hier niet uit maar als je de excel wilt hebben kun je je email adres geven, dan mail ik het je.
Je kan een aantal variabelen ingeven , mag in euros of dollars en het ding rekent alles door.
Voor de hotels kwam ik op bijna $140 per dag uit terwijl ik toch probeerde de prijs laat te houden.
Ik zit een paar keer in een motel 6 maar motel 6 kost in page in augustus dus toch ook al $115,- per nacht
We zitten ook een aantal keren in een Best western en in Las Vegas in de Stratospere tower.
De autohuur viel weer erg mee, €650,- voor ruim 3 weken een Full Size, dat is echt een supergoedkope deal.

[img]
  • Vakantie Amerika
    Aantal dagen 25
    Aantal nachten 24
    Aantal personen 3
    Te rijden kilometers 5000
    Verbruik auto km/gallon 40
    Koers 1$= € 0,88

    Prijs € Prijs $ Aantal Totaal


    Reis Vliegtickets € 1.027 3 € 3.081
    ESTA $14 3 € 37
    Reisverzekering € 30 3 € 90
    Annulereingsverz. € 150 1 € 150
    Parkeren schiphol € 7 24 € 168
    reisbenodigdheden € 100 1 € 100
    Transfer aankomst naar hotel $40 1 € 35
    Transfer vetrek naar luchthaven $40 1 € 35
    Auto Autohuur incl. verz. € 27 24 € 650
    Brandstof - prijs per gallon $4 125 € 440
    Dropp-off kosten $0 1 € 0
    GPS $70 1 € 62
    Kaart USA € 25 1 € 25
    Verblijf Hotel/Motel overnachtingen $145 24 € 3.062
    Eten-drinken per dag $40 72 € 2.534
    Telefoon kosten USA SIM $100 1 € 88
    Zakgeld € 150 3 € 450
    Overig Toegang Universal $85 3 € 224
    Toegang natuurparken ( jaarpas alle parken) $80 1 € 70
    Entree Alcatraz (San Francisco) $30 3 € 79
    San Francisco sightseeing tour $45 3 € 119
    Los Angeles sightseeing tour $55 3 € 145
    Antelope Canyon $30 3 € 79
    Las Vegas show $45 3 € 119
    € 0

    Totaal € 11.844
[/img]
1999 LA - las Vegas
2015 zuid-west USA
2017 Florida - Miami
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door eric44051 »

Goed kijken en vergelijken met hotels boeken kan je veel geld besparen.
Ook meestal makkelijk te annuleren tot de dag ervoor mocht je je route willen aanpassen.
Zelf hebben we in Noord Vancouver overnacht.
Stuk goedkoper dan in het centrum.
Wij boeken veel hotels bij hotels.com na tien overnachtingen krijg je er een gratis.
Pricewatch instellen op je hotel ,mocht het hotel goedkoper worden krijg je een mailtje en krijg je het verschil terug.
Scheelt vaak toch weer een hoop geld.
Veel hotels hebben ontbijt ,dus beter paar euro meer voor een hotel met ontbijt.
Een ontbijt bij Denny's vindt ik niet echt goedkoop,avondeten is wel goed te betalen .
Wacht in iedergeval niet te lang meer met boeken van je auto deze gaat alleen maar duurder worden.
Wil je naar Vancouver island?
Dan moet je ook nog de ferry betalen en overnachtingen zijn daar behoorlijk duur.
Amerika vondt ik goedkoper dan Canada met overnachtingen en eten.
Wij haalden altijd voorraad drinken en eten bij wallmart inclusief kleine koelbox.
100 dollar per dag moet lukken ,alleen vancouver island is een stuk duurder.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door PSVwally »

Pabloxl, een paar vraagjes over jouw begroting.

Wat bedoel je met reisbenodigdheden? En waar heb je dat voor nodig?

Je gaat naar LA lees ik en je huurt een auto. Waar heb je in vredesnaam die transfers dan voor nodig? Huur de auto vanaf het begin tot het einde. De kosten zijn niet altijd hoger als je de auto een dag langer huurt, hoe gek dit ook klinkt.
Los Angeles Sightseeing tour? Als je met een busje/jeep hollywood ed. wilt bezoeken moet dat volgens mij echt wel goedkoper dan €55 pp kunnen. Wij waren $40 pp kwijt voor een jeeptocht door hollywood, Beverly hills, bel-air, etc etc.

Telefoonkosten USA Sim? Ik weet niet wat je voor telefoon hebt, maar heb je dat echt nodig? De meeste hotels hebben gratis Wifi en onderweg hebben veel restaurants, fastfoodketens en winkels ook gratis wifi. Installeer bv Skype op je telefoon. Ik heb doordat mijn koffer in Amsterdam achter was gebleven enkele telefoontjes moeten plegen en ik denk dat ik tijdens heel mijn vakantie ongeveer voor €2,- redelijk wat heb gebeld.
Koop ter plekke een koelbox en koop eten in de supermarkt. Ik ga er vanuit dat de meeste hotels incl. ontbijt zijn voor die prijs, dus meestal heb je dan in de middag niet zo heel veel nodig. In de supermarkten kun je redelijk goedkoop vanalles halen.

Ik denk dat je zo nog een paar 100 euro de man kunt sparen (die je dan aan andere leuke dingen daar op kunt maken).

@lord bonez.

Ik denk dat je met 4 personen wel een heel eind kunt komen met dat budget, maar je wel echt goed moet zoeken. Hotels zijn op het moment echt redelijk duur vind ik ivm voorgaande jaren. Toch denk ik dat je autohuur juist wat goedkoper moet kunnen. Je moet ook eens kijken of je misschien goedkoper naar Seattle kunt vliegen dan naar Vancouver en vanuit daar je auto huurt en dan eerst naar Vancouver rijdt. Ik denk dat je in de zomer echt geluk moet hebben om voor die prijzen vliegtickets te vinden.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Vito »

Ik zit nu voor 2 personen in mei voor een 17 daagse reis VS vanaf Las Vegas op € 7000,-, dus ik denk dat de begroting van Pabloxi in het hoogseizoen heel reëel is.
Je eigen begroting lijkt mij aan de lage kant voor 4 personen.
Pabloxl
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Pabloxl »

Hoi PSVwally,

de meeste hotels die ik geboekt heb zijn incl. ontbijt. en zijn alle nog te annuleren zodat ik nog wijzigingen in het reisschema kan aanbrengen.
De transfers zijn inderdaad misschien niet nodig, maar als ik doodmoe na een lange reis aankom, is het misschien veiliger om pas de volgende dag de auto te huren.
Het hotel waar we de eerste dag zitten heeft volgens mij een gratis busje van en naar het hotel.
Maar goed, een paar posten kun je over discussiëren, maar ik bouw liever iets marge in dan dat ik te optimistisch begroot.
zie reisbenodigdheden als post onvoorzien.
Ik heb bijvoobeeld gisteren een nieuwe koffer gekocht, die staat niet in het overzicht, maar zo zullen er nog wel wat aankopen zijn voor de reis.
Mijn zoon heeft nog geen eigen paspoort, komt er bijvoorbeeld ook nog bij.
Dit wordt onze eerste amerika reis, dus helemaal perfect zal het lijstje misschien nog niet zijn
En misschien doen we de sigthseeing tour wel niet, maar dan komt er ongetwijfeld wel wat anders voor in de plaats wat geld kost.
Ik denk dat al met al dit overzicht best een goed beeld geeft.
De vlucht,auto en hotels zijn in november/december geboekt, ik denk dat de prijzen inmiddels al hoger liggen of dat hotels op bepaalde plekken al vol zitten.
1999 LA - las Vegas
2015 zuid-west USA
2017 Florida - Miami
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door michelly »

Ik heb deze discussie al eens vaker gevoerd maar wij zijn toch echt altijd een stuk goedkoper uit:

€ 3064 Vliegtickets (€ 766pp)
€ 1049 Autohuur
€ 1367 Hotels en campings
€ 629 Benzine
€ 1776 Overige uitgaven
€ 7885 Totaal

Dit is voor ruim 4 weken, rondje Denver met 4 personen afgelopen zomer jul/aug.

Ik weet ook wel dat wij veel besparen door soms te kamperen (10 dagen van de 29 in dit geval) maar dan nog...
Bij de overige uitgaven zit bijvoorbeeld ook een dagje shooting range van zo'n $ 400
Ik heb nou echt niet het idee dat wij op een houtje hebben zitten bijten, misschien zijn wij wel zuunige mensen :lol:
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door butterfly »

Wij waren voor een rondje Las Vegas, 28 dagen, met 4 personen afgelopen zomer ook een stuk minder kwijt.

Tickets: (4x 666 euro) 2664
Parkeren düsseldorf 116
Extra kosten Londen ( Hotels en ov tussen luchthavens) 260
Autohuur: 750
Hotels en campings: 1650
Entreekosten( Disney, seaworld, aquatica, antelope canyon, NP pas) 800
Zakgeld (incl eten en tanken) 2400

Totaal 8580

Hier zaten wel 7 campingovernachtingen bij waarvan 2 net zo duur als een hotel (85 euro per nacht). En een paar overnachtingen bij familie,( maar die hebben we ook mee uit eten genomen, boodschappen betaald) en we hadden er een duur hotel bij (bijna 200 euro per nacht).
Bij Disney etc betalen ze niet meer de kinderprijs, en kindermenu's eten ze ook niet meer.
Nu moet ik wel zeggen dat wij ook weleens bijvoorbeeld een kippetje met salade bij walmart kochten als avond eten, en ons ontbijt en lunch vaak bestond uit broodjes met beleg die we zelf haalden (met af en toe eens een IHOP of Denny's als ontbijt). Maar ook ik heb niet het idee dat we zo zuinig leefden dat er niks kon.

Edit: Nu moet ik er wel bijzeggen dat de dollar dit jaar veel hoger staat, dus dat je het niet 100% kunt vergelijken natuurlijk.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Kristel De Schryver »

Nu heb ik alles keurig bijgehouden van wat mijn vriend en ik precies hadden uitgegeven met onze vakantie in september/oktober. Wij hebben een rondje LA gedaan van 3 weken. Je zult zien dat wij héél weinig uitgegeven hebben aan eten. Dit komt omdat wij weinig uit eten gegaan zijn. Eén keer Stinking Rose in SF, 1 keer in goedkope italiaans restaurant en 1 keer Denny's. Verder hebben we voornamelijk overleefd op zelfgemaakte slaatjes en boterhammetjes of voeding uit blik en een paar keer gebraden kip. In Las Vegas hebben wij gratis buffetten gedaan via My Vegas-spel. Dus hier gaan jullie nog heel wat mogen bijtellen als jullie elke dag uit eten willen. De bedragen zijn overigens telkens voor ons 2 tesamen. Hoop dat je hier wat wijzer mee wordt. :D Veel plezier alvast met plannen!

Transport en verzekeringen
Fly & Drive: 2.624,06 €
europ assistance: 56,00 €
Trein Antwerpen - Amsterdam: 108,80 €
Benzine: 353,38 €
Tol San Francisco: 3,08 €
Parking Livingsocial SF: 10,97 €
Parking Warner Bros. Studios: 5,38 €
Parking Monterey Bay Aquarium: 5,38 €
Parking Fisherman's Wharf Monterey: 5,93 €
Parking Newport Beach: 11,54 €
Totaal transport: 3.184,52 €

Eten: $962,89

Logement
Los Angeles Vibe Hotel: $79,00
Motel 6 Twentynine Palms: $58,88
Grand Canyon Bright Angel Lodge & Cabins: $162,12
Monument Valley: $84,00
Lake Powell motel: $250,70
Adobe Sands Motel in Panguitch: $55,00
Quality Inn & Suites Montclair: $292,42
Stratosphere Las Vegas: $50,49
Circus Circus Las Vegas: $91,00
Americas Best Value Inn Bishop: $83,94
Yosemite Curry Village: $132,98
HI-San Francisco Fisherman's Wharf: $160,00
Lone Oak Lodge in Monterey: $71,91
San Simeon Lodge: $65,49
Newport Channel Inn: $97,9
Ocean Park Hotel in Santa Monica: $91,20
Totaal Logement: $1.827,03

Excursies
Movie Stars' Homes Tour: $55,00
Warner Bross Vip Studio Tour: $104,00
A 1-Hour Weekday Horseback Tour For Two: $54,00
America The Beautiful Pass: $80,00
Papillon Airways Grand Canyon North Tour: $328,00
Monument Valley Navajo Tribal Park: $20,00
Roy Blacks 3 Hours Horse Riding Tour: $240,00
Lake Powell Boat Trip Rainbow Bridge: $250,01
Upper Antelope Canyon: $85,00
Lower Antelope Canyon: $64,00
The Wave Lotery: $10,00
Valley of Fire SP: $10,00
Bus Fremont Street: $16,00
Day and Night Big Bus Combo Tour of Las Vegas 48-hour Ticket: $138,00
Secret Garden: $39,90
Madame Tussauds Las Vegas: $47,92
Bodie State Historic Park: $12,00
Parking San Francisco: $1,00
Electric bike Rental Blazing Saddles in San Francisco: $69,00
Hop-on Hop-off San Francisco 24-hour ticket: $28,00
Treintje Mariposa Grove: $53,00
Alcatraz: $60,00
Ripley's Believe It or Not Museum: $33,98
Tickets Sausalito: $22,00
Monterey Bay Aquarium: $79,90
17-Mile Drive: $10,00
Point Lobos State Natural Reserve: $12,00
Whale Watching Cruise in Monterey: $76,00
Julie Pfeiffer Burns State Park: $10,00
Catalina Flyer round-trip ticket to Catalina Island: $86,00
Power Snorkeling Tour For Two People Santa Catalina Island : $65,00
Rent-a-boat Catalina Island: $60,00
Rise of the Jack O'Lanterns: $29,60
Totaal Excursies: $2.159,71
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door PSVwally »

Pabloxl schreef:Hoi PSVwally,

de meeste hotels die ik geboekt heb zijn incl. ontbijt. en zijn alle nog te annuleren zodat ik nog wijzigingen in het reisschema kan aanbrengen.
De transfers zijn inderdaad misschien niet nodig, maar als ik doodmoe na een lange reis aankom, is het misschien veiliger om pas de volgende dag de auto te huren.
Het hotel waar we de eerste dag zitten heeft volgens mij een gratis busje van en naar het hotel.
Maar goed, een paar posten kun je over discussiëren, maar ik bouw liever iets marge in dan dat ik te optimistisch begroot.
zie reisbenodigdheden als post onvoorzien.
Ik heb bijvoobeeld gisteren een nieuwe koffer gekocht, die staat niet in het overzicht, maar zo zullen er nog wel wat aankopen zijn voor de reis.
Mijn zoon heeft nog geen eigen paspoort, komt er bijvoorbeeld ook nog bij.
Dit wordt onze eerste amerika reis, dus helemaal perfect zal het lijstje misschien nog niet zijn
En misschien doen we de sigthseeing tour wel niet, maar dan komt er ongetwijfeld wel wat anders voor in de plaats wat geld kost.
Ik denk dat al met al dit overzicht best een goed beeld geeft.
De vlucht,auto en hotels zijn in november/december geboekt, ik denk dat de prijzen inmiddels al hoger liggen of dat hotels op bepaalde plekken al vol zitten.
Ik zeg ook niet dat je het niet mag uitgeven he :wink: En het is inderdaad goed om wat Marge in te bouwen.
Je hebt dan overigens wel een iets andere route als in je routetopic. Maar zo'n ding als die transfers, dan denk ik. Als je bv laat aankomt en/of denkt dat je te gaar bent om nog te rijden, had dan een vliegveldhotel geboekt. Dan had je ook gewoon gratis met een busje op en neer kunnen gaan. Maargoed, het staat je natuurlijk vrij om daar kosten voor te maken. En als het toch gratis blijkt te zijn spaar je alweer €70 die inderdaad grote kans ergens anders aan op gaan.
Pabloxl
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Pabloxl »

haha PSVwally, je hebt even in mijn routetopic gekeken?
Ja , de definitieve versie ziet er nu anders uit.
het is nu LA-LA geworden inclusief Highway 1 maar zonder monument valley.
1999 LA - las Vegas
2015 zuid-west USA
2017 Florida - Miami
Gebruikersavatar
Jo&Les
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 31 dec 2014, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Noord Holland

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Jo&Les »

Wij gaan wel weer in een 'iets' andere periode (september), een 'iets' andere route rijden (Route 66 - 23 dagen), maar komen in totaal rond de € 3000 pp uit.

Alle bedragen voor 2 personen:
- Vliegtickets: € 1235
- Visa: ± € 25
- 21 Hotelovernachtingen: ± € 1350 (rekening houdend met de dalende dollar)
- Huurauto: € 750 + € 350 one way fee
- Brandstof: ± € 400
- Eten/drinken: € 800
- Rest/zakgeld: € 1000

Het grootste gedeelte van ons plezier zit hem voor ons in de route zelf. We gaan zeker wel wat sight-see-tourtjes in de steden doen, gebouwen en musea bezichtigen en onder andere de helikoptervlucht over de Grand Canyon meepakken, waardoor het zakgeld budget zeker nog wat zal oplopen, maar ik heb al gezien dat we voor veel zaken die we willen zien en doen, bijvoorbeeld Groupon lekker in de gaten moeten houden :) Verder hebben we bij alle hotels (op 2 na geloof ik) ontbijt erbij inbegrepen en hebben we veel accommodaties geboekt inclusief keukentje: we plunderen de supermarkt wel en we houden beiden van lekker zelf koken.

Edit: ik denk dat je overigens met twee personen vanzelfsprekend iets duurder uit bent dan met meer personen (omdat je een huurauto/brandstof/hotel met meerdere mensen deelt bijvoorbeeld?!)..

Misschien strak gebudgetteerd, maar ik denk dat het ons prima kan gaan lukken voor dit bedrag 8)
Laatst gewijzigd door Jo&Les op 17 feb 2015, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Gebruikersavatar
Moniquemichiel
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 01 feb 2009, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Moniquemichiel »

michelly schreef:Ik heb deze discussie al eens vaker gevoerd maar wij zijn toch echt altijd een stuk goedkoper uit:
Wij ook :thumbup: ..... Onze begroting voor komende zomer voor 30 dagen ligt op 6000 euro (en dat voor Canada :D , want ik merk behoorlijk prijsverschil met de VS ). Hiervan gaan we 17 dagen tentkamperen. We gaan onder andere 4 dagen naar Yellowstone, net gereserveerd voor 4 dagen voor 105 dollar. Dat soort prijzen drukt aardig de kosten, bijkomend voordeel is dat we het vooral ook heel leuk vinden. Niets zo fantastisch dan kamperen midden in de NP's, prutsen bij een vuurplaats en zelf je potje koken. Wel heel fijn om het af te wisselen met af en toe een hotel o.i.d. Wij waren met 3 pubers ongeveer 8 duizend euro kwijt. En dat terwijl we in de hotels juist twee kamers per keer hebben geboekt omdat we graag meer privacy hadden. Met jonge kinderen heb je uiteraard geen extra kosten omdat ze bij je op de kamer kunnen.

Veel plezier met de voorbereidingen,

groetjes,
Monique
http://stargazersvs2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-vs-2011-noordoost.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-reizen.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mads
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jan 2012, 16:17
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Arnhem

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Mads »

Jemig, ik zie hier bedragen van € 11.000 met 3 man... ik doe op vakantie absoluut niet zuinig, maar daar kom ik toch echt niet aan.
Ik heb nu voor onze NO-trip (3 weken) het volgende voor 2 personen:

€ 1080,- vlucht BRU-NY
€ 631,- huurauto (Ford Edge via Budget)
€ 1700,- voor 19 overnachtingen op 2-persoonskamers, meeste met ontbijt. En dan heb ik ook nog het Hilton met fallsview bij Niagara en een hotel in hartje NY.
€ 250,- geschat brandstof
Dit is nog geen € 3700,- samen.
Dan moeten we inderdaad nog eten en excursies betalen maar ik vind dat we het vrij netjes doen.
gompie
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2014, 10:35

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door gompie »

Vito schreef:Ik zit nu voor 2 personen in mei voor een 17 daagse reis VS vanaf Las Vegas op € 7000,-, dus ik denk dat de begroting van Pabloxi in het hoogseizoen heel reëel is.
Je eigen begroting lijkt mij aan de lage kant voor 4 personen.
Erg duur! Wij gaan met 2 personen half juni naar Las Vegas voor 4 weken waarvan we 3 weken rondrijden in een standaard suv. we slapen zelfs een paar keer in het weekend in een national park wat nou niet het goedkoopste is. Totale kosten ondanks de dure dollar koers 6500 euro (vluchten, auto, hotels, benzine en zakgeld). En ohja we slapen o.a. 5 nachten in LV in het MGM hotel die toch niet echt het goedkoopst is.
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Petticoat »

Zo zie je maar, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt (hoewel er wel ergens een ondergrens zal zijn denk ik :wink: )

We gaan in juni een rondje Denver maken van 26 dagen en ik kom op €8.500-€9.000 voor 2 personen uit. De slechte euro dollar koers scheelt best veel op het budget vergeleken met voorgaande jaren.

Kosten voor 2 personen:
Vlucht € 1.450 (Amsterdam-Denver met Icelandair)
Auto € 650 (Midsize SUV Alamo Brits)
Overnachtingen € 3.100 - 24 overnachtingen tussen de €60 en €185 (View Hotel Monument Valley) per nacht, maar met verder een cabin op de rand van de Grand Canyon Noord, een apartement in omgeving Aspen en 4 nachten een cabin in Estes Park met eigen jacuzzi op het terras zou dit ongetwijfeld goedkoper kunnen
Benzine € 450
Eten € 2.000
Overig € 1.000 (park pass, trein Durango, verzorging katten thuis, boottochtje Lake Powell enz)
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Vito »

Ik wil hem ook wel even uitsplitsen voor de duidelijkheid:

2 x Tickets: € 1.700,- (dit is incl. Economy Comfort)
Autohuur SUV € 560,-
Overnachtingen € 2.500,- waaronder The View à € 260,- en de GC North Rim Cabin met Rim view á € 161,- gemiddeld € 146,- per nacht
Excursies: paardrijden € 220,- , Dreamland safari daytrip € 370,- , jeep rental Canyonlands 206,- , ballonvlucht 270,- = € 1.100,-
Parkeren Schiphol 125,-

Kort en goed, ik zit nu al aan de € 6.000,- en dan hebben we nog niet gegeten. Daar heb ik € 1.000,- voor begroot, niet eens ruim dus. Ik zie nu dat we het zelfs niet meer gaan redden met € 7.000,- :oops:
Dit komt idd door de dollarkoers. Toen ik de overnachtingen boekte lag de koers op 1,35, nu op 1,10. Ik heb maar een paar overnachtingen betaald dus het meeste moet nog ter plekje afgerekend worden. The View is gelukkig wel betaald.
5 nachten Moab maakt het ook niet goedkoop overigens. Ja, ik weet, je kunt ook in de Inca Inn, maar we hebben ook vakantie dus dan is het wel fijn als je een lekkere kamer hebt met balkon en zwembad :wink:
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door b_talens »

we gaan dan wel naar florida dus niet vergelijkbaar maar komen daar bij lange niet aan

wij zijn met zijn 3en

2011 17 dagen meivakantie
tickets 1250 euro
townhouse 400 euro
auto 350 euro
benzine 150 euro

totaal 2150 = 717 pp
disney plus andere attractieparken 275 pp ( totaal 850 )

2013 25 dagen juli
vliegtickets 1520
autohuur 130 ( dankzij hinkotarief)
huur townhouse 3 weken 600
hotel 3 dagen aan het strand 300
benzine 200
totaal 2650 = 880 pp

attractieparken ( jaarkaart seaworld busch garden etc) plus andere uitjes 200 pp ( totaal 600)

2015 wordt flink duurder helaas doo oa dollarkoers bezoek NY en we gaan 35 dagen
vliegtickets 1575
binnenlandse vlucht retour NY 350
hotel NY 5 dagen 480
huis orlando maand 1500
hotels stukje rondreis 500 euro voor 7 nachten
auto 950 euro

totaal 5350 euro ( pp 1785)
auto plus huishuur is zeker in totaal 600 euro duurder dan andere jaren

we gaan dit keer naar disney met 21 daagse ultimate a 400 euro pp ( totaal 1200 )

nu ik het zo opschrijf denk ik we wow wat een geld dit keer :roll: :D :oops:
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer