Kosten Amerika reis 2015

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frank-Danielle
Amerika-ontdekker

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door Frank-Danielle » 20 mei 2015, 12:00

Martin & Marianne schreef::offtopic: @ Frank: Misschien niet onverstandig om je volledige route eens te plaatsen in het zuidwesten forum.
Wat zijn Stanislaus en Sierra NF? Waarom wil je daar naar toe?

Marianne
Ga ik doen. Zijn beide nationale bossen. Zie http://www.fs.usda.gov/stanislaus/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.fs.usda.gov/sierra/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er erg mooi uit qua natuur :D

Bolle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Bolle » 22 mei 2015, 20:14

Ons budget ziet er zo uit voor een reis van 24 dagen door west amerika voor twee personen in juli.

benzine: 350 dollar
huurauto inc verzekering: 800 dollar
Verblijf via hotel en airbnb: 1400 dollar totaal
vliegtickets: 1000 dollar totaal
Eten: 1200 dollar
toegang nationale parken: 80 dollar
Overige kosten (boodschappen/uitstapjes) : 1000 dollar
totaal dus (2 personen): 5830 dollar...
Laatst gewijzigd door Bolle op 22 mei 2015, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 22 mei 2015, 20:40

Dat zijn wel erg goedkope vliegtickets, 1000 dollar voor 2 tickets. Dat is €455 per ticket, waar heb je die gevonden?
Let overigens wel even op je voor staatsparken gewoon entree moet betalen he, je kan met die parkenpas alleen nationale parken (en monument en bossen) binnen.

Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle » 22 mei 2015, 20:53

We wonen in Sint Maarten, dus ligt iets dichterbij amerika maargoed het is wel een net zo lange reis dus nog steeds goedkoop.

Ohh.. euh we doen een rondje San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - GC - Kingman - LA - Santa Maria - Monterey...

Komen we dan ook langs staatsparken? :blink:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 mei 2015, 21:13

Je noemde zelf staatsparken. En ja, die kom je overal wel tegen. Maar of het de moeite waard is om ze te bezoeken is afhankelijk van de tijd die je hebt overal. Valley of Fire (tussen Las Vega en Zion) is een aanrader, maar als je maar 1 nacht Zion hebt zou ik dat vergeten.
Google eens op stateparks, met de naam van de staat; dan zie je wel welke er zijn.

Marianne

Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle » 22 mei 2015, 21:19

Oja dat staat er inderdaad..... een gevolg van knip en plakwerk. Ik denk dat we alleen de national parks zullen bezoeken. Maar we gaan nog verder goed uitpluizen wat we per dag willen doen aan wandelingen en uitjes. :)

Oh dat valley of fire ziet er wel awesome uit zeg! Misschien een idee om heel vroeg te vertrekken uit las vegas en dan sochtends daar rond te rijden/wandelen alvorens we in de middag in Zion arriveren?

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 22 mei 2015, 22:26

:offtopic:
We wonen in Sint Maarten, dus ligt iets dichterbij amerika
Wel een ontzettend gave plek om te wonen lijkt me. Heb het helaas alleen vanuit een vliegtuig tijdens een tussenlanding gezien (wat ook een ervaring op zich is), maar prachtig eiland. Maar dan begrijp ik de ticketprijzen wel wat beter ja haha.

Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle » 23 mei 2015, 16:30

:offtopic: again...

Dat is het zeker.. Mochten mensen ooit naar Sint Maarten/statia/Saba gaan wat zeker aan te raden is dan hou ik mij aanbevolen voor tips. :wink:

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 17 jun 2015, 08:37

Vito schreef:Ik wil hem ook wel even uitsplitsen voor de duidelijkheid:

2 x Tickets: € 1.700,- (dit is incl. Economy Comfort)
Autohuur SUV € 560,-
Overnachtingen € 2.500,- waaronder The View à € 260,- en de GC North Rim Cabin met Rim view á € 161,- gemiddeld € 146,- per nacht
Excursies: paardrijden € 220,- , Dreamland safari daytrip € 370,- , jeep rental Canyonlands 206,- , ballonvlucht 270,- = € 1.100,-
Parkeren Schiphol 125,-

Kort en goed, ik zit nu al aan de € 6.000,- en dan hebben we nog niet gegeten. Daar heb ik € 1.000,- voor begroot, niet eens ruim dus. Ik zie nu dat we het zelfs niet meer gaan redden met € 7.000,- :oops:
Dit komt idd door de dollarkoers. Toen ik de overnachtingen boekte lag de koers op 1,35, nu op 1,10. Ik heb maar een paar overnachtingen betaald dus het meeste moet nog ter plekje afgerekend worden. The View is gelukkig wel betaald.
5 nachten Moab maakt het ook niet goedkoop overigens. Ja, ik weet, je kunt ook in de Inca Inn, maar we hebben ook vakantie dus dan is het wel fijn als je een lekkere kamer hebt met balkon en zwembad :wink:
Mijn begroting bleek niet eens zo verkeerd :clap: Uiteindelijk hebben we € 7113,31 uitgegeven exclusief shoppen maar dat reken ik niet mee omdat je de kosten voor kleding in Nl ook hebt.
De overnachtingen waren in totaal € 2358,96 : 17 = gemiddeld 138,76 per nacht.
Voor eten en boodschappen bleven we idd net onder de € 1000,- . , gemiddeld 55,55 per dag.

Onze laatste reis in het ZW dateert al weer van jaren geleden, toen waren we gemiddeld $ 80,- per overnachting kwijt, nu was dit dus $ 158.-, een verdubbeling.

Edit: zag net dat ik nog een kleine 100,- diversen vergeten ben dus 7206,- in totaal.

smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant » 17 jun 2015, 17:50

Leuk draadje!

Wij zijn nu met twee volwassenen twee-en-een-halve week onderweg. Hebben inmiddels ongeveer 3500 mijl afgelegd (CA, OR, ID, UT, CO, WY, MT). We hebben State (Antelope Island, in Utah) en National Parks bezocht (Redwoods N.P., Grand Teton N.P. Yellowstone, N.P) en ook een verzamelijk National Monuments en National Historic Sites zoals Dinosaur N.M. en Golden Spike N.H.S. Mazzeltje voor ons: we hebben een America The Beautiful Pass cadeau gekregen, en die heeft ons nu al ruim meer dan de aanschafprijs bespaard.

Over ticketkosten en autohuur kan ik niet meepraten, omdat we hier wonen, maar ik houd wel onze dagelijkse kosten bij:

- duurste dag (tot nu toe):$222 in Eureka, Californië (met name duur vanwege wat preventief onderhoud aan de auto)

Kostenopbouw:
Red Lion Hotel (via Hotwire) $65
Breakfast: Chalet house of omelettes $30 Custom omelettes with face-sized pancakes / hashbrowns / toast (w. leftovers!)
Premier Oil Change: (recommended by our server at the breakfast place) $80
CVS / WINCO (employee-owned) / AutoZone: pokey sticks (for teeth picking), apples, bananas and trail mix, and a new cabin air filter. Oh, and a cig lighter to USB charger converter trinket thingamajig. $35
Sidney Poitier’s ‘spiritual autobiography’ as an audiobook, from the ‘Booklegger’ used book store. $12
- goedkoopste dag tot nu toe: Grand Junction, Colorado $74.5 (vooral goedkoop omdat we lopend de binnenstad verkenden en verder een dagje emails bijwerkten en werk deden (we zijn niet helemaal 'vrij' tijdens deze trip).
Kostenopbouw:
Econolodge $54 (via Hotwire)
Breakfast: From the hotel
Downtown parking: $0.5 (50 cts left on the meter when we arrived, 30 cts when we left)
Whichwich $20 (turkey reuben / turkey & avocado)
Onze gemiddelde dag ligt tussen de 110 en 150 dollar (taxes, tips en fees inclusief), met gemiddeld één maaltijd per dag in een restaurant. De andere maaltijden zijn of inbegrepen hotelontbijtjes, boodschappen of kliekjes van gisteren (serieus, als je een koelkast en een magnetron hebt in je motel hebt, ga dan lekker Chinees eten en bestel wat extra rijst - heb je de volgende dag ook nog een volledige maaltijd en Chinees eten is eigenlijk altijd lekkerder de tweede dag).

Ik denk dat het helpt dat we Californische prijzen gewend zijn: als ik onze hotelovernachtingen rond de $55 p/n houd (ik houd zoveel van Hotwire!), ben ik daaraan ongeveer net zoveel kwijt als we aan huur betaalden (en die betalen we nu niet meer, dus dat is makkelijk). De 'extra' kosten zijn dan dus benzine, maaltijden en excursies.

Ander voordeeltje: een zuinige auto. We hebben een leuke sedan, die ongeveer 32:1 doet (miles to the gallon). Een volledige tank kost ons tussen de 30 en 35 dollar (89/91 grade benzine), als we nooit meer terug gaan naar Californië daar is benzine duurder).

Ik weet nog niet wat het volledoge budget gaat zijn, maar daar kom ik begin augustus nog op terug.

Captain25
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Captain25 » 24 jun 2015, 14:37

Hallo Allemaal,

Mijn vriendin en ik gaan in oktober dit jaar 23/24 dagen naar Amerika.
Hierbij zullen wij eerst 4 dagen New York aan doen en dan verder in het noordoosten nog Niagara Falls, Shenedoah National Park en Washington D.C. bezoeken. En wellicht ook meer wat we tijdens reis tegen zullen komen(we hebben een auto gehuurd).

Vanuit Washington zullen wij vliegen naar Orlando om daar twee dagen de parken (SeaWorld en Disneyland) daar te bezoeken. Daarna zullen we met een auto doorrijden via Fort Myers en eindigen in Miami. Wij hebben globaal gekeken en denken ruim gerekend ongeveer 1300 tot 1400 mijl te moeten rijden. Wij hebben overigens al wel via een reisorganisatie de Hotels, Vluchten en huurauto (compact 4d) geregeld, aangezien we dat wel prettig vonden voor een eerste keer naar de V.S..

Wat wij ons alleen nog afvragen is wat mensen ongeveer aan geld kwijt zijn in de V.S. zelf aan eten & Drinken, benzine en uitstapjes aan pretparken en nationale parken en verdere uitgaven als bijv. taxikosten vanaf vliegveld? Hier hebben wij namelijk nog geen duidelijk beeld van kunnen krijgen.
Op dit moment gaan wij uit deze kosten ongeveer op €3.500,- uitkomen. Mijn vraag is echter of ik hier ongeveer goed mee zit? Of zijn er nog dingen waar ik verder nog aan moet denken?

Bedankt alvast voor jullie informatie!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 jul 2015, 23:51

Captain25 schreef: Wat wij ons alleen nog afvragen is wat mensen ongeveer aan geld kwijt zijn in de V.S. zelf aan eten & Drinken, benzine en uitstapjes aan pretparken en nationale parken en verdere uitgaven als bijv. taxikosten vanaf vliegveld? Hier hebben wij namelijk nog geen duidelijk beeld van kunnen krijgen.
Op dit moment gaan wij uit deze kosten ongeveer op €3.500,- uitkomen. Mijn vraag is echter of ik hier ongeveer goed mee zit? Of zijn er nog dingen waar ik verder nog aan moet denken?
Het is heel lastig om aan te geven wat je kwijt zult zijn. Wat eten betreft: heb je hotels met ontbijt? Zo nee, wil je dan zelf je ontbijt maken of ga je altijd buiten de deur ontbijten? En neem je voor het avondeten genoegen met een gedeelde pizza of een hamburger, of wil je elke dag lekker en verantwoord eten? Wij waren de afgelopen weken gemiddeld 33 dollar per persoon per dag kwijt aan eten en drinken, incl snoep, fruit, etc.
Kosten voor bijvoorbeeld benzine kun je natuurlijk redelijk goed zelf inschatten. Wat voor auto heb je en hoeveel kilometers ga je ongeveer rijden? Wij waren ruim 7 dollarcent per km kwijt, maar dat was in het zuidwesten. Welke parken ga je bezoeken? De entreekosten kun je toch zelf opzoeken? Net als taxikosten.
Het lijkt mij dat je met 3500 (dus ongeveer 145 per dag) aardig ruim zit als dat alleen voor eten/drinken, benzine en entree is.

Marianne

Captain25
Amerika-newbie

Bericht door Captain25 » 08 jul 2015, 15:58

Beste Marianne,

Bedankt voor je reactie.

Wij hebben ons ondertussen er ook wat meer in verdiept en heb zelf berekend, dat de benzinekosten ongeveer neerkomen op $300,- als ik beetje ruim reken (hebben een midsize auto). Daarnaast heb ik gekeken wat de kosten ongeveer zullen zijn voor parkeerkosten(bij een hotel moet er betaald worden voor parkeerplek) en taxikosten en ongeveer geschat op €400,-. De parkkosten zijn inderdaad ook te herleiden en heb ik alreeds kunnen vinden (zowel nationaal parken en Pretparken). Dat komt zoals wij nu vermoeden ongeveer uit op €400,-, aangezien we twee pretparken bezoeken en nationaal parkenpas zullen kopen.

Qua hotels hebben wij in een aantal wel ontbijt erbij, maar ik lees ook vaak dat je er niet altijd teveel bij moet voorstellen en het is niet altijd duidelijk of het er nu bij zit ja of nee. Ik reken daar dan ook in principe niet te veel op. Verder zijn wij qua eten niets kieskeurig en hoeft het niet altijd verantwoord, maar elke dag een hamburger is wel iets te veel fastfood voor ons.

Hierdoor ben ik ook benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan, aangezien wij weinig inzicht hebben in hoe het zit met eetmogelijkheden en de kosten ervan (het is namelijk onze eerste reis naar Amerika). Maar gemiddeld 33 dollar per dag per persoon vindt ik wel meevallen. Mag ik vragen wat/waar je zoal at? Alleen bij de mc Donald en dergelijke?

Die €3.500,- is inderdaad een eerste schatting voor alleen eten/drinken, benzine en entree. Gezien hetgeen hierboven al heb uitgelegd zou er daarvan dan ongeveer €2.400,- zijn voor eten/drinken en eventuele andere uitgaven (cadeaus, kleren niet inbegrepen). Dat zou dan dus €100,- per dag voor ons beide zijn. Dit lijkt mij dan gezien jou ervaring aldaar een redelijke inschatting of niet?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 jul 2015, 16:21

Nooit McDonalds of iets dergelijks. Wij hebben een paar keer bij Denny's gegeten (voor het ontbijt erg duur, maar het avondeten is relatief goedkoop), en in de parken een paar keer een cafetaria (geen fastfood, maar je krijgt uit bakken opgeschept) en twee keer een salade uit de supermarkt gegeten en verder soms redelijk duur (Grand Canyon Lodge, Old faithful Inn). Voor het avondeten waren we gemiddeld met z'n tweeën 49 dollar kwijt. Dat is inclusief 20% fooi en tax. Je kunt eens wat restaurants of ketens opzoeken en naar de prijzen kijken, maar hou er rekening mee dat daar nog tax bij kom, en - voor zover het geen zelfbediening is - ook nog fooi.
Voor het ontbijt hebben we een aantal keren buiten de deur gegeten en de rest zelf brood gekocht. We lunchen eigenlijk nooit, zeker niet als we een Amerikaans ontbijt eten.

Marianne

Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre » 08 jul 2015, 16:29

Dit jaar zat ik rond de 4000€ shopping excluded.

meerprijs was vooral de wagen (upgrade genomen voor 8 dagen naar een mustang + hadden pas ter plaatse afgerekend voor de volledige periode van huur = slechte dollarkoers) en het feit dat de dollar gewoon duurder stond als vorig jaar ;)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 08 jul 2015, 17:17

Misschien is het wel handig om erbij te vermelden waar je bent geweest en voor welke tijd? Iets meer info over hoe je aan dat bedrag komt is wel handig :wink:

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 08 jul 2015, 17:49

@Captain, wij waren ongeveer €56,- per dag kwijt met 2 personen. Ontbijt zat bijna altijd bij het hotel in dus daar hebben wij niets aan uitgegeven buiten de deur en als je van waffles en pancakes houdt kun je je best goed vol eten. Voor de lunch smeerden wij gewoon boterhammen met beleg (ham, kaas, pindakaas) en we aten nog veel kant en klare fruitsalade. 'S Avonds aten wij meestal bij plaatselijke restaurants, paar keer Mexicaans bij Fiesta Mexicana, een keer Denny's , 2 x Wendy's waar ze echt hele lekkere verse salades hebben en in Las Vegas bij de Cheesecake Factory (een aanrader). Verder zijn ketens als Applebees, Outback, TGI Fridays etc. ook goed en betaalbaar, maar ik weet niet precies waar je naartoe gaat dus heb ook geen idee of ze daar zitten.

Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc » 08 jul 2015, 19:54

Mei-Juni weggeweest van Denver naar Seattle:

Globaal kostenplaatje (vooraf al bijgehouden in excel) :

hotels totaal (22 nachten) €2595,-
2x vliegticket: €1374
1x huurauto €1380 (ex benzine)
jaarkaart "America the beautifull" €72,-
Ferry Washington state € 75,-

= 5495,-

en dan alle losse uitgaves zoals eten/drinken/boodschappen/benzine/souvenirs
Ik vermoed gemiddeld zo'n 75 euro per dag (misschien nog aan de lage kant).

stijntje113
Amerika-ontdekker

Bericht door stijntje113 » 09 jul 2015, 10:59

Wij hebben voor 2 personen van 3 mei tm 29 mei ong 9000 uitgegeven...
Wat ook wel wat meer was dan verwacht. Maar ik had geen echte planning qua geld gemaakt.

Vooral het eten vonden wij duur. Terwijl we niet echt luxe gegeten hebben.
Maar we hebben wel altijd buiten de deur gegeten behalve als er ontbijt bij het hotel was.
Het ontbijt bij de hotels vond ik minder. Eigenlijk altijd melk met cornflakes gegeten en (niet zo lekker) toast brood. Brood heb ik nog het ergste gemist in de US!

We hebben vaak bij aziatische restaurants gegeten. Dan krijg je niet de standaart troep en er zit ook groente bij.
Ook de panda express vond ik heel lekker.

Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat » 09 jul 2015, 12:26

Petticoat schreef:We gaan in juni een rondje Denver maken van 26 dagen en ik kom op €8.500-€9.000 voor 2 personen uit.
Inmiddels terug van vakantie en zat er niet ver naast. Uiteindelijk voor 26 dagen een kleine €8500 uitgegeven voor 2 personen (excl winkelen):

Vlucht €1450
Huurauto €650
Benzine €265 (ong. 4850 km gereden)
Accommodatie €3300
Eten en boodschappen €1600 (helemaal niet raar gedaan, een paar keer duur gegeten maar ook vaak goedkoop)
Excursie en entreegelden €900 (alleen de presidentiele klasse in de Durango trein is met €385 een beetje uitzonderlijk)
Oppas thuis voor de katten €260
2003&2006: Orlando, 2007: Canada, 2008: San Francisco-Yellowstone, 2009: Florida, 2010: Seattle-San Diego, 2011: Zuidwesten, 2012: Seattle-Canada-Yellowstone, 2014: Florida&Cruise, 2015: Colorado-Utah (http://www.howdypardon.blogspot.com/), 2016: Nieuw Zeeland, 2017: Noordoosten

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer