Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vlucht via internetboeken inclusief annuleringsverzekering

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JohnB
Amerika-ontdekker

vlucht via internetboeken inclusief annuleringsverzekering

Bericht door JohnB »

Hallo forum leden, langs deze weg wil ik vragen of iemand ervaring heeft met het boeken van vliegtickets via internet inclusief annuleringsverzekering.
Ik wil volgend jaar naar Amerika vliegen en de tickets dit keer via internet bestellen. Alleen vraag ik me af of het mogelijk is hier ook een annuleringsverzekering bij te nemen.

Kan iemand mij een internet verwijzing bezorgen. Alvast hartelijk dank,

John
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

http://www.vliegtarieven.nl
http://www.ebookers.com

Compleet overzicht voor online tickets te bestellen op: http://vliegtickets.startpagina.nl
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Of worldticketcenter , hier hebben wij al verschillende keren besteld.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Je kan altijd nog apart een annuleringsverzekering afsluiten bij bv. Elvia.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Hou je er wel rekening mee dat wanneer je zelf een ticket boekt, via internet, bij een Airline die eventueel failliet zou kunnen gaan, dat je dan géén recht hebt op kostenvergoeding! ( bv. Delta Airlines die op dit moment een chapter 11 status heeft) Het geld van de tickets ben je dus gewoon kwijt!

Zelfs als je een reis boekt via een SGR reisbureau en je hebt geen extra vliegticketverzekering van € 3,-- , ook dan ben je het bedrag van het ticket gewoon kwijt!

Oplossing is dus een vliegticketverzekering af te sluiten en bij een SGR reisbureau boeken óf bij een airline boeken die niet failliet gaat.
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
hopi-hopi
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hopi-hopi »

Je zal wellicht wel redenen hebben om hier speciaal naar te vragen om dat er mischien een verhoogt risico is.
Ik vraag me namelijk af waarom een anulleringsverzekering ( verder A-verz)... :?: Je moet al op sterven na dood zijn wil je uberhaubt iets betaald krijgen. Verder is het zo dat je alle zelf geboekte motels via internet ook weer op de zelfde manier kan anulleren en dat zonder kosten. Andere zaak is de auto, die kan je een of twee weken van te voren boeken en als het echt moet, aan de balie op het vliegveld ook nog wel. Het vliegtuig is een beetje het zelfde verhaal.
Ik geef toe dat het verstandiger is om een en ander op tijd te regelen maar als je op het scherps van de snede wil werken of als het er echt opaan komt.... :)
grt eddy
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Basispakket:
In het geval van ernstige ziekte of overlijden van uzelf of naaste verwanten (familie) die niet tot het reisgezelschap behoren worden de annuleringskosten vergoed.
Vergoeding van het niet gebruikte deel van uw reissom bij tussentijdse afbreking van de reis.
Vergoeding voor vertrek- en aankomstvertraging.
Vergoeding voor het niet kunnen volgen van een voor vertrek geboekte rondreis.

Aanvullende optie:
Annulering bij plotselinge ziekte of overlijden van uw hond, kat of paard. U betaalt 1% van de totale reissom per dier.

Luxe optie:
Voor 6% van de totale reissom heeft u een luxe annuleringsverzekering. In praktisch alle gevallen wordt de volledige reissom vergoed als u tussentijds de reis moet afbreken. U kunt dan op een later tijdstip alsnog op vakantie zonder extra kosten. In overige gevallen geldt een pro-rata uitkering.

Uw premie
De premie voor de ANWB Annuleringsverzekering bedraagt 5% van de totale reissom voor het basispakket en 6% voor de luxe optie.

Dit zijn de verkorte polisvoorwaarden van de ANWB, die niet echt afwijken van wat gangbaar is.

Je hoeft dus echt niet op sterven na dood te zijn om je reissom geheel of gedeeltelijk terug te krijgen.

insurance ain't all bad you know!
hopi-hopi
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hopi-hopi »

Het gaat er niet om wat er staat maar om wat je krijgt en of het nodig is.

De ervaring leert echter dat er altijd wel een regeltje is waar je niet aan voldoet zodat je minder of helemaal niks krijgt.
Dan komt er nog bij dat ik vind dat men zich ( in het algemeen ) iets te snel verzekerd zonder dat men zich genoeg afvraagt of het echt wel nodig is, wat er verzekerd word en of men het risico niet zelf kan dragen. Kijk, een autoverzekering als je 2 of 3 weken door Amerika reist is vanzelfsprekend maar in het voorafgaande voorbeeld is een A-verz eigenlijk niet nodig. Het risico dat je loopt is alleen het vliegticket met een risicotermijn van een week of 4.
Ik schat in dat de gemiddelde Amerikaganger wel wat risico durft te nemen en ondernemend is, ander gingen we al niet... :)

grt eddy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hopi-hopi schreef: in het voorafgaande voorbeeld is een A-verz eigenlijk niet nodig. Het risico dat je loopt is alleen het vliegticket met een risicotermijn van een week of 4.
Eddy,

waarom zou de topic opener (JohnB) geen annuleringsvezekering nodig hebben? (Ik neem aan dat je die met het voorbeeld bedoelt). Waarom zou je een risico gaan lopen als het (voor een relatief klein bedrag) niet hoeft?

Kijk, voor de autohuur en de gereserveerde motels hoef je het niet te doen. Die kun je in de regel zonder veel moeite (en event. kosten) makkelijk annuleren. Tickets daarentegen niet. Voor mijzelf kan ik de ticketkosten natuurlijk wel opbrengen. Die EUR 450 tot EUR 650 kom ik wel overheen. Al heb ik dat risico ook niet want ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Anders wordt het als je voor het hele gezin tickets hebt en de reis kan niet doorgaan. Dan kunnen de ticketkosten een behoorlijk deel van de reissom uitmaken.

Voorbeeldje: mijn zus en haar verloofde zouden (samen met hun 2 kleine kinderen) vanaf eind december een wereldreis maken van 6 maanden. Alles was al geregeld, tickets, camperhuur (voor Nieuw Zeeland en Australië). Nu kan door omstandigheden de wereldreis niet doorgaan. Het hoe en waarom zal ik hier op het forum niet op ingaan maar 4 maanden van te voren weten ze dus dat het dit jaar niet kan en hebben ze hun wereldreis een jaar uitgesteld. De camperhuur kunnen ze zonder al te veel moeite wel annuleren of een jaar opschuiven. De tickets echter niet. Gelukkig hebben ze een annuleringsverzekering waardoor ze ook deze kosten terug krijgen.

Eigenlijk wil ik het volgende zeggen. Waarom zou je een risico lopen terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is? De kosten voor een annuleringsverzekering zijn minimaal. Voor mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering betaal ik slechts EUR 6,18 per maand oftewel EUR 74,16 per jaar. Voor dit bedrag ben ik uitstekend verzekerd en kan ik op elk gewenst moment op vakantie gaan. Wellicht kent men in België deze vorm van verzekeren ook wel en zou ik JohnB willen aanraden hier eens naar te kijken.
Mantoinette schreef:Hou je er wel rekening mee dat wanneer je zelf een ticket boekt, via internet, bij een Airline die eventueel failliet zou kunnen gaan, dat je dan géén recht hebt op kostenvergoeding! ( bv. Delta Airlines die op dit moment een chapter 11 status heeft) Het geld van de tickets ben je dus gewoon kwijt!
Mantoinette,

je hebt helemaal gelijk dat je een zeker risico loopt als je een ticket via internet boekt en er geen vliegticketverzekering bij neemt. Als je rechtstreeks bij een airline boekt heb je deze verzekering er niet bij. Mijn ticket voor mijn trip naar Amerika van afgelopen zomer heb ik rechtstreeks bij Delta geboekt. Dat Delta op dat moment (en nu nog steeds) onder chapter 11 viel, was voor mij geen reden hier niet te boeken. Juist onder deze status is een kans op failliet gaan minimaal. Deze status is er nl. om te voorkomen dát ze failliet gaan.

Maar goed, zekerheid heb je natuurlijk nooit. Mijn ticket kostte EUR 450 en dat risico was door mijzelf natuurlijk wel te dragen en ik was al helemaal niet bang was dat Delta failliet zou gaan. Ga je met een gezin dan zijn de ticketkosten natuurlijk veel hoger en kan ik mij voorstellen dat je dit risico niet wilt lopen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Kwaajknarie schreef:In het geval van ernstige ziekte of overlijden van uzelf of naaste verwanten (familie) die niet tot het reisgezelschap behoren worden de annuleringskosten vergoed.

Je hoeft dus echt niet op sterven na dood te zijn om je reissom geheel of gedeeltelijk terug te krijgen.
Nu is "op sterven na dood zijn" misschien wat kort door de bocht uitgedrukt, maar er moet toch wel degelijk sprake zijn van "een ernstige ziekte of overlijden" (zoals je zelf hierboven aangeeft) wil je ook maar iets vergoed krijgen.
hopi-hopi schreef:Het gaat er niet om wat er staat maar om wat je krijgt en of het nodig is.
Neemt niet weg dat ik er wel voor kies om een annuleringsverzekering af te sluiten. Jarenlang heb ik voor "niets" een annuleringsverzekering betaald tot 5 jaar geleden. Zes dagen voor onze reis naar Amerika kreeg ik een (lichte) hartinfarct en lag daarvoor twee weken in het ziekenhuis. De reis kon natuurlijk niet doorgaan en via mijn annuleringsverzekering heb ik toch maar mooi alles teruggekregen. Daarmee had ik al die voor niets betaalde verzekeringspremies van de jaren daarvoor er in één klap uit.

Dus waarom zou je risico nemen? Je mag alleen maar hopen dat er niets met jou of je naaste familie gebeurt.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hopi-hopi
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hopi-hopi »

Het leuke van dit alles is dat er over nagedacht worden dat is toch de bedoeling van een forum.... :) Mensen hebben allemaal een ander risicoprofiel en kunnen het zelf wel invullen.
Wellicht dat er bij mij ook een moment komt dat ik er een afsluit :?

grt Eddy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer