Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
koffers laten sealen ja/nee?
koffers laten sealen ja/nee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb recent begrepen dat dit een mogelijkheid is maar vraag me af of dit werkelijk een goed idee is...
Iemand ervaring?
Ik heb recent begrepen dat dit een mogelijkheid is maar vraag me af of dit werkelijk een goed idee is...
Iemand ervaring?
Groetjes,
Sandra
Sandra
Het is een goed idee, maar laat het op schiphol doen, ze zullen dan waarschijnlijk eerst je koffer controleren en dan insealen met alle stickers erop! ga het niet zelf doen, want ze rippen het er zo af!
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Een band om de koffer werkt "bijna" hetzelfde als je bang bent iets kwijt te raken! Maar het is natuurlijk wel een lekker gevoel als de gehele seal nog om je koffer zit als je daar aan komt!Sandra schreef:Dat was ik ook van plan. Maar op de site van schiphol staat nergens dat ze dan gestickerd en gecontroleerd worden.
Het kost 7 euro dus dat is misschien de moeite?

Ik dacht dat het insealen gratis was, maar tijden veranderen. Misschien kan een recente reiziger vertellen wat en hoe het gebeurd op Schiphol! Ik kan me zo voorstellen dat het eerst gecontroleerd gaat worden, anders is het effect voor de maatschappijen een beetje weg. Voor hun geld namenlijk dat een gecontroleerde "gesealde" koffer geen echt gevaar is voor het "toevoegen" van spullen etc...!
heb alleen dit gevonden, het zegt niets over controle van de bagage, maar ik zou het heel erg raar vinden als dit niet gebeurd!
http://www.sealandgo.nl
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
..en voor een kortingscoupon volg je deze link:
http://www.europeesche.nl/sealandgo.asp
tis niet veel maar alles helpt.
Overigens, het helpt ten dele. Je voorkomt (waarschijnlijk) dat het schiphol-kelderpersoneel je koffer met rust laat.
Maar ik vermoed heel sterk dat de Amerikanen de seal er gewoon afhalen als ze je koffer willen controleren (verhaal is bekend: koffer op slot----> opengebroken, geen vergoeding!)
Dus....think and act.
http://www.europeesche.nl/sealandgo.asp
tis niet veel maar alles helpt.
Overigens, het helpt ten dele. Je voorkomt (waarschijnlijk) dat het schiphol-kelderpersoneel je koffer met rust laat.
Maar ik vermoed heel sterk dat de Amerikanen de seal er gewoon afhalen als ze je koffer willen controleren (verhaal is bekend: koffer op slot----> opengebroken, geen vergoeding!)
Dus....think and act.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo
Het dicht sealen van de koffer is ontstaan voor dat Amerika zijn veiligheidsnormen verhoogde. Je kon je koffer voor het inchecken in folie laten sealen. Dit kan nog steeds alleen voor vluchten naar Amerika is het niet aan te bevelen. Je word tijdens het inchecken nl uit de rij gehaald, de koffer wordt gecontroleerd en je wordt terug geplaatst. Als je koffer geseald is moet de sealing er af. Als dit niet het geval is wordt de koffer tijdens zijn rondgang over de div. bagage transportbanden door een scanner geleid en bekeken. Daarnaast is er nog een mogelijkheid dat de koffer steekproef gewijs van de band gehaald word en geopend voor onderzoek. Dus laat je koffer open zet het code slot op 0000 en plak het eventueel af met tape, zodat het niet kan verdraaien.
Even nog voor HANSJE. Het schiphol-kelderpersoneel laat zeker jouw koffer wel met rust. Houd er even rekening mee dat deze jongens wel de door jou volgepropte koffers in het juiste vliegtuig moeten sjouwen. Dat de jongens dat soms niet al te zachtzinnig doen weet ik ook wel, maar de suggestie dat ze koffers zo maar openmaken gaat mij wat te ver en is beneden pijl.
groeten
Harm
Het dicht sealen van de koffer is ontstaan voor dat Amerika zijn veiligheidsnormen verhoogde. Je kon je koffer voor het inchecken in folie laten sealen. Dit kan nog steeds alleen voor vluchten naar Amerika is het niet aan te bevelen. Je word tijdens het inchecken nl uit de rij gehaald, de koffer wordt gecontroleerd en je wordt terug geplaatst. Als je koffer geseald is moet de sealing er af. Als dit niet het geval is wordt de koffer tijdens zijn rondgang over de div. bagage transportbanden door een scanner geleid en bekeken. Daarnaast is er nog een mogelijkheid dat de koffer steekproef gewijs van de band gehaald word en geopend voor onderzoek. Dus laat je koffer open zet het code slot op 0000 en plak het eventueel af met tape, zodat het niet kan verdraaien.
Even nog voor HANSJE. Het schiphol-kelderpersoneel laat zeker jouw koffer wel met rust. Houd er even rekening mee dat deze jongens wel de door jou volgepropte koffers in het juiste vliegtuig moeten sjouwen. Dat de jongens dat soms niet al te zachtzinnig doen weet ik ook wel, maar de suggestie dat ze koffers zo maar openmaken gaat mij wat te ver en is beneden pijl.
groeten
Harm
Ik denk niet dat hij dit bedoelde Harm!!!!!!!hdeweert schreef:Even nog voor HANSJE. Het schiphol-kelderpersoneel laat zeker jouw koffer wel met rust. Houd er even rekening mee dat deze jongens wel de door jou volgepropte koffers in het juiste vliegtuig moeten sjouwen. Dat de jongens dat soms niet al te zachtzinnig doen weet ik ook wel, maar de suggestie dat ze koffers zo maar openmaken gaat mij wat te ver en is beneden pijl.
groeten
Harm
Richard
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Richard
Ik vind de opmerking van Hansje “Je voorkomt (waarschijnlijk) dat het schiphol-kelderpersoneel je koffer met rust laat.” erg duidelijk.
Toch vreemd dat mensen hun koffers op slot doen terwijl er nooit wat uit je koffer verdwijnt. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel raken er koffers zoek. Dat is een foutje in de regie, je koffer word dan op een verkeerde plaats uitgeladen en komt niet aan. Alleen als je koffer tijdens het transport open gaat dan kan het zijn dat er wat ontbreekt
In al die jaren dat ik op Schiphol rond liep heb ik nog nooit meegemaakt dat koffers door het personeel werden geopend om er wat uit te halen.
Vandaar mijn reactie
Groeten
Harm
Wat zou hij/zij dan wel bedoellen?
Ik vind de opmerking van Hansje “Je voorkomt (waarschijnlijk) dat het schiphol-kelderpersoneel je koffer met rust laat.” erg duidelijk.
Toch vreemd dat mensen hun koffers op slot doen terwijl er nooit wat uit je koffer verdwijnt. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel raken er koffers zoek. Dat is een foutje in de regie, je koffer word dan op een verkeerde plaats uitgeladen en komt niet aan. Alleen als je koffer tijdens het transport open gaat dan kan het zijn dat er wat ontbreekt
In al die jaren dat ik op Schiphol rond liep heb ik nog nooit meegemaakt dat koffers door het personeel werden geopend om er wat uit te halen.
Vandaar mijn reactie
Groeten
Harm
Wat zou hij/zij dan wel bedoellen?
nou laat ik daar dan vooral meteen duidelijk in zijn: in de afgelopen jaren is ZO ONTSTELLEND VEEL GEJAT door het kelderpersoneel.................
natuurlijk, er moet hard worden gewerkt maar er werd ook heel veel gejat
Niet alleen "vetrekkende bagage" maar ook teruggekeerde koffers bleken vaak open.
Ik zou hier niet zo stellig in zijn als het mij niet 2x was overkomen.
Vele reportages op TV waren ooit hieraan gewijd.
Niet vreemd dat het verloop onder deze groep mensen op Schiphol zo groot was.
Hoe het nu is weet ik niet.
Niet alleen "vetrekkende bagage" maar ook teruggekeerde koffers bleken vaak open.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo HansjeHansje schreef:nou laat ik daar dan vooral meteen duidelijk in zijn: in de afgelopen jaren is ZO ONTSTELLEND VEEL GEJAT door het kelderpersoneel.................
Dat Koffers in de afhandeling nogal eens ruw behandeld en daarbij open springen is een ding, Mensen beschuldigen van diefstal is een ander. Ik kan uit ervaring zeggen dat in de bagage kelder door het personeel niet zo maar een koffer geopend kan worden en doorzocht. Het systeem is weliswaar niet echt water dicht, maar die gaten worden niet voor het snabbelwerk gebruikt. Wel heb ik de ervaring dat medewerkers van reisbureaus verkeerden en ongenuanceerde info verstrekken op de div forums.
Uit jouw manier van benadering maak ik op dat je schiphol alleen als passagier bezocht hebt en niet goed op de hoogte bent van het reilen en zeilen achter de schermen. De TV programma’s die jij aanhaalt heb ik nog niet gezien. Wel heb ik programma’s gezien waarin het personeel min of meer beledigd werd en verantwoordelijk werd gesteld voor fouten van de reiziger zelf. In werkelijkheid is dat nog veel erger. Zowel grond als vliegend personeel wordt vaak ten onrechte beledigd vernederd en beschuldig van van alles en nog wat en ga zo maar door.
Jouw opmerking slaat echt nergens op, zeker als het over sealen van koffers gaat.
Groeten
Harm
-
- Amerikafan
Ben het voor een groot deel met Harm eens.
Heb de afgelopen jaren behoorlijk wat afgevlogen rond de wereld (zowel zakelijk als prive) en nooit echte problemen gehad met mijn bagage (alleen dat het niet met de vlucht meegekomen was en pas enkele dagen later arriveerde).
Heb mijn koffer(s) nog nooit in laten sealen.
Ik heb altijd een hard kunststof koffer bij met een cijferslot (of ik nu 2 dagen of 4 weken weg ben), welke gewoon op slot gaat.
Je kunt je bagage in laten sealen met het oog dat anderen er niets in kunnen stoppen (of eruit halen), maar als er door bepaalde personen behoefte aan is om er iets in te stoppen (of eruit halen), zullen het toch wel doen; ge-sealt of niet.
Naar mijn ervaring wordt vaak bagage ingesealt waar vanalles aan hangt, zoals bv een back-packer rugzak.
Verder nog een prettige vakantie (voor degene die nog gaan)!!!!
Leon
Heb de afgelopen jaren behoorlijk wat afgevlogen rond de wereld (zowel zakelijk als prive) en nooit echte problemen gehad met mijn bagage (alleen dat het niet met de vlucht meegekomen was en pas enkele dagen later arriveerde).
Heb mijn koffer(s) nog nooit in laten sealen.
Ik heb altijd een hard kunststof koffer bij met een cijferslot (of ik nu 2 dagen of 4 weken weg ben), welke gewoon op slot gaat.
Je kunt je bagage in laten sealen met het oog dat anderen er niets in kunnen stoppen (of eruit halen), maar als er door bepaalde personen behoefte aan is om er iets in te stoppen (of eruit halen), zullen het toch wel doen; ge-sealt of niet.
Naar mijn ervaring wordt vaak bagage ingesealt waar vanalles aan hangt, zoals bv een back-packer rugzak.
Verder nog een prettige vakantie (voor degene die nog gaan)!!!!
Leon
zozo....ik heb Schiphol alleen als reiziger bezocht?
mmm..even nadenken...ben 3 x achter de schermen geweest en de eerste keer was eind 70er jaren, de laatste keer in 1987.(ja ook in de kelder)
Dat was vlak voor een documentaire van de NCRV waarin dit punt aan de kaak werd gesteld.
Vele ontslagen, verscherpte controles en veranderde procedures zullen er zeker aan bijgedragen hebben dat het niet/niet vaak meer voorkomt.
Zeg niet dat het nooit gebeurd want dat is wel zo, i've been there.
Harm: NU kan een koffer misschien niet meer zomaar geopend worden, vroeger ZEKER wel.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik geschreven heb dat het nu ook nog zo is als vroeger....zo niet...dan heb ik dat wel zo bedoeld.
Ik praat over de 70er, 80er en vroeg 90-er jaren.
Harm, als mijn opmerking nergens op slaat stel ik voor dat jij eens een oude tv documentaire oppikt uit het archief van NOB....dan zul je zien dat veel medewerkers VROEGER ontslag op staande voet hebben gekregen toen het allemaal nog handwerk was.Dat het op dit moment niet eens maar kan zou goed kunnen.
en hoe kom jij zo wijs te weten dat sealen dus niet helpt, of dat die opmerking ook al geen hout snijdt? Jij hebt nul bewijs dat er niks gejat wordt?
Geef liever zinvolle reacties maar blaf een ander niet af als je het er niet mee eens bent.
Ik praat hier over eigen waarnemingen. Leuk om dat tegen te spreken maar zeer nutteloos.
En waar sloeg DIT op?
" Wel heb ik de ervaring dat medewerkers van reisbureaus verkeerden en ongenuanceerde info verstrekken op de div forums. "
Ik ken zo nog wel een paar ervaringen.
Hansje
mmm..even nadenken...ben 3 x achter de schermen geweest en de eerste keer was eind 70er jaren, de laatste keer in 1987.(ja ook in de kelder)
Dat was vlak voor een documentaire van de NCRV waarin dit punt aan de kaak werd gesteld.
Vele ontslagen, verscherpte controles en veranderde procedures zullen er zeker aan bijgedragen hebben dat het niet/niet vaak meer voorkomt.
Zeg niet dat het nooit gebeurd want dat is wel zo, i've been there.
Harm: NU kan een koffer misschien niet meer zomaar geopend worden, vroeger ZEKER wel.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik geschreven heb dat het nu ook nog zo is als vroeger....zo niet...dan heb ik dat wel zo bedoeld.
Ik praat over de 70er, 80er en vroeg 90-er jaren.
Harm, als mijn opmerking nergens op slaat stel ik voor dat jij eens een oude tv documentaire oppikt uit het archief van NOB....dan zul je zien dat veel medewerkers VROEGER ontslag op staande voet hebben gekregen toen het allemaal nog handwerk was.Dat het op dit moment niet eens maar kan zou goed kunnen.
en hoe kom jij zo wijs te weten dat sealen dus niet helpt, of dat die opmerking ook al geen hout snijdt? Jij hebt nul bewijs dat er niks gejat wordt?
Geef liever zinvolle reacties maar blaf een ander niet af als je het er niet mee eens bent.
Ik praat hier over eigen waarnemingen. Leuk om dat tegen te spreken maar zeer nutteloos.
En waar sloeg DIT op?
" Wel heb ik de ervaring dat medewerkers van reisbureaus verkeerden en ongenuanceerde info verstrekken op de div forums. "
Ik ken zo nog wel een paar ervaringen.
Hansje
jongens laten we wel netjes blijven OK
Jullie hebben beide gelijk! Inderdaad zal het nog wel gebeuren, er zitten altijd rotte appels bij, maar dat de tijden veranderd zijn en het beter is geworden kan ik het ook mee eens zijn!
De vraag nogmaals was of dat je je koffers moest insealen of niet!!!!!!
Richard

Jullie hebben beide gelijk! Inderdaad zal het nog wel gebeuren, er zitten altijd rotte appels bij, maar dat de tijden veranderd zijn en het beter is geworden kan ik het ook mee eens zijn!
De vraag nogmaals was of dat je je koffers moest insealen of niet!!!!!!
Richard
ik heb me wel gedragen vind ik
Ik vond het alleen niet re"eel om aangevallen te worden door Harm die mijn ervaringen als leugens beschrift en en passant reisbureamensen beticht van verkeerde voorlichting.
Ik zeg toch ook niks over het feit dat Harm op zijn website beschrijft wat hij ooit 5 of 6 dagen lang op Treasure Island heeft gedaan?
De gemiddelde toerist komt er niet of 1 dag.
Blijkbaar heeft Harm daar een voor hem bijzondere interesse.
Ieder zijn meug.
Ik vond het alleen niet re"eel om aangevallen te worden door Harm die mijn ervaringen als leugens beschrift en en passant reisbureamensen beticht van verkeerde voorlichting.
Ik zeg toch ook niks over het feit dat Harm op zijn website beschrijft wat hij ooit 5 of 6 dagen lang op Treasure Island heeft gedaan?
De gemiddelde toerist komt er niet of 1 dag.
Blijkbaar heeft Harm daar een voor hem bijzondere interesse.
Ieder zijn meug.
Ik probeerde niemand aan te vallen en ja jullie zijn allebei netjes in je teksten, maar wilde alleen even de draad weer oppakken en dat was het insealen van koffers!!!rperre schreef:De vraag nogmaals was of dat je je koffers moest insealen of niet!!!!!!
Richard
Zolang er nog bagage medewerkers op luchthavens worden opgepakt en veroordeeld voor diefstel van koffers en/of inhoud blijft het verstandig om geen waardevolle spullen in een koffer te stoppen. Overigens stellen de 'sloten' op koffers niet zoveel voor. Een beetje handigerd heeft een cijferslot binnen 2 minuten open zonder dat je ooit merkt dat het open is geweest. Laat je koffer op de juiste manier op de hoek stuiteren en ook je gewone slot is open. Dubbele ritsen met een hangslot door de ringetjes is helemaal prachtig: balpen tussen de rits voor het openen, dicht door een paar keer heen en weer te ritsen.
Onze enige reden om koffers op slot te doen is om te voorkomen dat ze wel erg makkelijk open huppelen op de band.
De bagagekelders vreten de laatste jaren kofferbanden. wij zijn nu overgestapt op sjorbanden (ja, die dingen om bagage mee op je auto vast te zetten) werkt fantastisch en is ook nog een keer een stuk goedkoper dan kofferbanden.
Onze enige reden om koffers op slot te doen is om te voorkomen dat ze wel erg makkelijk open huppelen op de band.
De bagagekelders vreten de laatste jaren kofferbanden. wij zijn nu overgestapt op sjorbanden (ja, die dingen om bagage mee op je auto vast te zetten) werkt fantastisch en is ook nog een keer een stuk goedkoper dan kofferbanden.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar toch even reageren op de (felle) discussie hier. Ik heb het idee dat Harm de opmerkingen over diefstal persoonlijk heeft opgevat, en dat is vast niet de bedoeling geweest.
Maar om dan te stellen dat er daarom niets op Schiphol gebeurt dat niet door de beugel kan vind ik te ver gaan. Ik heb voor 2 luchtvaartmaatschappijen gewerkt en ik heb ook op Schiphol (platform) rondgewandeld en dan hoor je wel het een en ander. Ik heb gezocht naar recente artikelen over diefstal uit koffers, maar kon er niet gek veel vinden. Ik betwijfel of elk ontslag over diefstal ook wel de krant haalt.
Dit vond ik wel een interessant artikel en laat toch zien dan "niet al het grond en vliegend personeel onterecht beschuldigd wordt van van alles en nog wat"
Hieronder heb ik een aantal recente voorbeelden verzameld die laten zien dat het wel degelijk gebeurd. Ik sluit me aan bij de post van DDC. Helemaal beschermen tegen dat soort diefstal kan toch niet. Draag waardevolle spullen bij je. Doe wel sloten/riemen/banden/stickers op je koffer om te zorgen dat ze niet op een ongelegen moment open gaan,...en wellicht schrikt het de dieven toch af.
Allereerst is dit een heel interessant artikel:
http://www.tampatrib.com/Features/MGBL28028VD.html
Een paar voorbeelden
Maar om dan te stellen dat er daarom niets op Schiphol gebeurt dat niet door de beugel kan vind ik te ver gaan. Ik heb voor 2 luchtvaartmaatschappijen gewerkt en ik heb ook op Schiphol (platform) rondgewandeld en dan hoor je wel het een en ander. Ik heb gezocht naar recente artikelen over diefstal uit koffers, maar kon er niet gek veel vinden. Ik betwijfel of elk ontslag over diefstal ook wel de krant haalt.
Dit vond ik wel een interessant artikel en laat toch zien dan "niet al het grond en vliegend personeel onterecht beschuldigd wordt van van alles en nog wat"
Als je gaat vliegen, vlieg je van A naar B. Dus ook al zou er Schiphol niks gebeuren.....kan het altijd nog op je bestemming B gebeuren. Nu heb ik op dit forum al meerdere keren mensen zien schrijven dat zij als X keer hebben gevlogen en er is nog nooit wat gejat....dus het gebeurd niet/of nauwelijks.Nederlandse recherche houdt elf medewerkers Schiphol aan
Eén persoon in Suriname aangehouden in 120 kilo cocaïne-zaak
AMSTERDAM/PARAMARIBO — De Nederlandse recherche heeft maandag en dinsdag in totaal elf medewerkers van Schiphol aangehouden. Dat is gedaan in het kader van een onderzoek naar de betrokkenheid van deze medewerkers bij de invoer van cocaïne via de Nederlandse luchthaven.
>......<
KLM-personeel dat in de bagagekelder werkt, is volgens de Nederlandse justitie vermoedelijk een belangrijke schakel om de ingevoerde drugs van de luchthaven te krijgen en verder te transporteren. In het onderzoek is gebleken dat de KLM-medewerkers koffers met cocaïne uit de bagagestroom haalden en de drugs vervolgens in (rug)tassen en soms ook in dozen naar buiten brachten.
( http://www.dwt.net/Archief/2004/Februar ... %20aan.htm )
Hieronder heb ik een aantal recente voorbeelden verzameld die laten zien dat het wel degelijk gebeurd. Ik sluit me aan bij de post van DDC. Helemaal beschermen tegen dat soort diefstal kan toch niet. Draag waardevolle spullen bij je. Doe wel sloten/riemen/banden/stickers op je koffer om te zorgen dat ze niet op een ongelegen moment open gaan,...en wellicht schrikt het de dieven toch af.
Allereerst is dit een heel interessant artikel:
http://www.tampatrib.com/Features/MGBL28028VD.html
Pilfering From Airline Luggage Grows
By SUSAN STELLIN The New York Times
Published: Jun 6, 2004
Ever since the government began screening checked luggage for explosives at the end of 2002, the airlines and the Transportation Security Administration have been arguing over who should be held responsible if anything is later found missing from a bag.
>.........<
Meanwhile, the claims are piling up: According to the TSA, more than 29,000 claims of loss or damage have been filed
>.........<
A Number Of Arrests
Since last March, federal screeners have been arrested for theft from passengers' property at John F. Kennedy International Airport in New York, as well as Miami International, Detroit Metropolitan Wayne County and Denver International airports. A baggage handler at Long Beach Municipal Airport in California was arrested at the end of April, accused of stealing from passengers' bags.
Een paar voorbeelden

Fort Lauderdale airport screeners charged with stealing from baggage
By Jaime Hernandez
Staff Writer
Posted June 30 2004
FORT LAUDERDALE -- One luggage screener said he bought nearly $700 in gasoline with a credit card taken from a passenger's bag. Another said he paid off his cell phone bill with cash he took from a suitcase.
http://www.sun-sentinel.com/news/local/ ... -headlines
-------------------------------------------------------
Posted on Wed, Jun. 25, 2003 http://www.miami.com/mld/miamiherald/6168388.htm?1c
Two MIA baggage screeners charged with stealing
BY CHARLES SAVAGE
Two federal baggage security screeners responsible for preventing weapons and other illegal materials from being smuggled onto planes at Miami International Airport have been charged with stealing from passenger luggage.
----------------------------------------------------------------------
Airport screeners accused of stealing from luggage
June 23, 2004
KENNER, La. (AP) -- Louisiana officials say some airport screeners were doing more than just screening. Nine employees of the Transportation Security Administration have been arrested for allegedly stealing items from the luggage they were screening at the New Orleans airport.
---------------------------------------------------------------------
http://www.theindychannel.com/news/3359629/detail.html
Airport Screener Accused Of Stealing $1,000 From Luggage
27-Year-Old Charged With Theft
POSTED: 7:52 pm EST May 28, 2004
INDIANAPOLIS -- A former baggage screener at the Indianapolis International
Airport was charged this week on accusations he stole $1,000 from a
passenger's luggage.
---------------------------------------------------------------------
Posted 4/14/2004 6:02 AM
Airport screener sentenced for stealing jewelry from baggage
INDIANAPOLIS (AP) — An airport screener was sentenced to five years probation Tuesday for stealing more than $5,000 in jewelry from the luggage of former Boston Red Sox coach Dallas Williams.
The stolen items included a gold ring with 11 diamonds given to Williams as the Most Valuable Player for the minor league Indianapolis Indians in 1987.
"When I left for Florida that particular day, I put my jewelry in a wooden box and packed it in. When I checked into the hotel and opened up my luggage, it was gone. It's as simple as that," Williams said.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo iedereen
Zoals al gezegd koffers sealen heeft weinig zin. Gewoon je koffer dicht en band er om werkt perfect. Natuurlijk is er kaf onder het koren en word er gestolen. Meestal weet de dief wat er gestolen word. Zo maar koffers open maken om te zien wat er in zit komt in de praktijk haast niet voor ,zoals daisydog al aangaf gebeurt dit meestal door mensen die al toegang hebben tot de inhoud van je koffer. Als men een koffer open maakt weet men vaak van te voren al wat er in zit. In de beveiliging zitten altijd openingen en er zijn dus altijd mensen die misbruik van die mogelijkheden maken voor die mensen maakt het niet uit of ze op slot zitten, of niet.
Voor wat betreft Treasure Island FL. Het is een prima vakantie bestemming. Mooie stranden, zon
, zee, veel hotels, een toeristenoord dus. Kan ik iedereen aanbevelen, dat doe ik natuurlijk niet ander kom ik daar ook Nederlanders tegen
.
Harm
Zoals al gezegd koffers sealen heeft weinig zin. Gewoon je koffer dicht en band er om werkt perfect. Natuurlijk is er kaf onder het koren en word er gestolen. Meestal weet de dief wat er gestolen word. Zo maar koffers open maken om te zien wat er in zit komt in de praktijk haast niet voor ,zoals daisydog al aangaf gebeurt dit meestal door mensen die al toegang hebben tot de inhoud van je koffer. Als men een koffer open maakt weet men vaak van te voren al wat er in zit. In de beveiliging zitten altijd openingen en er zijn dus altijd mensen die misbruik van die mogelijkheden maken voor die mensen maakt het niet uit of ze op slot zitten, of niet.
Voor wat betreft Treasure Island FL. Het is een prima vakantie bestemming. Mooie stranden, zon

Harm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2956 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-