Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ik had al vliegangst, maar nu...
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik had al vliegangst, maar nu...
De Britse politie heeft een plan verijdeld om talrijke vluchten naar vanaf Heathrow naar de Verenigde Staten op te blazen. Lees hier: http://www.planet.nl/planet/show/id=677 ... /sc=14d554
Wij vliegen dus over een ruim een week met British Airways vanaf Heathrow. Ik had altijd al last van vliegangst, maar over het algemeen negeer ik dat gewoon. Als ik eenmaal in het vliegtuig zit, kan ik toch geen kant meer op. Maar nu ik dit hoor, ben ik wel heel erg bang. Dan heb ik het nog niet eens over vertragingen en geschrapte vluchten die er ook kunnen zijn.
Wij vliegen dus over een ruim een week met British Airways vanaf Heathrow. Ik had altijd al last van vliegangst, maar over het algemeen negeer ik dat gewoon. Als ik eenmaal in het vliegtuig zit, kan ik toch geen kant meer op. Maar nu ik dit hoor, ben ik wel heel erg bang. Dan heb ik het nog niet eens over vertragingen en geschrapte vluchten die er ook kunnen zijn.
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
Ik las het ook net, en begrijp je ongerustheid... Wijzelf vertrekken ook binnen een 18-tal dagen...
Maar aan de andere kant moet je denken, de veiligheidsmaatregelen zullen dan nu de komende weken wel serieus streng zijn, dan zal een iemand met kwade bedoelingen of een terrorist het waarschijnlijk wel niet in zijn hoofd halen om via dat land of luchthaven iets te proberen... misschien kan dit je toch enigszins geruststellen...
Maar aan de andere kant moet je denken, de veiligheidsmaatregelen zullen dan nu de komende weken wel serieus streng zijn, dan zal een iemand met kwade bedoelingen of een terrorist het waarschijnlijk wel niet in zijn hoofd halen om via dat land of luchthaven iets te proberen... misschien kan dit je toch enigszins geruststellen...
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat is iets wat ik inderdaad in mijn achterhoofd heb. Maar toch.. .het geeft je wel een dreigend gevoel. En dan is er nog het feit dat je geen handbagage mee mag nemen. Mijn kinderen zijn acht en tien en ik neem altijd boekjes, kaarten, enzovoort mee. Een vlucht van tien uur is voor een kind behoorlijk lang. 

Misschien is het nu juist veiliger om te vliegen, omdat er nu scherpe controles zijn.
Ik weet nog dat 3 jaar geleden met kerst de US, de dag van mijn vertrek naar de US, "code red" had ingesteld. Ik kon me daar eigenlijk helemaal niet druk om maken maar mijn moeder, die mij naar het vliegveld bracht, maakte zich ontzettend druk daarover. Door haar gestress heb ik toch eens goed rondgekeken in het vliegtuig voor we opstegen......hahahah.....
Maar goed, wat heeft het dan nog voor zin!!!
Ik weet nog dat 3 jaar geleden met kerst de US, de dag van mijn vertrek naar de US, "code red" had ingesteld. Ik kon me daar eigenlijk helemaal niet druk om maken maar mijn moeder, die mij naar het vliegveld bracht, maakte zich ontzettend druk daarover. Door haar gestress heb ik toch eens goed rondgekeken in het vliegtuig voor we opstegen......hahahah.....
Maar goed, wat heeft het dan nog voor zin!!!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Het zal nu inderdaad wel veiliger zijn. Dat is het goede nieuws dan...Het is slechte nieuws is dat er blijkbaar zoveel gekken op de wereld rondlopen die het leuk vinden om vliegtuigen op te blazen. En dan in het bijzonder vliegtuigen in en naar Amerika. En ik ben bang dat het een kwestie van tijd is voordat het ze weer een keer zal lukken.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit is wat er is gebeurd:
De Britse politie heeft weten te voorkomen dat terroristen vliegtuigen op zouden blazen onderweg van Groot-Brittannië naar de Verenigde Staten. De terroristen wilden op verschillende vluchten handbagage tot ontploffing te brengen
Voorlopig is dit o.a. het gevolg:
De Britse regering besloot rond tien uur vanmorgen Heathrow te sluiten. Op alle Britse vliegvelden worden extra veiligheidsmaatregelen genomen. Als gevolg daarvan is het op de luchthavens een chaos, reizigers moeten rekening houden met grote vertraging
Het Britse ministerie van Transport heeft bepaald dat reizigers geen handbagage meer aan boord mogen meenemen. Noodzakelijke voorwerpen als paspoort en portemonnee mogen mee aan boord in een doorzichtig plastic tasje.
Ook op vliegvelden in de Verenigde Staten zijn strenge veiligheidsmaatregelen genomen vanwege de terreurdreiging in Groot-Brittannië. Voor vluchten vanuit Groot-Brittannië geldt in Amerika de hoogste alarmfase (= rood)
Het is in de VS vooralsnog verboden om op vluchten vloeibare stoffen mee te nemen, met inbegrip van flesjes drinken, haargel en lotions. Daartoe is besloten na een melding van de Britse politie dat bij het terroristische complot vloeibare chemicaliën gebruikt zouden worden.
Bronnen: nu.nl en elsevier.nl
De Britse politie heeft weten te voorkomen dat terroristen vliegtuigen op zouden blazen onderweg van Groot-Brittannië naar de Verenigde Staten. De terroristen wilden op verschillende vluchten handbagage tot ontploffing te brengen
Voorlopig is dit o.a. het gevolg:
De Britse regering besloot rond tien uur vanmorgen Heathrow te sluiten. Op alle Britse vliegvelden worden extra veiligheidsmaatregelen genomen. Als gevolg daarvan is het op de luchthavens een chaos, reizigers moeten rekening houden met grote vertraging
Het Britse ministerie van Transport heeft bepaald dat reizigers geen handbagage meer aan boord mogen meenemen. Noodzakelijke voorwerpen als paspoort en portemonnee mogen mee aan boord in een doorzichtig plastic tasje.
Ook op vliegvelden in de Verenigde Staten zijn strenge veiligheidsmaatregelen genomen vanwege de terreurdreiging in Groot-Brittannië. Voor vluchten vanuit Groot-Brittannië geldt in Amerika de hoogste alarmfase (= rood)
Het is in de VS vooralsnog verboden om op vluchten vloeibare stoffen mee te nemen, met inbegrip van flesjes drinken, haargel en lotions. Daartoe is besloten na een melding van de Britse politie dat bij het terroristische complot vloeibare chemicaliën gebruikt zouden worden.
Bronnen: nu.nl en elsevier.nl
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-ontdekker
De maatregel van het niet mee de cabine in mogen nemen van handbagage geldt alleen voor vandaag. Ik heb BA net gebeld en dat was hun antwoord.
Ik vlieg de 25ste met BA naar de VS en ik was ook benieuwd hoe het nou precies zat met de handbagage. Want een video-en fotocamera in een koffer meenemen zie ik toch echt niet zitten door al dat gegooi met de bagage...
Ik vlieg de 25ste met BA naar de VS en ik was ook benieuwd hoe het nou precies zat met de handbagage. Want een video-en fotocamera in een koffer meenemen zie ik toch echt niet zitten door al dat gegooi met de bagage...
-
- Amerika-expert
Als ik zou moeten kiezen voor een boekje mee of een veilige vlucht voor mijn kinderen, zou ik zeker voor het laatste gaan.
Maar ik denk jijzelf ook wel.
Het angstige vindt ik inderdaad ook dat er mensen zijn die hun leven willen laten om het leven van anderen ook te ontnemen.
Gisteren zijn we naar de film WTC geweest. En na de film vroeg ik me af of degene die de gebouwen en het Pentagon zijn ingevlogen die allemaal bewust gewild hebben. De mensen in het vliegtuig, de mensen gevangen in het WTC. De familieleden de vrienden van hen. En indirect de gevolgen van de oorlog in Irak en de vele onschuldige mensen die daar het leven hebben gelaten.
Kan me zulke zieke geesten niet voorstellen eerlijk gezegd......
Maar ik denk jijzelf ook wel.

Het angstige vindt ik inderdaad ook dat er mensen zijn die hun leven willen laten om het leven van anderen ook te ontnemen.
Gisteren zijn we naar de film WTC geweest. En na de film vroeg ik me af of degene die de gebouwen en het Pentagon zijn ingevlogen die allemaal bewust gewild hebben. De mensen in het vliegtuig, de mensen gevangen in het WTC. De familieleden de vrienden van hen. En indirect de gevolgen van de oorlog in Irak en de vele onschuldige mensen die daar het leven hebben gelaten.
Kan me zulke zieke geesten niet voorstellen eerlijk gezegd......
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
@ orlandotina : wat die handbagage betreft, dat geldt voorlopig alleen voor vandaag, het kan dus binnen een week, tegen de tijd dat jij vertrekt, nog weer veranderen. Ik hoop het voor jou, want zonder handbagage is sowiezo al niet leuk, laat staan als je met kinderen vliegt....
Ik las trouwens dat alle vloeistoffen ook verboden worden, o.a. ook contactlensvloeistof...als dat zo blijft, dan heb ik ook een probleem
En tja, alle electronica moet in de koffer, maar zeg nu zelf, wie gaat daar bv een laptop insteken als je weet dat je die koffer niet op slot mag doen + hoeveel daar mee heen en weer gezwierd wordt...
Misschien moet de USA er wel aan gaan aan denken om aan ons Amerika-liefhebbers en dappere toeristen een gevarenpremie te schenken?
Ik las trouwens dat alle vloeistoffen ook verboden worden, o.a. ook contactlensvloeistof...als dat zo blijft, dan heb ik ook een probleem

En tja, alle electronica moet in de koffer, maar zeg nu zelf, wie gaat daar bv een laptop insteken als je weet dat je die koffer niet op slot mag doen + hoeveel daar mee heen en weer gezwierd wordt...
Misschien moet de USA er wel aan gaan aan denken om aan ons Amerika-liefhebbers en dappere toeristen een gevarenpremie te schenken?

2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah

Je mag wel medicijnen en tampons etc. meenemen, dus dingen die je écht nodig hebt, mogen mee. Daar zal contactlensvloeistof ook wel onder vallen.Tigerbunny schreef:Ik las trouwens dat alle vloeistoffen ook verboden worden, o.a. ook contactlensvloeistof...als dat zo blijft, dan heb ik ook een probleem![]()
![]()
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
En geen terroristische dreiging met vliegtuigenChi Sin X schreef:Ik had het over vandaag...Grizzly schreef:
Lockerbie vergeten?
Lockerbie is trouwens al bijna 18 jaar geleden. Toen was er bijna nog geen controle.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oh nee? Ieder jaar gaan er in de VS zeker 30,000 mensen dood door ongelukken, die in en rond het huis gebeuren. En stap je dan ook niet meer op je fiets of in de auto? Of stel, dat je op de stoep loopt en een automobilist verliest de controle over het stuur en raakt net jou. Maar in je bed blijven, dus. Of nee, dat is ook gevaarlijk, want veel liggen geeft ook allerlei gezondheidsproblemen. Ik ben het wel met David eens, al voel ik me vaak in het vliegtuig ook nerveus. Ik denk, omdat ik dan het gevoel heb, dat een ander de controle over mijn leven heeft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
De meeste ongelukken gebeuren binnenshuis, hoor. Thuis is het gevaarlijkst.Roos* schreef:Je loopt helemaal geen risico wanneer je gewoon binnen blijft en geen stap buiten de deur zet.....
Zoiets als autorijden is veel gevaarlijker dan vliegen. Alleen áls het fout gaat, dan gaat het "goed" fout. Maar je hebt meer kans dat er iets gebeurt als je in je autootje rijdt (zeker zolang ik mijn Mustang heb

Mack
MW Drawings
MW Drawings