Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijstandsverzekering maximum bedrag (België)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bijstandsverzekering maximum bedrag (België)

Bericht door Stan.Gobien »

Hallo,

Ik heb een vraag betreffende het plafond of maximum voor gedekte kosten in Noord Amerika door een reisbijstandsverzekering.
- Mijn huidige verzekering heeft geen plafond of maximum.
- Een goedkopere verzekering biedt een maximum van 250.000€ voor Noord-Amerika per verzekerde persoon.

Dit is voor een personenbijstand en niet met voertuig, dit betreft Belgische verzekeringen.
Vinden jullie 250.000€ voldoende?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Re: Bijstandsverzekering maximum bedrag

Niemand een mening hierover?
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Ik begrijp de term 'reisbijstandsverzekering' of 'bijstandsverzekering' niet goed.
In Nederland ken ik althans geen verzekering die zo genoemd wordt.

Misschien bedoel je de particuliere aansprakelijkheidsverzekering (WA)?
In dat geval vind ik een bedrag van 250.000€ echt veel te weinig. Voor Nederland of Belgie al, maar voor Amerika helemaal.
Zelf ben ik verzekerd voor 2.500.000€. Nu is dat wel vrij hoog, maar ik zou echt minimaal 1.000.000€ verzekerd willen hebben.

In een reisverzekering zit vaak 'persoonlijke hulp', dat is weer heel wat anders, dat betreft dingen die geregeld moeten worden als je ziek wordt of een ongeluk krijgt, maar daar zie ik nooit een bedrag aan gekoppeld staan.
Laatst gewijzigd door annet2009 op 13 nov 2014, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Precies, het hangt helemaal af van wat de dekking precies is.

Mbt aansprakelijkheid, er is ook een keerzijde aan een hele hoge dekking: als de tegenpartij ziet dat je voor zo'n hoog bedrag verzekerd bent, is de kans groter dat ze een zaak tegen je beginnen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Jrabakker schreef:Mbt aansprakelijkheid, er is ook een keerzijde aan een hele hoge dekking: als de tegenpartij ziet dat je voor zo'n hoog bedrag verzekerd bent, is de kans groter dat ze een zaak tegen je beginnen.
Je geeft dat soort dingen toch niet door aan de tegenpartij? Volgens mij zal de vraag zijn of je wel of niet verzekerd bent. En als je verzekerd bent en iemand stelt je aansprakelijk geef je dit door aan je eigen verzekering. De rest laat je dan over aan de verzekeringsmaatschappij.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Nee natuurlijk niet. Maar als iemand bij een advokaat binnenstapt om een zaak te beginnen, doet die eerst onderzoek of er uberhaupt iets te verdienen valt. Als je een zaak wilt beginnen tegen iemand zonder enig vermogen of een geode verzekering is het als een kale kip proberen te plukken: levert weinig op. En aangezien die advocaten werken onder no cure no pay, zullen ze die zaak niet snel aannemen.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Er is misschien een duidelijk verschil hier tussen België en Nederland.
De officiele naam van de verzekering is Bijstand of Reisbijstand.
De verzekering is vooral bedoelt voor medische kosten en repatriëring.
Anderzijds heb je ook bagage verzekering en wat kleine dingetjes maar het gaat dus vooral over medische bijstand.
Deze verzekering dekt geen aansprakelijkheid tegen derden, dat heb ik niet en zie ik ook geen nut in.

Maar het bedrag van 250.000€ is dus bovenop hetgeen door de verplichte Belgische ziekteverzekering (ziekenfonds) gedekt wordt en is dus enkel voor alle medische kosten per persoon.

Ter info: het betreft hier Belfius Assistance vs Touring Family Full.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Bijstandsverzekering maximum bedrag (België)

Bericht door pumi1000 »

Ik snapte je vraag ook niet helemaal, Wij hebben alleen een reisverzekering met werelddekking. Medische kosten worden dan gedekt met wat het daar kost. Staan geen maximum bedragen bij. Heb je werelddekking niet dan worden alleen de kosten gedekt zoals die in Nederland gedekt worden, maar dat is dus voor de USA veel te weinig. Met werelddekking wordt het door onze verzekering wel volledig gedekt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Dat is inderdaad iets heel anders dan aansprakelijkheidsverzekering.
Medische kosten inschatten is altijd erg moeilijk.
In Nederland zit werelddekking in ieder geval bij een aantal verzekeraars in de aanvullende verzekering.
Dan heb je het dus in je zorgverzekering zitten en hoef je medische kosten in het buitenland/USA niet meer bij te verzekeren middels een reisverzekering.
Maar ik heb geen idee hoe dit in Belgie geregeld is.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Stan.Gobien: voor de verzekering die je beschrijft zou 250.000 euro ruim voldoende moeten zijn. Reisbijstand loopt typisch pas echt in de papieren als er een complete reddingsoperatie moet worden opgezet om jou van een berg oid te halen, en vervolgens met een heli en private jet terug naar Belgie moet vliegen.

Zonder dat soort plannen zou die 250k meer dan voldoende moeten zijn, zelfs al zou je met alleen met een medical private jet naar huis moeten.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Onze ziekteverzekering (verplicht) biedt ons wereldwijde dekking maar enkel aan de in België geldende tarieven.
De reisbijstandsverzekering legt daar boven op dus 250.000€ maximum om alle medische kosten per persoon en per geval te dekken. Terwijl mijn bijstandsverzekering nu, die duurder is, onbeperkt is voor puur medische kosten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

PS: De kosten voor een reddingsoperatie zijn trouwens gelimiteerd tot enkele duizenden euro's, trouwens zo bij alle bijstandsverzekeringen die ik vergeleken heb. Maar zo wild gaan wij niet doen.

PS2: Mijn annulatieverzekering, ga ik opzeggen omdat ik nu een Mastercard Gold heb met inbegrepen annulatieverzekering.
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij nemen altijd een extra reis/bijstandverzekering via het reisbureau. Omdat onze trips "op maat" gemaakt zijn, is de premie 5% van onze totale reissom.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Onze reisbijstandsverzekering dekte "maar" tot 25 000€ per persoon (medische kosten). Maar ik had die helemaal in 't begin van onze planning afgesloten, dus nog voordat ik hier uitgebreider had gelezen. Achteraf bezien was het misschien te weinig maar ja, we hadden 't al betaald enzo... Gelukkig niet nodig gehad. Een volgende keer zou ik wel voor een hogere medische dekking gaan.
250 000€ is toch al veel meer, lijkt mij toch wel genoeg? Maar ik weet er niet zo veel over natuurlijk...
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Tja, of 250,000 genoeg is hangt er helemaal vanaf of je met een catastrofe te maken krijgt. Als je b.v. bij een auto ongeluk in een brandende auto terecht komt en met zware brandwonden in het ziekenhuis belandt, dan ben je heel snel door zo'n bedrag heen. Als het om Amerika gaat, zou ik een verzekering zonder limiet voor medische kosten afsluiten. Hier nog een recent geval van een stel dat onverwacht met heel hoge kosten te maken kreeg (al zal dit voorbeeld niet op jou van toepassing zijn, maar het is om de hoge kosten te illustreren):
http://www.cbc.ca/news/canada/saskatoon ... -1.2840519
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

250.000 € is bovenop het in België terugbetaalde bedrag door onze officiële ziekteverzekering (de ziekenbond of mutualiteit zoals ze hier zeggen).

Anders kunnen enkele Belgen misschien antwoorden bij welke verzekeraar zij hun reisbijstandsverzekering afgesloten hebben?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Europ Assistance, tussenkomst medische kosten beperkt tot 250.000 euro
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

VAB.
Groetjes,
Carine
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

touring.
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

ethias : privilege met vervangvoertuig : medische kosten tot 500.000 euro.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ok dus tot nu toe hebben we:
- Touring (ongelimiteerd met voorwaarden)
- VAB (1.000.000€)
- Ethias (500.000€)
- Europ Assistance (250.000€)
- Belfius (250.000€)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer