Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ESTA updaten/bijwerken?
ESTA updaten/bijwerken?
Beste Mensen,
Ik heb een vraag met betrekking tot mijn ESTA.
Ik ga volgend jaar voor 2.5 maand naar de USA, maar ben dit jaar een weekje naar New York geweest. Ik weet dat een ESTA 2 jaar geldig is. Moet ik in dit geval mijn ESTA updaten/bijwerken naar de eerstvolgende locatie in de USA (Startpunt L.A.). Of hoef ik niks te doen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes,
Frans
Ik heb een vraag met betrekking tot mijn ESTA.
Ik ga volgend jaar voor 2.5 maand naar de USA, maar ben dit jaar een weekje naar New York geweest. Ik weet dat een ESTA 2 jaar geldig is. Moet ik in dit geval mijn ESTA updaten/bijwerken naar de eerstvolgende locatie in de USA (Startpunt L.A.). Of hoef ik niks te doen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes,
Frans
Re: ESTA updaten/bijwerken?
Wij zijn binnen een jaar voor de 2 e keer naar de US geweest op een zelfde Esta en hebben onze Esta wel geüpdatet.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ik denk dat je hem wel moet updaten. Wij doen het wel elke keer, anders kloppen de vluchtgegevens niet.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Je bent niet verplicht de "niet verplichte" info op je Esta te updaten, (airline nummer etc).Moet ik in dit geval mijn ESTA updaten/bijwerken naar de eerstvolgende locatie in de USA (Startpunt L.A.). Of hoef ik niks te doen.
In jouw geval ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als je het wel doet. Er wordt sinds begin november namelijk meer verplichte info gevraagd bij een Esta aanvraag (naam vader/moeder en werkgever).
It is not mandatory to change or update your travel dates, flight information or destination information on the ESTA application. The travel information is optional, and you can leave it blank. If you put in a date and time, and then your plans change, we ask you to correct the information, but you are not required to. Changing your travel plans will not affect your authorization to travel.
Bedankt voor jullie antwoorden 

Ik laat het je nog wel weten wanneer ik mijn Esta ga bijwerken of ik deze gegevens mogelijk nog extra moet bijvoegen.Bushmaster schreef:Je bent niet verplicht de "niet verplichte" info op je Esta te updaten, (airline nummer etc).Moet ik in dit geval mijn ESTA updaten/bijwerken naar de eerstvolgende locatie in de USA (Startpunt L.A.). Of hoef ik niks te doen.
In jouw geval ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als je het wel doet. Er wordt sinds begin november namelijk meer verplichte info gevraagd bij een Esta aanvraag (naam vader/moeder en werkgever).It is not mandatory to change or update your travel dates, flight information or destination information on the ESTA application. The travel information is optional, and you can leave it blank. If you put in a date and time, and then your plans change, we ask you to correct the information, but you are not required to. Changing your travel plans will not affect your authorization to travel.
Die bijkomende gegevens zijn voor de nieuwe ESTA aanvragen vanaf begin November. Oude blijven geldig en er moeten geen updates gebeuren.
Ik wil mijn ESTA updaten en na ingelogd te zijn lijkt het erop dat ik enkel mijn verblijfplaats in de VS & mijn e-mailadres kan wijzigen. Dit wordt onderschreven door de hulp pagina van ESTA:
Echter, als ik bovenstaande berichten lees (o.a. die van lyan), dan moet het dus wel mogelijk zijn om vluchtgegevens te updaten. Hoe doe ik dit? Ook al is het kennelijk niet verplicht, ik ben graag zo volledig mogelijk.Welke informatie kan ik wijzigen?
Voordat u een elektronische reisvergunningsaanvraag indient met de vereiste betalingsgegevens, kunt u alle gegevensvelden van de aanvraag bijwerken, behalve het paspoortnummer en het afgifteland van het paspoort. Nadat een aanvraag is voltooid en ingediend met alle vereiste betalingsgegevens, kunt u nog steeds de volgende velden bijwerken:
E-mailadres
Adres in de Verenigde Staten
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- Bushmaster
- Amerika-expert
klaarblijkelijk is daar ook wat aangepast,
ik kan mijn bestaande Esta ook alleen verblijfplaats en email adres aanpassen.
Akkoord, dank voor het checken! Dan ga ik er maar vanuit dat men voldoende heeft aan een nieuw adres.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
ik heb niets aangepast en dat hoeft voor bestaande/geldige ESTA ook niet.
Waar ik nog benieuwd naar ben bij de 'oude'' ESTA's (dus degene die nog geldig zijn en zijn afgegeven voordat de wijzigingen zijn ingevoerd):Bushmaster schreef:klaarblijkelijk is daar ook wat aangepast,
Kun je alleen je verblijfsplaats aanpassen, of krijg je dan automatisch ook de nieuwe vragen (werkgever etc) te beantwoorden?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Nee, je krijgt geen aanvullende vragen voorgeschoteld bij het aanpassen van de ESTA.
Hoi,
wij gaan in mei 2015 naar USA en hebben inmiddels een ESTA geregeld. Daarop staat een emailadres dat wij binnenkort niet meer in gebruik zullen hebben. Is dat een probleem, moeten we dat wijzigen
wij gaan in mei 2015 naar USA en hebben inmiddels een ESTA geregeld. Daarop staat een emailadres dat wij binnenkort niet meer in gebruik zullen hebben. Is dat een probleem, moeten we dat wijzigen

Nee dat is geen probleem. Lijkt me wel lastig dat je die informatie niet meer kan inzien. Hebben jullie nog je referentienummer?
Wellicht is het mogelijk om een nieuw email-adres in te voeren?
Wellicht is het mogelijk om een nieuw email-adres in te voeren?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Je kan 'm aanpassen, zou ik zeker doen:
Welke informatie kan ik wijzigen?
Voordat u een elektronische reisvergunningsaanvraag indient met de vereiste betalingsgegevens, kunt u alle gegevensvelden van de aanvraag bijwerken, behalve het paspoortnummer en het afgifteland van het paspoort. Nadat een aanvraag is voltooid en ingediend met alle vereiste betalingsgegevens, kunt u nog steeds de volgende velden bijwerken:
E-mailadres
Adres in de Verenigde Staten
Ik ga het proberen, bedankt voor het advies.
Het is inmiddels gelukt om mijn emailadres aan te passen, dank je wel.
Wat mij wel opvalt dat ik op mijn oude Esta mijn telefoonnummer heb ingevuld, maar nu ik mijn emailadres heb aangepast en de Esta opnieuw heb uitgeprint, zie ik mijn telefoonnummer niet meer staan. Kan ook niet meer ingevuld worden.
Iemand een idee
Wat mij wel opvalt dat ik op mijn oude Esta mijn telefoonnummer heb ingevuld, maar nu ik mijn emailadres heb aangepast en de Esta opnieuw heb uitgeprint, zie ik mijn telefoonnummer niet meer staan. Kan ook niet meer ingevuld worden.
Iemand een idee

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Onze esta formulieren zijn verlopen dus moeten we een nieuwe aanvragen.
Normaal reizen we van amsterdam naar usa en is het esta formulier voor wat betreft de vragen
"Plaats waar u aan boord gaat en het vluchtnummer niet zo moeilijk, echter
We vliegen nu van amsterdam naar denver met een tussenstop in Londen.
Kan iemand mij vertellen of we nu amsterdam met het vluchtnummer va amsterdam naar londen moeten vermelden, of
Londen als plaats waar u aan boord gaat met het vluchtnummer van londen naar denver.
Ik kan het nergens vinden en de meningen lopen nogal uiteen.
Mijn gevoel zegt dat het Londen met het vluchtnummer van londen naar denver moet zijn.
Ik hoor graag
Ton Workel
Normaal reizen we van amsterdam naar usa en is het esta formulier voor wat betreft de vragen
"Plaats waar u aan boord gaat en het vluchtnummer niet zo moeilijk, echter
We vliegen nu van amsterdam naar denver met een tussenstop in Londen.
Kan iemand mij vertellen of we nu amsterdam met het vluchtnummer va amsterdam naar londen moeten vermelden, of
Londen als plaats waar u aan boord gaat met het vluchtnummer van londen naar denver.
Ik kan het nergens vinden en de meningen lopen nogal uiteen.
Mijn gevoel zegt dat het Londen met het vluchtnummer van londen naar denver moet zijn.
Ik hoor graag
Ton Workel
Ik zou ook het vluchtnummer kiezen waarmee je in Amerika aankomt. Maar je wordt echt niet geweigerd als je de eerste vluchtnummer noteert 

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Je vertrekt vanuit londen naar de USA, dus londen invullen.
Wij vlogen een keer vanaf dusseldorf naar amsterdan en toen naar NY, toen heb ik ook het 2e vluchtnummer ingevuld, dat is het toestel wat je naar Amerika brengt.
Wij vlogen een keer vanaf dusseldorf naar amsterdan en toen naar NY, toen heb ik ook het 2e vluchtnummer ingevuld, dat is het toestel wat je naar Amerika brengt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa