Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk stadsdeel van LA logeren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Pauline01
Amerika-ontdekker

Welk stadsdeel van LA logeren

Bericht door Pauline01 »

Volgend jaar willen wij een week in LA doorbrengen. Ben druk zoekende naar een vakantiehuisje, maar vraag me nu af welk stadsdeel van LA het centraalst ligt. Zijn er nog stadsdelen waar vanuit je lopend nog een hoop kan zien? Of is een auto echt een must? Is parkeren dan makkelijk, als in te vinden en te betalen?
Heb voor 20 jaar terug alles met openbaar vervoer gedaan, maar als ik m'n reisverslag er op na lees, koste dat heel veel tijd. Maar wellicht is dat verbeterd?
We lopen daar straks met 2 tiener dochters, en om alles een beetje gezellig te houden ben ik graag even goed voorbereid.
Laatst gewijzigd door Pauline01 op 17 sep 2014, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welk stadsdeel van LA logeren

Bericht door PSVwally »

Een auto in LA is wel een must. Als je bv in Santa Monica zit kun je een fiets huren om richting Venice en Marina del Rey wat te bekijken, maar de rest is niet te bekijken zonder fatsoenlijk vervoer. Het OV is inderdaad een stuk minder dan in veel andere steden.

Als je in Hollywood vlakbij de red line iets vind is Hollywood en bv Universal en downtown wel met het OV te doen. Al zou ik het oosten en zuiden een beetje mijden als je iets te voet wilt doen.
Rover3
Amerika-ontdekker

Bericht door Rover3 »

LA kan je moeilijk een stad noemen, heeft niet echt een centrum. Misschien is het meer aangenaam om in Santa Monica te verblijven. Eigen vervoer is noodzakelijk, de trekpleisters zoals Santa Monica, Hollywood, Disney etc zijn moeilijk met het openbaar vervoer te doen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wij hebben een keer in North Hollywood, ten noorden van de snelweg en met Hollywood zoals de meesten dat kennen heeft het niet veel te maken, een huis gehuurd. Erg relaxte, groene wijk. Betaalbare huurhuizen, voorzieningen in de buurt zoals supermarkten.

Andere leuke wijken: West Hollywood, Santa Monica, Venice Beach en Marina del Rey, wellicht Pacific Palissades en in het oosten Silverlake.

Centraal in LA bestaat niet en is afhankelijk van wat je plannen zijn.
Het is een beetje dezelfde vraag als: ik ga Den Haag/Leiden/Rotterdam bezoeken en zoek een centraal gelegen appartement. LA is ongeveer zo groot.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het meest centraal is zo'n beetje rond het vliegveld, maar die buurt raad ik je niet aan als je 's avonds wil gaan lopen. En zelfs als je dat niet zou willen raad ik het je nog niet aan. Ik zou je een wedervraag willen stellen, wat zijn jullie plannen. Daar zal veel van afhangen wat een goede locatie is. Misschien dat je zelfs eenmaal moet verkassen qua overnachtingsplek afhankelijk van je plannen.

Ik ben het mer Rivercola oneens aangaande het formaat van LA. Ik zou willen stellen dat het eigenlijk nog groter is, eerder het formaat van de gehele Randstad in Nederland. Je bent zo anderhalf uur onderweg van Universal Studios naar Disneyland. Disneyland ligt officieel niet in LA, maar in Anaheim. Het OV is nog niet echt verbeterd, dus een auto is aan te raden, zowel qua reissnelheid als voor je gemoedsrust.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je het hemelsbreed van Santa Monica tot het oosten van Riverside meet zit je al op de afstand Hoek van Holland - Arnhem....

Als ik nu goed lees denk ik dat je voor een week een huisje zou kunnen huren aan het strand wat ten zuidwesten van LA, bijvoorbeeld Newport of Huntington Beach.
Pauline01
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauline01 »

[quote="Hockey"]Ik zou je een wedervraag willen stellen, wat zijn jullie plannen.

Hey Hockey,

In LA gaan we eigenlijk alleen de geijkte dingen doen: Beverly Hills, Hollywood, Studio's. Alles wat een tiener van TV kent (de reis is een cadeau aan oudste dochter die dan ook (more or less) mag bepalen waar we heen gaan). Daarnaast willen we inderdaad ook naar Disney en Santa Monica maar dat zien we wel als dag trip met de auto. Op een platte grond lijken de dingen aardig goed bij elkaar te liggen, maar is dat ook zo? En als je alles met de auto doet, sta je dan niet constant in een file? En zijn er voldoende "public" parkeergelegenheden? Ik vind A'dam al een kriem wat parkeren betreft.
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Toen ik afgelopen zomer de bewoonde wereld van de agglomeratie LA binnen kwam rijden vanuit Palm Springs had ik nog 121 km te rijden op het navigatiesysteem naar het hotel in Marina de Rey. Dat is wel een uiterste maar zegt genoeg.
Het leukst zit je in mijn ogen in de hoek Santa Monica, Venice en Marina de Rey. Daar heb je veel leuke wijken en leuke winkels, lunchtentjes en restaurants. Vanuit die hoek doen wij ook eigenlijk altijd de rest van LA. Je moet er dan alleen wel af en toe rekening meer houden dat als je naar de andere kant van de stad wil je zo maar 2 tot 3 uur onderweg kan zijn. Dit is een beetje afhankelijk van het tijdstip, maar heel snel zal het nooit gaan in LA.

Als ik jou was zou ik een huisje zoeken in de zone van een paar kilometer van het strand in de buurt van bovenstaande wijken en dan lekker een auto huren voor je transport. Eigenlijk overal kan je de auto wel kwijt, alleen op "etenstijd" is sommige wijken kan het wat lastig zijn, maar toch nog wel zeer goed te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mischien heb je iets aan onze reisverslagen voor onze verblijven in LA met onze tienerdochters. Zie hier, hier en hier. In 2008 hebben we op 3 verschillende locaties gezeten.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

In LA vind je erg veel public parkings, soms echt parkeergarages maar vaak ook van die terreinen met een hekje eromheen. Veel van die parkings zijn best goedkoop, helemaal als je het vergelijkt met de parkeerkosten in Europese steden. Je komt ze overal tegen, don't worry. En natuurlijk kun je ook op de meeste plekken aan de straatkant parkeren. Maar kijk dan wel goed naar de bordjes. Soms staat daarop dat parkeren alleen voor vergunninghouders is, dan weer staat er dat er aan die kant van de straat op dinsdagochtend niet geparkeerd mag worden. Niet opletten kan je een boete opleveren (ons weleens overkomen).

Als je in de buurt van het strand zit kun je prima naar andere plekken rijden hoor! Wij hebben dat vaak gedaan en het nooit als een probleem ervaren. Van Venice Beach naar Downtown LA rijden duurt even, maar ook weer geen uur (of het moet heeeel erg tegenzitten). Ook Universal Studio's, Hollywood en omgeving zijn vanaf daar prima aan te rijden. De meest afgelegen wijken ga je toch niet opzoeken.
Van mensen die ook Disneyland bezoeken tijdens een bezoek aan LA hoor ik wel altijd dat je dan voor die nacht het beste in Anaheim zelf kunt overnachten in verband met de afstand.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer