Roken/Alcohol Texas vragen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
jh07
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2014, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door jh07 »

Hey all,

Ik had een vraag. Ik ga binnenkort naar Houston toe voor een aantal dagen, maar ik vraag me een paar dingen af.
Als je een fles sterk gedestilleerd meeneemt in je ruimbagage, moet dat in principe natuurlijk geen probleem zijn.
Maarrr, ik ben geen 21. Kijkt de Douane als je Amerika binnenkomt, ook naar de leeftijd van wie de koffer is als er alcohol in die koffer zit?

En dan vraag 2. Ik ben een roker. Nu neem ik genoeg sigaretten mee maar kan ik bestraft worden in Houston als ik een peuk rook?
Ik ben wel vaker in Amerika geweest voorheen, toen ik nog niet aan al dit begonnen was. Maar omdat het ook per staat verschillend is, raak ik een beetje in de war.

Thanks in advance!

Jesse

(Ps: excuses als ik het verkeerde subforum heb gebruikt, ik ben net 5 min geleden lid geworden namelijk :wink: )
Laatst gewijzigd door jh07 op 15 sep 2014, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door dutchie_in_boston »

Jesse, je mag geen alcohol in je bezit hebben wanneer je jonger dan 21 bent. En dat weet je. Of de douane kijkt of jij iets illegaals doet? Ze kijken altijd, dat is de baan. En natuurlijk zien ze niet alle illegale activiteiten. Er zijn genoeg zaken hier in amerika die ik doe, die hier legaal zijn. Maar die ik nooit zou doen in NL omdat ze daar wettelijk verboden zijn. En die zou ik dus ook nooit in NL doen omdat ik als gast de wetten van een land respecteer.

Even googlen, en de City of Houston no smoking ordinance kwam als eerste tevoorschijn: http://www.houstontx.gov/health/Environ ... gpage.html. Even goed lezen. Het ligt er dus aan waar jij rookt. Tenzij je jonger dan 18 bent? En mijn ongevraagd advies: hou op met het gebruiken van woorden als 'helaas' en 'oh, oh'. Want niemand dwingt jou om te roken, dat is jouw vrije keus. Dus: besluit te roken en niet zemelen, of stop ermee. Vind ik.
jh07
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2014, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door jh07 »

Dat je geen alcohol in bezit mag hebben weet ik ja. Ik vraag me alleen af of de Douane zelfs de leeftijd van een koffer probeert te achterhalen als er wat in zit.

Ik heb gegoogled, kon niks vinden over Texas en roken. Ik kwam op dit forum bij een soortgelijk topic maar veel verder kwam ik niet. HAd vaag een artikel van begin 2013 gelezen dat de sigarettenverkoop in Texas van 18 jaar naar 21 ging, maar dat betekent niet altijd dat je ook pas vanaf 21 mag roken.
Laatst gewijzigd door Aricon op 16 sep 2014, 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het direct bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd. Lees ook de forumregels!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door mtl »

De douane kan je leeftijd toch achterhalen door naar je paspoort te vragen?
jh07
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2014, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door jh07 »

Natuurlijk, maar je bagage geef je al af voordat je zegmaar door de Douane gaat. Je ruimbagage wordt door andere douane mensen gescand/gecontroleerd dan jijzelf met de paspoortcontrole en handbagagescan.
Laatst gewijzigd door Aricon op 16 sep 2014, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door 6foot6 »

Je moet op je douaneformulier aangeven wat je bij je hebt en je staat naast je koffer als ze het lezen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Jody
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 05 mei 2012, 14:48

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door Jody »

Wat een "idiote" discussie!!!!
Wil je riskeren om nooit de VS meer in te mogen????

Mijn buurjongen heeft dat gepresteerd ZONDER dat hij daar iets aan kon doen. Het ging over een groep jongelui die de formule 1 races begeleiden. Bij aankomst in Amerika bleek dat er iets fout was gegaan met de werkvergunning die aangevraagd was door het formule 1 team.
Resultaat toen ze daar bij de douane achter kwamen: de hele groep jongelui is gearresteerd . Ze werden in bewaking gesteld en op het eerstvolgende vliegtuig terug naar Nl gezet.
En........................ ze mogen nooit meer Amerika in.

Wil jij dat risico lopen? Doe dan vooral wat je WEET wat niet mag . Stoer gedrag is daar aan toe maar dit zou gewoon OERSTOM zijn.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door ingrid14 »

jh07 schreef:voor een aantal dagen
Kan je dan niet een aantal dagen zonder sterke drank?

Wat betreft douane, je staat inderdaad bij je koffer wanneer ze het document nakijken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gast

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door Gast »

Ander land, andere regels. Ik zou de sterke drank lekker in NL laten.

Men is hier mbt alcohol erg streng. Zelfs als ik in de supermarkt wat biertjes of een fles wijn op de band zet, mag de cassiere het niet aanraken/afrekenen als ze geen 21 is. Ze moet er dan iemand anders bijhalen die wel 21 is. Ik moet mij ook af en toe legitimeren als ik iets met alcohol koop (en ik ben al over de 40 :oops: )
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door LittlePhoenix »

Waarom zou je in hemelsnaam zo'n risico nemen voor een paar dagen? Of zelfs voor een paar weken? Als je echt niet zonder alcohol kan heb je een groot probleem. Tuurlijk is een biertje of een wijntje of whatever lekker op z'n tijd, maar als je MOET drinken is het mis natuurlijk. Soms is het gewoon verstandiger om je aan te passen aan de plaatselijke wetten en gewoontes. Zo is alcohol boven de 21 toegestaan in Utah, maar omdat het zo veel problemen gaf dronk ik nooit in het openbaar in ons kleine stadje. Wel bij vrienden of in SLC, maar niet in restaurants in ons eigen stadje. Was de ellende niet waard.

En over het roken, heel goed mee opletten waar je rookt. Kijk heel goed om je heen of er nergens borden hangen met een rookverbod. Roken is gelukkig op heel veel plaatsen verboden en de kans is groot dat iemand politie of beveiliging belt als je ergens rookt waar het niet mag. Zeker als er kinderen in de buurt zijn.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Roken/Alcohol Texas vragen

Bericht door Hockey »

jh07 schreef:Als je een fles sterk gedestilleerd meeneemt in je ruimbagage, moet dat in principe natuurlijk geen probleem zijn.
Want?
jh07 schreef:Natuurlijk, maar je bagage geef je al af voordat je zegmaar door de Douana gaat. Je ruimbagage wordt door andere douane mensen gescand/gecontroleerd dan jijzelf met de paspoortcontrole en handbagagescan.
Jij hebt het nu over de douane in Nederland (of België of Duitsland, afhankelijk van de vertrek luchthaven). Maar zij zijn het probleem niet. Het probleem is de douane in de VS. Daar moet je doorheen met je ruimbagage en je handbagage bij je. En zij beslissen of jij de alcohol het land in mag meenemen. Omdat jij nog geen 21 bent is het dan wel een probleem, en pleeg je zelfs een strafbaar feit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer