Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bedankt!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bedankt!

Bericht door moon29 »

Hoi allemaal,

Ik wil even iedereen op dit forum van harte bedanken! :thumbup: :clap:
Wij zijn gisterenavond terug gekomen van 3,5 fantastische week in Zuid-West amerika. We hebben nagenoeg alles gedaan zoals gepland en het was echt geweldig. Ik wil jullie bedanken voor het reageren op mijn vragen en de hulp bij het opstellen van ons reisschema. Maar ook degene die niet hebben gereageerd, maar hun eigen verhalen of reisverslagen hebben gedeeld.
Zonder al deze info had ik het nooit aangedurfd alles zelf te regelen en zeker een kant en klare reis genomen. Toen we dan ook mensen in Grand Canyon spraken die daar maar 1 middagje waren (en ook nog eens op ruim een uur afstand sliepen) en van ons hoorden hoe gaaf de Panorama Trail was in Yosemite en enthousiast zeiden dat ze die dan ook wel wilden gaan doen (hadden zich nog nergens in verdiept blijkbaar) maar ook dat niet bleek te kunnen omdat ze er maar 1 nacht hadden en ook daar weer niet dicht bij het park zaten wisten we zeker dat we nooit zo'n kant en klare reis gaan doen!

Wie ons verslag wil lezen is welkom: http://www.edmobama2014.wordpress.com

Het grote nadeel van deze reis is dat al onze andere vakanties er bij in het niet dreigen te vallen en we geen idee hebben wat we volgend jaar gaan doen. Normaal zijn we daar in deze tijd al volop mee bezig.
Punt is dat als onze dochter slaagt in mei 2015 dat ze dan met mij een paar dagen naar New York mag. En als we daar dan toch zijn........
Tja, het begint nu te kriebelen om er dan maar een vakantie in het oosten aan vast te plakken. Maar we kunnen volgend jaar hooguit 2,5 week weg.
Zou het tegenvallen om dat te doen na deze fantastische vakantie in het westen? Iemand suggesties?

Groetjes,
Monique
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Bedankt!

Bericht door Moniquemichiel »

Leuk! :thumbup:

Ik heb al een stukje van jullie verslag gelezen en ga er komende dagen nog even voor zitten.

En nu..... nagenieten.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Fijn om te horen.

De oostkust is uiteraard totaal anders dan de westkust, doch heeft ook best wel wat te bieden. Op 2,5 weken kan je een toertje NYC - Philladelphia - Washington DC - Niagara Falls - NYC doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zou het tegenvallen om dat te doen na deze fantastische vakantie in het westen? Iemand suggesties?
Waarom zou dat tegen moeten vallen? Het is een hele andere kant dan het zuidwesten en ook weer heel anders dan bv het diepe zuiden of Florida. Het is niet saaier, lelijker of oninteressanter, het is anders. En net als in het Zuidwesten zul je dingen moeten ondernemen om het voor jezelf een geweldige vakantie te maken. En voor de één is dat veel rondrijden, wandelen en dingen bekijken, terwijl het voor een ander 2 weken met de lamme ballen op het strand liggen is.
Ik vond Florida bv qua natuurgeweld niet zo indrukwekkend als veel parken in het zuid-en mid westen, maar ik heb me er uitstekend vermaakt en zou dat zo nog eens doen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Mijns inziens zou het ook niet direct tegen hoeven te vallen hoor. Je stelt je gewoon in op iets anders... Weer zuid-westen gaat het volgend jaar nog niet worden, dus het wordt automatisch iets heel anders.
Is het binnen 2,5 weken ook te doen om New York te combineren met de Keys en een paar dagen (of week) villa in Florida?
Of is dat te veel van het goede? Iemand ervaring mee?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Je kan NY wel combineren met Florida maar dan zou ik voor een binnenlandse vlucht kiezen en het niet gaan rijden geloof ik. Zeker als je een week in een villa wil zitten heb je met 2,5 week 10 dagen om de 2000 km (kortste route) naar Key West te rijden. Kan wel maar veel onderweg zien en doen is er dan niet persé bij. Ik zou eerder naar het al genoemde rondje kijken met oa de Niagara. Heel New England is trouwens leuk. De Oostkust is misschien kwa natuur minder overweldigend dan het westen, daar zit je meer in je armen te knijpen zo anders is het maar het Oosten is ook prachtig daarnaast vind ik de geschiedenis en de sfeer in de kleine stadjes er leuker. En NY, Washington en Boston ( en dan sla ik er nog over) zijn heel interessant.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Leuk reisverslag! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn nog niet in het ZW geweest maar wel in het NO. Dat is ons prima bevallen. Het werd een vakantie die een combinatie is van steden-trip en natuur. Eigenlijk hebben we het altijd naar ons zin in de USA, maakt niet zoveel uit. Wij zijn als gezin nu 4 keer in de USA geweest, zakelijk ben ik er al vaker geweest, maar het is mij nog nooit tegengevallen. Ik kan je het noord oosten zeker aanraden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Bedankt voor jullie reacties zover!
En bedankt voor het compliment MrVanilla!

Is er bij een rondje Noord-Oost ook een leuke plek om 1 a 2 volle dagen aan het strand te verblijven? Of zijn daar geen mooie stranden?
Volgend jaar zouden we maar met 3en gaan, onze zoon van 17 jaar gaat dan in verband met zijn eigen bedrijf niet meer mee. Aangezien onze dochter eindexamen doet hoeven we niet perse in het hoogseizoen. Rekening houdend met mogelijke herexamens zouden we dan vanaf half juni kunnen gaan. Is dat een goede tijd voor Noord-Oost Amerika?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat jullie een mooie reis hebben gehad, ik ben nog bezig in julie verslag!
Ik denk dat het tijd wordt voor een topic in het NO-forum. :wink:
Wij zijn er in 2012 geweest, in de herfst. Geen stranden bezocht maar wel veel gezien, dus dat moet wel goed komen. Misschien heb je iets aan ons verslag ter oriëntatie.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik ga zeker jullie verslag ook lezen! Ik zal inderdaad maar eens een topic in NO gaan aanmaken :wink: :D
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ervan uitgaande dat mijn dochter slaagt en we sowieso naar New York gaan, willen we dat toch het liefst combineren met Florida/Key's/Miami. Het is misschien de laatste keer dat ze mee gaat en ze wil al altijd een keer naar World Disney en Miami (ook vanwege dat ze basketbalster is), dus vandaar.
Kan ik mijn nieuwe post dan het beste openen op het Florida forum of Noord-oost?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij zijn vorig jaar vanaf NY naar Orlando gereden in drie weken waarbij we vijf dagen in Orlando verbleven. Is anders dan de westkust, maar dat had ik ook niet willen missen. Ik vind wel het weer aan de westkust beter in de zomermaanden, dan aan de oostkust/florida.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
PetrusH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door PetrusH »

Hoi Monique,
Bedankt voor jullie reisverslag. Wij hebben het gevolgd en het klinkt allemaal fantastisch. Wij gaan over 3,5 week onze eerste reis naar Amerika maken en ik sluit me helemaal aan bij jou: zonder dit forum zou onze reis er heel anders uitzien. We hebben er hartstikke veel van opgestoken en we hebben er hoge verwachtingen van. Heb er alle vertrouwen in dankzij vele mensen van dit forum. Ook alvast bedankt !!
Gijs11
Amerikafan
Partner van: Paula (geen eigen account)

Bericht door Gijs11 »

Leuke reis hebben jullie gemaakt. En inderdaad zelf regelen is vele malen leuker dan een kant en klare reis!
Je wordt er ook door gedwongen jezelf helemaal te verdiepen in het gebied wat je gaat bezoeken en dat vind ik zelf wel belangrijk bij een rondreis.

2 jaar geleden zijn we voor het eerst naar Amerika gegaan, 4 weken zuidwest.
Vorig jaar voor de 2e keer, 25 dagen Noordoost en stukje Canada.
Persoonlijk is mij het Noordoosten helemaal niet tegen gevallen. Zoals de anderen ook al vermeld hebben is het er gewoon heel anders.
Andere cultuur, natuur, historie. Noem maar op.

Qua natuur vonden wij Acadia, white mountains, Niagara Falls , Cape cod en de adirondacks erg mooi.
Historie ben ik zelf dol op, dus veel te zien qua eerste kolonisten, onafhankelijkheidsoorlog en burgeroorlog.
Het moderne Amerika (van na de Natives) is toch ontstaan in dit gebied.
Qua cultuur (steden) is dit natuurlijk de regio om je hart op te halen. Op een relatief korte afstand wereldsteden als Boston, New York, Philadelphia, Washington, Baltimore, (Annapolis ook leuk) en in Canada, Toronto, Montreal, Ottowa.

In 2,5 week moet je hier wel keuzes in maken, Ofwel Acadia laten vallen wat iets uit de richting ligt, Of het stukje Canada weg laten etc.
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer