Hoeveel creditcards neem jij mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door SpaceAce »

Maar met limiet heb je toch ook nooit gedoe over? Ofja, wellicht een keer meer (tussendoor) geld overmaken.
Of is dat dan al te veel gedoe? (bedoel, de Amex zal niet heel goedkoop zijn? Dan boek ik graag tussendoor zelf even wat geld over)

Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door Bushmaster »

hier ook twee, Visa en Mastercard (de laatste is de backup, betaal in principe alles met Visa).
Gebruikersavatar
guido09
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Voerendaal
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door guido09 »

Het wordt saai, maar ook wij 2 credit cards (visa & master) en 2x de gewone pinpas. :D
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door Joke »

Ik was vorige maand nog geen 2 uur van huis toen ik bericht kreeg van m'n credit card company dat, volgens hun, iemand anders m'n kaart had gebruikt. Dat was inderdaad zo, en de kaart werd meteen gesloten. Als ik geen tweede kaart had gehad, was de reis onmogelijk geweest. Ik heb de nieuwe kaart naar vrienden, waar ik 3 dagen later zou zijn, laten sturen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door Frasi »

vier (ik laat de Bijcard thuis :wink: )

Master (via de bank), VISA (van de ANWB) en 2x AmEx (2e is gratis partnercard; gaat ergens onder in de bagage voor het geval de rest kwijt raakt).
Laatst gewijzigd door Frasi op 07 aug 2014, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door sachasenne »

4.

Elk 1 visa en 1 mastercard.
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door Harry »

SpaceAce schreef:Maar met limiet heb je toch ook nooit gedoe over? Ofja, wellicht een keer meer (tussendoor) geld overmaken.
Of is dat dan al te veel gedoe? (bedoel, de Amex zal niet heel goedkoop zijn? Dan boek ik graag tussendoor zelf even wat geld over)

Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze :)
Nou Linda, dat was dus het vreemde, de uitgaven vielen in 2 maanden en het grootste zakelijke bedrag was al van de rekening afgeschreven, maar ING berekend de limiet over de lopende maand, dus ondanks dat de limiet niet 1 keer overschreden was vond ING van wel. En ondanks dat het inmiddels al een paar weken geleden betaald was waren ze niet van plan de kaart weer vrij te geven. Dus extra geld over maken had in dit geval geen enkele zin.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door Marenko »

Ko neemt 2 kaarten mee, en ik 1. Dus samen drie.
één kaart is voor de borg van de camper (1000 dolar) De andere twee betalen we mee. In het begin hadden we twee kaarten bij ons. Allebei een. Toen werd bij het vastzetten van de borg voor de camper, Ko zijn kaart geblokkeerd. Dus moest de borg van de camper van mijn kaart, maar ik heb maar een limiet van 1300 euro. Dat werd zuinig aan doen dus tijdens de vakantie. Gelukkig kon Ko zijn kaart toen wel weer gelijk deblokeren. Maar sindsdien nemen we dus drie kaarten mee.
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door US-fanboy »

Amex en Mastercard voor zowel mezelf als mijn vrouw en dan ook nog allebei de normale bankpas.
Amex wordt het meest gebruikt ivm geen limiet en de vliegmijlen bij KLM.

Ow... en in geval van nood ook nog de zakelijke MasterCard bij me, maar nooit hoeven gebruiken. Better safe than sorry :)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door Njit »

Harry schreef:En ondanks dat het inmiddels al een paar weken geleden betaald was waren ze niet van plan de kaart weer vrij te geven.
Rare jongens en meisjes die van ING :shock: :roll: :blink: :thumbdown:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door nieuwenoord »

3. Allebei 1 MasterCard en nog 1 Visa.

En 2 x 2 Nederlandse bankpassen (Rabobank) en een Spaanse Visa Electron die vaak ook als credit card geaccepteerd wordt.
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door DejaVu »

Jeeej ik ben niet gek!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door Marcopstal »

Moet je misschien diegene die jou gek verklaarde eens gek verklaren dat ie met SLECHTS 1 creditcard op reis vertrekt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Eduard_
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 10:25

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door Eduard_ »

Hoi hier een gek die met 1 creditcard op reis gaat. Maarja ik ben als student al blij één creditcard te krijgen bij de bank :p
Gebruikersavatar
frans&esmé
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: den haag

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door frans&esmé »

We zijn met 4en en hebben ieder een visa en een gezamenlijk potje op de Skrill $ MasterCard en dan de Pinpassen nog geloof een stuk of 6 :wink:
Afbeelding
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door jan de korte »

1 card, betaal vrijwel alles met betaalpas voor zover dat mogelijk is. Wat er met credit card betaald moet worden doen we met creditcard. Voor een maand kom ik dan meestal precies uit met z'n tweeen:) Shoppen kan eingelijk altijd met debit card betaald worden.
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door biebyip »

Nee hoor, niks gek. Wij ook 2: ING-Master en Green VISA. In de supermarkten worden de bankpassen wel geaccepteerd, maar in geen enkele skate/kleding shop konden we met de bankpas terecht.

Overigens houd ik, tegenwoordig heel eenvoudig middels een app, het gebuik in de gaten. Zo spreid ik de kosten over de 2 kaarten en kan ik zien of we de limiet dreigen te overschrijden.
AstridP
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2013, 13:21

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door AstridP »

Hier ook 3: 2x Visa (zelfde rekening) en 1x MasterCard. Die laatste heb ik al jaren als backup-kaart, voor als er iets gebeurt. Nou vinden veel mensen dat onzin, want je betaalt er wel elk jaar voor, maar toen een aantal jaren geleden al mijn en mijn reispartner's spullen waren gestolen uit onze hostelkamer - waardoor we beiden geen cash, bankpassen, creditcards, paspoorten etc meer hadden! - was ik toch wel heel erg blij met mijn in mijn backpack verstopte MasterCard. Daardoor hoefden we niet meteen naar huis :) Wel lastig was, dat ik echt de pincode niet meer wist, omdat ik die kaart dus écht nooit gebruik. Sindsdien staan de pincodes in een speciale inbox in mijn mail.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door chippie777 »

Sinds vorig jaar een extra Visa card. Wij hebben twee mastercards, welke via ING gekoppeld zijn aan onze rekening, dat houdt in dat de limiet over beide mastercards wordt berekend. Voor de 12 euro die ANWB berekend voor een Visa vind ik het een prettig idee om een extra card te hebben. Daarnaast hebben we natuurlijk onze gewone pinassen waar je meestal ook overal kunt betalen of geld kunt pinnen. Maar voor reserveren van Hotels en een huurauto zijn creditcards onontbeerlijk. En afhankelijk van je limiet kan het best hard gaan. De auto verhuurder reserveert meteen het verhuur bedrag bij het afhalen van je huur auto.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door RiverCola »

Allebei hebben we een aan onze betaalrekening gekoppelde creditcard, ik via ING, mijn partner via RABO. Beiden natuurlijk mastercard.

Ik had graag, voor de zekerheid voor onze aankomende Amerkiareis, nog een andere creditcard willen nemen. Maar omdat we onze reis (met vertrek aankomende week) zo kort vantevoren boekten lukte dat niet meer. Anders zouden we nu op reis gegaan zijn met 3 kaarten :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer