Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe in VS onderhandelen over kamerprijs?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hoe in VS onderhandelen over kamerprijs?

Bericht door RiverCola »

Ik lees af en toe in reisblogs van mensen dat ze tijdens het reizen bij hotels en motels nog een mooie deal kunnen sluiten over de kamerprijs, wanneer ze op de dag zelf binnen wandelen. Ik heb dat in Amerika 1 keer geprobeerd, bij een redelijk luxe motel in Bakersfield (in de categorie motels dus ;-) en dat lukte niet, terwijl de parkeerplaats zo goed als leeg was en ze overduidelijk nog veel kamers vrij hadden. Nadat de medewerker de prijs genoemd had heb ik gevraagd of hij nog wat van de prijs af kon halen omdat het boven ons budget lag en na wat overleg kon er een krap tientje vanaf ofzo.... We zijn toen maar doorgereden en uiteindelijk in een goedkopere Motel6 gaan overnachten.

Nu weet ik in andere delen van de wereld heel goed hoe ik moet onderhandelen hoor en in Marrakech en Thailand ga ik door tot het gaatje, maar daar snap ik de regels :wink:

Wat zijn de regels in Amerika en hoe pak ik het aan als we bij een motel/hotel naar binnen lopen? Wat is de omgangsvorm en hoe ver mag ik verwachten dat de persoon tegenover me gaat?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hoe in VS onderhandelen over kamerprijs?

Bericht door Njit »

Echt regels zijn er niet maar wat wij meestal doen is het volgende:

- ervoor zorgen dat we een bonnenboekje hebben van http://hotelcoupons.com/ (op diverse plekken in de US te verkrijgen, meestal ook bij Visitor Centers)
- naar binnen gaan en vragen of ze een kamer vrij hebben (die aan onze wensen voldoet: king non smoking)
- na het aanhoren van de rack rate vragen of ze ook AAA korting hebben (indien je ANWB pasje hebt)
- daarna vragen of ze ook een bonnetje accepteren

Kortom, zorg ervoor dat je een sterke onderhandelinsgpositie hebt. Vaak genoeg een leuke korting gehad. Bijv. Rack rate $69, bonnetje $43.

Wat ook kan is last-minute even op Hotwire kijken bij bijv. de McD. Kan prima een half uur van te voren ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ziet er goed uit, de prijzen op die site zijn lager dan de online prijzen (heb even een en ander gecheckt)!

Zo'n coupon-boekje kunnen we krijgen bij visitors centers in het centrum van een stadje of ook bij State Parks? Goed idee om de ANWB-pas mee te nemen.
Via hotwire of priceline van te voren checken had ik ook al bedacht, heb de app op mn telefoon gezet :wink:

Al met al zie je dus wel dat er andere regels zijn. In Marokko of Thailand biedt je gewoon in eerste instantie richting een derde van de genoemde prijs en probeer je net onder of net boven de helft van dat bedrag uit te komen, in Amerika moet je coupons hebben. Hahaha!
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik boek ook nooit van te voren hotels/motels.
Die boekjes gebruik ik eigenlijk nooit meer, af en toe nog onderhandelen bij de receptie.
De coupons hoeven ze ook niet te accepteren natuurlijk, als ze vol zijn of er is een evenement in de stad, dan betaal je gewoon de volle mep.
Maar meestal boek ik het motel de avond ervoor, of zelfs op dezelfde dag nog ergens onderweg (op de parkeerplaats bij een McDonalds ofzo, elke mac heeft gratis wifi) via boekings-sites of hotwire.
Adres in de navigatie invoeren en klaar.
Crisis ? What Crisis ?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

RiverCola schreef:Zo'n coupon-boekje kunnen we krijgen bij visitors centers in het centrum van een stadje of ook bij State Parks?
Meestal gebruiken we die boekjes op een Roadtrip. Als we dan weer een State Line over gaan bezoeken we als eerste een Visitor Center.
Ook handig voor andere gratis kaarten etc.

Ook te krijgen bij oa:

Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Oh, hahaha! Dat zijn veel plekken :thumbup:

Nu realiseer ik me dat ik tijdens het in en uitzoomen op de kaarten van de gebieden waar we naartoe gaan meerdere keren van die visitors centers heb gezien. Maar ik ben nog nooit in zo'n center geweest, dus stond er niet bij stil dat elke staat meerdere van die centra heeft. De KFC's, Macs en the likes zullen we waarschijnlijk vaker tegenkomen dan zo'n visitors center.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb altijd het idee dat als ik mijn airmilespas of biebpas (als ik die nog zou hebben) af zou geven dat ook al goed genoeg is voor AAA korting. Ik heb al veel kamers met die rating geboekt en ook al geef ik het pasje erbij er wordt nooit naar gekeken.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb 1x meegemaakt dat men echt naar het AAA / Show Your Card logo op zoek was op het pasje. Maar in het algemeen vraagt men er niet naar nee.
Alleen kreeg ik vaak wel meer korting met de coupon dan met AAA.
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

RiverCola schreef: Nadat de medewerker de prijs genoemd had heb ik gevraagd of hij nog wat van de prijs af kon halen omdat het boven ons budget lag en na wat overleg kon er een krap tientje vanaf ofzo.... We zijn toen maar doorgereden en uiteindelijk in een goedkopere Motel6 gaan overnachten.
Daar zal zijn/haar baas niet zo blij mee zijn. Over het algemeen verkopen ze liever een kamer goedkoop dan helemaal niet.
Wij gaan ook altijd op de bonnefooi. Ik vraag de prijs van de kamer en gaan dan in het Nederlands met mijn zus discusieren. Een beetje moeilijk kijken :( en dan vragen of ze een discount hebben. Meestal lukt dat wel, maar niet in de mate zoals in de landen die je ook noemde. Als laatste redmiddel gebruik ik mijn ANWB pas. Daar krijg je meestal maar 10% korting mee.
Wanneer het hotel redelijk vol zit en het is een populaire plaats moet je vaak wel de volle mep betalen. Meestal slepen we er dan nog wel een gratis ontbijt of een upgrade uit.

Je schrijft dat je nog nooit naar een visitor center geweest bent. Ik zou er de volgende keer toch een binnen lopen. Ze hebben daar altijd hele nuttige informatie en de mensen die daar werken vinden het over het algemeen heel erg leuk om je van de nodige tips te voorzien. We zijn op die manier al op heel veel leuke plaatsen geweest.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

bluemoon schreef:Ik boek ook nooit van te voren hotels/motels.
Die boekjes gebruik ik eigenlijk nooit meer, af en toe nog onderhandelen bij de receptie.
De coupons hoeven ze ook niet te accepteren natuurlijk, als ze vol zijn of er is een evenement in de stad, dan betaal je gewoon de volle mep.
Maar meestal boek ik het motel de avond ervoor, of zelfs op dezelfde dag nog ergens onderweg (op de parkeerplaats bij een McDonalds ofzo, elke mac heeft gratis wifi) via boekings-sites of hotwire.
Adres in de navigatie invoeren en klaar.
Durf jij je creditcard gegevens te verzenden over een publieke wifi?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wel op een boekingssite die SSL gebruikt.
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Ik denk dat uw 'winst' met het bieden via priceline veel groter zal zijn.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Doen wij tegenwoordig ook liever hoor. Voor het bedrag van een 2* kamer zit je dan in een 3.5 of 4* kamer. Alleen zit er dan niet altijd gratis Wifi of gratis ontbijt bij waardoor je totaal weer duurder uit bent dan dat goedkope hotel. Ach, dat is dan weer een luxe-probleem zullen we maar denken :lol:
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Wij boeken ook bijna geen hotels op voorhand, en doen het onderweg. En dan gaat er meestal toch heel wat af van de "normale" kamerprijs.
Het is wel zo dat je niet de dag ervoor of die ochtend al moet boeken. Je wacht best tot zo laat mogelijk. Hoe later, hoe meer kans op korting, maar meestal is wachten tot na het normale incheck-uur wel voldoende voor een beetje korting. Wij zoeken meestal net voor of net na het avondeten.
Je gaat binnen, doet vriendelijk een praatje en vraagt of ze een kamer hebben. Wij hebben geen ANWB/AAA-kaartje, en zeggen dat ook altijd, en hebben volgens mij nog nooit geslapen zònder die korting. Dat is het eerste wat eraf gaat. Dan zeg je dat die wat boven je budget ligt, kijkt de receptionist op de klok, en na een bepaald uur mag er zoveel af.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

De eerste keer gingen wij ook op de bonnefooi alleen is mijn ervaring dat wanneer je bijv. in Page of Springdale boekt er of niets meer te krijgen is of je betaald idd de volle mep. Bij de populaire plaatsen is vroeg boeken naar mijn ervaring goedkoper, ik moet hier wel bij vermelden dat wij in het hoogseizoen reizen(schoolvakantie). In Page betaalde ik zeker 30 dollar minder door vroeg te boeken, ik heb later nog gekeken en de prijs werd alleen maar hoger. Ter plekke ook wel eens geprobeerd af te dingen en met een bonnetje uit zo'n guide maar het bonnetje accepteerde ze niet op die dag en geen korting maar misschien zijn wij niet van die onderhandelaars :?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Roosuithoorn schreef:
RiverCola schreef: Nadat de medewerker de prijs genoemd had heb ik gevraagd of hij nog wat van de prijs af kon halen omdat het boven ons budget lag en na wat overleg kon er een krap tientje vanaf ofzo.... We zijn toen maar doorgereden en uiteindelijk in een goedkopere Motel6 gaan overnachten.
Daar zal zijn/haar baas niet zo blij mee zijn. Over het algemeen verkopen ze liever een kamer goedkoop dan helemaal niet.
Dat verbaasde ons destijds inderdaad ook! Het was ook al een uur of 6/7 in de avond dus zoveel kamers zouden ze waarschijnlijk niet meer gaan verhuren.

Over de visitors centers: in de Nationale Parken bezoeken we ze natuurlijk wel altijd, maar ik wist niet dat er State Centers waren met informatie over de staat.

Njit schreef:Wel op een boekingssite die SSL gebruikt.
Hoe weet ik of dat het geval is? Als er https in de browser staat van de site? En geldt dat dan ook als ik een kamer reserveer via de app van priceline?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@Ina: dit is de eerste keer dat we op de bonnefooi gaan reizen, tijdens eerdere reizen boekten we alles op voorhand. We gaan o.a. naar Savannah GA, Charleston SC, New Orleans (al geboekt) en de noordelijke Gulf Coast. Alleen de eerste nacht in Sanford en de overnachtingen in Nola zijn dus geboekt. Tijdens de rest van de reis willen we, ondanks dat we wel een route opgesteld hebben, toch speling hebben. Ik heb voor veel van onze overnachtingsplaatsen al rond gekeken naar het aanbod, bijvoorbeeld op priceline. Er is nu nog steeds heel veel te boeken voor al die nachten, dus ik ga er zeker niet vanuit dat ter plaatste alles (zo goed als) vol blijkt.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

@RiverCola: Ik kan dit nergens als statement vinden maar in het algemeen gebruiken dit soort boekings-apps een SSL verbinding richting hun eigen infrastructuur. Vaak is het enkel een schil om de website heen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Elk hotelmanagement zal wel zijn richtlijnen maken mbt de kamerprijs waaraan het personeel zich dan dient te houden.

Uiteindelijk kost een verhuurde kamer ook altijd meer dan een niet verhuurde: er is slijtage, gebruik van linnen, kost van kuisen, ... (niet iedere gebruiker is overigens een "propere" gebruiker, men maakt soms wel wat mee, er zijn kamers waar precies een bom is ontploft)

Als werknemer kan je dan ook niet onder die opgelegde richtlijnen gaan.

De "onderhandelingsruimte" is dan ook beperkt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer