Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog even paar vraagjes

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Nog even paar vraagjes

Bericht door Amerikaantje »

Zaterdag gaat het dan toch echt voor ons beginnen. Ik heb nu steeds zo'n onbestemd :? gevoel dat ik niet goed voorbereid ben, maar dat zullen de zenuwen wel zijn.

Ik heb nog wel 2 concrete vragen.

Ik las in verschillende reisverslagen dat er na het wassen werd gestreken op de camping. Is er een strijkplank bij de wasmachines of moet je in de camper strijken? En een strijkbout moet je daar zelf aanschaffen, als ik het goed heb gelezen.

Ik heb ook een paar keer gelezen dat mensen een BBQ kochten. Ik dacht dat dat meestal bij een camperplek stond. Zoniet, wat voor zullen we dan aanschaffen? Is een wegwerp goed genoeg?
En heeft het wel zin er een te kopen, want ik las dat vanwege de droogte er niet gebarbecued mocht worden :( ?

Anita
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Op onze camping stonden twee wasmachines en twee drogers, maar geen strijkplanken. De drogers zaten erg vol van al onze was, en het werd niet helemaal droog. Wij hadden een strijkgeval (meer een pers) van oom en tante kunnen lenen.
Op onze camping was bij iedere plek en cabin een vuurplaats. Een soort ijzeren rond ding (net een velg van een auto) en stenen er om heen. Op die velg paste precies een rooster wat in de campwinkel te koop was.
Overal is houtskool te koop. Let wel op dat je die niet in de zon zet, tenminste niet waar wat van spiritus in zit. Hier spreekt ervaring, toen we thuis kwamen stond de zak al te roken. Gelukkig kwamen we niet veel later thuis.................
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Is er een strijkplank bij de wasmachines of moet je in de camper strijken? En een strijkbout moet je daar zelf aanschaffen, als ik het goed heb gelezen.
Wisselend! De eerste campgrounds waar we waren hadden geen strijkplank en daar heb ik wat staan tobben op een tafel. Deze campground en ook die in Williams hadden beiden een strijkplank staan. Ik had voor 6 dollar een stoomstrijkijzertje gekocht bij de WalMart, maar die kieper ik weg. Wat een *&(-ding. Ik heb inmiddels een andere voor 19 dollar, maar die moet ik vandaag gaan testen. Ik heb véél was. Ik merk ook dat de drogers niet drogen zoals wij gewend zijn, vandaag maar weer eens een poging doen.
Ik heb ook een paar keer gelezen dat mensen een BBQ kochten. Ik dacht dat dat meestal bij een camperplek stond. Zoniet, wat voor zullen we dan aanschaffen? Is een wegwerp goed genoeg?
Veel campings hebben barbeque-pits. Ik zou dan wel een aliminiumbakje kopen om je vlees in te leggen, echt schoon zijn ze vaak niet. Wij hebben wel een wegwerp BBQ-tje gekocht. Dan kunnen we zeker barbeque-en waar we ook zijn (behalve inderdaad in héle droge gebieden, maar ik zie ze overal bbq-en hoor). We hebben er een voor net geen 10 dollar, ook bij Wal*Mart. Prima ding! Zo'n bolletje, op pootjes, wat ook dicht kan.

Afbeelding
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

nieuwenoord schreef: Zo'n bolletje, op pootjes...

Afbeelding
Wat ? Maak jij Albertje nu uit voor Bolletje op Pootjes..?? :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Ik zou dan wel een aliminiumbakje kopen om je vlees in te leggen, echt schoon zijn ze vaak niet.
Dat hadden wij gedaan, maar het werd maar niet gaar. Oeps, verkeerde bakjes. In deze zaten geen gaatjes! Het waren eigenlijk bakvormen voor in de oven :lol:
Je leert iedere dag wat.
Op onze camping kocht je dus je eigen rooster, dus dan had je wel een schone bbq.

Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik heb nu steeds zo'n onbestemd Confused gevoel dat ik niet goed voorbereid ben
Dat heb ik na 15x nog steeds
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Strijken als je op vakantie bent??
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Bennogr schreef:Strijken als je op vakantie bent??
Strijken..?? :lol:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, strijken. Sommige verslavingen kom je moeilijk vanaf hoor :lol:

Alle gekheid op een stokje, maar ik heb nou eenmaal kleding die er echt niet uitziet, ongestreken. En die draag ik ook hier, zeker met dat hete weer is linnen bijvoorbeeld lekker koel. Nou, dan maar even strijken, toch?

Wie dat niet wil, prima, maar wij zijn bijna 7 weken weg en dan moet je toch regelmatig je kleding wassen (en voor mij betekent dat ook strijken).
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

strijken

Bericht door Albert »

Hallo,

Natuurlijk moet mijn moppie strijken op vakantie :D

We gaan hier toch niet met gekreukelde kleren rondlopen :evil:

Als je eeen rondreis maakt zoals wij dat op dit moment doen is een was/strijk onderhoudsdag noodzakkelijk. Vandaag hebben we een "rustdag"en worden de camper en de inboedel weer eens nagelopen. En om eerlijk te zijn maken wij ook onze kleertjes vuil en om die nu langer aan te houden dat noodzakkelijk is kan ik niemand aanraden. :oops:

Nee, of je nu vakantie hebt of niet alles heeft zijn schoonmaak nodig.

:idea: of volgende keer zoveel bagage meenemen dat we niet hoeven te wassen, alleen vraag ik me dan af als we dan thuiskomen welke gek er dan de was en strijk doet.

:D Albertje kretiek Himself loopt netjes in de "joe naait et steeds" rond met gestreken kleding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:Veel campings hebben barbeque-pits. Ik zou dan wel een aliminiumbakje kopen om je vlees in te leggen, echt schoon zijn ze vaak niet.
Monique,

als je de BBQ aansteekt, brandt het rooster wel schoon hoor. :wink:

Toen we in Moab stonden vorige maand, was het rooster ook niet al te schoon. De kolen brandden echter de eerste 20 minuten flink waardoor het rooster wel schoongebrand werd... :wink:

Het vlees smaakte heerlijk en we zijn er niet ziek van geworden. :lol:

Afbeelding

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
repelsteeltje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Nog even paar vraagjes

Bericht door repelsteeltje »

Ik heb ook een paar keer gelezen dat mensen een BBQ kochten. Ik dacht dat dat meestal bij een camperplek stond.

Anita
Wij nemen zo'n klein vouw barbcuetje mee, die eigenlijk voor éénmalig gebruik is. Je koopt ze o.a. bij de Xenos (€2)De barbecues op de campings zijn erg groot met grote roosters (soms niet schoon)
in die van ons kunnen we met een paar kooltjes ons vlees grillen (we zijn met zijn viertjes) en eten elke dag geroosterd vlees bij de maaltijd. Tijdens een vakantie in Frankrijk hebben we ooit een week op het barbecuetje gekookt omdat ons gas op was.
Als we weer verder trekken gooien we de as eruit, vouwen de barbecue op en gebruiken hem de volgende keer zo weer.
Aan het eind van de vakantie gooien we hem weg.

Monique
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Strijken doen we ook nooit op vakantie. Meestal vouwen we de net gedroogde kleding netjes op, en leggen er dan iets zwaars op. Het is niet perfect, maar je kan er al terug mee buiten komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer