Hoe zet ik zelf een USA rondreis in elkaar? (+ Tips en Trucs)
Geplaatst: 14 jul 2014, 08:37
Nog een aantal dagen en dan vangt ook voor ons de volgende USAreis weer aan. Alles is voorbereid en de weblog is klaar. Omdat ik regelmatig dezelfde vragen maar ook antwoorden op dit forum tegenkom, leek het me wel handig om op de weblog een handleiding te plaatsen hoe je zelf een USAreis in elkaar zou kunnen zetten. Ook diverse andere (persoonlijke) ervaringen,tips en trucs heb ik daarin verwerkt.
Deze handleiding en tips zijn gebaseerd op persoonlijke ervaring en wordt door mij gezien als een prettige manier van werken. Op deze wijze geeft het mij veel netto vakantieplezier en hoef ik ter plekke zaken niet meer uit te zoeken. Mensen die graag een reis laten gebeuren zullen aan deze handleiding dan ook minder hebben als de voorbereiders onder ons. Mijn motto is in ieder geval "voorpret is ook vakantiepret"
Natuurlijk is geen enkele lijst compleet. Deze lijst moet dan ook meer worden gezien als een goede start. Als je de tips nuttig vindt staat het je vrij deze naar eigen inzicht te gebruiken.
De volgende hoofdstukken worden besproken:
1. Hoe maak ik een eerste (globale) planning voor een USA rondreis?
2. Hoe boek ik een (goedkope) vlucht?
3. Hoe maak ik mijn reisplanning comple(e)t(er)?
4a. Hoe maak ik een routekaart en kijk of mijn planning haalbaar is (Microsoft Streets and Trips 2013)?
4b. Hoe maak ik een routekaart en kijk of mijn planning haalbaar is (Microsoft Bing Maps)?
5. Hoe boek ik een camping en waar moet ik op letten?
6. Hoe boek ik een hotel en waar moet ik op letten?
7. Hoe boek ik een huurauto en waar moet ik op letten?
8. Hoe maak ik mijn reisplanning af?
9. Hoe maak ik een Roadbook of Draaiboek?
10. Hoe krijg ik alle gevonden plaatsen en activiteiten in elektronische vorm?
11. Hoe krijg ik al mijn gevonden plaatsen en activiteiten offline beschikbaar?
12. Financiele zaken
13. Algemene Tips
Hierbij de link naar de weblog. Op de weblog kan worden doorgeklikt naar de tab "Tips" http://pgusa2014.wordpress.com
Grtz AVusa
P.s. vanaf a.s. vrijdag 18 juli zal ook onze reis beginnen. Eventuele reacties beantwoord ik graag na 24 augustus.
Deze handleiding en tips zijn gebaseerd op persoonlijke ervaring en wordt door mij gezien als een prettige manier van werken. Op deze wijze geeft het mij veel netto vakantieplezier en hoef ik ter plekke zaken niet meer uit te zoeken. Mensen die graag een reis laten gebeuren zullen aan deze handleiding dan ook minder hebben als de voorbereiders onder ons. Mijn motto is in ieder geval "voorpret is ook vakantiepret"

De volgende hoofdstukken worden besproken:
1. Hoe maak ik een eerste (globale) planning voor een USA rondreis?
2. Hoe boek ik een (goedkope) vlucht?
3. Hoe maak ik mijn reisplanning comple(e)t(er)?
4a. Hoe maak ik een routekaart en kijk of mijn planning haalbaar is (Microsoft Streets and Trips 2013)?
4b. Hoe maak ik een routekaart en kijk of mijn planning haalbaar is (Microsoft Bing Maps)?
5. Hoe boek ik een camping en waar moet ik op letten?
6. Hoe boek ik een hotel en waar moet ik op letten?
7. Hoe boek ik een huurauto en waar moet ik op letten?
8. Hoe maak ik mijn reisplanning af?
9. Hoe maak ik een Roadbook of Draaiboek?
10. Hoe krijg ik alle gevonden plaatsen en activiteiten in elektronische vorm?
11. Hoe krijg ik al mijn gevonden plaatsen en activiteiten offline beschikbaar?
12. Financiele zaken
13. Algemene Tips
Hierbij de link naar de weblog. Op de weblog kan worden doorgeklikt naar de tab "Tips" http://pgusa2014.wordpress.com
Grtz AVusa
P.s. vanaf a.s. vrijdag 18 juli zal ook onze reis beginnen. Eventuele reacties beantwoord ik graag na 24 augustus.