En dan ben je weer thuis...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Frans H »

@Yarrah; 52 dagen is ook echt veel !

En ik ben het met Kalaman eens.

Ondanks dat ik me prima vermaak in de USA en thuis ook in een druk ritme zit met werken en sociale verplichtingen vind ik Nederland nog steeds een prima land om in te wonen.
Gebruikersavatar
newbie82
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 feb 2014, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door newbie82 »

Heel herkenbaar, voelde me zo relaxed toen ik weer terug in nederland was, maar toen eenmaal in de auto om boodschappen te gaan doen was het stress-niveau eigenlijk niet meer te meten :shock:

idd, de mensen hier zijn heel anders dan daar, geen sorry als ze tegen je aan botsen of wat dan ook. We zijn gewoon een stuk minder 'sociaal' hoewel het daar in de VS soms echt too much is en je daar ook met een kop op onweer kan lopen omdat soms dat vriendelijke iets te veel van het goede is (maar dat is gewoon persoonlijk :) )

Zeg vaak genoeg dat ik zou willen emigreren, maar als je ziet wat de verschillen zijn met nederland qua medisch stelsel, vakanties, werkgevers...ect. ect...dan is nederland toch wat beter volgens mij...
en het feit dat ik mn moedertje niet te ver van me vandaan wil houden, blijf ik toch liever in nederland :wink:

kan natuurlijk ook ervoor kiezen om gewoon lekker vaak daarheen te gaan voor een goede vakantie :thumbup:
(aftelmodus: nog 3 maanden.........)
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Petticoat »

Ik denk dat ik Amerika maar gewoon voor vakantie houd, als ik er zou wonen ben ik mijn beste vakantiebestemming kwijt, want vakantie in eigen land is lang zo leuk niet!
Verder hebben wij het hier in Nederland ook helemaal niet slecht. Heb een aantal Amerikaanse collega's die in Nederland als expat werken en die willen nooit meer terug naar de USA...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Vito »

Ik heb het altijd prima naar mijn zin in de States maar dat heb ik in Griekenland ook. Ook altijd omgekeerde heimwee als we weer terug zijn. Maar Nederland is zo gek nog niet. Persoonlijk zou iknog eerder naar Griekenland dan naar de VS willen emigreren.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door LeenG »

op vakantie zijn is heerlijk natuurlijk, lekker genieten, nergens zorgen om maken,... Maar als je ergens gaat wonen, moet je ook gewoon elke dag uit je nest om te gaan werken, zorgen dat de boodschappen gedaan zijn en het huis er netjes bijligt en de was en de rekeningen moeten betaald worden,... Er zijn vast voordelen in de VS die je in NL/Bel niet hebt, maar omgekeerd net zo goed.

Persoonlijk zou ik best in NY of SF willen wonen, maar mijn man noch ik hebben de juiste diploma's of carrière om makkelijk ginder een leuke goedbetaalde baan te hebben zoals we dat nu hebben. En verhuizen om hamburgers te flippen, is ook gewoon stom. We hebben beide een leuke goedbetaalde job die we graag doen met genoeg vakantiedagen om 1 grote en 1 kleine reis per jaar te maken en nog wat lange weekends tussen in.
Nu mijn zus in Oostenrijk ernstig ziek is, merk ik ook hoe vervelend het is om veraf te wonen (en dan valt Oostenrijk nog best mee ivm de VS), zowel voor ons als voor haar.

Count your blessings! Elk jaar er naar toe kunnen gaan is lang niet slecht! :wink:
Gebruikersavatar
nightfoal
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 jul 2007, 18:21

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door nightfoal »

Ik mis vooral het eenvoudigweg overal kunnen parkeren... Soms wil ik na het werk snel nog ergens aan een restaurantje stoppen voor een lekkere hap maar 1. ik moet ofwel de drukke stad in en hopen dat er plaats is op een dure betaalparking en 2. je moet ook een pak langer op je eten wachten.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk zou ik best in NY of SF willen wonen, maar mijn man noch ik hebben de juiste diploma's of carrière om makkelijk ginder een leuke goedbetaalde baan te hebben zoals we dat nu hebben.
Nu heb ik nog wel andere plekken die me ook uitstekend zullen bevallen, maar idd de juiste diploma's en connecties om er evt. te kunnen gaan werken ontbreken gewoonweg. Ik heb het hier in Nederland eigenlijk ook gewoon heel erg goed en er zijn wat dat betreft ook nog heel veel andere plekken op de wereld waar ik best zou kunnen wonen.
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door guinevere »

USA2004 schreef:Guinevere, dan moet je zondag naar DC komen om de voetbal wedstrijd tegen Mexico te zien in Elephant & Castle. Daar zijn echte kroketten ;)
Heb ik weer! :( Ik zou zo gaan, maar helaas moet ik dit weekend werken (in DC haha). Hopelijk gaan ze door!

Als ik het zo hoor heb ik het met mijn werk hier wel getroffen: ik werk 36-40 uur per week en krijg gelukkig ook redelijk veel vakantie tijd al zal dat wel minder zijn als in NL.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Color01 »

ik werk de laatste paar maanden ongeveer 62 uur per week, dat is heel wat meer dan wat ik in nederland werkte, maar als ik zie wat ik in 14 jaar hier in de VS heb opgebouwd...dan kan leven in nederland er niet tegen op.

heb bijna 25 jaar gewerkt in nederland, en woonde ik in een klein rijtjes huis....nu heb ik een prachtig vrijstaand huis op 5 acres, inclusief een Horse barn met 6 paarden. :thumbup:
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Harry »

Maar heb je nu wel tijd om van al die rijkdom te genieten als je er 62 uur per week voor moet werken?
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Color01 »

Harry schreef:Maar heb je nu wel tijd om van al die rijkdom te genieten als je er 62 uur per week voor moet werken?
Yep, we gaan vandaag voor de 2e keer in een maand, voor een week weg met de paarden kamperen in de Blue Ridge mountains.
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door yarrah »

Color01 schreef:
heb bijna 25 jaar gewerkt in nederland, en woonde ik in een klein rijtjes huis....nu heb ik een prachtig vrijstaand huis op 5 acres, inclusief een Horse barn met 6 paarden. :thumbup:
Dit was in nederland ook zeker wel gelukt. Zonder die 62 uur.
Wij hebben bewust niet gekozen voor een vrijstaande woning met stallen. Dat is ons veel te veel werk. Nu een rijtjes woning met een SUV op de oprit in een hele goede wijk van groningen. Paard staat in een eerste klas pensionstal met veel weidegang in een grote kudde. Maar we houden nu wel geld en tijd over om regelmatig naar noord amerika te gaan.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Ruud2004 »

nightfoal schreef:Ik mis vooral het eenvoudigweg overal kunnen parkeren... Soms wil ik na het werk snel nog ergens aan een restaurantje stoppen voor een lekkere hap maar 1. ik moet ofwel de drukke stad in en hopen dat er plaats is op een dure betaalparking en 2. je moet ook een pak langer op je eten wachten.
Herkenbaar, hoewel ik in de VS soms graag nog wat langer op mijn eten zou willen wachten. Het gaat soms ook wel erg snel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Vito »

Color01, dit kan in Nl. ook hoor. Wij wonen vrijstaand met stallen en paarden, opgebouwd in 20 jaar tijd, gewoon in Nederland door hard werken. Dat is echt niet alleen in de VS mogelijk :wink:
Gebruikersavatar
PeterPaul
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jan 2009, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door PeterPaul »

Waarom botsen jullie toch steeds maar in binnen- en buitenland tegen andere op? :wink:
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door LeenG »

PeterPaul schreef:Waarom botsen jullie toch steeds maar in binnen- en buitenland tegen andere op? :wink:
precies! Zolang iedereen maar gelukkig is met zijn of haar keuze (en je de luxe van een keuze hebt) :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Vito »

Ik weet niet wat je met 'botsen' bedoelt, PeterPaul, maar yarrah en mijn persoontje geven alleen aan dat voor hetgeen color01 aangeeft je niet perse 62 uur per week in de VS hoeft te werken :wink: , maar dat ook in Nl. kan.
En natuurlijk moet iedereen daar leven waar iemand zich het gelukkigst voelt.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door vana »

Ik denk dat PeterPaul letterlijk botsen bedoelt:
dickdale schreef: daar waar een Amerikaan al bij voorbaat "excuse me" zegt als hij het gevoel heeft dat hij je in de weg loopt, word je hier in NL aangestoten in de supermarkt zonder ook maar enig woord van "sorry" oid.
newbie82 schreef: idd, de mensen hier zijn heel anders dan daar, geen sorry als ze tegen je aan botsen of wat dan ook.
En inderdaad ik lees deze opmerkingen vaak op het forum. Ik bots bijna nooit tegen iemand op of iemand tegen mij. :lol:
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Henriëtte »

Ik liep gisteren door de Bijenkorf in Eindhoven, en toen moest ik nog even aan dit topic denken. Er botste daar namelijk een jonge vrouw tegen mij op, nou ja niet letterlijk botsen, maar ze trapte op mijn hak.... En ja hoor, meteen verontschuldigde ze zich met een welgemeend sorry.

Nu overkomt met het me echt niet dagelijks hoor, niet hier in Nederland en ook niet in Amerika. Dus ik kan niet zo algemeen stellen dat ze in zo'n situatie in Nederland 'nooit' sorry zeggen en in Amerika 'altijd'. Zouden wij hier met z'n allen van dit forum nu ook geen sorry zeggen?? Wij zijn toch immers ook Nederlanders!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: En dan ben je weer thuis...

Bericht door Bennogr »

"Eenvoudig overal in de stad kunnen parkeren." Zeker niet in New York gewoond of met de auto geweest. Naar de stad rijden kan een paar uur duren (afhankelijk of je vanuit New Jersey komt en of de tunnels en de brug weer eens vastzitten, zelfs vanuit Brooklyn of Queens en de voorsteden in het noorden kan het rijden twee maal zo lang duren als zou wat Google of Yahoo zegt). Parkeren in de stad is een ramp, en als je maar naar een parkeergarage kijkt, kost dat al $20, zeg ik vaak.

In de voorsteden is het inderdaad allemaal een stuk makkelijker, maar grote steden in de VS zijn duur. Net als de grote steden in Nederland. ALS je al een parkeerplaats kunt vinden (wat in mijn ervaring zelfs 's avonds niet meer lukt in Amsterdam).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer