Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
camper (ellende ?)
camper (ellende ?)
wij zitten te rekenen of het zin heeft om een camper te huren voor een trip door N/W US en Canada. Nou loop ik tegen allerlei rare dingen aan:
gebruik generator: $3,- per dag
kilometers: niet af te kopen, 0,29 p/km (en dus niet per mijl !)
verzekeringen: bedragen waar ik bang van wordt
schoonmaken: $250,-
zondag afgeven: $300,-
's morgens halen: $250,-
ik wordt er helemaal toettoet van ! Elke keer als ik denk dat ik alle verborgen kosten wel zo'n beetje ontdekt hebt, verzinnen ze d'r weer één bij.
Wat is wijsheid ? Wie doet er niet zo vreselijk ingewikkeld met camper huur ? Ik wil gewoon één prijs, en niet een tiental opties, mogenlijkheden en uitzonderingen.
Tips ? Truuks ? Links ? GRAAG !
gebruik generator: $3,- per dag
kilometers: niet af te kopen, 0,29 p/km (en dus niet per mijl !)
verzekeringen: bedragen waar ik bang van wordt
schoonmaken: $250,-
zondag afgeven: $300,-
's morgens halen: $250,-
ik wordt er helemaal toettoet van ! Elke keer als ik denk dat ik alle verborgen kosten wel zo'n beetje ontdekt hebt, verzinnen ze d'r weer één bij.
Wat is wijsheid ? Wie doet er niet zo vreselijk ingewikkeld met camper huur ? Ik wil gewoon één prijs, en niet een tiental opties, mogenlijkheden en uitzonderingen.
Tips ? Truuks ? Links ? GRAAG !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tip 1: boek niet rechtstreeks via Internet, maar doe dat via een Nederlands reisbureau. Zij hebben vaak veel lagere prijzen doordat ze groot inkopen en hun verzekeringen zijn goedkoper.
Tip 2: maak je niet druk om die generator, op heel veel campings (behalve die midden in de natuur) gebruik je dat ding niet. Er zijn full hookups waar je zo stroom uithaalt en de generator gebruiken wij hooguit om onderweg een keer een kop koffie te kunnen zetten en de kids koel in de camper te laten als ze geen zin hebben om mee boodschappen te doen.
Tip 3: ja, die mijlen, daar kom je niet onderuit. Dus maak je een aardig reisplan zodat je ongeveer kan inschatten hoeveel je verbruiken gaat.
Tip 4: omzeil bepaalde zaken: 250 dollar schoonmaakkosten ben je alleen kwijt als je er een zootje van maakt volgens mij. Gewoon netjes opruimen, even door de truckwash halen en klaar is kees. Wij betalen nooit schoonmaakkosten.
Tip 5: breng je camper dus niet op zondag terug, waarom zou je? Er zijn nog 6 andere dagen in de week. Ik kan me goed voorstellen dat die mensen bij zo'n verhuurstation ook gewoon een dag in de week vrij zijn.
Tip 6: 's morgens vroeg ophalen kan vaak ook gewoon zonder extra kosten. Wij hadden een pickup gepland staan voor tussen 1 en half 2 of zo, maar na een mailtje werden we gewoon (gratis) om 7 uur opgehaald.
Tip 7: let op je drop-off kosten, als je ergens anders inlevert dan je ophaalt, kunnen ze daarvoor wel een bedrag berekenen. Dat kan oplopen tot ongeveer 750 dollar (maar dan praat je van New York - Los Angeles of zo).
Wij zitten trouwens nu in Amerika, ik zit in de camper lekker wat te internetten. Het is hier nu net 7 uur, de kids slapen, manlief en ik hebben ieder onze eigen laptop (ja, 't is erg) en we genieten enorm. Grote mug koffie erbij, reisverslagje online zetten, foto's uploaden, zo meteen gratis breakfast op de campground (keigezellig, tussen de Amerikanen in) en prachtig weer.
Ik vind het geweldig, zo'n camper! En ja, links? Er zijn meerdere camperverhuurders. Wij hebben dit jaar gekozen voor Road Bear RV. Cruise America is de bekendste, ze vallen hier ook het meest op. Grote reclameschilderingen en telefoonnummers op overigens wel mooie campers. De klachten over deze maatschappij hier op het forum, hebben ons doen besluiten niet hiervoor te kiezen. Onze reisagent (Jan Doets) geeft trouwens maar 2 sterren aan Cruise, anderen krijgen er veel meer. El Monte zie je ook veel hier, zij maken volgens mij onderscheid in nieuwe en wat minder nieuwe campers en dat zie je ook.
Redenen waarom wij voor Road Bear hebben gekozen: zij hebben op álle campers standaard slide-outs zitten en een zonnescherm. De anderen hebben geen zonneschermen en met dit weer genieten we er enorm van dat we het wel hebben. Details: stroomaansluitingen buiten (laptops!), airco doorgetrokken tot in de slaapkamer en nog wat kleine dingetjes, kortom: wij zijn tevreden.
Ik ga zo wat foto's online zetten, kijk maar op ons reisverslag (link in handtekening hier).
Gr,
Monique
Tip 2: maak je niet druk om die generator, op heel veel campings (behalve die midden in de natuur) gebruik je dat ding niet. Er zijn full hookups waar je zo stroom uithaalt en de generator gebruiken wij hooguit om onderweg een keer een kop koffie te kunnen zetten en de kids koel in de camper te laten als ze geen zin hebben om mee boodschappen te doen.
Tip 3: ja, die mijlen, daar kom je niet onderuit. Dus maak je een aardig reisplan zodat je ongeveer kan inschatten hoeveel je verbruiken gaat.
Tip 4: omzeil bepaalde zaken: 250 dollar schoonmaakkosten ben je alleen kwijt als je er een zootje van maakt volgens mij. Gewoon netjes opruimen, even door de truckwash halen en klaar is kees. Wij betalen nooit schoonmaakkosten.
Tip 5: breng je camper dus niet op zondag terug, waarom zou je? Er zijn nog 6 andere dagen in de week. Ik kan me goed voorstellen dat die mensen bij zo'n verhuurstation ook gewoon een dag in de week vrij zijn.
Tip 6: 's morgens vroeg ophalen kan vaak ook gewoon zonder extra kosten. Wij hadden een pickup gepland staan voor tussen 1 en half 2 of zo, maar na een mailtje werden we gewoon (gratis) om 7 uur opgehaald.
Tip 7: let op je drop-off kosten, als je ergens anders inlevert dan je ophaalt, kunnen ze daarvoor wel een bedrag berekenen. Dat kan oplopen tot ongeveer 750 dollar (maar dan praat je van New York - Los Angeles of zo).
Wij zitten trouwens nu in Amerika, ik zit in de camper lekker wat te internetten. Het is hier nu net 7 uur, de kids slapen, manlief en ik hebben ieder onze eigen laptop (ja, 't is erg) en we genieten enorm. Grote mug koffie erbij, reisverslagje online zetten, foto's uploaden, zo meteen gratis breakfast op de campground (keigezellig, tussen de Amerikanen in) en prachtig weer.
Ik vind het geweldig, zo'n camper! En ja, links? Er zijn meerdere camperverhuurders. Wij hebben dit jaar gekozen voor Road Bear RV. Cruise America is de bekendste, ze vallen hier ook het meest op. Grote reclameschilderingen en telefoonnummers op overigens wel mooie campers. De klachten over deze maatschappij hier op het forum, hebben ons doen besluiten niet hiervoor te kiezen. Onze reisagent (Jan Doets) geeft trouwens maar 2 sterren aan Cruise, anderen krijgen er veel meer. El Monte zie je ook veel hier, zij maken volgens mij onderscheid in nieuwe en wat minder nieuwe campers en dat zie je ook.
Redenen waarom wij voor Road Bear hebben gekozen: zij hebben op álle campers standaard slide-outs zitten en een zonnescherm. De anderen hebben geen zonneschermen en met dit weer genieten we er enorm van dat we het wel hebben. Details: stroomaansluitingen buiten (laptops!), airco doorgetrokken tot in de slaapkamer en nog wat kleine dingetjes, kortom: wij zijn tevreden.
Ik ga zo wat foto's online zetten, kijk maar op ons reisverslag (link in handtekening hier).
Gr,
Monique
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
fooi-topic staat toch echt los van dit hoor... ik ben nog steeds Amerika-maf 
-
nieuwenoord, dank je wel. we zijn d'r nog steeds niet uit.
de (heel snelle) rekensom:
we hebben een hele waslijst met voordelen van een camper ten opzichte van een auto, maar een net zo lange lijst met nadelen

-
nieuwenoord, dank je wel. we zijn d'r nog steeds niet uit.
de (heel snelle) rekensom:
Code: Selecteer alles
auto: 1300 euri
slapen: 26 x 40 dollar -> cheapo motels
camper: 3500 euri
slapen: 26 x 20 dollar -> nat. / prov. parken
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zodra ik doorkrijg dat je hier echt mee bezig ben ( gezien je posten van de laatste dagen twijfel ik hier aan) zal ik er uitgebreider op in gaan tot zo lang kan je de sticky over camperhuur en campground rules in deze topic misschien nog eens doorlezen.
Voorlopig ben je volgens mij volledig verkeerd voorgelicht want zoveel geld ben je zelfs in het hoogseizoen nog niet kwijt.
Rob
Voorlopig ben je volgens mij volledig verkeerd voorgelicht want zoveel geld ben je zelfs in het hoogseizoen nog niet kwijt.
Rob
Sorry novw, ik kon de kleine woordspeling echter niet laten, maar zeker niet kwaad bedoeld hoor, keep smiling.
Wat jouw dilemma betreft, ook wij twijfelden in het begin van onze planning van dit jaar tussen motels of de camper, maw tussen een bepaald comfort of de vrijheid van koen en gaan en "staan".
Wij opteerden tenslotte toch voor de motels en idd ook wij hebben de prijzen eens naast elkaar gelegd en kwamen ook tot de vaststelling dat de camper toch wel duurder uitkwam en nog enkele andere nadelen had.
De keuze werd bij ons echter bepaald doordat we met een ander koppel reizen en we vermoedden dat 24/24 samen doorbrengen niet gemakkelijk is. Met je eigen kinderen ligt dat anders.
Je zal zelf de voor- en nadelen eens op een rijtje moeten zetten en er met de medereizigers moeten over stemmen zeker?!?
Een ervaren reiziger als jij vindt zeker wel de juiste oplossing,
mvg, Erik
Wat jouw dilemma betreft, ook wij twijfelden in het begin van onze planning van dit jaar tussen motels of de camper, maw tussen een bepaald comfort of de vrijheid van koen en gaan en "staan".
Wij opteerden tenslotte toch voor de motels en idd ook wij hebben de prijzen eens naast elkaar gelegd en kwamen ook tot de vaststelling dat de camper toch wel duurder uitkwam en nog enkele andere nadelen had.
De keuze werd bij ons echter bepaald doordat we met een ander koppel reizen en we vermoedden dat 24/24 samen doorbrengen niet gemakkelijk is. Met je eigen kinderen ligt dat anders.
Je zal zelf de voor- en nadelen eens op een rijtje moeten zetten en er met de medereizigers moeten over stemmen zeker?!?
Een ervaren reiziger als jij vindt zeker wel de juiste oplossing,
mvg, Erik
Ik ben af en toe gewoon verbijsterd hoeveel geld je kan besparen door een middagje ront te surfen. Wij gaan nu eenmaal liever 5 keer "gebudgeteerd" op vakantie, dan dat we in één keer alles opmaken.
de gegevens: aankomst 29 aug vancouver. vertrek vancouver 25 sep.
een lijstje:
http://www.alldrive.com/ * CA$ 1210 per week (EUR 3100), 71 vrije kilometers per dag, zeer veel verborgen kosten
http://www.motorhomebookers.com/ * vanaf EUR1339 per week (EUR 5356) (, 0 vrije kilometers per dag, ingewikkelde site
http://www.westcanadatours.com/ * ??? kan ik geen prijzen vinden
http://www.elmonte.com * US$ 5073 (3740) / vrije kilometers ?
nederlandse sites is Inge mee bezig
de gegevens: aankomst 29 aug vancouver. vertrek vancouver 25 sep.
een lijstje:
http://www.alldrive.com/ * CA$ 1210 per week (EUR 3100), 71 vrije kilometers per dag, zeer veel verborgen kosten
http://www.motorhomebookers.com/ * vanaf EUR1339 per week (EUR 5356) (, 0 vrije kilometers per dag, ingewikkelde site
http://www.westcanadatours.com/ * ??? kan ik geen prijzen vinden
http://www.elmonte.com * US$ 5073 (3740) / vrije kilometers ?
nederlandse sites is Inge mee bezig
gebudgetteerd is OK maar wel in de gedachte van het land dat je bezoekt, met diens gewoonten en regels, en zo denken er hier althans naar mijn mening nog anderen over.
Wij gooien ze ook niet door ramen en deuren, daarvoor lopen ze niet vlot genoeg binnen, en dan nog. En surfen op het net naar de beste aanbiedingen doen we zeker ook, dat is een geval van vraag en aanbod en concurrentie. Maar de plaatselijke gewoontes naast je neerleggen, neen daar doen we niet aan mee. Aanpassen aan het land en de mensen met diens gewoontes is bij ons de boodschap. En ook op die manier word je hartelijk onthaald, goed bediend, enz... en kan je met een reine moraal weer huiswaarts met een voldaan gevoel.
Erik
Wij gooien ze ook niet door ramen en deuren, daarvoor lopen ze niet vlot genoeg binnen, en dan nog. En surfen op het net naar de beste aanbiedingen doen we zeker ook, dat is een geval van vraag en aanbod en concurrentie. Maar de plaatselijke gewoontes naast je neerleggen, neen daar doen we niet aan mee. Aanpassen aan het land en de mensen met diens gewoontes is bij ons de boodschap. En ook op die manier word je hartelijk onthaald, goed bediend, enz... en kan je met een reine moraal weer huiswaarts met een voldaan gevoel.
Erik
-
Gast
Ik kan je geen nadelen opnoemen van een camper, wij zijn doorgewinterde zeer enthousiaste camperreizigers. Wij zouden nooit met een auto van motel naar motel gaan rijden. hebben dat 1x gedaan, nooit meer, wat is dat saai.
De vrijheid van een camper en het contact met de amerikanen op een campground gaat ons boven alles.
Wij zijn vorig jaar op Calgary gevlogen, hebben een camper gehuurd van Canadream incl ongelimiteerde km's, geen toeslag om in USA te mogen rijden, een soort van C25 was dat, die kostte ons per dag in het voorseizoen (16 juni t/m 14 juli) 65 euro per dag. Geboekt bij Jan Doets in Heerhugowaard. Dit is incl een degelijke verzekering. Wij hadden echter nog een extra verzekering geboekt bij Jan Doets voor ong. 300 euro (voor 28 dagen) zodat echt alles gedekt was.
Canadream heeft een systeem dat heet "run of fleet". Je krijgt dan een flinke korting op de camperprijs (20 %) maar je kan dan niet uitkiezen welke je wilt. (wel ongeveer hoor).
Ter plaatse wijzen ze je er dan een aan. In ons geval werd dat een gloednieuwe MHa maxi motorhome voor 5 personen. Ze hebben daar ook flexprijzen dus zo vroeg mogelijk boeken geeft ook weer een flinke korting.
We werden om 10 uur opgehaald vanuit ons hotel en hoefden daar niet extra voor te betalen.
Schoonmaakkosten hoeft ook niet want je maakt de camper toch zelf een beetje toonbaar voor je hem terug brengt? En een generator hebben wij nog nooit nodig gehad in het NW.
Kijk maar eens op de site van Jan Doets (http://www.jandoets.nl/campers_details.php?campers_id=1) of van Canadream hoe dat precies in zijn werk gaat.
Volgend jaar doen we het zeker weer zo, je pakt dan lekker een stukje Canada mee en je zit ook zo in Amerika.
Canadream zit ook in Vancouver.
De vrijheid van een camper en het contact met de amerikanen op een campground gaat ons boven alles.
Wij zijn vorig jaar op Calgary gevlogen, hebben een camper gehuurd van Canadream incl ongelimiteerde km's, geen toeslag om in USA te mogen rijden, een soort van C25 was dat, die kostte ons per dag in het voorseizoen (16 juni t/m 14 juli) 65 euro per dag. Geboekt bij Jan Doets in Heerhugowaard. Dit is incl een degelijke verzekering. Wij hadden echter nog een extra verzekering geboekt bij Jan Doets voor ong. 300 euro (voor 28 dagen) zodat echt alles gedekt was.
Canadream heeft een systeem dat heet "run of fleet". Je krijgt dan een flinke korting op de camperprijs (20 %) maar je kan dan niet uitkiezen welke je wilt. (wel ongeveer hoor).
Ter plaatse wijzen ze je er dan een aan. In ons geval werd dat een gloednieuwe MHa maxi motorhome voor 5 personen. Ze hebben daar ook flexprijzen dus zo vroeg mogelijk boeken geeft ook weer een flinke korting.
We werden om 10 uur opgehaald vanuit ons hotel en hoefden daar niet extra voor te betalen.
Schoonmaakkosten hoeft ook niet want je maakt de camper toch zelf een beetje toonbaar voor je hem terug brengt? En een generator hebben wij nog nooit nodig gehad in het NW.
Kijk maar eens op de site van Jan Doets (http://www.jandoets.nl/campers_details.php?campers_id=1) of van Canadream hoe dat precies in zijn werk gaat.
Volgend jaar doen we het zeker weer zo, je pakt dan lekker een stukje Canada mee en je zit ook zo in Amerika.
Canadream zit ook in Vancouver.
Laatst gewijzigd door Gast op 16 jul 2006, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jan doets ? nooit meer aan gedacht !
wat mij opvalt aan al die camper paginas is dat ze zo vreselijk wazig doen over de verzekeringen. Bij autos heb ik er een paar jaar over gedaan voor ik al die afkortingen doorhad, ik heb het idee dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met leren
http://www.canadream.com * $(US? CA?)4322 / 6500 kilometers vrij / verzekeringen redlijk uitgebreid (verschil US$ en CA$-> EUR 800...)
die jan doets link: Toeslag voor reizen naar Noord-Canada: EUR 300, kilometers (max bij te kopen 6500 Km) komt ik op 3500 euri. (zondag terugbrengen kost 251 euri)
@ rob: mee gekeken ? 3500 euri is dus geen wilde gok ofzo.
wat mij opvalt aan al die camper paginas is dat ze zo vreselijk wazig doen over de verzekeringen. Bij autos heb ik er een paar jaar over gedaan voor ik al die afkortingen doorhad, ik heb het idee dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met leren
http://www.canadream.com * $(US? CA?)4322 / 6500 kilometers vrij / verzekeringen redlijk uitgebreid (verschil US$ en CA$-> EUR 800...)
die jan doets link: Toeslag voor reizen naar Noord-Canada: EUR 300, kilometers (max bij te kopen 6500 Km) komt ik op 3500 euri. (zondag terugbrengen kost 251 euri)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volledignovw schreef:3500 euri.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Zie deze link: http://www.onzetaal.nl/advies/euri.phpkastelke schreef:Volledignovw schreef:3500 euri.maar ik zit het me nu al een tijdje af te vragen: het meervoud van euro is toch euro's? Of komt die 'euri' nog van iets anders?
Je hoort steeds vaker euri als meervoud van euro. Is dat wel juist?
Het meervoud van euro is euro's, net zoals auto's het meervoud is van auto en foto's het meervoud van foto. De vorm euri is net zo fout als auti en foti, en komt met name als opzettelijke overdrijving voor. In sommige gevallen kan het gebruik van euri als hypercorrectie worden aangemerkt.
Het Nederlands kent wel meervouden op -i, maar die kunnen alleen voorkomen bij van oorsprong Latijnse woorden op -us (classicus - classici, alumnus - alumni) en enkele van oorsprong Italiaanse woorden op -o (maffioso - maffiosi, conto - conti/conto's). Euro is niet aan het Latijn of het Italiaans ontleend: het is afgeleid van Europa of Europees.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Gast
Wil je dan naar Noord Canada? Wil je dit jaar nog? Als dat zo is, tja dan zal je er duur aan moeten. Je moet normaal wel minstens een half jaar van te voren boeken anders zit je mooi naast alle (vroegboek)kortingen.novw schreef:jan doets ? nooit meer aan gedacht !
wat mij opvalt aan al die camper paginas is dat ze zo vreselijk wazig doen over de verzekeringen. Bij autos heb ik er een paar jaar over gedaan voor ik al die afkortingen doorhad, ik heb het idee dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen met leren![]()
Wij waren kwijt voor 28 dagen zo'n 2200 euro incl alles, maarja wel in januari geboekt. En als je voor 31 januari boekt bij Jan Doets krijg je ongelimiteerde kms en rijden zonder toeslag in Amerika.
Laatst gewijzigd door Gast op 16 jul 2006, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, dus als je 'euri' gebruikt, wil je dus eigenlijk zeggen dat je het véél te véél geld (te duur) vindt...Njit schreef:Zie deze link: http://www.onzetaal.nl/advies/euri.php
Bedankt, Njit!
Elke
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
novw schreef: http://www.canadream.com * $(US? CA?)
Kan aan mij liggen maar als je naar een Canadese site kijkt voor prijzen zullen dat CA $ dat kan een 2de klasser van de lagere school (Sorry Basisschool) nog bedenken
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Vaak wordt het ook als populair taalgebruik gebruikt in bepaalde kringen..kastelke schreef:Oh, dus als je 'euri' gebruikt, wil je dus eigenlijk zeggen dat je het véél te véél geld (te duur) vindt...Njit schreef:Zie deze link: http://www.onzetaal.nl/advies/euri.php
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- marloesusa
- Amerika-ontdekker
Inderdaad, lekker via Nederlands reisburo boeken, is stukken goedkoper! Jan Doets (is wel duur reisburo volgens mij), Tioga Tours, ehm, ff rondsurfen want er zijn er zeker meer! En voor zover ik weet kun je dan ook je mijlen afkopen. Wij zijn 3 weken in juni rondgetrokken langs zuidwest kust en hebben geen generator nodig gehad, dus zeker niet afkopen van te voren!
Succes ermee!
Succes ermee!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 4225 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa