Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Basketballwear
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2014, 08:25

Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Basketballwear »

Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Goedendag mede AllesAmerika mensen! Na al wat langer te hebben meegelezen op het forum nu toch een account aangemaakt omdat het na lang plannen voor mij eindelijk zover is.

Op 1 Juni zal ik voor 89 dagen naar Florida (Delray Beach) gaan verhuizen. De 2e keer vliegen en de eerste keer Amerika (Als ik Puerto Rico niet als Amerikaans zie).

Je kan je voorstellen dat een Newbie als ik al in de stress zit bij de gedachte van deze reis aangezien het een van de eerste reisjes is en dan gelijk naar een land (met veel regels) en voor lange periode.

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel.. Wat zijn de dingen die ik absoluut niet moet vergeten te regelen / mee te nemen of over na te denken voor ik naar Amerika ga?

Dingen die al geregeld zijn:

- Vliegtickets
- Nieuw Paspoort
- Aanvraag Creditcard
- ESTA
- Opzeggen huur / Auto schorsen
- Verblijfplek geregeld

Bedankt alvast voor jullie suggesties / tips. Heb je overigens over andere zaken nog tips? Roep gewoon! Alles is mooi meegenomen.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Souraia »

Je pinpas omzetten, zodat je overal kan pinnen.
Basketballwear
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2014, 08:25

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Basketballwear »

Souraia schreef:Je pinpas omzetten, zodat je overal kan pinnen.
Ik dacht dat dit sowieso al kon? Heb hier nog nooit over gehoord.. :o
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Souraia »

Basketballwear schreef:
Souraia schreef:Je pinpas omzetten, zodat je overal kan pinnen.
Ik dacht dat dit sowieso al kon? Heb hier nog nooit over gehoord.. :o
Ja sinds vorig jaar. Ik heb ING en moest zelf de pas omzetten naar "wereld". Check het even bij je bank.
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door miccie »

Een verloopstekker zodat je je Europese apparaten kan gebruiken.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Arends1989 »

Was er niet een regel bij reisverzekeringen dat je een max aantal dagen weg mag blijven en daarna een ander tarief betaald? Wellicht de moeite waard om even na te kijken..
patsy
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2014, 11:54
Aantal x V.S. bezocht: 120
Locatie: st martens latem

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door patsy »

Laten weten aan uw bank dat uw credit card moet kunnen werken in Amerika, en niet alleen uw pinpas, dan nemen zij hun voorzorgen.
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Arends1989 »

patsy schreef:Laten weten aan uw bank dat uw credit card moet kunnen werken in Amerika, en niet alleen uw pinpas, dan nemen zij hun voorzorgen.
Dat heb ik nog nooit gedaan en ook nog nooit last gehad van transacties die werden geweigerd. Ik vraag mij daarom af of er daadwerkelijk wat wordt gedaan door de banken.
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door bello »

Niet vergeten: Bij immigrations niet (zoals hier) zeggen dat je naar Florida gaat 'verhuizen'. En dat je daarom de huur van je Nederlandse woning hebt opgezegd :shock:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door PSVwally »

Inderdaad gewoon alleen zeggen dat je op vakantie gaat en vooral niet dat je je huur hebt opgezegd(al is het voor een paar maanden) en je auto hebt geschorst. Verder je reisdocumenten meenemen en vooral veel plezier gaan hebben.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Hockey »

Arends1989 schreef:
patsy schreef:Laten weten aan uw bank dat uw credit card moet kunnen werken in Amerika, en niet alleen uw pinpas, dan nemen zij hun voorzorgen.
Dat heb ik nog nooit gedaan en ook nog nooit last gehad van transacties die werden geweigerd. Ik vraag mij daarom af of er daadwerkelijk wat wordt gedaan door de banken.
Het gebeurt wel. Er zijn mensen op het forum geweest die problemen hadden met creditcard en pinpas omdat ze bij hun bank niet hadden aangegeven dat ze naar de VS gingen. Het kan dus goed gaan, maar het kan ook fout gaan.
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Petticoat »

Er 1 telefoontje richting creditcardmaatschappij aan wagen kan nooit kwaad. Better safe than sorry :-)
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door LittlePhoenix »

Voor onze bankpassen moeten we altijd even bellen als we de staat uitgaan. Vergeten we nog wel eens en da's lastig als je wilt tanken en je pas werkt niet :lol:
Gebruikersavatar
Moniquemichiel
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 01 feb 2009, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Moniquemichiel »

Dat heb ik nog nooit gedaan en ook nog nooit last gehad van transacties die werden geweigerd. Ik vraag mij daarom af of er daadwerkelijk wat wordt gedaan door de banken.[/quote]

Het gebeurt wel. Er zijn mensen op het forum geweest die problemen hadden met creditcard en pinpas omdat ze bij hun bank niet hadden aangegeven dat ze naar de VS gingen. Het kan dus goed gaan, maar het kan ook fout gaan.[/quote]


Is ons ook een keer gebeurt !!!!!
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Rachel. »

En check of je bank kosten berekent voor pinnen buiten Europa, dat kan van het pakket af hangen. 89 dagen is waarschijnlijk nog binnen de grens van je reisverzekering, maar zo niet heeft Allianz Globetrotter langer durende pakketten.

Verder:

- Nieuw badpak kopen
- Zonnebril op
- En vooral niet vergeten plezier te hebben ;)
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Nordschleife »

In '12 werd mijn creditcard geblokkeerd door de Ing. 's nachts een sms gekregen dat de cc was geblokkeerd, 's ochtends gebeld.
Een paar controlevragen over wie ik ben en waar ik hem het laatst had gebruikt en hij deed het weer.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42307
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Martin & Marianne »

patsy schreef:Laten weten aan uw bank dat uw credit card moet kunnen werken in Amerika, en niet alleen uw pinpas, dan nemen zij hun voorzorgen.
Je zult je cc wel kunnen gebruiken, maar de kaart kan geblokkeerd worden als er ongebruikelijke betalingen gedaan worden. Daarom is het inlichten van de bank wel verstandig.

Marianne
Basketballwear
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2014, 08:25

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Basketballwear »

miccie schreef:Een verloopstekker zodat je je Europese apparaten kan gebruiken.
Enig idee waar je deze goedkoop kan kopen? (bedoel dan niet voor 10 euro per stuk oid)
Arends1989 schreef:Was er niet een regel bij reisverzekeringen dat je een max aantal dagen weg mag blijven en daarna een ander tarief betaald? Wellicht de moeite waard om even na te kijken..
Dit dacht ik gisteren dus ook al te zien, bij de ANWB bijvoorbeeld boven de 60 dagen ontzettend duur. Ik ga dit even uitzoeken. Iemand tips voor goedkope reisverzekeringen?
Basketballwear
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2014, 08:25

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Basketballwear »

bello schreef:Niet vergeten: Bij immigrations niet (zoals hier) zeggen dat je naar Florida gaat 'verhuizen'. En dat je daarom de huur van je Nederlandse woning hebt opgezegd :shock:
Ik ken het! Dan zit je binnen no-time terug in het vliegtuig naar huis. Ga er gewoon heen voor vakantie :)
Hockey schreef:Laten weten aan uw bank dat uw credit card moet kunnen werken in Amerika, en niet alleen uw pinpas, dan nemen zij hun voorzorgen.
Gewoon voor de zekerheid dit allemaal even uitzoeken. Dan kan er ook niks mis gaan.
Basketballwear
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2014, 08:25

Re: Eerste reis naar Amerika, Wat niet vergeten?

Bericht door Basketballwear »

Rachel. schreef:En check of je bank kosten berekent voor pinnen buiten Europa, dat kan van het pakket af hangen. 89 dagen is waarschijnlijk nog binnen de grens van je reisverzekering, maar zo niet heeft Allianz Globetrotter langer durende pakketten.

Verder:

- Nieuw badpak kopen
- Zonnebril op
- En vooral niet vergeten plezier te hebben ;)
Het laatste zal helemaal goed gaan komen denk ik zo!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer