Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
amerika in met een strafblad
amerika in met een strafblad
Ik kom veel berichten tegen van mensen die er over in zitten of ze amerika wel in kunnen met een strafblad. Mijn reisgenoot heeft ook een strafblad (vandalisme --> boete 50 euro) en dus zit ik er ook wel over in.
Ik kan me niet voorstellen dat je daarom het land niet binnen komt, maar ik krijg een beetje het idee dat het met de stemming van een douanebeamte te maken heeft.
Zijn er mensen met ervaring??
Ik kan me niet voorstellen dat je daarom het land niet binnen komt, maar ik krijg een beetje het idee dat het met de stemming van een douanebeamte te maken heeft.
Re: amerika in met een strafblad
Is dit wel een strafblad, dit ziet er uit als een gewoon delict en niet een zwaar crimineel iets, volgens mij heeft hij helemaal geen strafblad. Je krijgt geen strafblad voor klein spul als te hard rijden (tenzij je erug hard gaat) en het schoppen tegen een lantaarnpaalas27 schreef:Ik kom veel berichten tegen van mensen die er over in zitten of ze amerika wel in kunnen met een strafblad. Mijn reisgenoot heeft ook een strafblad (vandalisme --> boete 50 euro) en dus zit ik er ook wel over in.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
misspoison
- Amerika-newbie
Mijn reisgenoot heeft ook een strafblad (kweken van wietplantjes).
En vragen ons dus ook af of hij amerika binnenkomt.
Volgens de amerikaanse ambassad en visumdienst, is een visum niet nodig. Ook is het aan hem of hij op het formulier (in de vliegtuig) nee invult bij de vraag of hij een strafblad heeft. Da's een risico natuurlijk.
Het is z'n eigen schuld, maar ieder mens maakt weleens een fout, en hij heeft er enorm spijt van. Jammer, als hij daardoor nooit op vakantie naar amerika zal kunnen gaan.
En vragen ons dus ook af of hij amerika binnenkomt.
Volgens de amerikaanse ambassad en visumdienst, is een visum niet nodig. Ook is het aan hem of hij op het formulier (in de vliegtuig) nee invult bij de vraag of hij een strafblad heeft. Da's een risico natuurlijk.
Het is z'n eigen schuld, maar ieder mens maakt weleens een fout, en hij heeft er enorm spijt van. Jammer, als hij daardoor nooit op vakantie naar amerika zal kunnen gaan.
Dus hij is veroordeeld voor vandalisme en heeft alleen maar een 50 euro boete gekregen. Dat moet NL zijn! :hilarious:as27 schreef:Als je veroordeeld bent dan heb je zeker een strafblad! Ook al gaat het om iets relatief onbenulligs...
Volgens mij is een auto stelen 100 euro waard!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Een strafblad en maar 50 euro boete? Lijkt me een beetje sterk.
Ik denk dat die reisgenoot van jou helemaal geen strafblad heeft. Het lijkt in dit geval sterk op een schikking. Dat is net zoiets als een boete voor te hard rijden of wildplassen, dan heb je ook geen strafblad. Voor een strafblad moet je daadwerkelijk door een rechter veroordeeld zijn.
Ik denk dat die reisgenoot van jou helemaal geen strafblad heeft. Het lijkt in dit geval sterk op een schikking. Dat is net zoiets als een boete voor te hard rijden of wildplassen, dan heb je ook geen strafblad. Voor een strafblad moet je daadwerkelijk door een rechter veroordeeld zijn.
zoiets dacht ik dus ook!Paul schreef:Een strafblad en maar 50 euro boete? Lijkt me een beetje sterk.
NOBODY, I MEAN NOBODY TOUCHES MY VETTEBehalve als het een Corvette is, dan moet je 10 jaar brommen.
Richard
Hoi Paul,Paul schreef:Een strafblad en maar 50 euro boete? Lijkt me een beetje sterk.
Er van uitgaande dat wat as27 schreef waar is:
dan is dat maar voor één uitleg vatbaar: er is een strafblad. Aangezien as27 er verder geen details over heeft gegeven, blijft het dus gissen of de situatie correct is verwoord.as27 schreef:Als je veroordeeld bent dan heb je zeker een strafblad! Ook al gaat het om iets relatief onbenulligs...
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Het klinkt misschien sneu maar het is echt zo! Hij is door een rechter veroordeeld voor wel 50 euro.
Ik wil graag weten hoe streng ze daar zijn. Mag je er niet in als je in de bak hebt gezeten of is een strafblad nou eenmaal een strafblad en heb je dan gewoon dikke pech.
En ik ben wel benieuwd wat ze doen als je 'nee' op het groene formulier invuld terwijl ze wel kunnen zien dat het 'ja' had moeten zijn (ook al is het maar bijv. voor te hard rijden).
Ik wil graag weten hoe streng ze daar zijn. Mag je er niet in als je in de bak hebt gezeten of is een strafblad nou eenmaal een strafblad en heb je dan gewoon dikke pech.
En ik ben wel benieuwd wat ze doen als je 'nee' op het groene formulier invuld terwijl ze wel kunnen zien dat het 'ja' had moeten zijn (ook al is het maar bijv. voor te hard rijden).
Dat verklaart een hoop, maar nog steeds raar, er moet meer zijn maar dat hoef je ons niet te vertellen. Ik mag dit misschien niet zeggen maar ik zou het er inderdaad gewoon op wagen en "nee" invullen, als ze er iets van zeggen, zeg je gewoon dat het een "speeding ticket" was, niks bijzonders dus! Maar ik ben niet verantwoordelijk als het niet lukt!!!as27 schreef:Het klinkt misschien sneu maar het is echt zo! Hij is door een rechter veroordeeld voor wel 50 euro.
Richard
Als je een strafblad, zul je toch echt een visum moeten aanvragen!
Je kunt wel op het formulier invullen datje geen strablad hebt, maar dan neem je een groot risico, omdat ze daar zeker wel inzage hebben in jouw criminele verleden (dat soort gegevens worden uitgewisseld!). Ze kunnen beslist zien of iemand al dan niet een strafblad heeft, vergis je daar niet in!
En als je zonder visum naar Amerika gaat, terwijl je wel een visum nodig hebt, loop je het risico de VS helemaal nooit meer in te mogen, dus vraag dat visum gewoon aan!
Je kunt wel op het formulier invullen datje geen strablad hebt, maar dan neem je een groot risico, omdat ze daar zeker wel inzage hebben in jouw criminele verleden (dat soort gegevens worden uitgewisseld!). Ze kunnen beslist zien of iemand al dan niet een strafblad heeft, vergis je daar niet in!
En als je zonder visum naar Amerika gaat, terwijl je wel een visum nodig hebt, loop je het risico de VS helemaal nooit meer in te mogen, dus vraag dat visum gewoon aan!
Ik zou niet graag iemand het advies geven "nee" in te vullen. Als je daarmee tegen de lamp loopt, dan is er sprake van op frauduleuze wijze de V.S. trachten binnen te komen, hetgeen kan uitlopen op een langdurige ban van de V.S. Natuurlijk kun je geluk hebben en dan gebeurd er niets, heb je echter pech...rperre schreef:Dat verklaart een hoop, maar nog steeds raar, er moet meer zijn maar dat hoef je ons niet te vertellen. Ik mag dit misschien niet zeggen maar ik zou het er inderdaad gewoon op wagen en "nee" invullen, als ze er iets van zeggen, zeg je gewoon dat het een "speeding ticket" was, niks bijzonders dus! Maar ik ben niet verantwoordelijk als het niet lukt!!!
Richard
De fout die men nogal eens maakt, is te denken dat de er onderscheid gemaakt wordt in de "zwaarte" van het vergrijp. Dat is niet zo. Een strafblad is een strafblad en het is de custom officer die naar eigen inzicht kan bepalen of je wel of niet toegelaten wordt.
Expedited Removal
Any US border official can ban you from the US for a period of five years without appeal or any other form of due process, if they suspect you are trying to enter illegally or if you lack the proper travel documents. They can arbitrarily ban you and there is nothing you can do!
gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
ftwproductions
- Amerikafan
geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- USA fan
- Amerikafan
in mijn jeugd jaren ehb ik, yja een steen tegen een auto aangegooid en ben daarvoor gepakt maar niet door de cops maar door de eigenaar van de auto en moest wel helemaal betalen en alles maar, ik ben niet in aanraking geweest met de politie gaat dit wel naar de cops ofniet?
en heb ik dan een strafblad?
en heb ik dan een strafblad?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Um, nee, je was gewoon een stout jongetje
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2476 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 2 Reacties