Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mooie amerika reizen in December, tips graag!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mvt35
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Mooie amerika reizen in December, tips graag!

Bericht door mvt35 »

Hallo allemaal!
Wij zijn inmiddels 4x naar Amerika geweest, naar de Westcoast van Seattle naar San Diego, New York, een rondje Florida- New Orleans- Memphis- Big Smokey Mountains- Charleston- Savannah- Florida, en een rondreis door Texas.
Wij willen graag in december naar de VS, en ik zou graag wat van jullie wijsheid gebruik maken!
Ik hoop dat jullie misschien tips hebben om in die kerst periode een trip te maken waar we nog niet geweest zijn, en waar het niet te koud is. We hoeven geen 30 graden, maar onder het nulpunt is voor ons te koud. We houden van smalltowns/ kleine steden (niet te grote steden) in combi met national parks en mooie natuur. (dus niet alleen maar national parcs!) Ik kan erg genieten van de amerikaanse cultuur/the american way of life: naar de drive-in bios gaan, lekker eten ontdekken wat een plaatselijk specialiteit is, dancehalls bezoeken etc. etc.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, en dat ik genoeg info heb gegeven!

Groetjes marjolein
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mooie amerika reizen in December, tips graag!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Marjolein,

Altijd lastig om aan te geven, zeker omdat jullie al veel gezien hebben. Mij lijken Califonië en Arizona heerlijk in die periode. Zelf hebben we eens in december de omgeving van LA bezocht (zie ons 2011/12-verslag).
Als je niet weer naar CA wilt is een rondje vanuit Las Vegas misschien een idee? Met bijvoorbeeld Moab (voor Arches en CAnyonlands), Page, Monument Valley etc?
Hoe lang willen jullie gaan?

Je zit nu in het verkeerde forum, ik zal een moderator vragen om het naar de reisforums te verplaatsen.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

onze allermooiste Zuidwesten-reis hebben we afgelopen december gemaakt, zie December 2013
In December 2012 lag de klemtoon meer op Californië, maar ook dit was de moeite.
mvt35
Amerika-newbie

Bericht door mvt35 »

Ohh, Ik dacht omdat het geen specifieke regio betrof dat ik het hier moest plaatsen.. :oops: Maar fijn als het in het goede forum geplaatst kan worden :)

Dank voor je input. Wij willen ruim twee weken gaan... Ik denk dat ik me even zal verdiepen in Arizona... Ook omdat daar misschien iets meer leuke plaatsen zijn om te bezoeken? bij het rondje van Las Vegas is dat waarschijnlijk minder, dat is waarschijnlijk meer National Parcs?

@ kalaman: dank, ik ga er meteen naar kijken! Klinkt goed! :thumbup:
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Wij zijn in januari in Arizona geweest. O.a. Scottsdale, Sedona, Petrified Forest. Er is daar veel te zien en te doen. Eigenlijk hadden we tijd tekort, ik zou deze winter er weer graag naar toe willen! We hadden prima weer!
mvt35
Amerika-newbie

Bericht door mvt35 »

Hoi Kangie,
Dank je wel voor je reactie. Hebben jullie veel kleine stadjes/dorpjes bezocht? En van het cowboy-leven kunnen proeven?
want dat er mooie natuur is dat is natuurlijk duidelijk! Nog leuke tips?
Dank je wel! Groetjes Marjolein
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Hoi.

Ik heb veel informatie gehaald uit het volgende topic

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... wn#p860355
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=51358

We zijn vanuit Lake Havasu City binnendoor via Prescott en Jerome naar Sedona gereden via wegnr. 60 en 89. Daar is erg veel te zien
Daarna via Flagstaff naar Sunset Crater en Wupatki NM. Gekeken in Winslow (beeld The Eagles) verder is het daar heel verlaten.
Geslapen in Holbrook. Daarna Petrified Forest (indrukwekkend!)
Vanuit Scottsdale hebben we o.a The Apache Trail gereden. Erg mooi.
Nog gestopt in Tortilla Flat en Goldfield Ghosttown.
De gebieden meer naar het zuiden en westen willen we een andere keer gaan bezoeken.
Groetjes
mvt35
Amerika-newbie

Bericht door mvt35 »

Dank je wel! Het is toch arizona geworden! :thumbup:
Dank voor de info!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer