Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat meenemen of kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

wat meenemen of kopen?

Bericht door Richard033 »

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 33#p870478 Oze reis

Hallo Allemaal,

Wat zijn handige dingen om vanuit Nederland mee te nemen, en wat zou je eigenlijd direct na aankomst moeten kopen in de US?
Ik heb al een stekkerdoos met US stekken e.d. klaarliggen en daar ter plekker moeten we ook gelijk een mega koelbox aanschaffen en volgooien met drinken en ijs.

Maar zijn er nog andere handige dingen waar je aan moet denken?
dimona
Amerika-expert

Re: wat meenemen of kopen?

Bericht door dimona »

Richard033
Amerikafan

Bericht door Richard033 »

Thanks, dat is een goeie!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kleding, want je hoort met een lege koffer weg te gaan uit Nederland
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Waarom een megakoelbox? Ik dacht dat jullie met 2 personen reizen? Of ben ik in de war...gebeurt nogal eens. Maar zelfs met ons gezin van 6 personen is een normale koelbox goed te doen voor een roadtrip. Zo'n megagrote past trouwens niet in de auto met alle bagage die bij een groot gezin hoort :lol:
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hadden een middelgrote en een kleine. Handig voor het verdelen. Eten e.d in grote en in de kleine wat blikjes drinken ( handig voor onderweg ) Te groot is niet handig, erg lastig om je bagage daar nog een plek bij te geven.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat megagroot, middelgroot, en klein is? Bij klein stel ik me zo'n koelboxje voor waar je lunch voor 1 of 2 personen in meeneemt. Megagroot is 400 quart, al is 200 quart ook al erg groot. Normaal is 48 quart.
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

Het eerste wat ik altijd inpak is een Nederlands stekkerblok, kunnen we minimaal vijf dingen tegelijk opladen, en natuurlijk een Amerikaans verloopstekker.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Als wij binnen de VS op vakantie gaan, reizen we altijd superlicht, met alleen maar trolleys. Vanuit Europa heb je uiteraard je verloopdingetjes nodig, en je ontkomt tegenwoordig ook niet meer aan een halve koffer vol oplaadkabeltjes e.d., maar behalve de kleding koop ik bijna alles meteen na aankomst. Ik stap dus wel altijd met een complete boodschappenlijst in het vliegtuig, want ik heb geen zin om na aankomst onnodig veel tijd in een supermarkt door te brengen. O ja, en ik neem ALTIJD een paar theezakjes mee voor het geval er iets mis gaat met de boodschappen en ik de eerste avond geen thee heb. Dat verpest mijn humeur namelijk enorm :D

En nog een tip: laat je jas thuis. Ik vind jassen altijd zulke onhandige reisartikelen, en op de een of andere manier vervalt de behoefte aan een jas hier het grootste deel van het jaar. Een vest is veel praktischer.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

dimona schreef: En nog een tip: laat je jas thuis. Ik vind jassen altijd zulke onhandige reisartikelen, en op de een of andere manier vervalt de behoefte aan een jas hier het grootste deel van het jaar. Een vest is veel praktischer.
Ik neem altijd een wind jammer jack mee en mijn vrouw een fleece jack. Beide nemen niet veel plaats in en komen toch vaker van pas; in San Francisco kan het zeker s'morgens goed fris zijn, op een whale watching tour dito en ook als je ergens "hoog" zit kan het flink afkoelen (Bryce bv).
No guts, no glory!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Topicstarter gaat naar Florida, dus een jas is niet echt nodig. Een plastic poncho kan daarentegen voor de harde regenbuien wel handig zijn en neemt ook nauwelijks ruimte in in je koffer.
LittlePhoenix
Amerika-expert

In Florida heb je heel soms een echte jas nodig. In de winter kan het hier 's nachts en 's ochtends echt koud zijn, zelfs rond het vriespunt! Maar zelfs op de koudste dagen heb ik overdag genoeg aan een hoodie. Regenjack/poncho is inderdaad wel handig want het kan hier ontzettend hard regenen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Bij Xenos hebben ze van die hele dunne regenponcho's, wegwerpmodel. Heel handig meenemen omdat ze heel klein opgevouwen zijn en ze kosten 3x niks: ik dacht 3 voor € 1,-. Wij gaan naar het westen en ik neem er ook een paar mee in de rugzak voor op wandelingen. Je weet maar nooit.
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door troetelbeer79 »

Die wegwerp-poncho's van de Xenos vind ik nou juist 3x niks. Ze zijn heel 'flubberig' en zijn zo kapot (ervaring mee, niet handig als ineens een stortbui losbarst en je snel wilt zijn). Daarom nemen wij de iets duurdere van de Xenos altijd mee, in zo'n donkerblauw opberghoesje. Die zijn veel steviger en kun je veel vaker gebruiken. Ze zijn wel iets 'zwaarder', maar dat vind ikzelf te verwaarlozen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vind de Walgreens zonnebrand juist veel fijner dan die hier in NL:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

@troetelbeer79: Goede tip. Dan ga ik daar eens naar kijken. Die andere zijn inderdaad wel heel minimaal, maar voor dat geld kun je ook niet de hoofdprijs verwachten.
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker

Bericht door Yankee-Doodle »

Het ligt er natuurlijk aan wat voor weer je gaat aantreffen.
Wat wij nooit meer vanuit Nederland gaan meenemen zijn zaken als tandpasta, shampoo en andere toilet artikelen.
Het kost alleen maar gewicht, en je neemt ze nooit meer mee terug naar NL, omdat altijd blijkt dat je nog meer spullen mee terugneemt.
Is het er kouder dag verwacht? koop een fleece trui met print van Yellowstone, Alcatraz of waar je maar geweest bent.
Ik moest mijn vrouw dit jaar echt overtuigen niet zoveel mee te nemen, (wat overigens gelukt is).
We hebben een stekkerblok (eerder genoemd), en een verloopstekker.
Kijk eens op je adapters, alle laders die wij bij ons hadden waren geschikt voor 127 volt 60Hz, omvormer dus niet meegenomen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

@Njit: het ging bij die zonnebrandcreme niet zo zeer om handigheid, maar om veiligheid. Zonnebrandcreme is een van de weinig dingen waar ik altijd een voorraadje van meeneem als ik in Nederland ben.

Met Amerikaanse smeersels blijf ik trouwens aan de gang. Ze bieden hooguit 2 uur bescherming. P20 daarentegen, hoef ik maar 1 hooguit 2 keer per dag aan te brengen, en ik ben klaar. Met een gezin is dat een groot voordeel. Ik zag deze week toevallig dat P20 ook bij amazon verkocht word; ik helemaal blij!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

dimona schreef:...
Met Amerikaanse smeersels blijf ik trouwens aan de gang. Ze bieden hooguit 2 uur bescherming. ...
:?: :?:
De beschermingsfactor geeft aan hoe vaak je moet smeren. Een factor 20 betekent dat je 20 keer zo lang in de zon kan blijven als zonder zonnebrand (en zonder zonnebrand kun je beter niet al te lang in de zon zitten/lopen).
De Amerikaanse beschermingsfactor 20 is volgens mij niet anders dan de Nederlandse beschermingsfactor 20.

2 uur... dat zou beschermingsfactor 10 of 12 moeten zijn. Volgens mij hebben ze in de VS toch ook wel hogere beschermingsfactoren (behalve de door jou genoemde factor 20 bij Amazon) ?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat verschilt dus per persoon, US fanboy.
Als ik 20 x zo lang in de zon kan zonder te verbranden is dat voor mij globaal een 15 uur, maar voor iemand anders met een lichte huid en wat rossig haar kan dat idd maar 2 uur zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer