Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
frederick1984
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 jan 2013, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Retie, België

Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door frederick1984 »

We trekken dit jaar voor de 2e keer naar Amerika. Vorig jaar boekte we alle hotels/motels vantevoren via Booking.com
Dit jaar twijfel ik eraan om alles reeds te boeken. Bij de Nationale Parken doe ik dit natuurlijk wel maar op sommige plaatsen komen we enkel op doortocht zoals vb. Spokane, Washington en Butte, Montana.

Zit er een prijsverschil op vooraf online boeken of gewoon een motel binnenstappen en naar een kamer vragen? Kan daar ook over de prijs onderhandelt worden?
Het lijkt me gemakkelijk om vooraf iets te boeken en meteen naar daar te kunnen rijden. Je moet dan niet zitten zoeken naar een vrije kamer en je weet waar je terecht komt.
Maar als het een stuk goedkoper blijkt te zijn om gewoon een motel binnen te stappen wil ik dat nog wel overwegen. In Spokane en Butte zal wel genoeg te vinden zijn op een weekavond.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door Inge »

De meningen daarover verschillen nogal op dit forum.
Maar het schijnt dat je met onderhandelen vaak een mooie prijs te pakken kunt krijgen. Zie onder andere dit topic.

Wat wij destijds met campings wel deden was deze een of twee dagen vantevoren vastleggen. Dan heb je de flexibiliteit van het ter plekke kijken hoelang je wilt blijven en welke kant je daarna opgaat, maar rij je wel gericht ergens heen. Met een tweejarige was dat wel prettig. Maar ik denk niet dat je dan de beste deals krijgt... Dat lukt waarschijnlijk het best als je naar binnenstapt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door Martin & Marianne »

Op lange stukken boeken wij nooit iets. Je weet van te voren niet hoe ver je komt en het is niet fijn als je al om 3 uur 's middags in een saaie motelkamer zit in een plaats waar niets te doen is. Of als je tegen je zin nog een eind moet rijden aan het eind van de dag omdat je ergens hebt gereserveerd. Van de prijs kun je niet veel zeggen, dat hangt van de beschikbaarheid af, maar de keren dat wij ergens kwamen zonder reservering was de prijs meestal lager dan de prijs op de site van het motel (zonder onderhandelen). We hebben echter ook wel eens de hoofdprijs moeten betalen (in het noordoosten) omdat er een ouderavond van een universiteit was en alles in de wijde omtrek was volgeboekt. Dat betekende een uur extra rijden en een erg duur motel.
Maar buiten het weekend is het risico van zoiets verwaarloosbaar.
Vaak is het wel zo eenvoudig om onderweg iets te vinden dan te moeten zoeken naar motel dat je gereserveerd hebt. Het is ook afhankelijk van wat je verwacht; wil je er een zwembad bij, een was kunnen draaien, gratis wifi, etc. Je kunt een lijstje maken van motels die er goed uitzien en op de route liggen, en de onderlinge reistijden. Dan kun je onderweg beslissen wat je gaat doen.

Marianne
frederick1984
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 jan 2013, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Retie, België

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door frederick1984 »

Bedankt voor de reacties.

We kunnen idd wat adressen op schrijven van de hotels die er goed uitzien. Spokane passeren we toch op zaterdagavond zie ik. Niet door de week. Misschien ook een goed plan om een bonnenboekje mee te nemen :)
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Garry Wood
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 mar 2014, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door Garry Wood »

Ik ben een voorstander van vooraf reserveren van een motel kamer, condominium of cabin.
Voorafgaande aan een reis, maak ik een grove planning waar we heen gaan, win informatie in over de bezienswaardigheden, de tussenliggende afstanden en bereken de globale rijtijden.
Vervolgens ga ik dan de planning verfijnen en de motel kamers via Kayak, Hotels.com o.i.d. reserveren, nadat ik bij Tripadvisor de reviews bestudeerd heb en koop online eventueel benodigde toegangskaarten voor te bezoeken evenementen e/o attracties.
Voor verreweg de meeste nationale parken met hotel accommodatie moet je een jaar van tevoren al een kamer boeken, want de meest populaire nationale parken zijn in een mum van tijd volgeboekt.
In een vroeg stadium zoek ik de voordeligste vliegtickets en schaf deze aan.
Voor mij is dat voor een vakantie al "half the fun" en tot nu toe ben ik over deze wijze van plannen erg tevreden.
Ik ben dus duidelijk geen type van "ik zie wel wat er op mij afkomt" en iedereen moet uiteraard zijn eigen afweging maken en doen wat hem/haar het beste en leukste lijkt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door Martin & Marianne »

@Garry Wood: Als ik het goed begrepen heb gaat het TS met name om de "doorreis"plaatsen en de prijsverschillen met van te voren boeken. Iets in de parken vastleggen is iets anders. Daar valt ook niet over de prijs te onderhandelen.

Een bonnenboekje is handig om onderweg mee te nemen.

Marianne
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door SpaceAce »

frederick1984 schreef:Spokane passeren we toch op zaterdagavond zie ik. Niet door de week. Misschien ook een goed plan om een bonnenboekje mee te nemen :)
Toevallig afgelopen vakantie ook in Spokane (Liberty Lake) en Butte geslapen :) Was overigens op resp. een donderdag- en vrijdagavond in juni.

Stukje uit onze blog:
Er bleek ook niets te hotwiren (3* hotels waren boven de 70 dollar), dus gaan we het vanavond het eens op onze oude manier proberen: via een coupon uit een boekje. Onze voorkeur heeft de Quality Inn in Liberty Lake. Na een goed kwartier rijden komen we aan op onze bestemming.

We zien dat de dame voor ons ook een coupon heeft en ze accepteren haar bonnetje. Mooi. Vervolgens zijn wij aan de beurt. We vragen eerst wat de normale prijs is voor een king: 79 dollar per nacht. En voor Triple A? (dat is de plaatselijke ANWB en met ons pasje daarvan kun je korting hier krijgen), 71 dollar per nacht. Goed.. op ons bonnetje staat 44,95 per nacht voor een Queen. We laten het bonnetje zien en ze accepteert hem ook nog. Zelfs voor een King-bed! Helemaal super. We krijgen een kamer op de tweede toegewezen, helemaal achterin.. dat dan weer wel.

Als we de kamer openen, zien we een vrij grote kamer. Relaxt. Zelfs met een klein keukentje. En wat zie ik daar om het hoekje? Een whirlpool! WTF! We hebben gewoon een soort van suite, hahaha… Echt een geweldige afsluiter van de dag. Hier worden we wel vrolijk van :) Via de site zien we dat een Kingkamer met whirlpool 119 dollar per nacht kost. Damn, en wij slapen er gewoon voor 44,95 dollar…
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 02 apr 2014, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door girliecathy »

Hier ook een fan van het bonnen boekje. Meestal lukt het wel om de kamer voor de prijs te krijgen die vermeld is op het bonnetje. En vaak geven ze een of andere korting als het voor de prijs van de bon niet lukt.
Dat is voor ons weer part of the fun. Niet weten waar je slaapt de volgende dag.
Je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt het is tenslotte vakantie.
Gebruikersavatar
yarrah
Amerika-expert
Berichten: 1986
Lid geworden op: 23 nov 2006, 10:54
Locatie: groningen

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door yarrah »

Ik moet zeggen dat er maar weinig prijsverschil was tussen vooraf boeken en gewoon naar een hotel/motel gaan. Sommige waren zelfs goedkoper. We nemen ook altijd eerst 1 nacht en als we op het laatste Moment toch wilden blijven gingen we even naar de balie en registeren we ons nogmaals. Totaal geen probleem mee gehad.
Het is ons ook een keer voorgekomen dat toen we bij een hotel kwamen een heel slecht gevoel gaf (die als eerste op mijn lijstje stond) dat we ons weer omdraaiden en naar een andere gingen (altijd een tweede keus op je lijstje zetten) dan ben je blij dat je niet gereserveerd hebt.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wouter62
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 mar 2013, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door Wouter62 »

Het bonnenboekje gebruiken wij ook veel. Maar zelfs met een bon uit het boekje in de hand kon het bij één motel nog goedkoper! "I can do better than that" (of iets in die strekking) werd er gezegd en er ging nog eens een dollar of 5 van de prijs af :thumbup:

Wij reserveren meestal niet van te voren; alleen in de parken en de eerste nacht wel. Uiteraard wel kijken op Tripadvisor wat geschikte motels of hotels zijn. Tot op heden slechts 3 keer gehad dat er geen plaats was. Maar dan verwezen ze ons naar een ander motel of hotel.

Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door PSVwally »

Een dag van te voren boeken en dan aankomen met een bonnenboekje heeft mij in Spearfish, SD ook een dollar of 30 gescheeld, blijven leuke dingen die coupons
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door Roosuithoorn »

Wij boeken nooit hotels van tevoren. We weten namelijk nooit hoe lang we ergens blijven plakken. We zijn erg van de flexabiliteit. Is het ergens leuk dan blijven we wat langer, hebben we het gezien, dan gaan we weer.
Qua prijzen van hotels ben je dan soms duurder en soms goedkoper uit. Op zaterdagavond zochten wij een hotel op loopafstand van Bealestreet (Memphis), tja, dat is natuurlijk duur. Andere hotels zijn blij met zogenaamde walk inns. Ze geven liever de kamer goedkoop weg dan dat hij leeg staat. Kwestie van goed onderhandelen of zo'n bonnenboekje meenemen.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Dommel
Amerikakenner
Berichten: 494
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Valkenswaard

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door Dommel »

Mijn ervaring is dat er naast AAA-korting en bonnenboekjes nog best over de prijs te onderhandelen valt.
Ik zeg dan iets van: dat is best duur ik overleg even met mijn man, als ik me dan omdraai om naar de wagen te lopen gaat er vaak ineens nog wat van de prijs af.
Dit werkt denk ik het beste aan het einde van de dag.
Één keer hadden we moeite een kamer te vinden dat was in Carlsbad NM en het was toen memorialday weekend.
Houd er rekening mee als er een feestdag is.
Dit jaar ben ik 4th of july in Amerika, dat heb ik we ruim van tevoren geboekt ( vr 4 en za 5 juli is geboekt)

Els
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door SpaceAce »

Dommel schreef:Één keer hadden we moeite een kamer te vinden dat was in Carlsbad NM en het was toen memorialday weekend.
Houd er rekening mee als er een feestdag is.
Of een hotel zoeken in Indianapolis als de Indy 500 is :lol: Totáál niet in de gaten gehad...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door MichaelJohnson »

Jullie hebben het steeds over bonnenboekje, maar welke zijn dat en waar krijg je die?
En wat is AAA korting en hoe kan je daar gebruik van maken?
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door girliecathy »

Michael, hier is de link naar de website http://hotelcoupons.com/
Ik heb de app op mijn telefoon staan daar staan vaak ook nog extra kortings bonnen op.

De AAA is de Amerikaanse ANWB dus AAA korting is een soort van ANWB korting
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door MichaelJohnson »

Bedankt!
Krijg je met je Nederlandse ANWB pas ook korting in Amerika?
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door SpaceAce »

Yep :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door Njit »

Het gaat om het Show Your Card logo op de kaart. Zie http://www.anwb.nl/ledenvoordeel/detail ... n%20Canada

Afbeelding

Vaak is vragen om de AAA korting voldoende. Ik heb maar 1 of 2 keer meegemaakt dat men daadwerkelijk het pasje wilde zien.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
A3
Amerikakenner
Berichten: 679
Lid geworden op: 06 aug 2007, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Heesch

Re: Prijsverschil motel: vooraf boeken - ter plaatse

Bericht door A3 »

Mijn ervaringen: onderhandelen mogelijk op plaatsen waar de hotels bij bosjes naast elkaar liggen en buiten het hoogseizoen. Maar dan nog betaalde ik vaak meer dan vooraf boeken via Priceline.

Op mijn drie weken solo reis door de VS met elke dag een ander hotel betaalde ik op de bonnefooi gem.80 dollar ( cat. Best Western e.d.) . Meestal echter boekte ik een dag vantevoren adhv de planning van de volgende dag. Dit deed ik dan via Priceline/Biddingfortravel en checks op Tripadvisor. Dan betaaldemik gem. 45 dollar voor vergelijkbare hotels.

Succes!
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer