Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tablet aanschaffen voor vakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
newbie82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

tablet aanschaffen voor vakantie

Bericht door newbie82 »

Ik zit eraan te denken om een tablet aan te schaffen voor de komende vakantie USA

De tablet lijkt me heel erg handig om te gebruiken voor hotelreserveringen ect.ect.., we hebben namelijk nog niet alle nachten geboekt omdat op sommige stukken van de reis we eigenlijk nog niet weten hoelang we daar zullen blijven, of het wel wat is..(naja, het zal ongetwijfeld wel wat zijn, maar we zijn allebei van: ja gezien, en nu op naar het volgende :P)
Dus op sommige stukken van de reis boeken we hotels als we er zijn, maar misschien is het via internet goedkoper te boeken, Je hoeft dan ook niks uit te printen, omdat je de bevestiging van je hotel zo kan laten zien vanaf je tablet..

Nu is het zo dat ik daar een verschrikkelijke leek in ben en dus eigenlijk ook niet echt weet of elke tablet mee kan naar amerika, ze hebben daar natuurlijk andere netwerken..duh... (dat iig wel met mobiele telefoon)
Maakt het dan niet uit welke soort je hebt?

Graag hoor ik wat jullie gebruiken en de ervaringen.

En zit je echt vast aan merken zoals sony/apple en samsung? of werkt een LENOVO A1000L / ACER / LENCO net zo goed, want echt een groot 'budget' heb ik niet voor een tablet, omdat ik ook een nieuwe camera wil aanschaffen.

alvast heel erg bedankt!
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
ingrid1985
Amerika-ontdekker

Re: tablet aanschaffen voor vakantie

Bericht door ingrid1985 »

Met betrekking tot de internetaansluitingen kun je kiezen voor een tablet dat alleen een wifi-connectie heeft en een tablet dat wifi+ 3G of 4G heeft. Voor het abonnement 3G/4G betaal je apart per gebruikte Mb. Bovendien zijn tablets die naast wifi ook nog een 3G/4G connectie hebben duurder in aanschaf.

Wij hebben twee jaar geleden een ipad gekocht voor onze reis door Amerika en dat is toen heel goed bevallen. Wij hebben alleen een connectie voor wifi (dus geen 3G/4G) en we hebben nooit problemen ondervonden omdat we geen internetconnectie hadden. Volgens mij hadden we zelfs op de camping bij de Grand Canyon gratis wifi. Er zijn overigens ook veel forumleden die een kleine laptop meenemen of vakantie.

Over de verschillende merken: nee, je zit niet vast aan Apple. Het gaat erom dat je tablet verbinding kan maken met het (wifi)netwerk. Dus een ander tablet kan dat net zo goed. Voor de functies die jij wilt gebruiken (surfen en evt wat e-mailen) heb je ook niet de duurste tablet nodig.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hebben jullie geen smartphones? Wij hebben afgelopen vakantie het meeste gedaan via de telefoon en de iPad maar nauwelijks gebruikt. Ook annuleren en reserveren gewoon via de telefoon. Bij de meeste hotels is wel wifi beschikbaar.
newbie82
Amerika-ontdekker

Bericht door newbie82 »

We hebben wel een 'smartphone' maar geen nieuwste modellen, vriendlief heeft wel dit jaar een mobieltje aangeschaft die ook voor amerika geschikt is om te bellen (hoe de verbinding met wifi is daar?? geen idee), we hadden vorig jaar dus ook totaal niksbij ons om evt. mee te bellen aangezien onze mobiels daar niet werkten! houdt het wel spannend :P

Helaas is mijn mobiel niet zo denderend omdat die vaak uitvalt als ik op wifi zit en eigenlijk heel veel niet kan openen. Google gaat nog wel, maar dan hoef ik daarvandaan niet op een andere site te klikken ;)

Een tablet zou alleen maar met wifi hoeven te werken, dat is overal wel.
en idd, is alleen maar voor evt. mailen en wat surfen voor wat er in de buurt is van waar we zitten.

Tenzij er nu een smartphone wordt aangeschaft, maar ik hou er niet van, ik heb het liefst toetsen op mn mobiel, die van vriendlief , zat ik gister even mee te kl*ten, maar wat een drama met dat touchscreen..gggrrrr
(vooral met wat groter uitgevallen handen :S )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een paar jaar geleden zaten wij met dezelfde vraag. Ik heb toen voor een kleine laptop gekozen (250 euro) omdat dat toen nog veel goedkoper was dan een tablet en ik het ook handig vond om mijn foto's op de laptop op te kunnen slaan. Ook voor het bijhouden van het reisverslag vind ik de laptop/netbook erg handig. Hij is nu al meerdere vakanties mee geweest en het bevalt nog steeds erg goed.

Een smartphone zou natuurlijk ook voldoende zijn voor wat jullie willen. Onderzoek bij het reserveren ook altijd alle mogelijkheden; wij hebben in een motel aan de balie wel eens een lager tarief gekregen dan wat op de website stond.

Marianne
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Wij doen het ook altijd gewoon op een smartphone. In ons geval een iPhone. Met de juiste app is het heel goed te doen.
Wifi is vaak wel ergens te krijgen.
Als we ergens aankomen en een hotel zoeken gaan wij vaak naar een Best Western, die hebben gratis wifi. We gaan dan op de parkeer plaats staan vlakbij de receptie, waar het sterkste signaal is. En gaan dan vanuit daar kijken welk hotel we willen.

Als je alleen wilt surfen is een tablet zeker wel zo handig. Maar wij zoeken het meeste al uit voor we op vakantie gaan en dan is een smartphone genoeg en hoeven we niet te sjouwen met die iPad. Of bang te zijn dat we hem in de auto laten liggen.
Of geen kluisje hebben in de kamer etc. Je moet je dus afvragen of het echt nodig is om er een mee te nemen en er voor te zorgen. Veel hotels hebben ook computers voor gasten waar je op kan surfen als je iets zoekt. Of vraag het de receptie.

Indien echt nodig kun je er zelfs een in amerika kopen en ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook. Ik denk dat 90% van alle tablets wel wifi heeft. Ik gebruik een iPad en ben er tevreden mee, deze zijn wel aan de dure kant in vergelijking met andere merken. Ik denk dat als de Aldi of Lidl of dat soort winkels iets in de aanbieding hebben je dit ook best kan gebruiken. Deze zijn relatief erg goedkoop en doen ook wat je wil. Mocht hij dan gestolen, of kapot gaan tijdens vakantie is het minder erg dan als het een iPad is.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat laatste vind ik wel een hele goede tip, Pipo Chris :thumbup:
Idd, een goedkope tablet ernaast om mee op vakantie te nemen. Ik zat nu iedere keer met die IPad in mijn rugzak omdat ik hem niet in de auto wilde laten liggen.

Overigens, newbie: hebben jullie dan ook geen what's app :oops: Zoveel handiger dan mail. Ff een appje naar de thuisblijvers op de gratis wifi van het hotel, fotootje erbij en iedereen is weer op de hoogte :D
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Wij hebben 2 tablets en maken er vrij veel gebruik van.
een 10 inch van Samsung en een goedkopere 7 inch van Acer.
Beide toestellen doen het even goed en ik grijp meestal naar de kleinste omdat deze gemakkelijker in de hand ligt (hoewel iets dikker en zwaarder).
Op vakantie gaan ze ook beide mee, ik heb er ook mijn boeken op staan, dus dat scheelt een hoop gesjouw :lol:
newbie82
Amerika-ontdekker

Bericht door newbie82 »

@ marianne, kleine laptop zou ik zelf nog iets te veel vinden, maar is idd een goed idee voor verslagen bijhouden!
en misschien dat we idd wel aan de balie andere tarieven te horen krijgen.

@ pipo chris, oh ja idd, de aldi heeft ook wel eens van die aanbiedingen, maar om er 1 in amerika te kopen? vriendlief zei net ook al dat we daar misschien 1tje konden kopen, maar koop toch liever hier, kan ik er gelijk een beetje aan wennen enzo..en dan kan ik altijd nog iemand over een winkelbalie heentrekken als die na 3 weken misschien kuren heeft, als ik er 1 daar koop en ik ben terug in nederland en er werkt iets niet...
En idd, een tabletje voor weinig is niet heel erg als daar iets mee gebeurt, een ipad zou erger zijn.

@ vito, Nee we hebben ook nog geen what's-app...erg old-skool he :lol:
ach, vroeger hadden we dat ook niet nodig als we op vakantie gingen :mrgreen: en vorige keer was een mailtje (via de hotel computer a 5 dollar per 5 minuten ofzo :P :lol: ) naar een familielid genoeg en zo werden via hem belletjes gepleegd naar ouders e.d.
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

Afgelopen september hadden we een Ipad mini en m'n oude latop meegenomen, beide werkte prima daar. Vooral om even te skypen met de kinderen was de Ipad erg fijn, ze konde gelijk meekijken hoe de omgeving er uit zag :thumbup:
In juni als we weer gaan nemen we 2 tablets mee en blijft de laptop thuis, ik heb zelf ook een tablet gekocht. Het scheelt toch weer ruimte en gewicht.
Een smart phone gaat ook gewoon mee, net als onze garmin... die is hier toch over en tijdens de vacantie erg fijn :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je dan al een tablet wil aanschaffen dan doe je dat best in de VS (voor een iPad toch) scheelt een stuk in de kosten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Marcopstal schreef:Als je dan al een tablet wil aanschaffen dan doe je dat best in de VS (voor een iPad toch) scheelt een stuk in de kosten.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gewoon de eerste dag bij een BestBuy ofzo binnenstappen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wij hebben vorig jaar hiervoor deze laptop in de Microsoft store gekocht: http://www.microsoftstore.com/store/msu ... .288728900. Toen $299,-, nu zelfs maar $249,-. Voor ons ideaal om mee te reizen: 10 inch scherm dus niet te zwaar en past in alle rugzakken, touch, 320 GB harddisk, 5 uur op batterij.
Wij nemen nogal wat hires foto's en maken HD video, soms GBs per dag. Wifi in de hotels is niet altijd even goed. Met die laptop kunnen we een backup van de SD kaartjes op de schijf maken, voor als er wat gebeurd of gestolen wordt. Als we dan in hotel met goede wifi zijn, synchen we alles met SkyDrive, gaat vanzelf als je de foto's/video's in de SkyDrive folder zet. En je hoeft niets van de HD te deleten, ruimte genoeg.
Mijn advies: Kies vooral iets waar je je zelf prettig bij voelt, zo is voor ons een tablet niet ideaal vanwege de beperkte opslagruimte maar anderen zweren erbij en dat begrijp ik ook ;)

Gr,
HarryH
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Marcopstal schreef:Als je dan al een tablet wil aanschaffen dan doe je dat best in de VS (voor een iPad toch) scheelt een stuk in de kosten.
Vaker in Nederland goedkoper hoor.

Voorbeeldje: Ipad Air 16gb wifi:
VS 499USD 1 jaar garantie
Dixons 399EUR 3 jaar garantie (Dixons Breda nu n 359,00)

Galaxy Note 10.1 16gb wifi(oude model)
Best Buy plus tax: 429USD
Belsimpel 271EUR
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 22 mar 2014, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

harryh schreef:Wij hebben vorig jaar hiervoor deze laptop in de Microsoft store gekocht: http://www.microsoftstore.com/store/msu ... .288728900. Toen $299,-, nu zelfs maar $249,-. Voor ons ideaal om mee te reizen: 10 inch scherm dus niet te zwaar en past in alle rugzakken, touch, 320 GB harddisk, 5 uur op batterij.
Ja, dat formaat is mijn laptopje ook denk ik. Nauwelijks groter dan een tablet. Hij gaat bij ons niet mee als we gaan wandelen dus het gewicht vind ik niet zo'n punt. Ik zou een tablet ook niet meenemen als ik ging wandelen.
@newbie82: wat doen jullie met foto's? Of ga je niet veel foto's maken?
karin 49 schreef:Afgelopen september hadden we een Ipad mini en m'n oude latop meegenomen, beide werkte prima daar. Vooral om even te skypen met de kinderen was de Ipad erg fijn, ze konden gelijk meekijken hoe de omgeving er uit zag :thumbup:
Dat gaat met een kleine laptop ook prima!

Marianne
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik heb vorig jaar een Samsung tab2 gekocht voor de vakantie. Ze hebben vaak cashback aanbiedingen, waardoor het niet zo duur is. Ik heb een tablet gekocht omdat ik een blog wilde bijhouden. Daarvoor is een app te downloaden, en dat werkt echt super. Aangezien ik ook een Samsung camera heb, kon ik de gemaakte foto's heel simpel draadloos overzetten.
Het enige war mij wel is opgevallen is dat je in Amerika je tablet nooit helemaal moet laten leeglopen want dan laadt hij niet meer op (helaas tijdens de vakantie achter gekomen :mrgreen: , heeft iets met het voltage te maken).
Ik vond het ook handig om via de app van Tripadvisor te kijken welke leuke restaurants er in de buurt zaten.
Je hebt tegenwoordig zoveel handige apps, ik zou mijn tabletje niet graag meer missen.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

E'en tip, als je voor een tablet gaat, kijk naar het gewicht. eeen iPad vind ik persoonlijk te groot en te zwaar om overal meet sjouwen. wij hebben zowel een gewone iPad als een iPad mini en die laatste vind ikzelf echt perfect. Pas in iedere tas, net iets groter dan een iPhone en toch lekker licht. Als je een eigen smartphone bij je hebt, kun je met de iPad ook een eigen hotspot opzetten in geval je nergens wifi vindt. Let wel op datakosten.
newbie82
Amerika-ontdekker

Bericht door newbie82 »

Bedankt voor alle tips,en de kogel is door de kerk.

Heb gister alvast voor mn verjaardag van vriendlief een tablet gekregen (op de een of andere manier krijg ik mn cadeau vaak maanden van tevoren :-) )

Ben er nu mee aan het kloten,dus sommige woorden zijn verkeerd getyped :mrgreen: Haha

Het is een 7 inch acertje geworden,prima voor wat ik ermee wil gaan doen.
Wel natuurlijk eerst kijken waar die het voordeligst was :wink: :wink:

Foto maak ik met een camera,ben nog aan het kijken voor een kleine,zoals een Sony cybershot of een canon ixus.

Ik weet niet wat jullie met topics doen als het 'doel' bereikt is. Gaat er een slot je op of blijft het topic open?
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Ben zelf heel content van mijn 7" acer.
Van mijn Sony Cybershot ook trouwens, compact cameraatje met super resultaten :wink:
newbie82
Amerika-ontdekker

Bericht door newbie82 »

Nieka schreef:Ben zelf heel content van mijn 7" acer.
Van mijn Sony Cybershot ook trouwens, compact cameraatje met super resultaten :wink:
Heb idd al naar meerdere cameras gekeken en die cybershot blijft toch wel favoriet.
Moet een compacte camera zijn die aardig kan inzoomen en snel achter elkaar door kan gaan met foto maken.
Maar als enigste minpunt lees ik vaak dat je bij zonlicht de display niet echt goed kan zien, maar is dat niet standaard zo?? :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer