Afmetingen koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dirkhof
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 dec 2013, 18:07

Afmetingen koffer

Bericht door Dirkhof »

Jaja, ik weet het, er is al heel wat afgepend over afmetingen van koffers, handbagage, TSA slots etc. D'r is wel iets waar ik nog niets of niet zo veel over gelezen heb. United Airlines is de maatschappij die ons naar Newark gaat brengen en zij stellen maximale afmetingen voor bv de handbagage op (D*B*L) 22*35*56. Ik heb de sites bekeken die in de diverse reacties genoemd werden maar het viel me op dat de meeste tassen etc. gewoon minimaal 1 cm groter, breder zijn. Kijk ik nou niet goed, of moet ik gewoon denken dat UA niet op een centimeter kijkt, als het gewicht maar max. 23 kg is? Graag jullie reactie!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Afmetingen koffer

Bericht door PSVwally »

Verschillende meningen heb ik hierover. Ik heb (overigens niet met united) ter plekke €50 moeten bijbetalen, omdat mijn handbagagewieltjes een halve cm buiten de koffer staken en daardoor niet in het testbakje ging.
Maar vooral op intercontinentale vluchten zie ik wel eens hutkoffers voorbij komen waar een complete kledingwinkel in zou kunnen passen.

Ik had met united met dezelfde handbagagekoffer geen moeite en er werd toen alleen op gewicht gecontroleerd.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afmetingen koffer

Bericht door karin 49 »

Volgens mij geld de 23 kilo voor de ruim bagage, de hand bagage mag geloof ik rond de 7 kilo zijn.
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Afmetingen koffer

Bericht door US-fanboy »

Er wordt niet op een centimeter gekeken.
Als ze al controleren dan doen ze dat met een standaard waar je trolley in moet passen. Met een beetje flexibele trolley is dat geen probleem (behalve als de wieltjes uitsteken en voorkomen dat ie in die standaard past :D )

Bovendien : als het erg druk is in de cabine en er veel handbagage mee gaat, heb je kans dat je bij de ingang van het vliegtuig alsnog een handbagage trolley moet achterlaten die naar het ruim gaat. Voordeel is wel dat je je trolley bij het verlaten van het vliegtuig ook weer daar terug krijgt en niet naar de bagage band hoeft te gaan.
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Afmetingen koffer

Bericht door Susie one »

US-fanboy schreef: Bovendien : als het erg druk is in de cabine en er veel handbagage mee gaat, heb je kans dat je bij de ingang van het vliegtuig alsnog een handbagage trolley moet achterlaten die naar het ruim gaat. Voordeel is wel dat je je trolley bij het verlaten van het vliegtuig ook weer daar terug krijgt en niet naar de bagage band hoeft te gaan.
Dit scheelt per maatschappij. Wij vlogen vorig jaar met de klm in een Fokker toestel naar leeds-bradfort en op de heenreis moesten we ivm ruimte gebrek onze trolleys afgeven bij het instappen. Wij kregen allebei een apart kaartje en moesten de trolleys ophalen bij de bagageband in leeds-bradfort.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Afmetingen koffer

Bericht door Mads2010 »

Heb dezelfde ervaring. Zag vorig jaar bij United ri. Newark grote koffers voorbij komen en daarnaast ook nog eens meer dan één koffer per persoon. Heb de indruk dat de controle hierop minimaal is en ligt aan de nukken van de grondstewardessen. Tijdens deze vlucht ook buggy meegenomen, deze wordt bij boarden netjes apart gehouden en krijg je direct bij aankomst weer terug. Is prima geregeld.

Kortom: de kans dat je koffer wordt geweigerd is vrij klein.
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
infinityland
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 feb 2014, 11:28
Contacteer:

Re: Afmetingen koffer

Bericht door infinityland »

Ik vraag me het zelfde af over handbagage bij aer lingus. Onze koffers zijn net een cm of 2 te groot ..
Hoe streng kijken ze hierop? Anders nemen we rugzakken mee... Maar een koffertje extra is zo handig haha
http://jmnyc15.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Afmetingen koffer

Bericht door sachasenne »

We hebben al een 40 vluchten met united gedaan en nooit is onze handbagage gecontroleerd. Zowel niet op afmetingen als op gewicht.
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Afmetingen koffer

Bericht door jojostravelusa »

De laatste keer dat wij met Delta vlogen stond er wel zo'n rekje waar de maat mee genomen kan worden, maar er werd helemaal niet gekeken naar de maat. Hop, meteen de sticker eraan en gaan. Wij vlogen vanaf Brussel. Misschien dat dat ook nog uitmaakt.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Afmetingen koffer

Bericht door lyan »

Vorig jaar gevlogen vanaf Dusseldorf met Lufthansa en United. Op de heenweg werd alles gewogen, ook de handbagage die te zwaar was. Gelukkig mocht alles wel mee, na een reprimande van de grondstewardess.
Terug bleek dat 50 Lbs geen 23 kilo is maar 22,6 kilo. Dat ging maar net goed. Naar de handbagage werd toen (gelukkig) niet gekeken.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Afmetingen koffer

Bericht door Big_Mo »

Van toen ik op Schiphol werkte, was volgens mij de vuist regel dat de totale optelling van alle zijde van de koffer niet groter dan 150cm mag zijn en niet meer als 23 kilo. Dus lengte plus Breedte plus Hoogte. Anders word je koffer als afwijkende begage beschouwd.

Handbagage mag volgens mij niet meer als 10 kilogram zijn (dit kan veranders zijn al) en binnen de afmetingen zijn van het mandje aan het begin van de gate / incheck balie. Zoals je waarschijnlijk zelf al mee hebt gemaakt of gezien is dat vele mensen hier niet echt aan houden en het met regelmaat gebeurt dat iemand met een veel te grote tas de cabine in stapt en vervolgens probeert dat ding alsnog in overhead te stampen. Tot ergenis van cabine crew en passagiers (omdat er geen plek voor hun spullen meer is).
JohnDeere
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mar 2014, 16:51
Partner van: bloodymarie
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Heerhugowaard

Re: Afmetingen koffer

Bericht door JohnDeere »

Gelukkig vlieg je er niet heen met Ryan air of Easy(pret)jet en hoef je je er niet zo veel zorgen over te maken lijkt mij.
Gewone afmetingen en geen hutkoffer dan is het prima. Handbagage trolley of niet al te groot ook geen probleem zeg rugzak normaal formaat. Goede reis!

Niels
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Afmetingen koffer

Bericht door girliecathy »

Vorig jaar zijn wij met BA naar de overkant van de plas gevlogen. Op de heen en terug reis is onze handbagage gewogen en moesten we de tassen in het mandje zetten.
Dirkhof
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 dec 2013, 18:07

Re: Afmetingen koffer

Bericht door Dirkhof »

Gisteren kregen we een boekje van de reisorganisatie waarin ook een stukje geschreven werd over de eisen die UA stelt aan b.v. de handbagage. De afmetingen die daar genoemd werden weken gewoon echt af van die welke op de site van UA zelf staat. Ik denk dat we, inachtnemend wat jullie hiervoor gemeld hebben, de site van de vliegmaatschappij maar aanhouden met een kleine plus van 1 of 2 cm bv (en het gewicht ook bekijken natuurlijk). Het is toch vreemd dat Tioga Tours in ons geval gewoon afwijkt van de UA zelf.
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Afmetingen koffer

Bericht door aapjea »

Ik zou je niet teveel zorgen maken als je maar 1 handbagage trolley hebt van een beetje normaal formaat. Als je daarentegen nog allemaal losse rugzakken en tasjes bij je hebt, dan heb je kans dat ze wat van je gaan innemen
Dirkhof
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 dec 2013, 18:07

Re: Afmetingen koffer

Bericht door Dirkhof »

Daar ga ik wel van uit. Iedereen heeft toch handbagage en een fotokoffer bij zich?
toetjero
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 jan 2010, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afmetingen koffer

Bericht door toetjero »

Bij vele maatschappijen moet de fotokoffer in de handbagagekoffer kunnen en valt deze onder het ene stuk handbagage dat je mag meenemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer