Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E-tickets, niet allemaal zo duidelijk...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

E-tickets, niet allemaal zo duidelijk...

Bericht door Jeepeejee »

Hallo,

Binnen één week eindelijk ons vertrek naar de USA voor een vierweekse rondreis !
We hebben echter nog wat zorgen om de door ons bij Monty's Travel aangekochte E-tickets. Het enige wat we in handen hebben is dus eigenlijk een zelf afgeprint overzichtje met alle vluchtgegevens heen en terug en de tussentijdse binnenlandse vluchten.
Moeten we eerst telkens langs de balie van de luchtvaartmaatschappij ?
Krijgen we op de luchthaven nog normale tickets of moeten we rechtstreeks inchecken met dit dokument..., het is ons allemaal niet zo duidelijk.
Hoe zit het dan in de states ?

Wie heeft hier al ervaring mee en stelt ons gerust...
Alvast vriendelijk bedankt !

Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Hoi,

wij hebben vorig jaar en ook dit jaar E-tickets. We vliegen met KLM en daar kan je met het E-ticket van te voren (30 uur) thuis al online inchecken. Op Schiphol staan computerzuilen waar je kan inchecken met je E-ticket en er staan mensen om te helpen, mochten er vragen zijn.

Gaat allemaal heel gemakkelijk, dus niets om je zorgen over te maken.

Ik heb geen ervaring met binnenlandse vluchten, dus hoe dat gaat met een E-ticket weet ik niet.
Groetjes Danielle
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben in juli 2005 bij Delta Airlines een vlucht geboekt voor april 2006. Daarvan hadden we ook alleen een eigen printje.
Wel konden we onze vlucht on line in de gaten houden, en daar keken we toch wel regelmatig even naar. Onze oorspronkelijke vlucht werd geannuleerd, en we zijn toen automatisch op een andere vlucht geboekt. Daar kregen we verder geen bericht van, als we het niet zelf on line hadden gezien hadden we het dus niet geweten!
We hebben toen gebeld, en bij Delta Airlines zeiden ze dat vluchtwijzigingen automatisch een paar weken voor vertrek worden doorgegeven.

Uiteindelijk zijn we met alleen onze eigen uitdraai (met de nieuwe vluchtgegevens) naar de Delta Airlines incheckbalie gegaan. Daar waren onze gegevens allemaal netjes bekend, we kregen in Amsterdam onze boarding passes voor zowel de vlucht naar de USA als de aansluitende binnenlandse vlucht.
Ook op de terugreis ging alles prima. Gewoon met onze uitdraai even naar de Delta Airlines incheckbalie, en ook daar kregen we voor de twee vluchten direct de boarding passes.

Dus bij ons is alles prima gegaan, met alleen die uitdraai. Alleen is het misschien handig om even vooraf te checken of de vluchtgegevens nog hetzelfde zijn.

PS.: bij intercontinentale vluchten van Delta Airlines kan je niet (net als bij de KLM) thuis of bij een computerzuil inchecken.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: E-tickets, niet allemaal zo duidelijk...

Bericht door Nonaj »

Jeepeejee schreef:Hallo,

Binnen één week eindelijk ons vertrek naar de USA voor een vierweekse rondreis !
We hebben echter nog wat zorgen om de door ons bij Monty's Travel aangekochte E-tickets. Het enige wat we in handen hebben is dus eigenlijk een zelf afgeprint overzichtje met alle vluchtgegevens heen en terug en de tussentijdse binnenlandse vluchten.
Moeten we eerst telkens langs de balie van de luchtvaartmaatschappij ?
Krijgen we op de luchthaven nog normale tickets of moeten we rechtstreeks inchecken met dit dokument..., het is ons allemaal niet zo duidelijk.
Hoe zit het dan in de states ?

Wie heeft hier al ervaring mee en stelt ons gerust...
Ik ben vorig jaar naar de VS geweest met US Airways. Ik had ook alleen een zelf uitgeprint printje met de vluchtgegevens. Ik ben gewoon naar de incheckbalie gegaan en daar hebben ze de gegevens die op het printje stonden ingevoerd en ik kreeg een boarding pass.
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

No panic, gewoon naar de incheckbalie van je maatschappij, gegevens zitten bij hen in de PC, en afdrukje omruilen voor de vouchers.

Alles wijst zichzelf wel uit, wij worden wel verwittigd van eventuele veranderingen met AA, maar bij twijfel zelf eens kijken op de website van je maatschappij voor eventuele veranderingen.

Prettige reis,

Erik
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

deeyore schreef:Hoi,

wij hebben vorig jaar en ook dit jaar E-tickets. We vliegen met KLM en daar kan je met het E-ticket van te voren (30 uur) thuis al online inchecken.
Volgens mij kun je voor VS vluchten met KLM 24 uur van tevoren inchecken. Voor andere bestemmingen is het 30 uur.

Helena
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Jeepeejee,

Wij hebben ook on-line bij Monty Travel geboekt ( 20 juli met KLM/Northwest)
Bij KLM/NWA kun je inderdaad on line inchecken 24 uur van tevoren. Dat ga ik dus zeker proberen.

Kijk wel zo snel mogelijk even op de website van de maatschappij waarmee je vliegt ( in ons geval bij KLM en/of bij NWA)
Je kunt dan met je confirmation number of je E-ticket nummer al je vluchtgegevens checken en ook alvast je stoelen reserveren.
Onze vlucht bleek een tijdje geleden ook veranderd te zijn. Niet alleen naar een ander tijdstip maar ook met een ander tussenstop. We hadden hierover geen bericht gehad van Monty Travel.
Dit hebben we gelukkig zelf weer kunnen veranderen met een telefoontje naar NWA.
Maar ik check nu een paar keer per week de vluchtgegevens.

Marjon
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik had eigenlijk dezelfde vraag. Ik kreeg gisteren namelijk ook alleen maar een papiertje :)

Maar wat ik nou niet snap: Als je via speciale computerzuilen incheckt (of thuis, maar dat weet ik helemaal niet hoe dat werkt), waar laat je je bagage dan? Want die moet je toch altijd afgeven aan de balie en daar doet iemand dan toch een label om? Of ben ik nou heel dom... ?

Ik was eigenlijk gewoon van plan op de ouderwetse manier in te checken, gewoon via de incheckbalie. Zo te lezen kan dat dus ook nog gewoon.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Marjol, het schijnt dat je daar ergens gewoon je bagage kan afgeven. Magnolia zei gisteren dat ze bij zo'n paal had ingecheckt vorig jaar en daar kwam dan zo'n sticker met code van 't vliegveld uitrollen. Hoe dit werkt als je het thuis doet, dat weet ik niet en vraag ik me ook af.

Hoe het precies werkt, snap ik verder ook nog helemaal niet, maar wij gaan het morgen gewoon uitproberen. Mocht het niet lukken, dan kunnen we altijd nog naar een balie gaan. En ik ga vanavond nog wel even mijn vader uithoren over zijn ervaringen er mee. Ik vind het maar een beetje eng en raar, maar het is wel vrij normaal tegenwoordig.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Hieronder uitleg van de touroperator: Dit wat betreft ons uitgeprint documentje,

De e-tickets maken de papieren tickets overbodig. U hoeft zich dus geen zorgen meer te maken dat u uw ticket vergeet of verliest. Ook bespaart u kostbare tijd doordat u uw ticket niet meer bij de balie op de luchthaven hoeft af te halen. Reizen met een e-ticket kan op steeds meer bestemmingen.

Wat is een e-ticket?
Als passagier heeft u dezelfde rechten met een elektronisch ticket als met een papieren ticket. Het verschil is dat een e-ticket is opgeslagen in de database van de betreffende luchtvaartmaatschappij. De reiziger ontvangt de ticketgegevens in een e-mail en print deze vervolgens zelf uit. Uiteraard blijft u van ons voor iedere gemaakte reservering een reisschema ontvangen.
E-ticketing in vier stappen

De reservering
Op het moment van reserveren geeft onze medewerker aan of een elektronisch ticket tot de mogelijkheden behoort. Als de reservering is gemaakt ontvangt u een reisbevestiging, waarop alle door ons gereserveerde vluchten en eventuele andere reserveringen staan vermeld. Voorwaarden met betrekking tot het gehanteerde tarief gelden ook voor het e-ticket.
De incheckprocedure
Op de luchthaven kunt u met uw uitgeprinte e-ticket direct naar de incheckbalie van de betreffende luchtvaartmaatschappij gaan. U ontvangt vervolgens uw instapkaart en het bewijs van afgegeven bagage. Steeds meer airlines bieden ook andere incheckmogelijkheden, bijv. via internet. Lees verder>
Wat moet u doen als u uw reis wil wijzigen?
U kunt uw reservering telefonisch wijzigen bij Carlson Wagonlit Travel of de betreffende luchtvaartmaatschappij. Beide partijen kunnen aanpassingen in uw vluchtgegevens doorvoeren. Indien de voorwaarden van het tarief hiervoor kosten voorschrijven zullen deze uiteraard bij u in rekening worden gebracht. In het geval dat u van luchtvaartmaatschappij wilt switchen zal het ticket toch moeten worden uitgeprint en overgedragen aan de andere luchtvaartmaatschappij.
Wat gebeurt er als u uw reis annuleert?
Als u uw reis wilt annuleren geeft u dit door aan Carlson Wagonlit Travel of de luchtvaartmaatschappij. U dient altijd Carlson Wagonlit Travel op de hoogte te stellen als u geen gebruik heeft gemaakt van (een gedeelte van) het ticket, zodat wij restitutie kunnen aanvragen voor het niet gevlogen gedeelte

Bij sommige tickets kan je ook online inchecken, dat is dan toch weer iets anders dan wat hierboven beschreven werd. Een voorbeeld hiervan is bij Ryan te bekijken:

Welcome to Ryanair’s Online Check In System – Check’N Go

You can save time at the airport, by using our online check in service - Check’N Go to print your own boarding card.

Online check-in is available from 72 hours up to 4 hours before the scheduled flight departure time.

--------------------------------------------------------------------------------

Online Check-In Conditions:
Each passenger MUST present a valid EU/EEA issued passport at airport security and the departure gate.
Any passenger failing to present their printed Check N’Go boarding pass at airport security and the departure gate will be charged a boarding card reissue fee of €20/£13.50 per person.
No checked baggage is permitted when using online check-in, passengers can carry one item of hand baggage per passenger, weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm. Hand luggage must contain NO prohibited items.
Passengers must be at the boarding gate 30 minutes prior to the scheduled departure time.
Please note that the online check-in cannot be used by the following passengers: Children aged between 14-15 years travelling alone, passengers travelling with infants, passengers travelling with mobility equipment (including wheelchairs, children’s prams etc.), passengers with reduced mobility, blind visually impaired passengers (including those travelling with a sighted companion), blind/visually impaired passengers travelling with a guide dog and passengers who have booked special assistance at the airport.
Passengers using the Check’N Go service arriving at the airport with hand baggage exceeding 10kg per person will be required to check in their baggage at the designated check-in desk and will be reissued a boarding card at the fee of €20/£13.50 (or local currency equivalent). Please note that Check-In desks close 40 minutes prior to scheduled flight departure time.
Please note: We reserve the right to cancel your reservation, without refund, and deny you boarding, if you arrive at the boarding gate with hand baggage exceeding the maximum weight or dimensions.
No further changes to the passenger name, flight date/times/route can take place once a passenger has checked in for a flight online

We moeten dus wel een onderscheid maken tussen e-ticket en online inchecken.
Met ons uitgeprint dokje gewoon naar de incheckbalie voor wie nog twijfelt en voor de ervaren reiziger, ja die zal wel online inchecken zeker om wachttijden te vermijden. Alleen denk ik niet dat je met alle e-tickets ook online kan inchecken. Bij ons geven ze deze mogelijkheid bijvoorbeeld niet.

Erik
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Mja, ik vind het er niet echt duidelijker op worden.

Op de site van United heb ik gekeken of ik online kan inchecken en dat schijnt inderdaad te kunnen, als ik mijn code invoer krijg ik mijn eerste vlucht te zien, alleen is het nu nog te vroeg om in te checken (dat kan 24 uur van tevoren) Maar dan weet ik dus nog steeds niet wat ik dan met mn koffers moet doen.

Ik denk dat ik gewoon lekker 3 uur van tevoren bij de incheckbalie ga staan :)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Marjol schreef:Maar dan weet ik dus nog steeds niet wat ik dan met mn koffers moet doen.
Je koffers worden ook gewoon op de band gezet, gewogen en gelabeld..

Wij vlogen met KLM en hebben van te voren dus thuis ingecheckt. Papiertje uitgeprint en meegenomen naar Schiphol. Daar waren we ook 3 uur van te voren (zekerheid gaat voor alles, aangezien vorig jaar onze vlucht vertraagd was met bijna 6 uur, konden we mooi op tijd nog overgeboekt worden naar een andere vlucht).

Inchecken voor de nog niet ingecheckten mensen mochten naar de incheckbalienummers 13 & 14 en voor de al ingecheckten (via internet) mensen mochten naar balienummer 12.
Als je E-tickets had, maar nog niet ingecheckt had thuis, kon je dat alsnog doen bij de zelfserviceautomaten en daarna aansluiten bij balienummer 12.

Hier lieten we onze uitgeprinten papieren zien, onze paspoorten, zetten de koffer op de band (naast de balie). De Schipholmedewerkster plakten hier een label aan en floep, de koffer verdween via de lopende band.

Eigenlijk is het hetzelfde als dat je geen E-tickets had, alleen wat sneller, want ze hoeven je niet meer in te delen (een zitplek toewijzen) in het vliegtuig en je gegevens in te voeren in hun systeem. Dat is het verschil...
Toen wij er waren, werd je trouwens ook begeleid naar de juiste balie, want er staan genoeg medewerkers die vragen: "hebben jullie een E-ticket? Ah mooi, dan mag u in die rij aansluiten".
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ok, dan snap ik het al wat beter.

Maar dan heb ik nog een vraag... Hoe zit het dan met het inchecken voor de aansluitende vlucht van Washington naar New York?
Moet ik daar dan voor inchecken als ik in Washington aankom? Via die zuilen? En hoe doe ik dat dan met mijn koffer? Eerst ophalen en meteen weer inchecken? Of kan ik voor die vlucht ook al eerder inchecken? Als ik mijn code invoer op de site van United krijg ik alleen mijn eerste vlucht te zien...

Oh jee, ik geloof dat mijn vakantiestress aan het toeslaan is...

:roll:
Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

Hallo,

Op de e-tickets staan ook al de stoelnummers vermeld maar op het internet zagen we dat dit slechte plaatsen waren, de stoelleuning kan men op die rij niet veranderen wegens een wand die erachter staat/
Nu hebben wij onze stoelen via internet gewijzigd, wordt daar dan toch rekening mee gehouden ?
Ook bij mij is de vakantiestress aan het toenemen !

Marjol, ik heb gelezen dat jullie dezelfde dag als wij naar NYC vliegen, maar wij vanuit Brussel met AA.

Anita2
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb de stoelen voor onze binnenlandse vlucht en voor onze terugvlucht ook via internet gewijzigd. Volgens mij ligt de laatste wijziging dan gewoon vast (anders heeft het ook geen zin om die service aan te bieden lijkt me).

Marjon
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Wij (althans Magnolia want ik had geen computer beschikbaar) hebben zonet geprobeerd in te checken via internet, maar dit lukte niet door een error. We nemen maar het zekere voor 't onzekere en gaan morgen lekker op tijd naar Schiphol en proberen het via die zuilen en anders bij de balie.
Wat raar was, was dat er hier ook gevraagd werd om een stoel uit te kiezen. Dit hebben we echter maanden geleden al gedaan en hadden we zelf mooie stoelen uitgekozen en bevestigd door de KLM-meneer aan de telefoonlijn. Wel raar dat we ze nu weer opnieuw moeten kiezen dus.

Ik neem aan dat alles morgen goed gaat komen, maar ik vind het toch inderdaad een beetje spannend. Ook qua inchecken van de volgende vlucht van Memphis naar Raleigh inderdaad. Maar het zal zich vanzelf wel wijzen.

Jij alvast succes Marjon voor over een tijd! We zullen je laten weten hoe gemakkelijk 't was haha.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt, ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

Ik wens jullie een fantastische reis Larissa en Sophie, ik ga jullie volgen op je web-log.

Marjon
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Wel vreemd dat er zoveel mensen niet weten hoe dit werkt...!

En ja Anita, dat klopt, wij gaan ook op 7 juli. Hoe laat vliegen jullie? En ook via Washington? Want daar zit bij mij de grootste stress, maar iets meer dan twee uur om in het andere vliegtuig te komen en dan dus ook nog opnieuw in te checken :roll:

Hoe hebben jullie overigens jullie stoelnummers veranderd op internet??
Wij konden nl. via het reisbureau of United zelf geen stoelen meer blokken voor onze terugvlucht op 28 juli, en dan willen we toch wel heel graag naast elkaar zitten! Da's 14 uur in het vliegtuig zitten...
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Marjol schreef: Want daar zit bij mij de grootste stress, maar iets meer dan twee uur om in het andere vliegtuig te komen en dan dus ook nog opnieuw in te checken :roll:
Opnieuw inchecken? Dat hoeft niet hoor!

Je komt aan op het vliegveld van Washington, je gaat in de rij staan bij immigrations. Daar laat je van je twee wijsvingertjes een afdrukje maken, je kijkt een keer lief in hun webcammetje en loopt door. Dan ga je jullie koffers ophalen en loopt naar de douane (met de koffers dus) en hier lever je de koffers weer in. Dan ga je zelf ook nog eens door de douane (vaak moeten de schoenen dan ook uit) en daarna ga je naar de gate om de volgende vliegtuigrit te overleven.

Deze gatenummers en stoelnummers krijg je tegelijkertijd bij je eerste instapkaart op Schiphol.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

Marjol,

Wij vliegen met AA rechtstreeks vanaf Brussel om 10.10 en komen om 12.20 plaatselijke tijd in New York aan.

Wij hebben onze stoelen gewijzigd via de internetsite van American Airlines, weet niet hoe en/of dit met United ook kan.
Bij American moet je het bevestigingsnummer dat op het e-ticket vermeld staat ingeven en dan krijg je al de plaatsen die beschikbaar zijn in het vliegtuig te zien. Ook staat er telkens bij vermeld wat de voor- en nadelen van de seats zijn.

Wat de overstaptijd betreft zou ik me niet te veel zorgen maken. Twee jaar geleden kwamen we van San Francisco en moesten we in Chicago overstapeen voor onze vlucht naar Brussel. Wij hadden vertraging en nog maar een klein uurtje over om de vlucht te halen, maar dit ging allemaal heel vlot.

Nog een prettige reis gewenst aanstaande vrijdag !

Groetjes

Anita2
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer