Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fohn gebruiken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Fohn gebruiken

Bericht door Amerikaantje »

Hallo allemaal,

Nog maar weer eens een vraagje over electrische apparaten.
Ik heb een hele handige fohn die ik graag tijdens de vakantie wil gebruiken, maar die niet is om te schakelen naar 110 volt.
Kan ik een transformator of i.d. kopen om hem dan toch te kunnen gebruiken?

Anita
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Een omvormer lukt niet omdat je dan een hele zware (dure) moet hebben. Het is veel voordeliger om daar een föhn aan te schaffen. Bovendien is er bij bijna ieder hotel 1 op de kamer aanwezig.
Je kunt evt. je föhn meenemen. Als je 'm dan op de hoogste stand zet doet ie 't wel maar een stuk zachter als hier (hebben we thuis uitgeprobeerd met een 110V trafo). Wij hebben toen besloten om er geen mee te nemen.

Elly
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je kan een transformator kopen bij o.a Conrad maar deze zijn volgens mij voor conversie van 12V naar 220V. Conversie van 110V naar 220V zijn volgens mij duur en zwaar..

Veel hotels hebben ook een fohn op de kamer. Nu zal dit wel niet zo'n mooie zijn als je gewend bent maar je haar wordt er wel droog van.

Edit: bijna exact hetzelfde antwoord :) Ik had hem al klaar staan maar nog niet op 'Verzenden' geklikt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Zo'n travo kun je hier bij Radio Shack kopen. Ik heb er een paar jaar geleden eentje gekocht voor mijn electrische tandenborstel. Het apparaat weegt ongeveer een pond of iets meer en kostte me ongeveer $30.00 voor een vrij klein model.

Margaret
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb in Amerika (vorig jaar nog) een heel goede fohn gekocht voor $12,95. Daar zou ik dus zeker geen trafo voor aanschaffen, die dingen zijn veel te zwaar! Gewoon een nieuwe fohn kopen bij JC Penneys, of Safeway, of CVS of Target of............. je krijgt ze bijna overal.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik gebruik hier nog steeds mijn fohn uit NL.
Gewoon een verloop stekkertje van NL naar amerikaanse maat er tussen en tadaaaaa
Doet het goed alleen heb ik hem nu op de heetste stand staan, that's all.
Trouwens idem dito voor de electrische tandenborstel. Opladen duurt wat langer, maar geen enkel probleem.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Over dit onderwerp heb ik ooit een stukje in mijn weblog geschreven.
Voor de liefhebber.

http://www.verenigdestaten.info/usablogs/harm/?p=50

Harm
Staceybeesie
Amerika-expert

hdeweert schreef:Over dit onderwerp heb ik ooit een stukje in mijn weblog geschreven.
Voor de liefhebber.

Harm
Heb het gelezen.
Dus als ik het goed begrijp, gaat mijn tandenborstel vandaag of morgen stuk :lol: Of beter gezegd de accu toch? Gebruik hem namelijk al zeker een jaar op 110 :wink:
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Zo'n accu heeft zowieso een beperkte levensduur, gewoon lekker doorgebruiken tot ie 't laat afweten.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Staceybeesie schreef:
hdeweert schreef:Over dit onderwerp heb ik ooit een stukje in mijn weblog geschreven.
Voor de liefhebber.

Harm
Heb het gelezen.
Dus als ik het goed begrijp, gaat mijn tandenborstel vandaag of morgen stuk :lol: Of beter gezegd de accu toch? Gebruik hem namelijk al zeker een jaar op 110 :wink:
Eric heeft gelijk Accu’s hebben een beperkte levensduur
Het gedoe met het laden van accu’s c.q. oplaadbare batterijen is eigenlijk een verhaal apart. Een en ander ligt aan het materiaal waarvan ze gemaakt zijn en bij de tegenwoordige Li-ion Batterijen zelfs aan de datum waarop ze gemaakt zijn. Wat je tandenborstel betreft gewoon blijven gebruiken. Hij zal het nog wel een paar jaar doen maar kan ook morgen de geest geven. Ik kan er natuurlijk allemaal berekeningen op los laten om aan te tonen dat het theoretisch niet kan. Maar de praktijk wijst vaak anders uit. Zo ook de föhn die zal het best kunnen doen, maar let wel hij is er niet voor gemaakt. De meeste verwarmingselementen hebben een ingebouwde veiligheid die onder een bepaalde omstandigheid de gloeidraad uitschakelt. Bij 110V zal deze veiligheid niet werken en ga zo maar door.
Harm
Staceybeesie
Amerika-expert

Nu we het toch over fohnen hebben 8)
Heb ook wel es een fohn mee genomen naar Engeland op vakantie en die was gelijk kapot. Volgens mij hadden ze daar 240 toch?
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Ik neem deze elekctrische spullen mee:
fohn
steiltang
mobiele telefoon + oplader
digitale camera + oplader
video camera + oplader

Kan ik dat wel gewoon gebruiken gedurende 3 weken? Als m'n fohn kapot gaat is dat niet zo erg, maar de rest wel! Afgelopen zomervakantie heb ik ook gewoon steiltang en opladers etc gebruikt, is niks kapot gegaan. Heb zo'n speciale stekker trouwens (duh, anders kan ik het alsnog nie gebruiken,haha)
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Op iedere oplader staat aangegeven voor welk voltage hij geschikt is. Dat is meestal 110 - 240 V, en dan kun je hem dus gewoon gebruiken.
Eric
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Magnolia87 schreef:Ik neem deze elekctrische spullen mee:
fohn
steiltang
video camera + oplader

Kan ik dat wel gewoon gebruiken gedurende 3 weken? Als m'n fohn kapot gaat is dat niet zo erg, maar de rest wel! Afgelopen zomervakantie heb ik ook gewoon steiltang en opladers etc gebruikt, is niks kapot gegaan. Heb zo'n speciale stekker trouwens (duh, anders kan ik het alsnog nie gebruiken,haha)
Als je afgelopen zomer in Europa op vakantie bent geweest is het meenemen van deze apparaten geen probleem. In Amerika kan het een probleem zijn. Vooral de Föhn en de steiltang kunnen onberekenbare factoren zijn. Voor de oplaadbare apparatuur zie mijn ervaring c.q. mening hierover

Harm
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

Ik heb een hele handige fohn die ik graag tijdens de vakantie wil gebruiken
Als je in een beetje redelijk hotel bent dat is er een haardroger in de badkamer.
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

Maar ik ga met de camper en dan moet je toch echt je eigen fohn meenemen :wink:

Anita
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

hdeweert schreef:
Magnolia87 schreef:Ik neem deze elekctrische spullen mee:
fohn
steiltang
video camera + oplader

Als je afgelopen zomer in Europa op vakantie bent geweest is het meenemen van deze apparaten geen probleem. In Amerika kan het een probleem zijn. Vooral de Föhn en de steiltang kunnen onberekenbare factoren zijn. Voor de oplaadbare apparatuur zie mijn ervaring c.q. mening hierover

Harm
Afgelopen zomervakantie ben ik in Amerika geweest, dus mijn steiltang zat elke dag in een Amerikaans stopcontact, en hij leeft nog steeds. M'n oplader van digi camera leeft ook nog steeds en de video camera leeft ook nog steeds. Zal vast wel kunnen dan neem ik aan?

Kan trouwen je mobiele telefoon kapot gaan als je die in een Amerikaans stopcontact doet? (met wereldstekker natuurlijk)?
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Magnolia87 schreef:Kan trouwen je mobiele telefoon kapot gaan als je die in een Amerikaans stopcontact doet? (met wereldstekker natuurlijk)?
Kijk even wat er op de oplader staat.....
Maar verder lijkt het me zowieso nooit een probleem te mogen opleveren, alleen zal het opladen langer duren, en hij zal nooit 100% vol worden.
Eric
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Amerikaantje schreef:Maar ik ga met de camper en dan moet je toch echt je eigen fohn meenemen :wink:

Anita
Achter de uitlaat gaan hangen. Werkt ook... :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mack schreef:
Amerikaantje schreef:Maar ik ga met de camper en dan moet je toch echt je eigen fohn meenemen :wink:

Anita
Achter de uitlaat gaan hangen. Werkt ook... :wink:
... of een cabrio huren. Is je haar zo droog ;)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer