Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer is een auto een HOV?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Burst
Amerika-ontdekker

Wanneer is een auto een HOV?

Bericht door Burst »

Dag forum,

Inmiddels gevonden dat een HOV een High/Heavy Occupancy Vehicle is. Dat het voordelen geeft bij het mogen rijden op HOV lanes en parkings.
Paar dingen zijn nog niet helemaal duidelijk, ik weet zeker dat er forumleden zijn die e.e.a. kunnen verduidelijken.
1 Hoeveel inzittende zijn er nodig om als een HOV beschouwt te worden?
2 Is dat in alle staten en gebieden in de VS hetzelfde? (Wij gaan dit jaar naar Noord Oost VS.)
3 Wat zijn de voordelen op een parking voor een HOV? Geldt dit alleen voor parkings waar duidelijk gedeeltes voor HOV aangegeven zijn?
4 Wat zijn de boetes wanneer je gebruik maakt van een HOV lane (of parking) met te weinig inzittenden?

Andere interessante feiten over deze materie zijn welkom natuurlijk!

Bij voorbaat dank,

Burst
guinevere
Amerika-expert

Re: Wanneer is een auto een HOV?

Bericht door guinevere »

1 Voor zover ik weet 2, tenzij er iets anders aangegeven staat. Zo zie je wel eens HOV-3, wat minimal 3 betekent.
2 Nee, het hangt van de weg af, niet de staat.
3 HOV parking heb ik nog nooit gezien, maar zal wel hetzelfde principe zijn.
4 Je bent hier ten gast en de regels zijn er niet voor niets, dus hier laat ik me niet over uit, sorry.
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

In Nederland noemen we dit een carpool-strook.
  • Meestal is het 2+ . Het kan ook zijn dat het alleen op bepaalde tijden een HOV lane is en dat buiten die tijden iedereen er mag rijden. Dit wordt dan meestal met (matrix) borden aangegeven.
  • Het kan ook zijn dat een extra zuinige auto's er ook mogen rijden als er maar 1 persoon in de auto zit.
  • De regels kunnen per weg anders zijn. Goed de borden lezen dus.
  • Er kan een boete uitgeschreven worden als je daar onterecht gaat rijden. Die kan flink oplopen!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

HOV parking is meestal een parkeerplaats waar mensen hun eigen auto achterlaten om te carpoolen en de HOV lane te gebruiken. Maar weet niet of dat overal zo is.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

En das niet "fijn" :wink:
Afbeelding
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Het aantal mensen dat in de auto moet zitten varieert hier per snelweg, tussen HOV-2 en HOV-3. HOV-3 geldt bijvoorbeeld op de carpoolstrook van I-95, een hele grote snelweg die van noord naar zuid loopt, en die een belangrijke verbinding is voor forenzen. Er bestaat een informeel systeem, "slugging", waarbij mensen vanuit DC en Rosslyn een carpool systeem hebben, is wel leuk om over te lezen: http://www.slug-lines.com/Slugging/About_slugging.asp

Hier staan de regels:

http://www.vdot.virginia.gov/travel/hov-novasched.asp
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

In Houston kun je nu ook in je eentje over de HOV baan, maar dan betaal je er voor (ik vond het erg prijzig). Kan alleen automatisch betaald worden met zo'n tolpas. Ga je in je eentje niet door het tolpoortje, ban je dus in overtreding.
Terug in Texas!
dutchieinquebec
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 533

Bericht door dutchieinquebec »

in het noord oosten van de USA vindt je de HOV lanen op de highway 495 in /op long island en er ligt me iets bij van hartford in connecticut.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:offtopic: Ha, nog een Canadees!!! Ik voel me op slag minder eenzaam. :lol: (vertel eens wat meer over jezelf in het voorstelforum!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Burst
Amerika-ontdekker

Bericht door Burst »

Dank allemaal!
Dat van de HOV lanes is mijn nu wel duidelijk. Dank

Kan iemand wat meer vertellen wat nu precies een HOV parking is.... hoe werkt dat... heb ik er wat aan als toerist. Zag het op maps bij een metro station ten noorden van Washington DC.

Groet,

Burst
Bushmaster
Amerika-expert

HOV parking = carpoolplaats
allemaal de auto parkeren en vervolgens met één auto verder rijden (en om 17:00 uur omgekeerd)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Is een HOV-Parking niet net zoiets als een Carpoolplaats in Nederland: je komt met de auto naar deze parkeerplek om vervolgens samen (dus met minder auto's) verder te rijden.
's avonds dan weer eerst je carpoolgenoten daar afzetten waarna ieder het laatste stukje naar huis kan rijden.

Volgens mij heb je als vakantieganger niets te maken met HOV parkings. Alleen met een auto vol heb je het voordeel dat je over de carpoolstrook (HOV-lane) mag rijden.
---wat ik dan als alleenreizende weer niet mag---- :cry:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Burst schreef:Kan iemand wat meer vertellen wat nu precies een HOV parking is.... hoe werkt dat... heb ik er wat aan als toerist. Zag het op maps bij een metro station ten noorden van Washington DC.
Dacht dat het parkeerterreinen waren om het laatste stuk naar de stad met de metro te doen, bij het metrostation van Vienna heb je ook een paar grote parkeerterreinen waar veel mensen parkeren om zo DC in te gaan omdat het met de auto veel te veel tijd kost.
Weet niet of je met meerdere personen moet zijn om er gebruik van te kunnen maken.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

LittlePhoenix schreef:HOV parking is meestal een parkeerplaats waar mensen hun eigen auto achterlaten om te carpoolen en de HOV lane te gebruiken. Maar weet niet of dat overal zo is.
Snik, snik, snuf, mijn wijze inzicht werd compleet genegeerd! :cry:
Bushmaster
Amerika-expert

nee valt best mee hoor, ik heb dit inzicht gewoon schaamteloos gekopieerd, en geniet van al the credits :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer