Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mariëlle
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Mariëlle »

Afgelopen zomer hebben wij een rondreis door het westen van de USA gemaakt. We hebben een geweldige vakantie gehad. :thumbup:

Natuurlijk hebben we de foto's al lang bekeken maar ik ben er nu pas serieus mee aan de slag gegaan. En wat me op valt: Canyonlands is zo mooi! Dat is me daar niet eens echt opgevallen. :oops: Na Yosemite, Zion, Monument Valley en Arches zat mijn hoofd blijkbaar te vol...

Dat hebben we in een eerdere vakantie met Zion gehad. Onze foto's waren prachtig en hier op het forum waren veel mensen lyrisch maar wij vonden er niet zoveel aan. We zijn dit jaar teruggegaan om nog eens goed te kijken en nu vonden we het super.

Nu zit er dus maar een ding op: terug voor Canyonlands. :lol:

Herkennen jullie dat? Wat hebben jullie "gemist"? Of ben ik de enige?
gastxyz

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door gastxyz »

Nee, dat herken ik niet. Mijn langste vakantie was dan ook maar 4 weken. Ik geniet dan ook elke dag. Misschien na een paar maanden rondtrekken dat er verzadiging op zou treden.
Gebruikersavatar
eddepet71
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 27 dec 2012, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door eddepet71 »

Dat hebben we allemaal wel denk ik. Wij proberen daarom te doseren tussen natuur, steden, rust en entertainment en dat bevalt beter dan de 'beginnersfout' die we allemaal maken...zoveel mogelijk in 2 of 3 weken willen proppen...
:clap:

PS Canyonlands is trouwens al een hele tijd onze favoriet...sinds we de Potash (off)road pakken.. :!:
AmerikaEnzo
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 mar 2013, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door AmerikaEnzo »

Ik had het in 2010 even tijdens onze 3weekse rondreis. Bij Deathvalley had ik het gehad. Vermoeid door het vele reizen en de hitte was me teveel. Wat ik ook had was de 1e week dat ik nog te gehaast was van het dagelijks leven. We zaten toen oa. Op een ranch en hoe verder weg we van die belevenis kwamen des te meer merkte ik hoe bijzonder het was en dat ik dat ter plekke had 'gemist'. Zonde, maar we hebben geleerd en reizen nu anders. Vaker meerdere nachten op 1plek.
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Vito »

Yep, zelfs zo erg dat wij de tickets omgeboekt hebben en een halve week eerder naar huis gevlogen zijn. We waren er echt helemaal klaar mee, konden geen hotel of NP meer zien en wilden maar een ding: naar huis!
Daarna beduidend minder kilometers per reis gemaakt en dat beviel beter.
hoeksie
Amerikafan
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 aug 2010, 20:30

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)ja

Bericht door hoeksie »

Oh, ik herken dat inderdaad. Bij ons treedt het moment van verzadiging ongeveer na twee weken op. Daar houden wij tegenwoordig rekening mee met onze planning. We plannen dan expliciet een rustmoment van enkele dagen.
Gebruikersavatar
bluemoon
Amerikakenner
Berichten: 650
Lid geworden op: 21 aug 2007, 02:41
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Emmen, Drenthe

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door bluemoon »

Voor mijzelf is afwisseling belangrijk, in de natuur/nationale parken de hele tijd is wel leuk maar dan wel graag een ander uitzicht af en toe.
Op een gegeven moment lijken die rode rotsen allemaal op elkaar.

Met steden heb ik dat net zo, dit jaar was ik 3 weken in Japan.
In Kyoto bijvoorbeeld barst het van de tempels, als ik er 3 gezien heb dan ben ik er wel klaar mee. :lol:
Maar in de 3e week had ik een huurauto en heb ik de kust ten noorden van Tokyo en het binnenland verkend (nog veel aardbeving/tsunami schade overal), dat is wat heel veel mensen vaak overslaan in Japan.
Crisis ? What Crisis ?
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door sachasenne »

Ja, heel herkenbaar, met name bij onze eerste reis.

Drie weken LA - Palm Springs -Sedona-GC-Death Valley-Yosemite-SF-kustroute..

Vanaf Yosemite begon het mis te gaan. Achteraf gezien lijkt het alsof ik het laatste deel van de reis niet helemaal opgenomen heb. En dan zat er zelfs gene Zion en Bryce in.
Daarom is het denk ik zo belangrijk dat nieuwe leden hun reis niet te vol maken.
Onze volgende negen reizen waren veel minder vol en die heb ik veel bewuster ervaren.
Groetjes,
Carine
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door lovely_laura »

Hier ook heel herkenbaar. Tijdens onze eerste Amerika reis hadden we Yosemite als eerste National Park en vonden we het helemaal geweldig. Helaas moesten we toen eerder weg dan gepland maar bij onze volgende vakantie was Yosemite echt een must!!! Deze keer was het het laatste national park na Grand Canyon Zion en Bryce en vonden we het helemaal niet zo bijzonder meer. We waren best wel moe van de voorgaande weken en vonden het veel te druk terwijl dat de vorige keer niet eens was opgevallen en we alleen maar onder de indruk waren van alle natuur!

Gr. Laura
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Henriëtte »

Ik herken wel het gevoel van 'verzadigd zijn', maar de zin 'halverwege totaal verzadigd' past niet bij ons.

Het zijn vooral sporadische momenten waarop ik even niets meer opneem, en dat kan verschillende oorzaken hebben. Dagenlang van het ene hoogtepunt naar het andere.... en daar sta je dan boven bij Muley Point met een prachtig uitzicht, en het doet je op dat moment helemaal niets. De hitte eist soms ook wel z'n tol, als 't dagenlang heel erg warm is geweest ben ik soms ook wel eens helemaal 'gaar'.

Korte dips heb ik tijdens elke reis wel, maar even een uitgebreid rustmoment inlassen is meestal wel voldoende om daar overheen te komen. Uiteindelijk moeten we dan toch altijd weer té snel naar huis, ik heb dan altijd nog volop plaats voor nog meer nieuwe indrukken.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mariëlle
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Mariëlle »

Wat een reacties! Fijn dat ik niet de enige ben.

Bij ons was het gelukkig ook maar tijdelijk. We zijn vanuit Canyonlands iets eerder dan gepland naar Rocky Mountains NP gegaan en daar was het "wauw, we zijn in Amerika"-gevoel al weer helemaal terug. En Yellowstone, het laatste park, is echt de mooiste plek waar ik ooit geweest ben :D

Wat bij Canyonlands misschien niet meehielp is het feit dat wij met onze camper niet van het asfalt konden. Dan blijft het in zo'n park een beetje bij "kijken naar" ipv ervaren. En het was heel heet.

Maar het blijft toch lastig om een goede balans te vinden. Ik ga niet naar Amerika om te luieren. Ik wil toch zoveel mogelijk in die paar weken proppen. Maar dit was dus duidelijk iets te veel. :shock:
Laatst gewijzigd door Mariëlle op 28 dec 2013, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1749
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 41

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Lilo »

Wij hebben dat ook soms, ja. Zo hebben wij 3x Antelope Canyon overgeslagen, en 2x Zion (hier waren we wel al eens eerder geweest) omdat we eigenlijk 'hike-moe' waren en de aantrekkingskracht van Las Vegas te groot was.
Deze zomer hadden wij hier een beetje schrik voor tijdens onze 54 daagse reis, we vreesden vooraf dat al dat wandelen misschien wel wat te veel ging zijn. Voor onze laatste dag in Zion hadden we vervoer geregeld (best prijzig) om ons af te zetten aan Lava Point voor een hike van 24 km, het West Rim trail. De wandeling zag er op internet heel indrukwekkend uit, daarom hebben we die gehouden als afsluiter. Omdat we vooraf betaald hadden, moesten we deze wandeling wel doen, en konden we niet vroeger naar Vegas rijden (zoals wel vaker is gebeurd).
Maar vreemd... Gedurende deze hele reis, onze langste ooit, geen enkele keer het gevoel gehad dat het te veel was of dat we verzadigd waren. Het had nog langer mogen duren...
Je moet inderdaad proberen te zorgen voor afwisseling: wandelen, fietsen, stad, museum, shoppen, sport...

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door meyem »

ik kan het me heel goed voorstellen, het is allemaal zo overweldigend!
het is denk ik, ook heel belangrijk niet teveel tegelijk te willen doen, maar echt genieten van een stukje ....
ik heb de canyons nog nooit gedaan, maar het staat zeker op mijn verlanglijstje! het lijkt me geweldig om daar rond te reizen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Dbacks2 »

Ik was niet verzadigd, maar op onze 2e reis was ik zo moe van alle ervaringen dat ik bijna een hele dag Las Vegas gemist heb. Ik heb geslapen, geslapen en geslapen. Latere reizen hebben we er ook meer 'normaal' leven dingen tussendoor gedaan. Bioscoopje, winkelen, honkbalwedstrijd, dat maakte de natuur beter bevatbaar.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door PSVwally »

Ik heb gelukkig allemaal reizen gemaakt zonder al te veel overlap en me zeker geen moment verveeld. Maar ik had bij het grand view point van Canyonlands echt een enorm WAUW gevoel, wat ik bij de Grand Canyon bv absoluut niet had. Als ik soms foto's of (helicopter) films van anderen zie heb ik wel eens het gevoel van, damn wat heb ik nog veel gemist in de gebieden waar ik al een aantal keer ben geweest.
Ik had dit jaar een huis ipv een kamer in Gardiner en had daar iets van, hier ga ik tot ik er ook echt uit moet verblijven en zo was ik pas erg laat in cody. Achteraf denk ik dan wel eens van, had nou eerder vertrokken dan had je dat en dat nog kunnen bekijken.
toetjero
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 jan 2010, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door toetjero »

Ik ben bang dat we dit ook gaan krijgen. Vandaag heb ik daarom nog iets de reis gewijzigd zodat we halverwege even een dag zonder activiteiten hebben, en hopelijk dat iedereen dan even een dag zwembad en camping genoeg vindt met een boek en badmintonrackets :wink:
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 mei 2013, 21:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Yankee-Doodle »

Ben nu 3 keer in de USA geweest, en elke keer was dat 3 weken.
Van verzadiging was geen enkele keer sprake, wel kreeg ik regelmatig het gevoel wat Japanners ook hebben als ze Europa bezoeken.
Je bent overal wel geweest, maar ziet er te weinig van.
Niet alle "high-lights" heb ik zo ervaren, want we hebben b.v. Zion park wel bezocht, maar bijzonder vonden we het niet.
Vaak ga je de hoogte punten van een park bekijken, maar vind het jammer dat je er niet langer kan zijn.
Dat hadden we heel sterk bij Bryce-Canyon, Grand Canyon en Canyons land maar ook Yosemite park en Moab en Ney York.
Het blijven plaatsen waar we nog wel eens naar toe willen als "we groot zijn", ook Yellowstone in de winter lijkt ons super!
Maar terugkomend op de verzadiging: ik denk dat voor iedereen dat punt op een ander moment komt, maar na 3 weken vonden we het ook elke keer wel "genoeg".
Je stelt je er ook een beetje op in.
De eerste reis had ik wel 3 leesboeken en een stapeltje tijdschriften mee genomen om 's avonds te lezen.
Ze kwamen allemaal ongelezen weer mee naar Nederland.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Dbacks2 »

PSVWally, dat gevoel van de Grand Canyon herken ik... Heb er nu twee keer mogen staan en echt wel genoten, maar heb al een heleboel mensen gezegd dat als je iets moet schrappen het (vreemd genoeg) wat mij betreft de GC kan zijn. Ik vond het gewoon niet te bevatten. Je staat daar en je ogen kijken ...maar je hersenen vertalen het niet tot iets redelijks.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door PSVwally »

Dbacks, ik ben de dag erna met een vliegtuig eroverheen gevlogen en dat vond ik indrukwekkender dan met de massa bij de watchtower en dergelijke op het randje staan. Aangezien ik dit jaar vanaf begin Mei aan het rondtrekken was, was ik op veel plaatsen bijna alleen. Eigenlijk vanaf Bryce tot aan de Rocky Mountains was het overal (op wat japanners na) heel rustig. Bij Dinosaur NM Canyon ben ik denk ik nog geen 5 anderen tegengekomen. Aan de ene kant wil je je ervaringen delen, maar soms ergens moederziel alleen in de natuur met alleen geluiden van de gieren en de wind is ook wel heel speciaal.
Mijn reisgenoot had het verzadigd zijn tijdens de wandeling door lower antelope canyon. Prachtig, indrukwekkend, maar na 20min eigenlijk steeds hetzelfde had hij het wel gezien. Ik kon me er ook wel een beetje in vinden.
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)

Bericht door Color01 »

dat had ik nu afgelopen jaar, toen ik voor 10 dagen in nederland was, ik was na 7 dagen al weer klaar om naar huis te gaan. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer