Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Amerika - help?!
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Amerika - help?!
Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum. Heb al een paar keer gesnuisterd en ben al enkele dagen op zoek.
Wij zouden graag deze zomer (juli) op reis gaan naar Amerika. Maar we weten niet goed hoe er aan te beginnen.... Moeten we dit best zelf boeken, of moeten we hiervoor een agentschap aanspreken?
IK weet wat we willen zien, maar weet totaal niet hoe er aan te beginnen, waar we dan best logeren.
Ik ben momenteel ook aan het twijfelen, rijden we met een camper of rijden met auto en slapen in hotel? Wat is het beste?
Wij zouden heel graag dit alles zien, maar weet niet of het mogelijk is.. Wij hebben maar een maximum van 20 dagen.
We zouden graag willen beginnen of eindigen met New York (heel korte citytrip; 2-3 dagen)
En dan zouden we graag de westkust doen + aantal steden kort bezoeken (San Francisco, Los Angeles en Las Vegas), maar heb al vernomen van vrienden die er geweest zijn en van brochures dat dit de mooiste plaatsen zijn en deze willen we ook graag zien:
- Yosemite
- Arches
- Monument Valley
- Lake Powell
- Anetelope Canyon
- Bryce Canyon
- Zion Canyon
- Grand Canyon
Waarschijnlijk wil ik téveel en zal ik moeten kiezen. Maar ik wil ergens kunnen beginnen.. Dus ik hoop op jullie hulp en reacties.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Nathalie
Ik ben nieuw hier op het forum. Heb al een paar keer gesnuisterd en ben al enkele dagen op zoek.
Wij zouden graag deze zomer (juli) op reis gaan naar Amerika. Maar we weten niet goed hoe er aan te beginnen.... Moeten we dit best zelf boeken, of moeten we hiervoor een agentschap aanspreken?
IK weet wat we willen zien, maar weet totaal niet hoe er aan te beginnen, waar we dan best logeren.
Ik ben momenteel ook aan het twijfelen, rijden we met een camper of rijden met auto en slapen in hotel? Wat is het beste?
Wij zouden heel graag dit alles zien, maar weet niet of het mogelijk is.. Wij hebben maar een maximum van 20 dagen.
We zouden graag willen beginnen of eindigen met New York (heel korte citytrip; 2-3 dagen)
En dan zouden we graag de westkust doen + aantal steden kort bezoeken (San Francisco, Los Angeles en Las Vegas), maar heb al vernomen van vrienden die er geweest zijn en van brochures dat dit de mooiste plaatsen zijn en deze willen we ook graag zien:
- Yosemite
- Arches
- Monument Valley
- Lake Powell
- Anetelope Canyon
- Bryce Canyon
- Zion Canyon
- Grand Canyon
Waarschijnlijk wil ik téveel en zal ik moeten kiezen. Maar ik wil ergens kunnen beginnen.. Dus ik hoop op jullie hulp en reacties.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Nathalie
-
- Amerika-expert
Re: Reis Amerika - help?!
In Europese termen: je wilt dus naar Amsterdam, dan een toertje door Turkije en Ukraine en dan nog een paar dagen in Venetie.
Ik zou eens een kaart van de VS erbij halen, speldjes zetten in de plaatsen die je opnoemt en dan eens gaan kijken wat je haalbaar vindt. Hint: ik zou me concentreren op 1 deel en niet van hot naar haar rennen.
En maak je geen zorgen als je niet alles in 1 keer kunt zien. De kans is groot dat de VS nog wel een paar jaar zal bestaan en je kunt dus rustig eens in de zoveel tijd een stukje doen.
Ik zou eens een kaart van de VS erbij halen, speldjes zetten in de plaatsen die je opnoemt en dan eens gaan kijken wat je haalbaar vindt. Hint: ik zou me concentreren op 1 deel en niet van hot naar haar rennen.
En maak je geen zorgen als je niet alles in 1 keer kunt zien. De kans is groot dat de VS nog wel een paar jaar zal bestaan en je kunt dus rustig eens in de zoveel tijd een stukje doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Bennogr Het mag wel iets vriendelijker, het forum is er om te helpen en ze zegt zelf al dat ze waarschijnlijk te veel wilt en zal moeten kiezen..
Persoonlijk denk ik dat je eerst zelf moet kiezen wat voor jou de belangrijkste punten zijn.
20 dagen max zou ik persoonlijk niet New York erbij doen. Maar alles is natuurlijk mogelijk, alleen hou je dan ongeveer 2 weken over voor Zuidwesten. Dan moet je prioriteiten stellen.
Maak voor jezelf een lijstje met de Must's, Heel graag, Graag, Als het kan. Ik denk dat Arches niet echt mogelijk is tenzij je de hele kustroute en yosemite overslaat..
Persoonlijk denk ik dat je eerst zelf moet kiezen wat voor jou de belangrijkste punten zijn.
20 dagen max zou ik persoonlijk niet New York erbij doen. Maar alles is natuurlijk mogelijk, alleen hou je dan ongeveer 2 weken over voor Zuidwesten. Dan moet je prioriteiten stellen.
Maak voor jezelf een lijstje met de Must's, Heel graag, Graag, Als het kan. Ik denk dat Arches niet echt mogelijk is tenzij je de hele kustroute en yosemite overslaat..
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees eens wat reisverslagen door. Bv. Martin&Marianne hebben al aardig wat rondgetrokken in de US en daar verslag van gedaan.
Je kunt dan een indruk krijgen wat andere US bezoekers aan afstanden aflegden en hoeveel tijd ze ervoor nodig hebben.
Vergeet NY deze keer. Je tijd is daarvoor te kort.
Met en camper heb je meer vrijheid, een auto is vaak sneller en handiger in steden.
Het hangt ook van de kosten af denk ik.
Mandijtjuh - ik denk dat Benno het 'tong-in-cheek' bedoelde, want niemand hier op het forum is onaardig. En zeker Benno niet.
Maar veel Ned.landers/Belgen hebben geen idee van de afstanden hier. En ook niet hoe warm het kan zijn hier in juli.
Nathalie15 - je hebt nog een tijdje te gaan voor het zover is, en je bent er prima vroeg bij.
Er komen vast andere reacties op je vraag en op een gegeven moment zul je echt een prima reis in elkaar kunnen zetten.
Grote voordeel van het forum is daarbij dat je tevoren weet wat je moet gaan bekijken en waar.
Dus anders dan vroeger waar je pas thuisgekomen alle foldertjes ging lezen en dan ontdekte waar je echt had moeten zijn....
Je kunt dan een indruk krijgen wat andere US bezoekers aan afstanden aflegden en hoeveel tijd ze ervoor nodig hebben.
Vergeet NY deze keer. Je tijd is daarvoor te kort.
Met en camper heb je meer vrijheid, een auto is vaak sneller en handiger in steden.
Het hangt ook van de kosten af denk ik.
Mandijtjuh - ik denk dat Benno het 'tong-in-cheek' bedoelde, want niemand hier op het forum is onaardig. En zeker Benno niet.
Maar veel Ned.landers/Belgen hebben geen idee van de afstanden hier. En ook niet hoe warm het kan zijn hier in juli.
Nathalie15 - je hebt nog een tijdje te gaan voor het zover is, en je bent er prima vroeg bij.
Er komen vast andere reacties op je vraag en op een gegeven moment zul je echt een prima reis in elkaar kunnen zetten.
Grote voordeel van het forum is daarbij dat je tevoren weet wat je moet gaan bekijken en waar.
Dus anders dan vroeger waar je pas thuisgekomen alle foldertjes ging lezen en dan ontdekte waar je echt had moeten zijn....
- Bushmaster
- Amerika-expert
Het "rondje"
- Yosemite
- Arches
- Monument Valley
- Lake Powell
- Anetelope Canyon
- Bryce Canyon
- Zion Canyon
- Grand Canyon
Resulteert al in een rit van 2300 mijl, met name Yosemite ligt niet echt op de route
https://maps.google.nl/maps?saddr=Las+V ... ls&t=m&z=7
- Yosemite
- Arches
- Monument Valley
- Lake Powell
- Anetelope Canyon
- Bryce Canyon
- Zion Canyon
- Grand Canyon
Resulteert al in een rit van 2300 mijl, met name Yosemite ligt niet echt op de route
https://maps.google.nl/maps?saddr=Las+V ... ls&t=m&z=7
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 20 dagen zul je inderdaad niet alles kunnen doen. Het lijkt me verstandig om die 2 dagen NY voor een andere keer te bewaren, je zult al je tijd in het zuidwesten nodig hebben en dan nog zal ene park als Arches waarschijnlijk te veel uit de route liggen. Zoals oortjes al aangeeft kun je eens in onze reisverslagen kijken om wat ideeën op te doen, maar kijk vooral eens in het zuidwesten forum naar andere reizen. En naar nog meer reisverslagen natuurlijk. Dat is de beste manier om een idee te krijgen van de (on)mogelijkheden. Op http://www.ontdek-amerika.nl vind je erg veel informatie voer de parken en andere bezienswaardigheden. En op de AA-site natuurlijk.
@Bushmaster: SF, LA en LV staan ook op het verlanglijstje; dan ligt Yosemite niet zo heel erg uit de route.
Marianne
@Bushmaster: SF, LA en LV staan ook op het verlanglijstje; dan ligt Yosemite niet zo heel erg uit de route.

Marianne
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dankuwel voor jullie reacties allemaal!
Ja ik vreesde ervoor dat New York er niet ging inpassen... Maarja, we hebben nog een leven voor ons eh
Ik ga al eens beginnen met New York te schrappen en te vertrekken vanuit San Francisco. Als ik een plan heb, noteer ik het zeker en vast om te zien of het haalbaar is.
Ja ik vreesde ervoor dat New York er niet ging inpassen... Maarja, we hebben nog een leven voor ons eh

Ik ga al eens beginnen met New York te schrappen en te vertrekken vanuit San Francisco. Als ik een plan heb, noteer ik het zeker en vast om te zien of het haalbaar is.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dag Nathalie,
welkom op het forum!
Voor het Zuidwesten heb je altijd tijd te kort
maar op 20 dagen kan je zeker al heel wat zien! Goed idee om New York te bewaren voor later, je komt er vast nog wel een keer! Zelf plannen is heel goed te doen en is vooral ook superleuk om mee bezig te zijn.
Nu je dat al weet, kan je al eens uitkijken naar goedkope vliegtickets (retour LA of retour SF) Skyscanner is bv een handige site.
Intussen kan je ook de vele reisverslagen hier op het forum lezen, foto's kijken,...om een idee te krijgen van wat je écht wil zien. In het begin lijkt het moeilijk om een overzicht te krijgen maar dat komt vanzelf wel. Ik doe het meestal zo: reisverslag lezen en in een ander scherm google maps openzetten om te kijken waar die plaats ligt tov de plaatsen die je al weet liggen (LA - SF - LV) Na verloop van tijd begin je vanzelf wel een route te zien.
Als je min of meer een idee van een route hebt, kan je ze hier altijd posten. Genoeg mensen om te zeggen wat haalbaar is en wat niet. Daarna kan je nog altijd bijsturen.
Keuzes maken moet je altijd maar je kan beter eeen rustige route nemen dan van hot naar her rennen zonder tijd te hebben om te kijken en genieten. Plan niet teveel, zorg dat je weet wat je op de route allemaal te zien is en dan kan je ter plekke nog beslissen.
camper vs auto/motels: daar is al veel over gediscussieerd op dit forum. Bottom line: met 2 is auto + motel goedkoper, camper is een andere manier van reizen, is zeker ook een mooie optie als je daarvan houdt.
Veel plezier! De voorbereiding is bijna even leuk als de reis zelf!
welkom op het forum!
Voor het Zuidwesten heb je altijd tijd te kort

Nu je dat al weet, kan je al eens uitkijken naar goedkope vliegtickets (retour LA of retour SF) Skyscanner is bv een handige site.
Intussen kan je ook de vele reisverslagen hier op het forum lezen, foto's kijken,...om een idee te krijgen van wat je écht wil zien. In het begin lijkt het moeilijk om een overzicht te krijgen maar dat komt vanzelf wel. Ik doe het meestal zo: reisverslag lezen en in een ander scherm google maps openzetten om te kijken waar die plaats ligt tov de plaatsen die je al weet liggen (LA - SF - LV) Na verloop van tijd begin je vanzelf wel een route te zien.
Als je min of meer een idee van een route hebt, kan je ze hier altijd posten. Genoeg mensen om te zeggen wat haalbaar is en wat niet. Daarna kan je nog altijd bijsturen.
Keuzes maken moet je altijd maar je kan beter eeen rustige route nemen dan van hot naar her rennen zonder tijd te hebben om te kijken en genieten. Plan niet teveel, zorg dat je weet wat je op de route allemaal te zien is en dan kan je ter plekke nog beslissen.
camper vs auto/motels: daar is al veel over gediscussieerd op dit forum. Bottom line: met 2 is auto + motel goedkoper, camper is een andere manier van reizen, is zeker ook een mooie optie als je daarvan houdt.
Veel plezier! De voorbereiding is bijna even leuk als de reis zelf!
Nou vind ik het idee van Benno om een kaart te kopen of uit te printen, aan de muur te hangen, en van spelden te voorzien toch stukken romantischer - meer voorpret ! - dan alleen een kaart op je scherm. Maar dat kan mijn leeftijd zijn....inderdaad zo ongeveer die van Benno....
Nathalie, je bent op weg ! de eerste stappen hier gezet !
Nathalie, je bent op weg ! de eerste stappen hier gezet !
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even over de route + vliegtickets. Ik zou met 'maar' 20 dagen je zeker niet blindstaren op een retourvlucht naar en van dezelfde luchthaven. Met een multicityvlucht (als voorbeeld bv beginnen in LA en terug van Las Vegas of Phoenix) zou je bv al 1 of 2 dagen kunnen winnen door niet het stuk tussen de Grand Canyon en LA te hoeven rijden, waar relatief gezien minder te zien is.
Verder is 20 dagen het maximum? Of 21, want je verliest een dag op de terugvlucht. Dan is het handig om te weten of je dag 20 of 21 week in Europa land.
Verder zoals Bennogr en Bushmaster al aangaven goed op eender welke kaart dan ook eens bekijken wat je allemaal wilt zien en vooral kijken 1) hoeveel tijd je eraan wilt besteden, 2) hoeveel tijd het kost om er te komen.
De perfecte reis is voor eenieder wat anders. Waar de een zweert bij een Campertrip, is een andere van de auto en hotels/motels. Eerlijk gezegd zou ik met de trip die jullie willen maken voor het laatste gaan, want je wilt veel zien in korte tijd en dan is een auto m.i. makkelijker.
Dan over de route. Ik denk dat de keuze, nu NY al is afgevallen, vooral gemaakt moet worden tussen California met SF LA Yosemite en Death Valley of bv de kustroute en Yosemite eruit en Moab meepakken.
1 naar LA
2 LA
3 LA - Pismo Beach
4 Pismo - Monterey
5 Monterey - San Francisco
6 San Francisco
7 SF - yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Mammoth Lakes
10 Mammoth Lakes - Death Valley
11 Death Valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce Canyon
16 Bryce - Page
17 Page - Monument Valley
18 Monument Valley - Grand Canyon
19 Grand Canyon - Phoenix/Las Vegas
20 Phoenix / Las Vegas vliegen naar huis
21 aankomst thuis
Of met Moab, maar zonder LA
1 Naar SF
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Mammoth Lakes
6 Mammoth Lakes - Death Valley
7 Death valley - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion
10 Zion
11 Zion - Bryce Canyon
12 Bryce Canyon - Capitol Reef
13 Capitol Reef - Moab
14 Moab
15 Moab
16 Moab - Monument Valley
17 Monument Valley - Page
18 Page - Grand Canyon
19 Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix
20 Las Vegas / Phoenix - naar huis
21 Aankomst thuis
Verder is 20 dagen het maximum? Of 21, want je verliest een dag op de terugvlucht. Dan is het handig om te weten of je dag 20 of 21 week in Europa land.
Verder zoals Bennogr en Bushmaster al aangaven goed op eender welke kaart dan ook eens bekijken wat je allemaal wilt zien en vooral kijken 1) hoeveel tijd je eraan wilt besteden, 2) hoeveel tijd het kost om er te komen.
De perfecte reis is voor eenieder wat anders. Waar de een zweert bij een Campertrip, is een andere van de auto en hotels/motels. Eerlijk gezegd zou ik met de trip die jullie willen maken voor het laatste gaan, want je wilt veel zien in korte tijd en dan is een auto m.i. makkelijker.
Dan over de route. Ik denk dat de keuze, nu NY al is afgevallen, vooral gemaakt moet worden tussen California met SF LA Yosemite en Death Valley of bv de kustroute en Yosemite eruit en Moab meepakken.
1 naar LA
2 LA
3 LA - Pismo Beach
4 Pismo - Monterey
5 Monterey - San Francisco
6 San Francisco
7 SF - yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Mammoth Lakes
10 Mammoth Lakes - Death Valley
11 Death Valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce Canyon
16 Bryce - Page
17 Page - Monument Valley
18 Monument Valley - Grand Canyon
19 Grand Canyon - Phoenix/Las Vegas
20 Phoenix / Las Vegas vliegen naar huis
21 aankomst thuis
Of met Moab, maar zonder LA
1 Naar SF
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Mammoth Lakes
6 Mammoth Lakes - Death Valley
7 Death valley - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas - Zion
10 Zion
11 Zion - Bryce Canyon
12 Bryce Canyon - Capitol Reef
13 Capitol Reef - Moab
14 Moab
15 Moab
16 Moab - Monument Valley
17 Monument Valley - Page
18 Page - Grand Canyon
19 Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix
20 Las Vegas / Phoenix - naar huis
21 Aankomst thuis
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wat wij de eerste keer toen we naar de USA gingen gedaan hebben, is in de reisbureaus een boek ophalen (thomas cook, jetair,...)
Daar kan je goed zien welke verschillende routes er zoals gereden worden. Er staan meestal ook plannetjes bij en korte info over wat er te zien is op de weg, en hoeveel km men rijdt op een dag.
Dan heb je direct een idee wat haalbaar is.
Wel goed dat je NY al direct schrapt,zo heb je meer tijd voor de rest.
Verder haal je misschien info uit onze blogs. Onze eerste reis vertrokken we ook vanuit San Francisco.
Liggen jullie aantal dagen vast of kan je ev wat langer weg?
Als het vastligt, zou ik eerst voor vliegtickets beginnen kijken.
Veel plezier!
Daar kan je goed zien welke verschillende routes er zoals gereden worden. Er staan meestal ook plannetjes bij en korte info over wat er te zien is op de weg, en hoeveel km men rijdt op een dag.
Dan heb je direct een idee wat haalbaar is.
Wel goed dat je NY al direct schrapt,zo heb je meer tijd voor de rest.
Verder haal je misschien info uit onze blogs. Onze eerste reis vertrokken we ook vanuit San Francisco.
Liggen jullie aantal dagen vast of kan je ev wat langer weg?
Als het vastligt, zou ik eerst voor vliegtickets beginnen kijken.
Veel plezier!
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
Wij zijn 22 dagen weggeweest afgelopen september / oktober. (Feitelijk 21 met de terugvlucht eraf)
En we hebben daarbij de rondreis gemaakt en 3 nachten New York.
Ik vond de planning ideaal en we hebben alles kunnen zien wat we wilden zien.
In de grote steden zijn we 2 dagen gebleven plus Zion omdat we graag wandelen.
Voor de rest elke dag enkele uurtjes gereden in de ochtend maar dat is echt peanuts.
Dus mocht je echt graag willen, plak er een of twee dagen bij.
Mijn max was eerst ook 21 dagen maar ja je bent er al een kwijt bij de terugreis
En we hebben daarbij de rondreis gemaakt en 3 nachten New York.
Ik vond de planning ideaal en we hebben alles kunnen zien wat we wilden zien.
In de grote steden zijn we 2 dagen gebleven plus Zion omdat we graag wandelen.
Voor de rest elke dag enkele uurtjes gereden in de ochtend maar dat is echt peanuts.
Dus mocht je echt graag willen, plak er een of twee dagen bij.
Mijn max was eerst ook 21 dagen maar ja je bent er al een kwijt bij de terugreis

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3655 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties