Reis USA NP

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
44magnum
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2013, 15:43
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Reis USA NP

Bericht door 44magnum »

Wij wilden de nationale parken bezoeken echter voordat dat mogelijk was werden de nationale parken gesloten.
Reis is ook als zijnde nationale parken reis geboekt echter we moesten alleen nog de entre kaarten zelf betalen.
Onze hotels zijn ook gebaseerd op of bij de parken.
Echter in die plaatsen is niets te doen.
Nu de Parken dicht zijn hebben we besloten in overleg met de reisorganisatie om een alternatief te zoeken daar de hotels verder niets te bieden hebben aan vertier omdat dit meer motels zijn om door te reizen.
Echter kregen we te horen van de reisorganisatie dat dit alles dan kwam voor eigen rekening.
En dat de hotels die geboekt waren niet konden worden geannuleerd of zelfs om boeken naar andere hotels. Was wel mogelijk maar met extra toeslagen.
We konden zelfs niet eens data verzetten, want dat moet 7 dagen van te voren gebeuren volgens hen.
Ze beroepen zich iedere keer op overmacht en op de reisorganisatie ter plaatse en dat gehouden zijn aan de ANVR en SGR voorwaarden.
Hebben de reis organisatie geen zorg plicht of meldingsplicht ?
Wat zouden jullie adviseren?


Mg Harry
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door Petra/VS »

Gelukkig voor jullie is het leed geleden en is de regering vandaag weer open en de nationale parken ook :). Gewoon van je reis gaan genieten, dus.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door PSVwally »

En ter aanvulling een volgende keer zelf je reis uitstippelen ipv een reisorganisatie dat laten doen. Dan had je nl. veel hotels nog wel kunnen annuleren.....

Alvast heel veel plezier met je reis en geniet van de Nationale Parken :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door Martin & Marianne »

Of ze een meldingsplicht hebben weet ik niet, maar ik zou het wel netjes vinden als de reisorganisatie jullie op de hoogte zou brengen van de consequenties. Dat ze zich op overmacht beroepen kan ik me wel voorstellen. Je had natuurlijk zelf ook kunnen kijken wat alternatieven zijn. Er lopen hier nogal wat topics met alternatieve bezienswaardigheden.
Tip voor de volgende keer: boek de accommodatie zelf. Dan kun je altijd nog een dag (soms een week) van te voren annuleren. Als je accommodatie in de parken hebt en de parken zijn gesloten dan krijg je je geld terug.

Marianne
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door Isis »

Zoals Petra zegt de shutdown is voorbij, lekker op reis gaan!
Maar daarnaast krijg je bij het boeken ook een optie of je met annuleringsmogelijkheid wilt. Ten minste meestal wel.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis USA NP

Bericht door Roosuithoorn »

Bij welke reisorganisatie heb je geboekt? Zij kunnen natuurlijk niets doen aan de ontstane situatie, maar het klinkt of ze ook helemaal niet met je meedachten om de situatie enigzinds te verbeteren.
Zoals de anderen ook al aangaven: je kunt beter zelf je reis samenstellen.

Gelukkig heeft het probleem zichzelf opgelost en ga je genieten van de prachtige parken. Ik wens jullie heel veel plezier!!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door Pete.Z »

Ik begrijp de openingpost niet zo goed, ben je al op reis geweest, of moet je nog?
Als je nog moet is er dus niks aan de hand, want de shutdown is voorbij.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door swissdutchie »

Ik begrijp het tijdstip van de oorspronkelijke post ook niet helemaal. De shutdown is immers sinds vandaag verleden tijd.
Maar het zou inderdaad netjes zijn, als de reisorganisatie hun klanten zou informeren en een beetje met ze mee zou denken. Wij waren de afgelopen twee weken in de VS en onze reisorganisatie heeft dit wel heel netjes afgehandeld. Wij kregen kort na begin van de shutdown een mailtje van onze reisorganisatie, waarin ze de gevolgen van de shutdown voor de toerist uitleggen en met een lijst van mogelijke alternatieven voor bij voorbeeld bezoeken aan nationale parken etc. komen. Ook schreven zij in deze mail, dat ze beschikbaar zijn voor wie hulp nodig is bij het veranderen van de geplande route.
Er staat echter ook duidelijk in de mail, dat de shutdown voor verzekeringen geen reden is om uit te keren. Als je dus vaste hotelboekingen hebt zonder annuleringsmogelijkheid, dan krijg je inderdaad geen geld terug, als je besluit de route om te gooien. Wij waren dan ook blij, dat wij behalve in NYC geen hotels van tevoren hadden gereserveerd. En het hotel in NYC hadden we zelf geboekt met de mogelijkheid om kosteloos te annuleren. Dat hebben we echter niet gedaan, want in New York hadden we maar heel weinig hinder van de shutdown. We hebben dus ondanks de shutdown een prima vakantie gehad.
44magnum
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2013, 15:43
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Reis usa 28-9 t/m 17-10-2013 shut down volledig meegemaakt

Bericht door 44magnum »

44magnum schreef:Wij wilden de nationale parken bezoeken echter voordat dat mogelijk was werden de nationale parken gesloten.
Reis is ook als zijnde nationale parken reis geboekt echter we moesten alleen nog de entre kaarten zelf betalen.
Onze hotels zijn ook gebaseerd op of bij de parken.
Echter in die plaatsen is niets te doen.
Nu de Parken dicht zijn hebben we besloten in overleg met de reisorganisatie om een alternatief te zoeken daar de hotels verder niets te bieden hebben aan vertier omdat dit meer motels zijn om door te reizen.
Echter kregen we te horen van de reisorganisatie dat dit alles dan kwam voor eigen rekening.
En dat de hotels die geboekt waren niet konden worden geannuleerd of zelfs om boeken naar andere hotels. Was wel mogelijk maar met extra toeslagen.
We konden zelfs niet eens data verzetten, want dat moet 7 dagen van te voren gebeuren volgens hen.
Ze beroepen zich iedere keer op overmacht en op de reisorganisatie ter plaatse en dat gehouden zijn aan de ANVR en SGR voorwaarden.
Hebben de reis organisatie geen zorg plicht of meldingsplicht ?
Wat zouden jullie adviseren?


Mg Harry
44magnum
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2013, 15:43
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

USA rondreis 18-9-2013 t/m 17-10-2013

Bericht door 44magnum »

Klop de volgende keer naar de USA doen we dus zelf.
Maar je gaat er vanuit dat een reisorganisatie het goed geregeld heeft.
En dat ze toch een zorg plicht heeft dat ze je van te voren waarschuwde als je 28-9 -2013 afreist,de shut down is immers al vaker voor gekomen en was nu zeker aan de orde.
Naar mijn inziens is er ook een meldingsplicht.
Je hebt dan nog zelf de keuze om af te reizen of thuis te blijven.
Ze hebben ons en nog vellen gewoon laten gaan,ten goede van hun zelf.
Ze kunnen dan wel roepen dat er alternatieven zijn maar daar heb je niet voor betaald.
We hebben alternatieve aangeboden zoals dagen verschuiven naar anderen datums,zelfs dat deden ze niet.
Veel mensen moeten jaren sparen voor z'n vakantie,en mensen die roepen volgende keer zelf boeken klopt,maar die hebben nu niet die vakantie betaald.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door PSVwally »

En dat ze toch een zorg plicht heeft dat ze je van te voren waarschuwde als je 28-9 -2013 afreist,de shut down is immers al vaker voor gekomen en was nu zeker aan de orde.
Naar mijn inziens is er ook een meldingsplicht
Hoe kom je daarbij? Niet dat het niet netjes zou zijn, maar dat is toch niet het probleem vd reisorganisatie? Dat is het probleem van Amerika die het tot jou probleem maakt. Lullig, maar daar kan de reisorganisatie niets aan doen. Hoe vervelend het ook is voor de mensen die de afgelopen maand in Amerika waren.
De laatste shutdown was 17 jaar geleden, dus het komt niet echt vaak voor....
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door Isis »

Het was in de openingspost niet duidelijk dat je voor de shutdown vertrok.

Ik kan me voorstellen dat het een onaangename verrassing was en het je reis zwaar beinvloed heeft. Maar ik ben bang dat geen enkele reiziger tevoren gewaarschuwd is. Zoals psvwally zegt het is al 17 jr niet voorgekomen, heeft wel een paar keer gedreigd.

:offtopic: een totale quote van je openingspost is een beetje onnodig als er geen toevoeging is.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis USA NP

Bericht door swissdutchie »

Ik kan me uiteraard goed voorstellen, dat het niet fijn is, als je tijdens je vakantie naar de nationale parken van Amerika te horen krijgt, dat je deze niet kunt bezoeken. Natuurlijk zou het in dat geval fijn zijn, als de reisorganisatie je een alternatieve route zou aanbieden. Ik ben echter bang, dat dit geen doen is voor de reisorganisaties. Ten eerste zijn ook zij afhankelijk van de voorwaarden van verzekeringen en de annuleringsvoorwaarden van de door hun voor jou geboekte hotels. Verzekeringen beroepen zich op overmacht en annulering in geval van een shutdown wordt dus niet vergoedt. En ook de hotels zullen niet allemaal gratis te annuleren zijn. Vervolgens moet er natuurlijk ook een alternatief zijn. Het annuleren van je hotelreserveringen heeft weinig nut, als er geen alternatief in de door jullie gewenste plaats beschikbaar is. Tenslotte heeft jullie reisorganisatie natuurlijk meer klanten, die met deze shutdown te maken krijgen. Als zij werkelijk voor iedereen een alternatieve route moeten gaan bedenken, hotels moeten annuleren en nieuwe accommodaties moeten boeken, dan is dat echt geen doen voor de reisorganisaties. Dus hoe vervelend dan ook, ik denk niet, dat de reisorganisatie veel had kunnen doen, om jullie leed te verzachten.
Ook wij waren trouwens tijdens de shutdown in Amerika. Wij hadden wel het geluk, dat wij in het oosten zaten, waar niet al te veel nationale parken zijn. Wij hebben ons prima kunnen vermaken in de daar aanwezige state parks. Ik kan me voorstellen, dat dit in het westen wat lastiger is. Het kan echter ook een kans zijn: op zoek naar alternatieven vind je namelijk soms pareltjes, die je anders gewoon voorbijgereden was. Dus ik hoop, dat jullie ondanks alles toch nog een klein beetje van jullie reis hebben kunnen genieten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer