Villa betalen in Engelse ponden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bigroc
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 okt 2008, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: regio Rotterdam

Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door bigroc »

Wij willen as zomer een villa huren in Orlando. Nu hebben we een prijs opgevraagd bij een Schotse eigenaar. Maar hoe gaat dat straks evt. met betalen en mn. de kosten . Op de site van ING staat dat er zowel voor de bank hier (0,1%) als daar (€25) extra kosten in rekening gebracht worden. Als ik dat voor het voorschot, het rest bedrag en de borg moet betalen dan loopt dat flink op. Ik weet nog niet of hij een PayPal account heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door mtl »

Je moet rechtstreeks betalen aan die Schotse eigenaar? Het is niet via een reisburo of een andere organisatie?
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door dimona »

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de eigenaar niet met Paypal werkt, anders beperkt hij zichzelf wel heel erg. Ik heb een paar keer een vakantiehuis via Paypal betaald, en dan wordt er soms een extra bedrag gerekend voor de administratiekosten van Paypal, een paar tientjes hooguit.

Ik vind het echt slecht dat de ING blijkbaar een percentage vraagt? Ik heb daar nog nooit eerder van gehoord. Nou is 0.1% op zich niet iets om je vakantie op stuk te laten gaan; uiteindelijk zijn dat waarschijnlijk ook maar een paar tientjes, maar Paypal lijkt me dan (in totaal) inderdaad toch goedkoper.

Sommige verhuurders accepteren ook credit cards; dat is natuurlijk helemaal ideaal, maar ik weet niet hoe gebruikelijk dat in Schotland is.

Vorig jaar nog meegemaakt dat iemand (in de VS) een cheque wilde hebben per post....
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door 6foot6 »

0,1% is wisselkoersopslag, dat rekent elke bank
€25,00 is ook "een paar tientjes"
mijn verhuurder rekent 3,9% paypalkosten als ik met cc betaal, dat is voor mij € 44,85 extra
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door asv60 »

Ik heb toevallig net deze week onze villa in Orlando per bankoverschrijving betaald aan een engelse eigenaar. Heb het ook via internetbankieren ING gedaan. Het gaat als wereldbetaling en dan zijn de kosten "shared' . Ik betaalde 950 GBP en de kosten waren 6 euro. Wat de ontvanger moet betalen dat is toch niet jouw probleem, neem aan dat je een prijs hebt afgesproken en dat ze akkoord gaan met een betaling via de bank.
Ik kon ook via paypal betalen maar dan moest ik 4% kosten betalen wat veel meer is dan 6 euro.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door 6foot6 »

asv60 schreef: Wat de ontvanger moet betalen dat is toch niet jouw probleem, neem aan dat je een prijs hebt afgesproken en dat ze akkoord gaan met een betaling via de bank.
Inderdaad en tot ze het volledige bedrag hebben ontvangen is de boeking niet confirmed.

Reken maar dat jij de kosten betaalt, tenzij je vooraf anders hebt afgesproken
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
andre208
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2007, 10:23

Re: Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door andre208 »

asv60 schreef:Ik heb toevallig net deze week onze villa in Orlando per bankoverschrijving betaald aan een engelse eigenaar. Heb het ook via internetbankieren ING gedaan. Het gaat als wereldbetaling en dan zijn de kosten "shared' . Ik betaalde 950 GBP en de kosten waren 6 euro. Wat de ontvanger moet betalen dat is toch niet jouw probleem, neem aan dat je een prijs hebt afgesproken en dat ze akkoord gaan met een betaling via de bank.
Ik kon ook via paypal betalen maar dan moest ik 4% kosten betalen wat veel meer is dan 6 euro.
Dan heb je nu dus 25 euro te weinig betaald dat houd de Bank in Engeland aan kosten in.
Bij een wereld betaling kan je ook Our cost doen dan betaal je alle kosten en krijgt de ontvangende partij wel het juiste bedrag.
Volgens de ing site kost een betaling naar Engeland in totaal 31 euro.

Andre
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door asv60 »

Ik zie dat van die 25 euro die de ontvanger zou moeten betalen niet staan hoor. En degene aan wie ik betaald heb heeft ook niet aangegeven dat ik extra moet betalen omdat hij ook bankkosten zou krijgen.

Op de site van de ING staat:

Kosten Wereldbetaling
De kosten per betaalopdracht voor Wereldbetaling zijn variabel en afhankelijk van het bedrag dat u overmaakt of ontvangt. Naast de kosten die de ING in rekening brengt voor de betaalopdracht, brengt ook de ontvangende bank meestal kosten in rekening. Dit laatste bedrag kan variëren.

en Engeland en schotland zijn EER landen dus:

Opdrachten naar een EER-land, in een EER-valuta kunnen alleen op basis van Shared Cost (SHA) worden verwerkt
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
andre208
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2007, 10:23

Re: Villa betalen in Engelse ponden

Bericht door andre208 »

asv60 schreef:Ik zie dat van die 25 euro die de ontvanger zou moeten betalen niet staan hoor. En degene aan wie ik betaald heb heeft ook niet aangegeven dat ik extra moet betalen omdat hij ook bankkosten zou krijgen.

Op de site van de ING staat:

Kosten Wereldbetaling
De kosten per betaalopdracht voor Wereldbetaling zijn variabel en afhankelijk van het bedrag dat u overmaakt of ontvangt. Naast de kosten die de ING in rekening brengt voor de betaalopdracht, brengt ook de ontvangende bank meestal kosten in rekening. Dit laatste bedrag kan variëren.

en Engeland en schotland zijn EER landen dus:

Opdrachten naar een EER-land, in een EER-valuta kunnen alleen op basis van Shared Cost (SHA) worden verwerkt
Ja je hebt gelijk ik heb bij de ing bij wereld betalingen gekeken en daar staat wel dat er 25 euro kosten worden gerekend. Maar om dat dit een EER betaling is zijn er alleen 6 euro kosten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer