Pincode bij Creditcard nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door petrapelle »

Goedemiddag,

Weet iemand hier of je in de VS (Californie en Nevada) je pincode nodig hebt bij betaling met je Creditcard? Ik kan de mijne - stom genoeg - nergens vinden. Nu hebben we er nog wel twee, maar een extra reserve Creditcard zou toch fijn zijn.

groetjes,
Petra
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door Ems2012 »

Ik heb 'm nog nooit nodig gehad in een restaurant, winkel of iets in de VS. Volgens mij heb je die alleen nodig als je er geld mee op wilt nemen.
bembi
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 jul 2009, 16:00

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door bembi »

Misschien een stomme vraag(had nog een ander topic over de werking van de credit card), maar hoe betaal je dan? Het klinkt mij wel veilig om met een pincode te betalen.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door Bennogr »

Geen pincode nodig bij een kredietkaart, heb dat tenminste nog nooit meegemaakt. Omgekeerde wel: als ik met mijn Nederlandse ING pinkaart betaal hier in de VS, dan krijg ik soms een kredietkaartbonnetje, waar ik mijn handtekening op moet zetten ipv mijn pincode.

Overigens: laatst nog bij de Coop bank in Pittsfield, Massachusetts (klein stadje, kleine, plaatselijke bank), dollars getrokken uit de machine via mijn Nederlandse pinpas. Natuurlijk daarbij wel pincode nodig, maar geen kosten voor de machine, wel ging er 2,80 euro voor de transactie van de Nederlandse rekening af (een koopje als je dat vergelijkt met de kosten om contanten op te nemen via een kredietkaart). Ook een goede wisselkoers.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bembi
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 jul 2009, 16:00

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door bembi »

maar hoe betaal je dan :oops:
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door Ems2012 »

Je haalt je CC door een soort pinautomaat, waarna je je handtekening op het schermpje of de kassabon zet. Of je stopt de pas in het rekeningboekje, de ober neemt hem mee, komt terug met de kassabon, die onderteken je (en je stopt de fooi erin) en klaar.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door vana »

Mij is in 2010 toch een paar keer in de VS gevraagd naar mijn pincode als ik met de creditcard betaalde. Het was niet in Californie en ik weet niet precies meer in welke winkels het was maar het kan dus wel gevraagd worden.
bembi
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 jul 2009, 16:00

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door bembi »

Ems2012 schreef:Je haalt je CC door een soort pinautomaat, waarna je je handtekening op het schermpje of de kassabon zet. Of je stopt de pas in het rekeningboekje, de ober neemt hem mee, komt terug met de kassabon, die onderteken je (en je stopt de fooi erin) en klaar.
Als ze je creditcard meenemen. Kunnen ze dan niet gemakkelijk meer van je pas afhalen? Ik bedoel bij pinnen zie je altijd het bedrag dat betaald dient te worden op het schermpje staan?
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door Martin & Marianne »

Je krijgt dan een bonnetje dat je moet ondertekenen, zoals hierboven ook al is aangegeven. Wij geven regelmatig onze CC af in een restaurant en er is nog nooit te veel geld afgeschreven.

Marianne
Gebruikersavatar
gahoogenboog
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 aug 2006, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door gahoogenboog »

Afgelopen Mei is bij ons bijna overal gevraagd om de pincode....die ik dus niet meer wist.
Maar gelukkig ontdekten we dat als je bij het afrekenen vraagt of ze de kaart willen swipen ( door het apparaat halen) dan werd dat gedaan.
Dus het is heel verschillend , naar mijn idee steeds neer gebruik van de pincode. Ik had het vorig jaar in Italië ook al.
Wij betalen bijna alles met de kaart, omdat dit gemakkelijk is en ook gebruikelijk in Amerika dus dan heb je niet veel contant nodig.
Ik heb een ING kaart.


Greet
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door Ems2012 »

Greet - dan ben ik wel benieuwd in welk deel jullie afgelopen mei zaten. Wij hadden zowel een VISA als ING CC bij ons en hebben nergens een pincode hoeven invoeren (regio grof gezegd ZW + NW)
Gebruikersavatar
gyatso
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 15 mar 2009, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oudorp NH

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door gyatso »

Wij hebben de vorige reis een enkele maal onze pincode moeten gebruiken bij de creditcard. We weten alleen niet meer waar dat was en waarvoor. Maar het zal niet meer dan twee of drie keer zijn geweest. Wij deden rondje Denver.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door ned in MO »

vana schreef:Mij is in 2010 toch een paar keer in de VS gevraagd naar mijn pincode als ik met de creditcard betaalde. Het was niet in Californie en ik weet niet precies meer in welke winkels het was maar het kan dus wel gevraagd worden.
Wat jij meemaakte is dat ze debit of credit vroegen. Jij zal wel debit gezegd hebben en dan vragen ze een pin.
Bij een credit card vragen ze nooit een pin. Gegarandeerd. Hooguit een extra vorm van identificatie.

De anerikaanse debitcards kunnen namelijk als debitcard (pin pas) of credit card gebruikt worden.

Ik gebruik voor al mijn aankopen een creditcard en in de 17 jaar dat ik hier woon is er dan ook nog nooit naar gevraagd. Wel van "is that debit or credit?" Zucht.......het is een discovercard, die is altijd credit. Je krijgt zo'n kaart 20x per dag in handen denk ik dan. Dan weet je dat toch wel? Maar goed er zijn ergere dingen in de wereld. :lol:
Rian12
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2013, 22:51

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door Rian12 »

Bij ons werd er nooit om een pin gevraagd, wel om je handtekening soms.
Wel hadden we problemen met tankautomaten, daar moet je een code intikken, Amerikanen hun postcode, maar voor ons werkt dat niet.
IvoH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 sep 2011, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door IvoH »

Dit jaar in Canada constant de pincode moeten invullen. Die in mijn geval hetzelfde zou moeten zijn als mijn pincode van betaalpas.
Met nadruk op zou, want dat was dus niet zo. Na veel geregel toch pincode weten te achterhalen.

Maar zodra ik de grens over was heb ik het geen 1 keer mijn pincode moeten invullen.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door vana »

ned in MO schreef:
Wat jij meemaakte is dat ze debit of credit vroegen. Jij zal wel debit gezegd hebben en dan vragen ze een pin.
Bij een credit card vragen ze nooit een pin. Gegarandeerd. Hooguit een extra vorm van identificatie.

De anerikaanse debitcards kunnen namelijk als debitcard (pin pas) of credit card gebruikt worden.
Nee hoor, ik heb absoluut niet gezegd dat het debit was, dat weet ik heel zeker. Ik gaf mijn visacard en dan moest ik een pincode intoetsen.
In Canada werd er ook regelmatig om gevraagd.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door lyan »

Wij hebben in mei/juni ZW-NW en Canada gedaan, alleen in Canada moesten we de pincode intoetsen.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door dimona »

Canada werkt anders dan de VS, maar als je in de VS met een Amerikaanse creditcard betaalt (en erbij zegt dat het credit is) dan is dat gegarandeerd zonder pin. Het zou kunnen dat er voor Europese credit cards hier en daar wel een pincode wordt gevraagd; de Amerikanen stappen inmiddels ook over naar credit cards met chip en misschien zijn er plaatsen waar de credit card lezer al is uitgerust met een chiplezer. Het zal op dat moment (Europese) de credit card maatschappij zijn die de pincode verplicht stelt, niet de verkoper.
Gebruikersavatar
gahoogenboog
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 aug 2006, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door gahoogenboog »

Hoi ems2012
Laatste poging, heb drie keer een bericht gemaakt en elke keer mislukt het.
Wij zijn van NY naar Niagara watervallen geweest. Onderweg ik onze eerst overnachting in Scranton werd de pincode gevraagd.
Aan de Canadese kant overal. Maar daar ontdekte ik dat als je vraagt of ze hem door het apparaat halen dit ook goed was.( niet overal, hotel niet bijv.)
Verder ook nog een hotel op de terugweg, kan Limerick geweest zijn maar weet het niet meer zeker.
Maar dat er zo nu en dan om de pincode werd gevraagd is zeker. Is ook prima maar omdat ik mijn kaart alleen gebruik tijdens vakantie wist ik deze niet meer .
Het is prima als er een pincode voor is natuurlijk dat is waarschijnlijk veiliger.
Wel vervelend is dat er in een hotel 95 euro afgehaald zijn die niet terecht zijn. Drie overnachtingen van 70. Euro per nacht klopte maar dan is er nog eens 95 euro afgehaald. Daar zijn we nu al vanaf begin juni mee bezig. Dat vind ik dan wel het nadeel van de creditcard tegenover pinnen.
Greet
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben ook nog nooit pincode hoeven te geven bij betalingen met cc kaart. Afgelopen juli van NY naar Florida gegaan. Wel werd soms om ID gevraagd bij aankopen in winkels.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer