Pincode bij Creditcard nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimona
Amerika-expert

Re: Pincode bij Creditcard nodig?

Bericht door dimona » 05 aug 2013, 23:33

gahoogenboog schreef:Wel vervelend is dat er in een hotel 95 euro afgehaald zijn die niet terecht zijn. Drie overnachtingen van 70. Euro per nacht klopte maar dan is er nog eens 95 euro afgehaald. Daar zijn we nu al vanaf begin juni mee bezig.
Als je niet voor die 95 euro hebt getekend, en je komt er met de begunstigde niet uit, dan kun je het bedrag heel eenvoudig laten storneren. Mijn bank (ING) heeft daar een formulier voor dat je van de website kunt downloaden; andere banken hebben ongetwijfeld iets vergelijkbaars. Is verder helemaal geen gedoe: het teveel wordt meteen teruggestort op je credit card en de bank gaat vervolgens in gevecht met de begunstigde.

petrapelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door petrapelle » 06 aug 2013, 00:50

Bedankt voor jullie reacties! Ik neem mijn CC in ieder geval mee, en als er om een pincode wordt gevraagd, gebruik ik die wel van mijn man, of we vragen of ze de kaart kunnen swipen. Fijn dat er zo vaak is gereageerd. Ik gebruik mijn kaart nl. bijna nooit. In Nederland word wel altijd gevraagd om de code. Als reserve kaart neem ik m toch maar mee.

Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie » 06 aug 2013, 08:07

In de afgelopen vakantie werd 1x om mijn pincode van mijn CC gevraagd.
Mijn CC werd niet geswiped, maar net als hier, voor in het apparaat gestoken.

bigoak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door bigoak » 06 aug 2013, 12:36

Ik heb ook nog nooit een pincode moeten invoeren voor gebruik van de CC. Ik weet niet hoe lang het nog duurt voordat je vertrekt maar ik kon mijn pincode door de bank nogmaals laten versturen. Deze had ik opgevraagd omdat ik het vergeten was en hem ook dacht nodig te hebben. Binnen 5 werkdagen had ik hem binnen. Ik zit bij de ING overigens.
03: NY-NO-SF
04: Xmas NY
12: National Parks West USA
13: Las Vegas & LA
15: NE USA
16: New York
17: Grand tour of the West
18: New York & Route 66
18: Xmas NY
19: North Western National Parks
19: XMAS Washington DC
http://www.bigoak67.nl

Gijs11
Amerikafan
Partner van: Paula (geen eigen account)
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Gijs11 » 06 aug 2013, 14:37

Hallo,

Vorig jaar zijn we 4 weken door het zuidwesten getrokken.
In winkels, restaurants, hotels etc. hebben ze nooit om een pincode gevraagd. Wel moet je zoals hierboven al wordt aangegeven je handtekening op het bonnetje zetten.
Echter bij sommige tankstations (zoals in NL de onbemande stations tegenwoordig) moet je de cc invoeren waarna de pincode wordt gevraagd.
Een gewone pinpas werkte hier niet.
Wanneer er dus geen fysieke verkoper aan te pas komt die je handtekening kan aannemen lijkt het me logisch dat er om een autorisatie wordt gevraagd middels je pincode.

Gr. Gijs
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)

Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke » 06 aug 2013, 17:30

Ik denk dat een Nederlandse credit card meer een debit card is, want in de 30+ jaren dat ik m'n credit card in Amerika gebruik, heeft nooit iemand naar een pincode gevraagd.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.

bello
Amerikakenner

Bericht door bello » 06 aug 2013, 17:55

In Canada moeten we bijna overal ook de pincode intoetsen bij het gebruik van de creditcard, in Amerika heb ik het nog niet meegemaakt. In Amerika wel het omgekeerde: als je bij bijvoorbeeld Target of Starbucks maar een paar dollar afrekent, hoef je niet eens je handtekening te zetten. Lekker snel, maar ook een beetje eng 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry » 06 aug 2013, 17:59

Nee hoor, de Nederlandse en Europese creditcard is een creditcard als alle andere.
Maar de banken willen het misbruik terugdringen, vandaar de pincode die inmiddels overal in Europa ook bij een creditcard gebruikt moet worden. Amerika volgt over een aantal jaar en inmiddels zijn er al een hoop Amerikaanse toeristen die hier in Europa problemen hebben om met hun creditcard te betalen omdat ze nog een ouderwets exemplaar hebben zonder chip. Veel acceptanten in Europa accepteren dat niet meer omdat bij een eventuele fraude de winkelier zelf opdraait voor de kosten.

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu » 06 aug 2013, 19:26

In Amerika hebben ze ook geen Oost-Europeanen die je bankrekening leegtrekken door middel van skimming. Vandaar is de chip met een snelheid ingevoerd.

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek » 06 aug 2013, 23:33

Pincode hoef je in de US alleen in te toetsen als het om debit(card) gaat. Bij sommige kassas is dat de "default" ofwel vraagt ie meteen om een pincode. Meestal zit er een knop op waar je credit of debit kunt kiezen of is de optie "hit cancel for credit" ergens gedisplayed. Als je een pincode intoets wordt je transactie als debit card verwerkt. Bij sommige US winkeliers worden dan (bij debit) de transactiekosten aan de klant doorberekend, terwijl het bij credit card automatisch aan de winkelier wordt doorberekend. Maar daar hebben de winkeliers weer een truukje op bedacht: hogere prijzen waarbij je alleen korting krijgt als je cash of middels debit card afrekent. Benzine stations doen dit vaak.

Grapje op dat gebied, hoger octaan als je de juiste CC gebruikt:
Afbeelding

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 07 aug 2013, 00:40

Ik heb met mijn Amerikaanse credit card nog nooit een pincode hoeven ingeven, maar geen idee of het bij een Nederlandse kaart anders is. Maar ik lees hier van een paar mensen dat, als de kaart geswiped wordt, het wel goed gaat. Wat werd er dan in eerste instantie gedaan, voorin gestopt zoals je in NL met de pinpas doet? Want dan is de oplossing dus simpel als je geen pincode hebt, altijd swipen.
Daarnaast, ik neem toch aan dat er niemand in een restaurant om een pincode is gevraagd, want daar hebben ze volgens mij helemaal geen apparaatje voor. Dus dat zou je altijd moeten kunnen betalen met die credit card.
Terug in Texas!

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 07 aug 2013, 01:14

Kun je die pincode niet opvragen? :idea:
Ik kan dat voor mijn Visa Card online : "U ontvangt de pincode dan binnen enkele dagen per post."

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer