Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels vooraf reserveren of niet?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lauwietje
Amerika-newbie

Hotels vooraf reserveren of niet?

Bericht door lauwietje »

Goedendag,

Wij zijn bezig met het plannen van onze vier weken lange reis naar Amerika.

Is het verstandig om van tevoren je hotels te reserveren of is er daar ter plaatse overal de mogelijkheid een hotel uit te zoeken?

Wij willen niet vooraf onze hele reis al gepland hebben omdat we daar de keuze willen hebben ergens langer te blijven of niet.

Groetjes Laura
gastxyz

Re: Hotels vooraf reserveren of niet?

Bericht door gastxyz »

Ligt eraan. Ga je in het hoogseizoen of niet? Hoe lang ben je bereid rond te rijden voor een hotel? Hoe kritisch ben je op prijs, schoonheid en kwaliteit? Hoeveel personen ga je? Wil je dicht bij de Nationale Parken (of zelfs erin) slapen of niet? etc.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 70

Bericht door harryh »

Wij doen het altijd, maar enkel boekingen met de bekende sites die annuleerbaar zijn. Vind het een kwestie van wat je zelf prettig vindt.
Bijna altijd zijn ze 2-3 maanden voor je gaat veel duurder of vol. Moet je wel ruim van tevoren beginnen met plannen ;-)

En voor veel Nationale Parken kun je sowieso beter een jaar van tevoren boeken voor een goede slaapplek dichtbij is mijn ervaring.

Gr,
HarryH
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Het hangt van je route af, sommige steden/dorpen zijn nu eenmaal vrij populair (of vrij duur), dan is het handig om bv op voorhand al een deal te zoeken. Zelf boek ik alles op voorhand, ik ben alleen op reis & ik heb geen zin om ter plaatse wat te gaan zoeken. Ik boek trouwens quasi altijd via Priceline.com, Hotwire.com, Booking.com of de hotelwebsite zelf. Die eerste 2 gebruik ik om deals te zoeken, die laatste twee als het annuleerbaar moeten zijn. Zoals mijn voorganger al vertelde, als je in of dichtbij een NP wil zitten, dan moet je al vrij vroeg boeken. Populaire parken zoals Yosemite, Grand Canyon & Yellowstone zijn vaak vroeg volzet.
Reisblog: thisisfraa.be
lauwietje
Amerika-newbie

Bericht door lauwietje »

Fraa schreef:Het hangt van je route af, sommige steden/dorpen zijn nu eenmaal vrij populair (of vrij duur), dan is het handig om bv op voorhand al een deal te zoeken. Zelf boek ik alles op voorhand, ik ben alleen op reis & ik heb geen zin om ter plaatse wat te gaan zoeken. Ik boek trouwens quasi altijd via Priceline.com, Hotwire.com, Booking.com of de hotelwebsite zelf. Die eerste 2 gebruik ik om deals te zoeken, die laatste twee als het annuleerbaar moeten zijn. Zoals mijn voorganger al vertelde, als je in of dichtbij een NP wil zitten, dan moet je al vrij vroeg boeken. Populaire parken zoals Yosemite, Grand Canyon & Yellowstone zijn vaak vroeg volzet.
Is het duurder als je terplekke boekt dan?
we willen net voor of net na het hoogseizoen gaan, is het dan nog steeds vaak vol?

Bedankt voor de reacties!
Groetjes!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Afhankelijk van het seizoen is het zeker niet nodig, al zal je in de nationale parken wel moeten reserveren als je zeker wilt zijn van een overnachting daar. Maakt het je niet zo veel uit, kan je altijd ter plekke wel wat vinden, al zal je soms meer betalen dan je wilt, of op plekken slapen die je zelf niet zou uitzoeken.

Ik reserveer bijna niks, behalve de echt drukke plaatsen zoals de Grand Canyon en Death Valley.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Wij zijn echte "bonnefooireizigers" en ter geruststelling, in al onze Amerikareizen hebben we nooit in de auto hoeven slapen.
Een groot aantal van die reizen waren, vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs, in het hoogseizoen.
Vroeger, voor het internettijdperk, zochten we pas een hotel als we op de plaats van bestemming waren en dan kwam je soms wel eens een uitverkocht hotel tegen, maar er lagen vrijwel altijd meerdere hotels in de nabijheid en er waren er altijd die nog kamers vrij hadden.

Tegenwoordig nemen we een klein laptopje mee en boeken we nog al eens 's ochtens het hotel voor diezelfde avond. (vooral als we verwachten laat aan te komen)
je hebt dan best of both worlds. Je behoudt de mogelijkheid tot improvisatie tijdens je reis maar je hebt wel de zekerheid dat er een hotelkamer op je wacht

De ervaring (of mening) van HarryH dat hotels goedkoper zijn bij lang van tevoren boeken deel ik niet. Integendeel, mijn ervaringen zijn namelijk anders.
Zowel in als buiten het hoogseizoen heb ik altijd prijzen betaald die (soms ver) onder die van de boekingssites lagen.
Tip: Pak bij een Denny's restaurant couponboekjes van Roomsaver en gebruik de coupons.

Arno heeft het over het beoordelen van properheid en kwaliteit.
De beste manier om dat te beoordelen is ter plaatse de kamer bekijken voordat je 'm neemt.
Foto's op hotelboeksites zijn ook allemaal genomen toen het hotel nieuw was en die zeggen niks.
Arno's opmerking over aantal personen is wel belangrijk. Met 4 of 5 personen wil je (denk ik) toch meer zekerheid dan wanneer je met 2en gaat.
Ook als je IN nationale parken wil slapen moet je dat (lang, heeeeel erg lang) van tevoren boeken.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

lauwietje schreef:Is het duurder als je terplekke boekt dan?
we willen net voor of net na het hoogseizoen gaan, is het dan nog steeds vaak vol?
Bekijk het zo:

Als jij bijvoorbeeld in Yellowstone in een Lodge wil zitten in het park, dan zal je pech hebben als je niet vooraf boekt. Verder is het niet persé goedkoper of duurder als je ter plaatse boekt, maar je beseft zelf ook dat het enkel goedkoper kan als het aanbod groot genoeg is ter plaatse. Moab is bijvoorbeeld zo'n klein toeristisch stadje waar de prijzen soms de pan uitswingen. Dan is het aan te raden om vooraf al wat te zoeken, anders kan je op de dag zelf wel eens teveel betalen of simpelweg niets vinden wegens volzet. Daarom lijkt het me best dat je gewoon je route eens post, dan krijgen wij een beter idee van wat mogelijk is of niet in. Het hangt gewoon van de locaties af, meer kan ik je tot nu toe niet zeggen.
Cees A schreef:De ervaring (of mening) van HarryH dat hotels goedkoper zijn bij lang van tevoren boeken deel ik niet. Integendeel, mijn ervaringen zijn namelijk anders.
Zowel in als buiten het hoogseizoen heb ik altijd prijzen betaald die (soms ver) onder die van de boekingssites lagen.
Het is een beetje gokken natuurlijk, op de bonnefooi zal je vanzelfsprekend lage prijzen betalen, maar veel mensen willen zeker zijn van een goede prijs & boeken vooraf een deal. Dus ik denk je dat op beide manieren even veel kan besparen, maar vooraf ben je zeker van je prijs, ter plaatse zal het toch een beetje afhangen van "supply and demand".
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Fraa schreef:Moab is bijvoorbeeld zo'n klein toeristisch stadje waar de prijzen soms de pan uitswingen. Dan is het aan te raden om vooraf al wat te zoeken
Als prijzen "de pan uitswingen" (en inderdaad, dat doen ze soms) doen ze dat OOK op de boekingssites.
Dat "de pan uitswingen" heeft dan namelijk een reden (evenement, congres, noem maar op) en die reden is lang van tevoren bekend.
Ik ben 2 jaar geleden in Moab geweest juist op een moment dat er 3 (!!!) speelfilms in de omgeving werden opgenomen. Heel Moab zat vol met filmcrews
Al meer dan een half jaar van tevoren kon je aan de prijzen op boekingssites zien dat er in die periode iets bizonders te doen was in Moab.
Toch hebben we ook toen zonder veel moeite een kamer kunnen vinden (Comfort Suites) tegen een prijs die lager was dan die op de boekingssites een half jaar eerder
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja tuurlijk, maar die dingen boek ik dus ook niet aan de "normale" prijs. Ik zoek dan gewoon een deal via alom de bekende bidding websites, daardoor bespaar ik toch een boel geld én ben ik op voorhand al zeker van mijn kamer. Daarom dat ik dus ook zeg dat je op beide manieren evenveel kan besparen. Er zal ook wel eens een dag komen dat je op de bonnefooi pech zal hebben & niets kan vinden onder een bepaalde prijs, net zoals ik de pech kan hebben om op voorhand niets goedkoper te kunnen vinden. Het heeft dus beide voor & nadelen want in beide gevallen bestaat de kans dat je meer moet betalen dan je wil.
Laatst gewijzigd door Fraa op 26 jul 2013, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Fraa schreef:vooraf ben je zeker van je prijs, ter plaatse zal het toch een beetje afhangen van "supply and demand".
Dat ben ik met je eens.
Ook ik heb wel eens het idee gehad dat ik "geknipt en geschoren" ben. (reden: zie vorig bericht, evenement, congres enz)
Als ik echter de ervaringen over alle reizen bekijk dan zijn die "knip en scheerbeurten" incidenten geweest en zeker geen regel
De gemiddeld door mij betaalde hotelprijs lag, en daar blijf ik bij, onder die van de boekingssites

Daarbij vergeten we even het belangrijkste.
De mogelijkheden om tijdens je reis te improviseren. je kunt ergens langer blijven als de plaats je bevalt of eerder vertrekken als het tegenvalt.
Bij slecht weer op je route kun je zonder probleem je route wijzigen. En zo zijn er nog meer redenen te noemen.
Laatst gewijzigd door Cees A op 26 jul 2013, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Cees A schreef:De gemiddeld door mij betaalde hotelprijs lag, en daar blijf ik bij, onder die van de boekingssites
Dat betwist ik ook niet trouwens, ik wil gewoon duidelijk maken dat de prijs die ik gemiddeld betaal, daar ook onder ligt :) Ik betaal dit jaar gemiddeld 82€ per overnachting (21 overnachtingen), al wordt dat gemiddelde omhoog getrokken door een paar dure overnachtingen in Amsterdam, Springdale & Las Vegas. Als ik die even vergeet, dan zakt het gemiddelde naar 62€/nacht (17 overnachtingen), wat me vrij goed lijkt.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Dat klopt. Ik heb toen je reisplan gezien en je hebt inderdaad goeie deals gemaakt toen.
Jij bent daar echt serieus mee bezig en besteedt daar ook veel tijd aan.
Ik weet echter zeker dat de gemiddelde forumbezoeker hier dat niet doet/wil/kan (streep door wat niet van toepassing is)

PS Lees ook wijziging van mijn vorig bericht
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Cees A schreef: Daarbij vergeten we even het belangrijkste.
De mogelijkheden om tijdens je reis te improviseren. je kunt ergens langer blijven als de plaats je bevalt of eerder vertrekken als het tegenvalt.
Bij slecht weer op je route kun je zonder probleem je route wijzigen. En zo zijn er nog meer redenen te noemen.
Tuurlijk, alleen daarom zou ik het ook wel willen doen, maar dan zit ik weer met een ander probleem. Als ik ergens langer zou blijven, zou ik meteen spijt hebben dat ik ga moeten inleveren op wat nog moet komen. Klinkt misschien een beetje gek, maar ik weet gewoon graag hoeveel dagen ik ga spenderen ergens, dat is ook een beetje gokken & in't begin lukt dat nog niet zo goed. Ondertussen is dat al een pak beter natuurlijk :)
Cees A schreef:Ik weet echter zeker dat de gemiddelde forumbezoeker hier dat niet doet/wil/kan (streep door wat niet van toepassing is)
Ook waar, al vraag ik me toch eens af hoeveel mensen echt op de bonnefooi gaan. Volgens mij zal de gemiddelde forumbezoeker toch op voorhand alles vastleggen, of denk ik dan helemaal verkeerd?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Check voor de grotere steden op je reis even of/wanneer er congressen zijn. Voorbeeld: afgelopen week was Comic Con in San Diego, en dan is er in de hele stad bijna geen kamer te krijgen en wat er is gaat weg voor de hoofdprijs....

Als er geen congres is, is het vaak prima te doen om via hotwire of priceline een last minute goede deal te vinden. Al vaak genoeg in een 4,5 ster hotel gezeten voor een appel en een ei :-)
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

@ Fraa: Nee hoor, je denkt helemaal goed.
Reizen op de bonnefooi moet je ook een beetje zien als een way of life.
Zoals een fanatieke tentkampeerder niet onder de indruk is van opmerkingen over lekkage tijdens regen of kouwe tenen tijdens koude nachten in de bergen is een bonnefooireiziger niet onder de indruk van opmerkingen over vermeende hoge hotelprijzen en dergelijke.
Die mogelijkheden om te kunnen improviseren zijn hem namelijk zoveel waard dat ook al zouden de prijzen hoger zijn hij toch deze manier van reizen zou aanhouden.

Ik kan me overigens best voorstellen dat als je tijdens je eerste bonnefooireis in het begin al meteen een keer wordt "geknipt en geschoren" je meteen genezen bent.
Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen onderhandelen aan de hotelbalie.
Als je gedwee ingaat op de eerste rate die een receptionist noemt is deze manier van reizen niks voor jou.

Overigens, en ik noemde dat al eerder, het echte bonnefooireizen (pas op de plaats van bestemming een hotel zoeken) wordt dank zij internet (ook bij mij) iets minder.
Ook ik kijk nu de avond van tevoren even hoe de prijzen liggen in de volgende overnachtingsplaats en regelmatig boek ik dan ook meteen iets.
lauwietje
Amerika-newbie

Bericht door lauwietje »

we willen graag beginnen bij los Angeles en vervolgens (niet op volgorde)
death valley
yesemite
zion
sequoia
arches
grand canyon
joshua tree
bryce canyon

als laatste de west kust van SF terug naar LA

Iemand bekend met deze route? waar zouden jullie reserveren?
hebben jullie nog leuke plaatsen die we zeker niet mogen missen??

Bedankt!
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik ga al 25 jaar naar Amerika en ik boek altijd alleen een hotel voor de eerste en laatste nacht. Het voordeel is dat wanneer het ergens leuk is je wat langer kunt blijven. Heb je het gezien, dan reis je weer verder. Je kunt ook makkelijk je plannen aanpassen wanneer het weer tegenvalt, wij zijn een keer Florida ontvlucht ivm een orkaan. Het kan zijn dat je soms wat duurder uit bent qua hotel, maar ik onderhandel altijd ter plekke over de prijs. Als het rustig is valt er meestal wel een goede deal te sluiten.

Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat we geen kamer konden vinden. Amerika is erg klantvriendelijk. Wanneer je bij een hotel komt dat vol is bellen ze hotels in de omgeving om een kamer voor je te regelen. Ook bij de Grand Canyon hebben we makkelijk een hotel gevonden (begin september).
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

Wij zitten op het moment in Williams. We hadden de eerste nacht in Las Vegas en de 2 nachten Williams in Nederland geboekt. Ook de 2 nachten in Yosemiti zijn geboekt en aan het eind van de reis 2 nachten Las Vegas (annuleerbaar). Verder reizen wij(5 personen) op de bonnefooi zodat we felxibel zijn. Hebben we het naar ons zin dan blijven we of doen we lager over een bepaald traject, vinden we het mooi geweest dan reizen we verder.
Vanavond een hotel geboekt in Wickenburg voor morgen, er was nog keus genoeg.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij hebben enkele keren alle hotels vooraf gereserveerd, wel annuleerbaar en daar ook gebruik van gemaakt. Op die reizen wilden wij per se in de parken overnachten en dan moet je wel vooraf reserveren. Daarmee lag zoveel vast, eerste en laatste overnachting plus overnachtingen in de parken, dat er weinig schuifmogelijkheden waren. Reden voor ons om de rest ook maar te reserveren.
De laatste keer zaten er geen parken in de route, waar wij per se in het park wilden overnachten. Wij hebben toen telkens 's avonds een hotel geboekt voor de volgende dag.

In jouw route zou ik zeker vooraf reserveren voor Death Valley, Yosemite en Grand Canyon.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer