Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reis budget
-
charliedontsurf
- Amerika-newbie
reis budget
Hallo,
Aangezien ik rond 5 augustus vertrek naar de VS/Canada voor 6-7 tal weken,Ben ik eveneens al begonnen met het berekenen van mijn budget en eventuele uitgaven.
hoe groot of hoe klein het bedrag ook,het blijft allemaal nogal relatief en bijgevolg moeilijk in te schatten.
Mijn budget is 3500 euro welke ik verdeel op mijn bankkaart en 1/3de op een prepaid mastercard.
Indien ik een van beiden verlies of gestolen wordt,heb ik nog steeds een backup en kunnen mijn ouders thuis de verloren kaart laten blokkeren en dat bedrag dan gewoon doorstorten op de andere kaart.
Nog mensen die deze methode hebben toegepast of andere alternatieven gebruiken ?
Visa en gewone mastercard is voor mij geen optie weliswaar.
Is dit bedrag eveneens voldoende om 7 weken rond te komen ?
Ik blijf voornamelijk bij vrienden logeren en een deel couchsurfing,dus op vlak van accommodatie zullen de uitgaven al reeds beperkt zijn.
De voornaamste kosten zijn hierbij dus het openbaar vervoer,eten en drank.
Er zullen altijd wel gelegenheden zijn die ik voorlopig over het hoofd zie en die ik bij overige uitgaven kan plaatsen,waaronder optredens,national parks en eventuele tolwegen indien ik toch beslis een dag of 2 een auto te huren.
Eveneens zullen de kostprijzen wel verschillen van staat tot staat,ik zit voornamelijk in the pacific northwest (Oregon,Washington en Canada B.C.),in tegenstelling tot andere staten zijn deze al behoorlijk wat duurder denk ik ?
Aangezien ik rond 5 augustus vertrek naar de VS/Canada voor 6-7 tal weken,Ben ik eveneens al begonnen met het berekenen van mijn budget en eventuele uitgaven.
hoe groot of hoe klein het bedrag ook,het blijft allemaal nogal relatief en bijgevolg moeilijk in te schatten.
Mijn budget is 3500 euro welke ik verdeel op mijn bankkaart en 1/3de op een prepaid mastercard.
Indien ik een van beiden verlies of gestolen wordt,heb ik nog steeds een backup en kunnen mijn ouders thuis de verloren kaart laten blokkeren en dat bedrag dan gewoon doorstorten op de andere kaart.
Nog mensen die deze methode hebben toegepast of andere alternatieven gebruiken ?
Visa en gewone mastercard is voor mij geen optie weliswaar.
Is dit bedrag eveneens voldoende om 7 weken rond te komen ?
Ik blijf voornamelijk bij vrienden logeren en een deel couchsurfing,dus op vlak van accommodatie zullen de uitgaven al reeds beperkt zijn.
De voornaamste kosten zijn hierbij dus het openbaar vervoer,eten en drank.
Er zullen altijd wel gelegenheden zijn die ik voorlopig over het hoofd zie en die ik bij overige uitgaven kan plaatsen,waaronder optredens,national parks en eventuele tolwegen indien ik toch beslis een dag of 2 een auto te huren.
Eveneens zullen de kostprijzen wel verschillen van staat tot staat,ik zit voornamelijk in the pacific northwest (Oregon,Washington en Canada B.C.),in tegenstelling tot andere staten zijn deze al behoorlijk wat duurder denk ik ?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: reis budget
Even nieuwsgierig: hoeveel weken verblijf je in de US en hoeveel in Canada?
Canada is in vergelijking met de US een stuk duurder qua eten, hotels etc.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is zo persoonlijk, dat het moeilijk te beoordelen valt.
Slapen bij vrienden en dergelijke scheelt wel enorm, overnachten is over het algemeen een grote hap uit je budget.
Slapen bij vrienden en dergelijke scheelt wel enorm, overnachten is over het algemeen een grote hap uit je budget.
Een cliché natuurlijk maar je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Haal je iedere dag eten de supermarkt of ga je elke avond voor een 5-gangen diner in een chic restaurant. Huur je voor die 2 dagen een Toyota aygo of een Fullsize SUV.
Wij kamperen nu en betalen gemiddeld zo'n 30 dollar per nacht. Ga je in hotels dan betaal je gemiddeld 100 dollar per nacht. Reken maar uit. Het is heel persoonlijk dus.
Wij kamperen nu en betalen gemiddeld zo'n 30 dollar per nacht. Ga je in hotels dan betaal je gemiddeld 100 dollar per nacht. Reken maar uit. Het is heel persoonlijk dus.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
100 dollar is wel iets wat overdrevenJaydee. schreef:Ga je in hotels dan betaal je gemiddeld 100 dollar per nacht.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ga je voor wat minder luxe dan ben je nog steeds niet $100 gemiddeld per nacht kwijt..
Ik probeerde het verschil misschien wat aan te dikkenSpaceAce schreef:100 dollar is wel iets wat overdrevenJaydee. schreef:Ga je in hotels dan betaal je gemiddeld 100 dollar per nacht.Wij betaalden 60 dollar per nacht, voor bv Doubletree, Sheraton of Courtyard. Maarja, die zijn ook allemaal via priceline of hotwire geboekt
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heeft hij lekker veel aan als mensen alles gaan aandikken

?Njit schreef:En ga je voor wat minder luxe dan ben je nog steeds niet $100 gemiddeld per nacht kwijt..
Ik heb nu 21 nachten geboekt voor m'n reis van aankomende zomer met een gemiddelde van 110. En dan heb ik het over Euro's.
Ik zit absoluut niet op de meest luxe plekken (soms zelfs motels), maar vaak wel op de goede plekken zoals ín de parken. Luxe lijkt me niet de enige factor.
Heeft niets met aandikken te maken m.i., eerder met het aangeven van de mogelijkheden..
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
110 euro gemiddeld? Dan doe je echt iets verkeerd volgens mij...
Besteed je echt gemiddeld 110 euro (ongeveer 144 dollar)? Dat een dure hotelovernachting dat hier en daar een keer kan kosten kan ik nog wel begrijpen, maar als dat het gemiddelde is dan betaal je toch echt wel iets aan de hogere kant.Stoux schreef:?Njit schreef:En ga je voor wat minder luxe dan ben je nog steeds niet $100 gemiddeld per nacht kwijt..
Ik heb nu 21 nachten geboekt voor m'n reis van aankomende zomer met een gemiddelde van 110. En dan heb ik het over Euro's.
-
charliedontsurf
- Amerika-newbie
Ik zit enkel de laatste week van mijn reis in Canada.Njit schreef:Even nieuwsgierig: hoeveel weken verblijf je in de US en hoeveel in Canada?
Ik ben allesbehalve gebonden aan luxe.
In het verleden waren Hostels en Couchsurfing mijn enige accommodatie.
Financiëel ben ik in het verleden wel al reeds in de problemen gekomen aangezien je uw bankkaart sinds vrij recent moet laten deblokkeren om buiten Europa geld af te halen (in België althans).
De laatste week van mijn reis werd dit echter plots stopgezet waardoor ik nietmeer de mogelijkheid kreeg af te halen via atm.
Dan maar met enorm veel intrest alles proberen regelen via Western Union,wat ik op zich nogal sketchy vond en een waste of money.
Wat ook de reden is waarom ik met een backup pre paid kaart zit voor mocht er terug iets fout lopen.
Dit terzijde...
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
En wat zei de bank wat de reden was? Neem aan dat je die dan toch gebeld hebt toen?charliedontsurf schreef:De laatste week van mijn reis werd dit echter plots stopgezet waardoor ik nietmeer de mogelijkheid kreeg af te halen via atm.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
-
charliedontsurf
- Amerika-newbie
Yup,het was behoorlijk vaag.SpaceAce schreef:En wat zei de bank wat de reden was? Neem aan dat je die dan toch gebeld hebt toen?charliedontsurf schreef:De laatste week van mijn reis werd dit echter plots stopgezet waardoor ik nietmeer de mogelijkheid kreeg af te halen via atm.
Volgens hun was zoiets niet mogelijk,waardoor ik vermoede dat mijn geld misschien gewoon op was.
Eens terug in België,kon ik probleemloos geld afhalen,dus ik vond het nogal bizar.
Nu,indien ik terug met dit probleem te maken krijg,laat ik gewoon het geld doorstorten op die pre paid,dus op zich geen probleem.
Hoewel ik dit liever voorkom,en mijn kaart een maand langer laat deblokkeren waardoor ik hoop dat dit probleem nietmeer voorkomt.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt wellicht geen mogelijkheid tot internet op vakantie? Ik weet niet hoe dit in België is, maar wij kunnen via internetbankieren exact zien hoeveel we nog op de rekening hebben staan. Zo kun je dan op je vakantie ook je rekening in de gaten houden.
-
charliedontsurf
- Amerika-newbie
na jaren in het bezit te zijn van een nokia 3310 heb ik eindelijk een smartphone aangekocht,dus ja,internet is er...ik kan het nog steeds niet geloven...SpaceAce schreef:Je hebt wellicht geen mogelijkheid tot internet op vakantie? Ik weet niet hoe dit in België is, maar wij kunnen via internetbankieren exact zien hoeveel we nog op de rekening hebben staan. Zo kun je dan op je vakantie ook je rekening in de gaten houden.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nokia 3310.. da's wel een klassieker! Zijn 126 miljoen exemplaren van verkocht, waarmee dit een van de meest gebruikte mobiele telefoons is. En niet kapot te krijgen!
[youtube]CuWd4GQnS1E[/youtube]
[youtube]CuWd4GQnS1E[/youtube]
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt er helemaal van af waar je zit. En in welke periode. Je kunt niet altijd overal met priceline of hotwire iets vinden.Njit schreef:110 euro gemiddeld? Dan doe je echt iets verkeerd volgens mij...
Marianne
- bedeve
- Amerika-expert
Oke ; jij bent gewend aan het VIP terras van Cambuur met alle luxe van dien.Jaydee. schreef:. Ga je in hotels dan betaal je gemiddeld 100 dollar per nacht. Reken maar uit.
Maar op vakantie in de USA $ 100 gemiddeld voor een hotelkamer ?
No F....Way
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Iets verkeerd zelfs..Njit schreef:110 euro gemiddeld? Dan doe je echt iets verkeerd volgens mij...
Ja, 110 euro. Gemiddeld.
Ik zit overal in het national park of er tegenaan (Grand Canyon, Tropic, Springdale, Curry Village) en daarnaast bijv 3 nachten in Vegas en 3 nachten in San Francisco.
Ik heb vaak geen luxe, maar gewoon degelijkheid. Ik ga in het hoogseizoen en heb minimaal 3 maanden van tevoren geboekt.
Daarnaast heb ik in meerdere plaatsen (Page, L.A., San Simeon) nog 1 van de goedkopere opties genomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 22831 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 7 Reacties