Proppen jullie veel in de handbagage??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Montyrulezz
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 mar 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Montyrulezz »

Haha ik had afgelopen juni een bijna leeg koffertje handbagage en een half leeg koffer ingecheckt. Op de terugweg waren beiden propvol :lol: .
Maar goed, bij de meesten mag je toch maar een stuks handbagage en je handtas? WIj zijn met Airberlin gevlogen en daar werd onze handbagage niet gewogen. Omdat we die ervaring vorig jaar wel hadden en toen een koffer extra moesten inchecken, hebben we ons deze keer netjes aan het toegestane gewicht gehouden.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
SuuSje
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2012, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Heerhugowaard

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door SuuSje »

Ik had vorige keer voor de terugweg een sporttas gekocht voor extra spullen, maar nu gaat er ook mooi een trolley mee :) Heen zal ie wel half leeg zijn, maar heb ik weer wat om te vullen :lol: en daarnaast dan gewoon mijn handtas als carry-on
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Pete.Z »

Wij reizen heen, als we meerdere stuks bagae hebben, met de lege trolley in de ruimbagage, scheelt weer slepen, en terug met alles mudvol.....
Gebruikersavatar
Liz
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 11 nov 2004, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Liz »

Vertel mij nu toch eens wat jullie dan zoal allemaal mee naar huis zeulen :shock:
16x USA / 30 staten
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door dimona »

Ik dus niet zoveel, maar ik had gisteren een paar zakken drop, een paar pakken van mijn lievelingsthee, een pakje stroopwafels en wat Hema pyjama's bij me :mrgreen:

O ja, en nog een paar "Dutch Design" shirts van Fitt (Ms. Etam) :)
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Ziva »

:offtopic: Hema pyjama? Haha... moet je me toch vertellen wat er zo speciaal aan die pyjama's is :)

Ik stop overigens meestal zware dingen in de handbagage, scheelt weer met koffer wegen :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door hemmie »

Nou, als je hier kinderpyjama's (en dan vooral voor jongens) hebt proberen te kopen, dat ga je de Nederlandse opeens veel meer waarderen. Hier dus ook standaard op het lijstje, pyjama's en jongensonderbroeken!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Njit »

Wij nemen juist pyjama's van Carters mee voor nederlandse vrienden :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Ziva »

Whaha... dat wist ik niet ;)

Ben wel altijd van de handdoeken/theedoeken en washandjes. De eerste 2 omdat ze gewoon waardeloze kwaliteit hebben in Amerika en de laatste omdat ze ze niet hebben.
Laurentius
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 jun 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Laurentius »

Heen is het de bedoeling om een koffer in koffer te doen , en dat gevuld met wat vakantie kledij voor 2 personen . Als handbagage een trolley . Ik reis alleen .
Terug ( met ons 2 en) worden die 2 koffers helemaal gevuld als ruimbagage. Een 3 e koffer zullen we extra moeten bijbetalen. Mijn echtgenoot vertrekt 1 week voor mij voor en die heeft dus al een koffer bij ,maar daarin zitten vnl nette bedrijfskleding, laptop, en andere werk gerelateerde zaken ( kostuum enzo).
Met 2 personen dus 3 koffers als ruimbagage en 2 trolley als handbagage . Hoop niet dat dit problemen geeft in Amsterdam .
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door dimona »

Ziva schreef::offtopic: Hema pyjama? Haha... moet je me toch vertellen wat er zo speciaal aan die pyjama's is :)
Ik weet ook niet precies wat er mis is met Amerikaanse (kinder)pyjama's, maar of ze zijn van rotstof (met brandvertragers ofzo, geen idee, het voelt heel eng glad aan) of ze zitten superstrak. Jongenspyjama's inderdaad met name; voor de (oudere) meiden kan ik hier wel terecht, al blijft een recht toe recht aan pyjama/nachthemd van de Hema toch niet te versmaden. En onderbroeken inderdaad ook. Als ze wat ouder zijn, dan lukt het allemaal wel, maar voor mijn jongste van 6 heb ik ook nog ff een haffeltje Hema onderbroeken meegeschoept. Lekkere stevige katoen die niet slobbert of juist veel te strak zit :thumbup:

Het is overigens een wereldwijd expat-fenomeen hoor, pyjama's en ondergoed van de Hema :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door hemmie »

Ik koop trouwens minstens zo veel bij Zeeman, C&A en andere winkels. Als ik maar geen Amerikaanse jongensonderbroeken hoef te kopen! Korte pyjama's lukt me hier wel (maar wel prijzig hier), maar lange haal ik dus ook uit NL. Al lukt dat in de peutermaten wel nog hier.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door dimona »

Hemmie, de Hanes boxershorts van walmart zitten mijn (skinny) 9-jarige als gegoten. Ik was zelf totaal verbaasd, haha. Voor hem nu dus geen Hema meer.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door hemmie »

Dank je, ik heb inmiddels weer een voorraad uit NL, maar zal het in gedachten houden voor als we weer eens hier zijn. Hier een zeer skinny 7 jarige :-)
Terug in Texas!
Marion K
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:26

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Marion K »

Ben wel altijd van de handdoeken/theedoeken en washandjes
Hahaha, ik ben blij dat ik de enige niet ben. M'n man snapt niks van mijn Nederlandse washanden, maar zo'n vierkant dun doekje vind ik echt niks.
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Bandido »

Petticoat schreef:Ook heel irritant is dat sommige mensen hun trolley op de eerste de beste plek die ze tegen komen in het vak plaatsen en vervolgens zelf doorlopen naar een stoel veel verderop in het vliegtuig. Als je dan niet als eerste instapt, kun je vervolgens zelf je bagage alleen maar verder naar achteren kwijt en zie er dan nog maar eens bij te komen bij het uitstappen.
Precies. En dat doe ik dus ook altijd. Op de een of andere manier lijkt de indruk bij sommige mensen te zijn ontstaan dat je eigen handbagage zich altijd recht boven je hoofd moet bevinden. Dat is niet zo. Ik neem behalve een trolley ook altijd een "personal item" mee, zoals een schouder- of rugtas, maar altijd een die ik onder de stoel voor me kan plaatsen. Daar heb ik ook belangrijkere items in die ik tijdens de vlucht nodig zou kunnen hebben. Ik reis nogal veel, en het is verbazingwekkend, hoe praktisch en efficient je wordt naarmate je meer vliegt.
vana schreef:Ik heb toch heel regelmatig op dit forum gelezen dat het vooral de Amerikanen zijn die hele hutkoffers als handbagage meeslepen.
Maar ook lees ik dat het vooral de Nederlanders zijn die zich daar dan weer over opwinden.... Tenminste, ik hoor de Amerikanen in mijn omgeving nooit over. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door dimona »

Bandido schreef:
vana schreef:Ik heb toch heel regelmatig op dit forum gelezen dat het vooral de Amerikanen zijn die hele hutkoffers als handbagage meeslepen.
Maar ook lees ik dat het vooral de Nederlanders zijn die zich daar dan weer over opwinden.... Tenminste, ik hoor de Amerikanen in mijn omgeving nooit over. :wink:
Als Nederlanders op hun intercontinentale vlucht naar de VS zouden moeten betalen voor de ruimbagage, zoals dat op binnenlandse vluchten binnen de VS gebruikelijk is, dan zouden Nederlanders hetzelfde doen. (En ja, Nederlanders klagen nou eenmaal wat sneller dan Amerikanen.)

Ik vind het ook vervelend als ik mijn spullen niet kwijt kan, maar daarom betaal ik als het even kan wat meer om als eerste aan boord te mogen. Southwest heeft een boarding systeem zonder stoelnummers, waarvan ik eerst dacht "nee hè" maar eigenlijk is het ideaal. Je betaalt wat meer voor je ticket, maar wordt daarvoor automatisch ingecheckt en je krijgt een voordelige boarding positie waardoor je ter plekke als een van de eersten je stoel kunt uitzoeken en je bagage kwijt kunt. Heel wat beter dan al die maatschappijen die je van te voren online een stoel laten uitzoeken, waarbij je meestal de grootst mogelijke moeite hebt om 6 stoelen bij elkaar te vinden - als het al lukt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Pete.Z »

Ik mik mijn trolley in het eerste lege vak wat ik zie, hoeft van mijn niet recht biven mijn hoofd te liggen, en van het cabinepersoneel ook niet, die willen gewoon alle ruimte zo goed mogelijk benutten.
Spullen die ik tijdens de vlucht nodig heb zitten in mijn rugzakje of laptoptas, die ik dus onder de soel prop.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door dimona »

Pete.Z schreef:Ik mik mijn trolley in het eerste lege vak wat ik zie, hoeft van mijn niet recht biven mijn hoofd te liggen, en van het cabinepersoneel ook niet, die willen gewoon alle ruimte zo goed mogelijk benutten.
Spullen die ik tijdens de vlucht nodig heb zitten in mijn rugzakje of laptoptas, die ik dus onder de soel prop.
Maar Petticoat heeft natuurlijk wel een punt. Ik snap dat het jou niet kan schelen of je koffer nou boven je hoofd ligt of 6 stoelen voor je, maar als hij 6 stoelen achter je moet liggen omdat iedereen zijn koffer in de eerste beste beschikbare ruimte kwakt, dan wordt het wel een zootje als bij het uitstappen de helft van de mensen hun bagage ergens achter zich in een cabin heeft moeten proppen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer