Hoeveel geld heb ik ongeveer nodig voor 3 weken Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Magnolia87
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 04 mei 2006, 18:05

Hoeveel geld heb ik ongeveer nodig voor 3 weken Amerika?

Bericht door Magnolia87 »

Samen met een vriendin ga ik naar vrienden in North Carolina voor 3 weken, we hoeven dus geen hotels te betalen en ook niet elke dag uit eten, want we eten gewoon met hen mee. Zelf hadden we deze berekening gemaakt (geldt voor ons allebei apart dus!!)

Eten: 21 x 5 = 105 (lunch in mall/onderweg, eigen boodschapjes etc)

Shoppen: 200 euro

Benzine: 50 euro (zij hebben natuurlijk zelf een auto, maar wij willen ook graag naar Wilmington, en zij wonen in Winston Salem, dat is volgens mij wel minimaal 4 uur rijden, en beetje lullig als zij de benzine moeten betalen dan. hebben we dan genoeg aan 100 dollar benzine?)

Entree toegang: 50 euro (stel dat we naar dingen toegaan waar je entree geld voor moet betalen)

Dat is bij elkaar ongeveer 400 euro pp, maar wij willen wel minstens 500 euro pp ter beschikking hebben, nog 100 erbij dus voor de zekerheid)

Is dit ongeveer een goede schatting?
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Dat is nog geen $20/dag. Da's drie keer niks, tenzij je niet echt erop uit gaat en geen dingen gaat bekijken. Zelfs al eet je met hun mee.

Ik zou meer op zo'n $40/dag rekenen. Als dat te veel lijkt te zijn aan het eind, so be it. Maar dan hoef je in ieder geval niet elke dag je zorgen te maken.

Een pretpark of attractie kost al snel tussen de $20 en $40, dus $50 is erg weinig. $100 dus

$5 lunch kan, maar ook dat is weinig (en je rekent daar ook nog boodschapjes bij op). $10 is een betere gok. (ik reken ook op een bakkie koffie en een frisje hier en daar)

De benzine voor 8 uur rijden zou meer dan voldoende moeten zijn met $100.

Al met al zou ik het budget bedrag dus bijna verdubbelen, maar de benzine is niet verdubbeld dus totaal zo'n $800 (inclusief de $100 "extra")

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Magnolia87
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 04 mei 2006, 18:05

Bericht door Magnolia87 »

rperre schreef:Dat is nog geen $20/dag. Da's drie keer niks, tenzij je niet echt erop uit gaat en geen dingen gaat bekijken. Zelfs al eet je met hun mee.

Ik zou meer op zo'n $40/dag rekenen. Als dat te veel lijkt te zijn aan het eind, so be it. Maar dan hoef je in ieder geval niet elke dag je zorgen te maken.

Een pretpark of attractie kost al snel tussen de $20 en $40, dus $50 is erg weinig. $100 dus

dan voldoende moeten zijn met $5 lunch kan, maar ook dat is weinig (en je rekent daar ook nog boodschapjes bij op). $10 is een betere gok. (ik reken ook op een bakkie koffie en een frisje hier en daar)

De benzine voor 8 uur rijden zou meer$100.

Al met al zou ik het budget bedrag dus bijna verdubbelen, maar de benzine is niet verdubbeld dus totaal zo'n $800 (inclusief de $100 "extra")

Richard
Haha wow dat is wel héél erg veel hoor!! We zijn wel met z'n 2en dus 2 x 500 is dan 1000 euro! Over dat attractie, we zijn echt niet van plan om naar pretparken te gaan ofzo, het is gewoon voor de zekerheid dat als we ergens heen gaan (de bergen?) en je moet daar dan misschien entree voor betalen, dat we daar dan 50 euro voor hebben p.p. Wss zullen we het geeneens nodig hebben.

En die 5 euro lunch per dag hebben wij gerekend omdat we natuurlijk lang niet elke dag weggaan, we gaan ook gewoon daar paardrijden op hun ranch, lekker zwemmen in het zwembad, beetje rondlopen etc. Zelf hoeven wij natuurlijk geen boodschappen te betalen, maar misschien af en toe een ijsje, en als we ergens heen gaan willen we het liefst gewoon thuis brood smeren en meenemen. Vandaar die 5 euro per dag, en daar komt nog bij dat nancy waarschijnlijk niet eens wil dat wij zelf onze lunch betalen (sandwich bv).

Over dat benzine dacht ik ook wel dat ik goed zat ja. Maar het bedrag verdubbelen zou echt véél te veel zijn! Op z'n hoogst denk ik 600 euro ter beschikking (en áls het te weinig is kan ik alsnog vragen of m'n pa vanuit Nederland wat geldt overboekt naar m'n rekening) en dan heb ik dus het bedrag van die 5 euro voor lunch e.d. verdubbelt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Larissa,

het is moeilijk in te schatten wat jullie per persoon kwijt zullen zijn. Ik heb in 1999 twee weken bij mijn zus in Amerika gelogeerd en het was mijn goedkoopste vakantie ooit. :D Geen motelkosten, geen benzinekosten en sporadisch iets voor eten.

Met die EUR 500 p.p. kom je een heel eind maar ik denk, net als Richard, dat je toch op wat meer moet rekenen. Als ik schatting mag maken: reken op zo'n EUR 700 tot EUR 750 per persoon voor 3 weken. Dat is EUR 250 per week en beslist niet veel als je op vakantie bent.

Maar wie weet valt het wel wat mee bij jullie omdat jullie het grootste gedeelte van de vakantie dicht bij huis blijven?

Succes ermee!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Larissa,

Wat geweldig dat je nu bij Nancy op bezoek gaat. Eerst zo'n bijzondere en daarna zo'n toevallige ontmoeting met haar en nu ga je al bij haar op bezoek. Wanneer gaan jullie precies?

Wat het zakgeld betreft hangt het natuurlijk helemaal van jezelf af wat je uit gaat geven. Je hebt net een fantastische vakantie in Amerika achter de rug, dus echt een (dure) vakantie vieren is niet noodzakelijk, denk ik. Ik begrijp dat het je deze keer meer om Nancy gaat en dat je graag jullie contact wilt verdiepen.

Meestal geef je toch wat meer uit dan je bedoeling is of zoals je gepland hebt en ik hoop dan ook dat je het lukt om deze trip wat goedkoop te houden. Ik wens je in ieder geval een fijne tijd daar. Zal vast wel lukken.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Larissa,

Ik ben het met Richard en Roland eens, want ik neem aan, dat je Nancy absoluut niet op kosten wilt jagen. Wij hebben een keer een logee gehad, die werkelijk niet genoeg geld mee had en dat was voor geen van beide partijen leuk. 5 euro is zelfs voor een fast food restaurant weinig, ik heb net bij Subway lunch gehaald: een wrap, een flesje diet coke en een zakje chips was $6,42. Dus als je dan nog ergens gedurende de dag iets wilt nuttigen zijn de 5 euro al op.
Verder zou ik zo af en toe wel aanbieden om mee te betalen aan een maaltijd of ze een keertje mee uit eten uitnodigen.
Als je aan het einde van de reis over houdt is dat toch prima? Maar het lijkt me heel vervelend om halverwege uit te vinden, dat je toch niet genoeg mee hebt genomen.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 20 mei 2006, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Hoeveel geld heb ik ongeveer nodig voor 3 weken Amerika?

Bericht door dutch_in_seattle »

Magnolia87 schreef:...en ook niet elke dag uit eten, want we eten gewoon met hen mee.
Magnolia87 schreef:Zelf hoeven wij natuurlijk geen boodschappen te betalen
Ik vind het helemaal niet zo "natuurlijk" dat je zelf geen boodschappen hoeft te betalen. Denk je niet dat het wel zo netjes zou zijn om financieel bij te dragen aan de extra boodschappen en andere kosten die je vrienden hebben met jullie over de vloer? Je profiteert zo'n drie weken van hun gastvrijheid. Je hebt al gratis onderdak; mijns inziens kun je er ten minste voor zorgen dat jullie verblijf hun geen handenvol geld kost. Een paar extra eters gedurende drie weken tikt behoorlijk aan! (Ik weet er alles van; ik heb ook diverse gasten gedurende een paar weken over de vloer gehad.)

Als ik in een soortgelijke situatie verkeerde, zou ik erop staan dat ik meebetaalde aan de dagelijkse boodschappen (al verblijf ik bij m'n allerbeste vrienden). Da's toch 't minste dat je als (langdurige) gast kunt doen. Maar wie ben ik...

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Bericht door Joke »

Ik ben het helemaal met Ron eens. Ik heb ook enkele keren langdurige logees gehad, die helemaal niet aanboden om wat boodschappen te halen of ons uitnodigen ergens te gaan eten.

Ik heb zelfs een keer een neef en z'n vrouw gevraagd om te vertrekken. Hij ging elke dag skien (we woonden toen in een ski oord), z'n vrouw zat de hele dag thuis en deed helemaal niets. Als ik uit m'n werk kwam, stond de afwas er nog. Ze vertelde enkele keren als ik thuis kwam van m'n werk dat ze honger had, en wanneer ik ging koken. Ze had een auto, dus had zelf ook wat boodschappen kunnen doen. Ik had een paar keer gevraagd of ze niet een beetje zelf dingen kon doen o.a. de was, want volgens haar was het net zo makkelijk voor mij om hun spulletjes er ook bij te gooien), maar toen dat niet gebeurde, heb ik gezegd dat ze moesten vertrekken.

Er zijn logees die je graag weer ziet, en anderen waar je liever nooit meer iets van hoort.
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Joke schreef:Ik ben het helemaal met Ron eens. Ik heb ook enkele keren langdurige logees gehad, die helemaal niet aanboden om wat boodschappen te halen of ons uitnodigen ergens te gaan eten.

Ik heb zelfs een keer een neef en z'n vrouw gevraagd om te vertrekken. Hij ging elke dag skien (we woonden toen in een ski oord), z'n vrouw zat de hele dag thuis en deed helemaal niets. Als ik uit m'n werk kwam, stond de afwas er nog. Ze vertelde enkele keren als ik thuis kwam van m'n werk dat ze honger had, en wanneer ik ging koken. Ze had een auto, dus had zelf ook wat boodschappen kunnen doen. Ik had een paar keer gevraagd of ze niet een beetje zelf dingen kon doen o.a. de was, want volgens haar was het net zo makkelijk voor mij om hun spulletjes er ook bij te gooien), maar toen dat niet gebeurde, heb ik gezegd dat ze moesten vertrekken.

Er zijn logees die je graag weer ziet, en anderen waar je liever nooit meer iets van hoort.
:shock: Dat is wel heel erg! Logisch dat je hen gevraagd hebt om te vertrekken.

Ik vind het ook logisch dat je wat meehelpt in de huishouding en ook meebetaald aan de boodschappen als je ergens (langere) tijd logeert.

Ik denk dat ze het wel kunnen waarderen als je ze eens trakteert op een etentje, een lunch of wat dan ook.

Marloes
Magnolia87
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 04 mei 2006, 18:05

Bericht door Magnolia87 »

Hou wel je in je achterhoofd dat wij studenten zijn (19 en 21 jaar) en dus geen kapitaal hebben ofzo, haha. :wink: Al ons spaargeld gaat al hier heen, ticket kost al ruim 1000 euro!

Wij gaan idd ook meehelpen gewoon in het huishouden; wij mogen in het poolhouse/guesthouse slapen dus dat houden we natuurlijk zelf schoon, we zullen wel een keer de paardenstal uitmesten (haha ik verheug mij er nu al op! :P ) en we zullen in het echte woonhuis ook heus wel wat klusjes uitvoeren (als nancy dat toelaat) én uiteraard gaan we ook met z'n 2en koken voor de hele familie! We gaan in ieder geval een keer echte Nederlandse pannenkoeken bakken! De hele familie mee uit eten nemen wordt waarschijnlijk wel duur, aangezien ze ook nog 3 zonen hebben, 2 met aanhang (ééntje is al wel getrouwd dus die woont niet meer in huis) en we zullen nog wel vaker gaan koken dan alleen dat!

En uiteraard hebben we tássen vol met souveniertjes en eten (hagelslag, stroopwafels etc) voor de hele familie!

Nancy en haar familie zijn echt helemaal thrilled dat we komen, toen ik haar leerde kennen in Yosemite stond ze al continu foto's van mij en mijn broertje te maken, kun je nagaan, haha!
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Hier de andere reisgenoot, de vriendin van Larissa :)

Natuurlijk bieden we wel een keer aan om uit eten te gaan of boodschapjes te betalen, liever gezegd. We gaan een aantal keer Nederlands voor ze koken.

En wat betreft die 500 euro, dat was inderdaad een grove inschatting. Ik weet uit ervaring inderdaad dat het altijd duurder wordt. Vorige keer had ik voor 3 weken 1000 euro nodig inderdaad, maar toen kwam er ook steeds héél veel buskosten bij op en at ik wel elke dag zo ongeveer drie keer per dag buiten de deur. Natuurlijk zou ik wel meer geld dan dat mee willen nemen, maar als het er niet in zit (ben ook maar arme student die alle centjes opzij legt nu voor de vakantie) dan moet het toch wel met die 500 euro te doen zijn? Dan maar geen extra shirtje van American Eagle denk ik. Ik hoop in ieder geval dat het wel te doen is, ik ga in ieder geval zo veel mogelijk geld mee proberen te nemen en daarmee ga ik het gewoon doen.

Maar het klopt inderdaad wat gezegd werd, over dat fastfood. Daar vergis je je al snel in. Toen ik op highschool zat in California ging ik bijna elke dag wel een lunch halen in de supermarkt of ergens anders en het was toch altijd wel rond de 5 euro. It really adds up.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Bericht door ANY »

Ik sluit me hier bij aan; ik zou ook eens aanbieden om boodschappen te doen of ze eens mee uit eten te nemen, als dank voor de gastvrijheid van drie weken. En mee helpen in huis is ook een goede tip.
Slechte gasten heb ik hier nog niet gehad, mijn familie moet ik altijd ervan weerhouden om te veel voor ons te doen.
Neem extra geld mee, en als je op het eind overhoudt is dat toch prima.
Het zou rottig zijn om op iedere cent te moeten letten.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Ik vind het een goed alternatief om een paar keer voor ze te koken, is inderdaad veel goedkoper en ook leuk om te doen.

Groetjes van Marloes
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Vanaf nu ga ik écht elk centje opzij leggen :-) Wordt nog echt onwijs sparen, maar moet wel goed komen.. heb er zo'n zin in!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Magnolia87
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 04 mei 2006, 18:05

Bericht door Magnolia87 »

haha ja, ik moet echt afkicken van mijn shopverslaving.... :lol:
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Re: Hoeveel geld heb ik ongeveer nodig voor 3 weken Amerika?

Bericht door Marcel »

Magnolia87 schreef:Benzine: 50 euro (zij hebben natuurlijk zelf een auto, maar wij willen ook graag naar Wilmington, en zij wonen in Winston Salem, dat is volgens mij wel minimaal 4 uur rijden, en beetje lullig als zij de benzine moeten betalen dan. hebben we dan genoeg aan 100 dollar benzine?)
Benzine kost hier momenteel zo'n $2.85 per gallon. Uitgaand van een stevige auto doe je met een gallon pakweg 20 tot 25 mijl (minder met een hele dikke SUV, ruim meer met een zuinige sedan). Voor die 50 euro heb je pakweg $63, genoeg voor 22 gallon, of wel 440 tot 550 mijl. Van Winston-Salem naar Wilmington is zo'n 235 mijl enkele reis, dus 470 mijl totaal. Kortom, met die 50 euro kom je een aardig eind voor die trip.
Life is good in the Tarheel State.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat mij opviel is jullie relatief hoge budget voor "shopping", dit leidde mijn reactie. Ik heb namelijk ook mijn deel van gasten gehad, die dachten, dat wij "rijke" Amerikanen het allemaal wel voor hen zouden betalen, terwijl zij "vakantie" hadden. Maar van jullie recente reactie maak ik op, dat jullie wel van plan zijn te laten zien, dat iemand drie weken te gast hebben niet zomaar iets is. Alvast veel plezier met plannen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Nu hebben wij ook 2x bij Amerikanen in huis gezeten en ik moet zeggen dat het moeilijk was om zelf bij te dragen.. Ze waren zo ontzettend gastvrij. Voordat we het doorhadden, hadden ze alweer betaald. En niet zozeer omdat wij niet opletten, want als ik achteraf probeerde geld te geven, wilden ze van niets weten (Zelfs de Nascar Race werd betaald, en die kaartjes zijn beslist niet goedkoop) Uiteindelijk stonden we erop om ze een keer uit eten te nemen. En ook alleen pas, toen ik zei dat een tante me ooit had geleerd dat je een ander de vreugde van het geven niet moest ontnemen. Daar vonden ze wel wat in zitten ;)

Overigens was ik blij dat ik veel kado's van huis had meegenomen. Voor mijn gevoel kon ik het zo ook een beetje compenseren. Ik sta nog steeds versteld over hun gastvrijheid - Kan best zijn dat deze vrouw in Amerika ook veel wil betalen voor jullie, omdat jullie studenten zijn. Als je er maar niet vanzelfsprekend vanuit gaat ... dan ben je al een eind.. denk ik ..

Dit was overigens bij het eerste gezin... waarbij ze beiden fulltime werkten en een goed salaris hadden (geen kinderen). In het tweede gezin, betaalden we wel gewoon zelf de entree, lunch enzovoorts ... En logisch ook!
Sandy
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Ik zie dat jullie er vast wel doorheen komen. Als je teveel geld bij hebt, kun je altijd de laatste dag nog even enorm gaan shoppen :wink: , of dat geld weer opzij leggen voor de volgende vakantie :D 8)

Als ik het zo lees zou inderdaad $700-$750 wel genoeg moeten zijn voor jullie. (Tenzij er teveel geshopt wordt!!! :wink:

Veel plezier in ieder geval

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Magnolia87
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 04 mei 2006, 18:05

Bericht door Magnolia87 »

Die 200 euro voor shopping houdt niet alleen kleren in, maar ook souveniertjes voor Nederland, dvd's, boeken, eten om mee terug te nemen, etc, vandaar dat hoge bedrag!

Haha ik denk dat Nancy denkt dat wij heel Nederland hebben leeggekocht als ze ons ziet aankomen met de souveniertjes en eten voor haar en haar familie :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer