Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie kijkt er al voor 2014?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bembi
Amerikafan

Wie kijkt er al voor 2014?

Bericht door bembi »

Aangezien we ver weg willen (hawaii) zijn we nu al aan het kijken voor 2014. Ik dacht dat het extreem vroeg zou zijn, maar tot mijn verbazing geeft de reisorganisatie nu al aan dat we wel snel moeten beslissen omdat ze anders wellicht volgeboekt zitten. Ik kan alleen pas in september mijn zomer vakantie doorgeven op het werk. Ik vroeg me af of er nog meer mensen al aan het kijken zijn? En kan het inderdaad kloppen dat sommige reizen nu al volgeboekt zouden zijn?
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
DejaVu
Amerika-expert

Re: Wie kijkt er al voor 2014?

Bericht door DejaVu »

Ik ben een "kort voor tijd boeker", ter plekke verzonnen.

Maar als ik zou willen kan ik volgende week een week lang op Oahu verblijven, maar ik weet niet wat je wilt gaan doen. Ik denk dat de reisorganisatie een beetje aan het pushen is ;). ik boek overigens nooit via een reisorganisatie.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik hou er wel van als alles van te voren vast staat :D de reis heb ik wel min of meer zelf samengesteld (heb zelf doorgegeven hoeveel dagen we per eiland willen, verder regelen hun dan een huurauto, hotels en vluchten) ik was wel zeer te spreken over de prijs in de zin van ik had meer verwacht.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja een week van te voren is ook voor mij iets te snel maar het was een voorbeeld ;) , meestal zo'n 2/3 maanden van te voren.

Ik zie dat je naar hawaii gaat, weet je wat ook een geweldige bestemming is? Is een beetje vloeken op een Amerika forum maar de Malediven. Is natuurlijk veel minder te doen dan op hawaii, namelijk alleen snorkelen en binnen 10 minuten om het eiland heenlopen. Het is echt puur relaxen op een resort eiland met een water villa (villa op palen in de blauwe zee) met een jacuzzi etc nou nou nou nou 8)

Het is een idee voor 2015, nu we het toch over vroegboeken hebben :D

Afbeelding
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik zal maar vast gaan boeken voor het vol is :D

De Malledieven zijn ook schitterend (denk ik), maar hawaii zit al sinds 2009 in gedachten. Aangezien het nogal prijzig is vooral aangezien als ik het dan toch ga doen, ik het ook gelijk goed wil doen kwam het er steeds niet van en liet ik me te vaak over halen tot kleinere vakanties.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

bembi schreef: maar tot mijn verbazing geeft de reisorganisatie nu al aan dat we wel snel moeten beslissen omdat ze anders wellicht volgeboekt zitten.
Dat is echt dikke onzin. Typisch een verkooppraatje om je onder druk te zetten.
Laat je niet onder druk zetten!
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Inderdaad. Dat zegt bijna iedere reisorganisatie zodra je ergens een offerte aan vraagt. Zelf boek ik vaak ca. 8 a 9 maanden van tevoren (veel korter kan ook) en dat levert altijd prima prijzen en ruimmm voldoende keus/mogelijkheden op.
Dus laat je niet haasten!!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Al beslist waar het naartoe gaat in 2014, maar echt plannen nog te veraf. Vond dit jaar de prijzen van vluchten al aan de hoge kant, denk niet dat het volgend jaar beter gaat worden. Hotels leg ik altijd heel lang op voorhand vast, wel aan prijzen die kunnen geanulleerd worden zonder kosten.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

@Dejavu

Ik ben in 2010 naar de Malediven geweest. Inderdaad een mooi bestemming. Ik was op het eiland Iru Fushi. Prachtig! Binnen 40 minuten had je het eiland rondgelopen.

Ik denk dat ik volgend jaar niet naar de VS ga. Volgend jaar ga ik trouwen, dus wordt het de Seychellen denk ik.

Ik denk dat ik in 2015 wel weer naar de VS ga.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Bembi, reisprofessional, nu boeken voor 2014 anders volzet = bullshit.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik denk zelfs dat ze op dit moment vlucht en autohuur nog niet kunnen boeken en de hotels misschien, al heb ik ook daar mijn twijfels.

Maar toch wens ik jullie al succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij :lol: .
We kijken uit naar goedkope tickets naar Calgary februari/maart volgend jaar.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Je kunt tickets toch pas 330 dagen van te voren boeken, dus die voor de zomer zijn er toch nog niet? Wij moeten nu nog gaan, maar plannen voor 2014 zijn er wel al.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Ik ben wel al uitgebreid aan het kijken wat ik in 2014 wil, aangezien ik alles voor onze reis dit jaar al geboekt, geregeld en uitgezocht heb :D
Maar boeken? Nu? En dan zou het bijna vol zijn? Lijkt me vooral een verkooppraatje.
Vliegtickets zijn pas 11 maanden tevoren te boeken.
Het enige dat ik ooit langer dan een jaar tevoren geboekt heb waren overnachtingen in Yellowstone en Glacier NP. Dat zijn ook nog dingen die (bijna) kosteloos nog te annuleren zijn.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zo ver van te voren boek ik nooit, meestal gaat dat in een impuls bij een leuke ticketprijs, en dat kan 6 maanden of 6 dagen van te voren zijn.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik ga me voorlopig bezig houden met het NIET kopen van nog een ticket voor 2013 ....
ben volkomen blut :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik boek nooit zo lang van tevoren, hou er toch wel van als er nog enige flexibiliteit en spontaniteit in het reizen zit. Ook weet je nooit hoe je leven er over anderhalf jaar uitziet, je kunt je baan kwijtraken of juist een nieuwe aangeboden krijgen (waarbij een bepaalde periode voor een lange reis minder goed uitkomt). En als je ondernemer bent (zoals mijn vriend) moet je al helemaal een beetje met de wind meebewegen. Dat betekent dat je je de ene keer een wat duurdere vakantie kunt veroorloven, en de andere keer niet.

Vorig jaar mei boekte ik tickets om in de kerstperiode naar Thailand te kunnen gaan. Dat vond ik al erg vroeg- 7 maanden- maar omdat de kerstperiode daar gewoon hartstikke hoogseizoen is rekende ik erop dat de tickets alleen maar duurder zouden worden (wat ook zo was).

Ik heb een aantal ideeen voor verre reizen in mijn hoofd die ik in de toekomst zou willen maken: Argentinie, VS (met New Orleans), China of Zuid-Korea. En het komt zoals het komt.

Voor nu gaan we deze zomer, we weten nog niet eens wanneer precies, waarschijnlijk kamperen in Frankrijk. Voor ons allebei de eerste vakantie in Frankrijk trouwens. :lol:
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

Wij moeten nog op zomervakantie dit jaar maar als ik 3 of 4 weken weg wil in 2014 moet ik dat z.s.m. aangeven. Dus besloten dat we weer naar Amerika gaan, woehoe!!!
Na 2009 (salt lake city - bryce canyon - grand canyon - las vegas - Los angeles - yosemite - san francisco), 2010 (10 dagen NYC) en 2011 (Chicago - Indianapolis - Memphis - Nashville - New Orleans - Houston) willen we in 2014 weer gaan. Waarschijnlijk Boston - NYC - Washington DC - Orlando - Miami. Maar iets anders is ook mogelijk (suggesties altijd welkom!)
Plannen is altijd leuk en de voorpret ook! Aan de ene kant erg jammer dat ik zover van te voren mijn vakantie moet aangeven. Ik ben ook meer van het spontane en niet te ver vooruit plannen.
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

bembi schreef:Aangezien we ver weg willen (hawaii) zijn we nu al aan het kijken voor 2014. Ik dacht dat het extreem vroeg zou zijn,
hangt ervan af of je in januari of december 2014 wil gaan :wink:

wij hebben net beslist dat we in februari 2014 naar Thailand willen (yay!) Da's nog 8 maanden. Ik ga nu beginnen lezen om een idee te krijgen van wat we willen/kunnen zien en doen. Ik denk rond september te gaan boeken (hoewel ik nu al goeie prijzen voor vliegtickets zie, rond de 650€, maar we zijn nog maar net terug van NY :lol: )
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat de prijzen niet beter zullen worden voor Thailand in die periode. €650,- is een gangbare prijs, maar wij betaalden een stuk meer omdat we vlak voor kerst vlogen (de hele kerst- en oud&nieuw periode is duur). Dus je zou ervoor kunnen kiezen nu al te boeken.

En wat tof dat jullie gaan! Hebben onze foto's nog bijgedragen aan die beslissing? :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer