Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Njit »

Je weet alleen dat je een kamer krijgt met een bepaalde ***-rating in een bepaald gebied. De rest is een verrassing totdat je geboekt hebt.
Priceline garandeert alleen een hotelkamer op basis van een bezetting van 2 personen( het hotel zelf bepaalt of er 1 bed of 2 bedden staan).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door asv60 »

Priceline express deal condo blijkt geen condo te zijn!
Nu we bijna op vakantie gaan keek ik mijn reserveringen weer eens door.
Ik had een condo geboekt via een Priceline express deal. De getoonde voorzieningen waren: Pets Allowed
Business Center
Indoor or Outdoor Pool
Condo
No Smoking Rooms/Facilities
Via Betterbidding al uitgevogeld dat het Melia Orlando suite hotel was.
Nu zie ik dus dat er op mijn bevestiging staat dat ik een classic room heb geboekt. Niks geen condo!!!
Ik ben hier best wel boos over want ik ging er vanuit dat als er vermeld staat dat het een condo is je ook een condo krijgt.
Gisteravond met Priceline gechat hierover. Dit is wat ze zeggen:
I have reviewed your reservation. In the contract page it does disclose that it is confirmed in a condo; however, it is the building of the property and the room type that you are guaranteed in is a Classic room.

I'm sorry for the confusion, You are confirmed in a Condo and the room type that you are guaranteed in is a Classic room.
Nadat ik zei hier niet mee akkoord te gaan werd het hotel gebeld.
Thank you for waiting and I apologies for the delay. I called the hotel and spoke with Naiden from the front desk. If you would like a Condo, the hotel has availability; however there will be an extra charge in the amount of 60USD per room, per night plus taxes and fees. Unfortunately, it is up to you if you want to pay the additional fees for the request as we are unable to waive the hotel's fee for you.

Bij betterbidding zeggen ze dat dit op de site staat van PL: Condos typically offer more spacious accommodations, which may include a kitchen or kitchenette.
Pl heeft dus een eigen interpretatie gegeven aan de definitie van een condo.
Ik vind dit toch wel misleidend.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Harry »

Misschien een kleine verzachting, het Melia is een prachtig hotel. :wink:
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Edman! »

asv60 schreef:Priceline express deal condo blijkt geen condo te zijn! (...)
Ik vind dit toch wel misleidend.
Ik snap dat je dit een beetje misleiding vindt. Mij lijkt het ook als ze het hebben over een 'condo' hotel dat ze echt een complex bedoelen met minimaal een suite (met aparte slaap- en woonkamer) als standaardkamer. Alleen feitelijk gezien zeggen ze nergens dat je ook daadwerkelijk een 'condo' krijgt.
Altijd goed kijken, als je de naam van het hotel te weten bent gekomen, wat daar de standaard/goedkoopste kamer is op andere hotelwebsites. Dit is dan in bijna alle gevallen ook de kamer die je krijgt op Priceline/Hotwire.
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Edman! »

De hotel website Agoda heeft trouwens ook een goed aanbod in geheime hotels met lagere prijzen. Vooral in (grote) steden. Voordeel bij Agoda is dat je vaak ook verschillende kamertypes hebt die je kunt kiezen bij de *Secret Deals*
Deze deals zijn te vinden door te zoeken naar een locatie+datum en dan bij "Resultaten sorteren op:" te kiezen voor "Secret deals" onder het kopje "Aanbiedingen" (indien beschikbaar).
De hotel naam kun je redelijk makkelijk achterhalen door te zoeken in de andere Agoda zoekresultaten naar overeenkomsten in: aantal sterren, locatie, beoordelingscijfer, aantal beoordelingen, benaming van kamertypes en faciliteiten.
Secret Deals-bookings zijn net zoals bij Hotwire/Priceline niet te annuleren.
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door asv60 »

Heb inmiddels via Facebook contact gehad met Priceline en ik mag op hun kosten omboeken naar een suite. We krijgen dan een suite met aparte slaapkamer en een keuken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
diederick89
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jan 2017, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door diederick89 »

Ik krijg elke keer na het bieden op Priceline de melding "Your credit card has not been charged" of "Your paypal account has not been charged".
Wel krijg ik gewoon elke keer een mail dat ik een bod heb uitgebracht.

Heb al met de creditcard maatschappij gebeld, maar zij geven aan dat met mijn account niks mis is en dat alles netjes is betaald.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door SpaceAce »

Dat klopt dan toch ook? :) Je hebt ook een bod uitgebracht, alleen is die niet geaccepteerd en dus is er ook niets van je CC/paypal belast.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
diederick89
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jan 2017, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door diederick89 »

Zoals het er staat lijkt het voor mij een foutmelding, maar dat ligt dus aan mij haha :lol: . Bedankt voor het snelle antwoord en de opheldering.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door ina »

Nog even een vraagje, ik heb net op better bidding gekeken, voor een hotel in Denver, voorheen vond ik dit heel overzichtelijk en zag je ook duidelijk, op welke hotels was geklikt en wat hier uit kwam, ik vind het nu wat rommelig. Voor de hotel lijst van betterbidding van Techcenter/Greemwich 4* staan maar 2 hotels, het Hyatt(hier zou ik blij mee zijn) en Inverness hotel maar mijn ervaring is dat er toch veel meer hotels zijn die je kan krijgen?
Er is toch nog een site die de biedingen aangeeft en wat men heeft gekregen?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door asv60 »

Je kan het beste een topic aanmaken op better bidding met de gegevens van het hotel wat aangeboden wordt.
Meestal heb je dan binnen een dag antwoord.
Bij mij hebben ze nog altijd het juiste hotel voorspelt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Ing »

Of je checkt het gewoon zelf via Tripadvisor...

Zoom in op het gebied naar keuze. Klik alle opties (in g linker menu) aan zoals aangegeven op de website (free Breakfast, aantal sterren, huisdieren oke etc etc). Mocht je er dan meer dan 1 over houden... Check de beoordeling van Tripadvisor. Bijvoorbeeld 4,5 bolletje uit 100 tot 500 recensies. Kijk welke matcht.

Bij mij gegarandeerde hit altijd. Nog nooit fout gehad met dit simpele trucje.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Edman! »

Hier toch gelukt om een Hotwire reservering (met *Hot Rate* label) te annuleren en het volledige betaalde bedrag terug te krijgen.
Heb daarvoor het hotel direct gemaild met de reden van annulering en om te vragen of ze toestemming willen geven aan Hotwire om het geld terug te storten naar mij. Hiermee gingen ze akkoord. Ze hadden het geld overigens ook nog niet ontvangen voor mijn boeking van Hotwire.
Hierna Hotwire gemaild met de opdracht tot annulering en de gegevens (naam, telefoonnummer, e-mailadres) van de betreffende persoon van het hotel die de goedkeuring gaf tot terugbetaling. Binnen een paar uur kreeg ik al een annuleringsbevestiging binnen van Hotwire met ook een melding erin dat ik het gehele bedrag terug kreeg.
Zodoende toch ruim 650 dollar terug mogen krijgen voor een aantal nachten. :thumbup:
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
susa
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2012, 13:07

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door susa »

Ik ben bijna klaar met mijn USA oost rondje en vrijwel alles via priceline geboekt.
Tip 1: check de express deals, daar kan je makkelijk achter komen welk hotel dat is door het aantal reviews nr
Tip 2: als je gaat bieden op een hotel heeft ie ook vaak een express deal en kan je m vaak 5 dollar ofzo goedkoper krijgen
Tip 3: als een ammenetie niet klopt , bv zwembad is gesloten, dan kan je m toch gratis annuleren. Al 3x gelukt
Tip 4: gebruik cashback sites voor 6/8% cashback. Ebates etc
Tip 5: als een regio geen name your own price heeft dan kies je voor een nabijgelegen plaats, daar nyop doen en dan onder de kaart op je gewenste regio klikken. Heb je wel ineens nyop
Tip 6: heer en verdeel bij bieden maar is vast wel bekend
Anonymous123

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Anonymous123 »

Ook jaren gedaan, maar laatste jaren 9 van 10 hotels goedkoper via Hotwire.com en het scheelde me soms 1/3 van de prijs dat Hotwire stukke goedkoper was....
Nu van de 19 hotels, maar 3 via Priceline geboekt.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door vinceG »

Onze eerste reizen waren 80% via priceline. Dat waren nog eens tijden van chique hotels voor $20-30...
Heb laatst voor de komende vakantie nog eens via priceline geprobeerd, maar het kost zo veel tijd en op een gegeven moment zat ik op dermate prijzen dat ik ze beter net iets duurder en annuleerbaar bij booking.com of hotels.com kon boeken.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door dejong89 »

Wij hebben een soort last minute vakantie geboekt naar Florida en willen ook 2 dagen in of nabij key west verblijven maar de prijzen nu zijn via expedia etc best hoog.

eigenlijk willen we daar ter plekke zien wat we boeken en hebben zo iets van we zien het wel. We hebben niet echt eisen qua accomedatie.
Wat zijn jullie ervaringen met de omgeving van key west als je het last minuten boekt via hotwire-priceline? En dan bedoel ik het als in 1 dag van te voren of dezelfde dag? Is dat aan te raden ?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Vin.cent

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Vin.cent »

Je hebt gewoon te maken met vraag en aanbod. Prijzen kunnen meevallen, maar zeker ook tegenvallen.
Ik zou gewoon goed zoeken en het liefst meerdere keren per weer. Misschien kom je dan nog een leuke prijs tegen!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door vinceG »

dejong89 schreef:Wij hebben een soort last minute vakantie geboekt naar Florida en willen ook 2 dagen in of nabij key west verblijven maar de prijzen nu zijn via expedia etc best hoog.

eigenlijk willen we daar ter plekke zien wat we boeken en hebben zo iets van we zien het wel. We hebben niet echt eisen qua accomedatie.
Wat zijn jullie ervaringen met de omgeving van key west als je het last minuten boekt via hotwire-priceline? En dan bedoel ik het als in 1 dag van te voren of dezelfde dag? Is dat aan te raden ?
Als ik een glazen bol had dan zat ik hier niet :lol:

Zoals al eerder gezegd, het is vraag en aanbod. Is het aanbod er niet, maar wel de vraag dan is het niet via priceline of hotwire te krijgen.
Ik heb Key West de afgelopen jaren zien exploderen qua prijzen. Persoonlijk zou ik er niet naartoe gaan zonder iets vooraf geboekt te hebben.Maar dat kan aan mij liggen :wink:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Stan.Gobien »

Ik denk ook dat Key West een risico is, maar misschien iets vastleggen dat annuleerbaar is en dan enkele dagen op voorhand via hotwire/priceline en dergelijke kijken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer