Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door sanook »

Als jij op een op Nederland gerichte website (zoals ook booking.com en trivago.nl) boekt zullen tax e.d. er normaal gesproken al bij in zitten, vanwege reguleringen, want Nederlanders houden niet van dit soort zaken. Die willen direct zien wat de uiteindelijke kosten zijn.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Kletskous »

:thumbup: mooi, dankjewel !
(Herkenbaar hahaha)
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Kletskous »

Hoe kun je herleiden welk hotel het mogelijk is bij Hotwire?
Ik weet van Betterbidding, maar dat is voor mij niet duidelijk hoe ik dat terug kan vinden om welk hotel waarschijnlijk gaat.

Is de simpele versie, nl. het vergelijken van het aantal reviews op Tripadvisor, ook ‘betrouwbaar’ ?
Als er 4 hotels al worden gegarandeerd, werkt die manier van Tripadvisor dan afdoende om de gok te wagen?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Division »

Roomrevealer.

De simpele versie is het aantal reviews op Tripadvisor te vergelijken.
Afbeelding
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Kletskous »

Oké, want het hotel dat ik op het oog heb staat er wel tussen en heeft inderdaad hetzelfde aantal reviews. Dus dat zou ‘em moeten zijn dan. Nu beslissen of de route dan definitief is, want dat is dan dus wel een feit áls ik boek bij Hotwire.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door michelly »

Division schreef:Roomrevealer.
Hartelijk dank voor deze tip! Ik was al een tijdje aan het kijken voor een hotel in de buurt van het vliegveld in Chicago. Wij gaan daar in maart heen om een camper weg te brengen. Het hotel waarvan de bus vertrekt naar het ophaalpunt was het Edward Hotel. Dat kost 158 euro per nacht als we dat bij zouden boeken wat ik dus redelijk aan de prijs vond dus hebben we dit niet bijgeboekt. Het was dus wel zaak dat we op korte afstand van dit hotel iets zouden vinden omdat we 's ochtends om 7 uur vertrekken. Dankzij Roomrevealer wist ik zeker dat het het Hyatt Hotel zou worden wat naast het Edward Hotel ligt. Geboekt voor 95 euro. Ik ben er blij mee :lol:

Misschien is dit nog een tip voor anderen die een wegbrengcamper van Road Bear geboekt hebben.
Liekeopreis
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2019, 19:18

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Liekeopreis »

Hallo,

Ik ben 4-5 augustus in Las Vegas. Ik heb nu een gratis te annuleren hotel via Booking.com (Planet Hollywood), maar ik hoop uiteindelijk nog iets goedkopers/beters te vinden. Hoe lang van te voren kan je het beste boeken via bijvoorbeeld Hotwire?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Njit »

Hotwire is het beste voor Lastminute boekingen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door noname4 »

Ik ben compleet onbekend met Priceline. Maar ik zag daar een goede prijs voor een Disney hotel met free cancellation. Ik ga dus niet bieden of zo. Het is gewoon een vaste prijs. Kan ik daar gerust boeken en moet je dan direct betalen met een mogelijke refund bij annulering? Of wordt je creditcard niet belast direct. Het viel me op dat de kamer 2 personen aangaf maar we zijn met 3. Is dat nog een probleem?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door KW1984 »

Ik heb alleen ervaring met het bieden en de Express Deals, wel alweer een aantal jaar geleden omdat het tegenwoordig meestal minder aantrekkelijk is. Het is een betrouwbare partner. Lees wel goed de voorwaarden, zitten bijvoordeeld alle taxes en eventuele resort fees er wel bij? Daaruit zou ook moeten blijken of je gelijk moet betalen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Galapogos »

Inderdaad de voorwaarden even doornemen om te zien hoe het zit met of je direct moet betalen of niet.

Priceline is verder een betrouwbare site. Tegenwoordig van dezelfde eigenaar als ondermeer Booking.com.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door noname4 »

Ik ontdekte gisteravond dat er op mijn creditcard door Priceline een reservering van een bedrag is gemaakt voor het hotel dat ik misschien wilde boeken, terwijl ik feitelijk nooit een boeking heb gemaakt. Ik had mijn creditcard gegevens nog ingevoerd maar bedacht me toen en heb de reservering afgebroken. Ik heb nooit op een accept knop of dergelijks gedrukt.

Ik heb Priceline benaderd via de chat en volgens Priceline wordt die reservering op het bedrag binnen 5 dagen weer verwijderd maar het blijft toch raar dat je creditcard wordt gebruikt alvorens je echt een boeking maakt. Volgens Priceline heb ik wel geboekt, maar was het hotel niet meer beschikbaar. Dit geeft me toch geeft me een vreemd gevoel over Priceline....
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door SuzieQ »

Zijn er nog mensen die dit gebruiken?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door MattRob »

Priceline al een tijdje niet gebruikt, maar Hotwire wel. Voor onze vakantie afgelopen zomer via Hotwire het Venetian geboekt in Las Vegas; echt mooie prijs, en van te voren weet je al bijna 100% zeker wat je krijgt. En ook voor 1 nachtje Houston gebruik hiervan gemaakt. Als je goed uitzoekt, weet je al waar je terecht komt, tegen welke prijs. De mooie goede deals van jaren geleden, zijn wat zeldzamer, maar je kan nog steeds een leuke deal scoren. Overigens was Hotwire specifiek voor Las Vegas, omdat ik wist wat ik ging krijgen voor welke prijs. Maar ik zou priceline ook zeker nog gebruiken, als ik samen op reis zou gaan (zonder kinderen); ook daar kan je vrij goed inschatten waar je terecht komt voor welke prijs.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door SuzieQ »

Misschien toch maar eens in hotwire verdiepen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door MattRob »

Voordeel van Hotwire is dat je iets meer zekerheid hebt welk hotel het wordt, en de prijs weet je ook al ;-) ! Daarnaast kan je vaak keuze voor bed doorgeven (dus 2 queens, of 1 king), en dat je met 4 personen komt. Dat zijn allemaal voordeeltjes. Vroeger was je wel iets meer kwijt dan met priceline, weet niet of dat nog steeds zo is, maar ik vermoed van wel !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Markstaal »

Afgelopen 2 reizen naar de VS 2x geboekt via Hotwire. Je kan inderdaad bijna 100% zeker zijn welk hotel je krijgt. Het was bij ons elke keer het hotel wat zogenaamd als laatst geboekt was door een ander. Verder kan je de hotels uit het lijstje eens bekijken op booking.com, zo vallen er soms ook al 1 of 2 af.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door SuzieQ »

Welke sites gebruiken jullie om te checken?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door michelly »

Zoals een paar berichten hierboven vermeld: roomrevealer.
Ik heb dit in het voorjaar gebruikt. Weet niet meer precies hoe het werkte maar ik kon zo op zeker het hotel checken.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door KW1984 »

Afgelopen juni Hotwire gebruikt voor een boeking bij SFO. Met een beetje zoeken wist ik al 100% zeker welk hotel het was (Bay Landing Hotel) en de prijs was een paar tientjes goedkoper dan de goedkoopste reguliere boekingssites. Maar de superdeals zoals die in het verleden (iig 2010-2013) vaak te scoren waren zie ik helaas niet meer.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer