Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door dejong89 »

Ik heb inmiddels Key west gewoon geboekt via expedia. Behoorlijke prijzen. :shock:
Ik kan altijd nog annuleren. Ik ga het gewoon goed in de gaten houden en wie weet.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Vin.cent

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Vin.cent »

Nu lijkt het er weer op dat Priceline.com een stuk goedkoper is dan Hotwire.com. 56$ Excalibur via Priceline of 116$ via Hotwire :shock: (maar ook de rest van de hotels).
Jammer van deze ontwikkeling!
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Division »

Via Hotwire het Holiday Inn geboekt in Daytona Beach. Ik kwam uit op 113,61 euro voor 2 nachten. Bij het hotel zelf is het 88 euro per nacht, Hotels.com/Expedia/Booking begonnen op 90 euro per nacht. :thumbup:
Afbeelding
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Tinus1955 »

Vin.cent schreef:Nu lijkt het er weer op dat Priceline.com een stuk goedkoper is dan Hotwire.com. 56$ Excalibur via Priceline of 116$ via Hotwire :shock: (maar ook de rest van de hotels).
Jammer van deze ontwikkeling!
Voor mijn data was Excalibur juist veel goedkoper bij Hotwire dan Priceline. Dus kan alle kanten op.
Vin.cent

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Vin.cent »

Je moet even goed kijken, want ondanks dat de prijs per nacht bij Priceline duurder lijkt, is het vaak zo dat ze toch goedkoper zijn dan Hotwire..


Voorbeeld, waarschijnlijk Excabilur: Priceline $55 dollar per nacht, maar totaal = $659.75
....................................................Hotwire $48 dollar per nacht, maar totaal = $695.27

Dit komt doordat Priceline de Nederlandse wetgeving toepast en de $55 laat zien, inclusief de tax.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door noname4 »

Ik beb al een hotel in Anaheim (bij Disneyland) al geboekt (met gratis annuleren) maar een leuke deal is nooit weg, dus ik bekeek voor het eerst de Betterbidding site. We zijn met drie personen dus Priceline is geen optie. Hotwire wel. Die toont 4 hotels. In hoeveel procent van de gevallen is Betterbidding (in het tabblad Hotwire easy view) correct met de gok welk hotel dat het zou zijn. Heeft iemand een idee?

Is die Betterbidding kortingscode TAKE30OFF altijd te gebruiken of zijn er slechts af en toe kortingsacties?

Klopt het als je dan boekt via Betterbidding dat je niet de mogelijkheid krijgt om annuleren erbij te kopen voor 15 euro? Of is die mogelijkheid er gewoon niet altijd?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door asv60 »

Volgens mij wordt je via Betterbidding doorgelinkt naar Hotwire en voor zover ik weet kunt je een Hotwire boeking niet kosteloos annuleren.
Als ik een hotel zie wat me wat lijkt, vraag ik altijd op het forum van betterbidding welk hotel zij denken dat het is.
Dat is bij mij nog altijd juist geweest.
Maar ga niet af op "the last person got" dat klopt niet altijd.
Die kortingscodes zijn meestal een bepaalde tijd te gebruiken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Helly
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jan 2009, 19:04

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Helly »

Als ze 4 hotels tonen kun je via het aantal bolletjes en aantal reviews van tripadvisor er vaak ook een of meerdere van die 4 uitsluiten.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Markstaal »

Lees wisselende berichten over de ervaringen met Hotwire. Zelf heb ik een leuke deal gevonden in Durango en wou daar gaan boeken.

Het is verder wel allemaal betrouwbaar?
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door vinceG »

Jawel hoor!
Priceline en hotwire zijn zeer grote en gerenomeerde bedrijven. Niets vaags aan.
Persoonlijk vaak gebruikt al vind ik de aanbiedingen de laatste jaren niet heel interessant.
Maar als jij voor jezelf een mooie aanbieding ziet die je ook vergeleken hebt op de andere bekende sites, dan kan je zeker met een gerust hart boeken
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Markstaal »

Bedankt! Zojuist geboekt, scheelde weer 40eu :thumbup:
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Ruudzaan »

Ik keek op Hotwire naar een mogelijke aanbieding voor Orlando en dan met name het gebied rondom Univeral.
Je krijgt dan ook 4 mogelijke hotels voorgeschoteld.
3 Prachtige deals als die het zouden zijn, en 1 iets mindere deal.
Als je dat laatste hotel vervolgens opzoekt op Trivago vind je vergelijkbare prijzen en soms zelfs nog wat goedkoper.
Zeker als je kortinglinks van Booking.com toepast of via Hotels.com boekt en elke overnachting meetelt op je virtuele stempelkaart (10 overnachtingen, daar de gemiddelde prijs van en voor dat bedrag kun je een gratis overnachting boeken)
Dikke kans dat het ook het mindere hotel is, ook na een check op het forum van Betterbidding.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Tinus1955 »

Op deze site staan veel eenmalige te gebruiken coupon codes ("Single-use Codes") voor de Express hotel deals op Priceline: https://dealspotr.com/promo-codes/priceline.com
Betreft meestal een 10% korting.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Kletskous »

Ik heb nog nooit geboekt viaHotwire, maar ben nu eens aan het kijken op die pagina.
Wij zijn met 4 personen, dus Priceline valt af want dat is voor 2-persoonskamers begreep ik.

- via Hotwire geboekt is niet te annuleren toch?
- we zijn met 2 volwassenen, 2 tieners (12/15 jr). Double bed is te dus echt te klein. Als een hotel geen double Queens aanbiedt maar alleen double beds, is het dan wel verstandig om ‘hotel chooses bed type’ te kiezen? Of loop ik dan nog veel risico alsnog double beds te krijgen?
Of kan je dat omzeilen door beter in te vullen dat je met 4 volwassenen komt; voor vliegtickets worden zij ook als volwassenen aangezien.

En je ziet ook hotels ertussen staan waarvan de naam gewoon erbij staat. Dit zijn geen specifieke aanbiedingen maar gewone boekbare hotels? Om een leuke deal te vinden alleen kiezen voor “Hot Rate” toch?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Tinus1955 »

Bij Priceline heb je bij sommige *secret* hotels ook de mogelijkheid je type kamer te kiezen.
"2 Queen Beds" zie ik daarbij soms ook staan als keuze. Dus het kan zeker ook bij Priceline.

Normaliter zijn Hotwire boekingen niet te annuleren. Toch is dit mij zelf, door tips op internet, zelf wel al 2x gelukt. Hiervoor dien je eerst zelf direct contact op te nemen met het desbetreffende hotel en toestemming te vragen hiervoor, met het opgeven van een (smoes :wink:) reden. Als dit gelukt is, dan dien je contact op te nemen met Hotwire met de naam van diegene die je toestemming heeft gegeven bij het hotel om te annuleren. Hotwire neemt dan contact op met die persoon van het hotel om dit te verifiëren en na akkoord word je reservering gratis geannuleerd en je geld terug gestort.
Ik geef geen garantie hierop, maar het is mijn ervaring dat dit in alle 2 gevallen gelukt is.

"Hotel choose bed" geeft je geen garantie voor een bepaald type kamer. Dus dit zou ik niet boeken als je er zeker van wilt zijn welke kamer je krijgt. Natuurlijk kun je wel kamervoorkeuren (lees: -wensen) doorgeven direct aan het hotel (via de mail na het boeken).
De "Hot rate" hotels zijn inderdaad de speciaal geprijsde *secret* hotels.

Overigens moet je de prijzen goed blijven vergelijken met andere hotel websites. Al zo vaak gezien dat de prijzen van de secret hotels bij Priceline/Hotwire niet de laagste zijn (ook i.c.m. andere wesbite acties). Maar er zitten soms echt goede deals tussen, ook vaak van de betere hotel ketens. Vergeet ook niet om een coupon code te gebruiken bij beide websites.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Kletskous »

Helder, dankjewel!

En waar vind ik eventuele kortingscodes voor Hotwire?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Division »

Als je googled 'hotwire discount coupon' krijg je tientallen hits.
Afbeelding
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Kletskous »

Ik zie soms best leuke deals voorbijkomen, totdat ik zou willen boeken. Dan komt er nog ineens zomaar 35-40,= aan tax etc. bij.
Is dit altijd zo hoog? Dan worden de dealtjes wel minder aantrekkelijk moet ik zeggen..
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Harry »

Ja dat is normaal, je moet altijd de totale prijs vergelijken.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Kletskous »

Okay, Thanks !

En eigenlijk moet je dan dus op Booking/Trivago etc. óók kijken wat er aan tax bijkomt om een eerlijke vergelijking te maken t.o.v, Hotwire.

Dat heb ik eigenlijk niet eerder bekeken (taxtpkosten hotels) dus daar ga ik nog es even naar zoeken.
Volgens mij is Booking daarin wel het makkelijkst zichtbaar denk ik?
Ook qua kamergenote, afmeting bedden, parkeerkosten etc vind ik daar wel duidelijk vermeld.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer