Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door MattRob »

En ook betterbidding.com helpt je met zoeken naar welk hotel het is. Maar je kan ook kijken bij de rating van het hotel op Hotwire, dat is de tripadvisor rating. Door beetje slim weg te strepen, kom je daar ook al een heel eind mee !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Vito »

Het aantal reviews op TA kun je zo één op één overzetten naar Hotwire en dan weet je gelijk welk hotel je hebt.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door SuzieQ »

Super!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door sanook »

Maar als je flexibel wilt zijn is dit geen optie want niet refundable als je annuleert/wijzigt.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door SuperFieke »

Bij de meeste hotels kan je wel 9$ bij betalen als je annulatie erbij wil, maar ik merk dat je dan bijna geen voordeel meer doet.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door SuzieQ »

Ja, zou dit dan misschien voor vaststaand iets als airport hotel ofzo overwegen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door JimmyWendy1 »

KW1984 schreef:
17 sep 2019, 20:16
Afgelopen juni Hotwire gebruikt voor een boeking bij SFO. Met een beetje zoeken wist ik al 100% zeker welk hotel het was (Bay Landing Hotel) en de prijs was een paar tientjes goedkoper dan de goedkoopste reguliere boekingssites. Maar de superdeals zoals die in het verleden (iig 2010-2013) vaak te scoren waren zie ik helaas niet meer.
Al is bij elke boeking ''een paar tientjes'' op 2 of 3 weken tijd al wel gauw bijna een vliegticket :lol:
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Claubo »

Super die info hier!

Net 2 nachten Venetian geboekt voor een mooie prijs via Hotwire (Today's Top Deal).
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door KW1984 »

JimmyWendy1 schreef:
18 okt 2019, 19:38
KW1984 schreef:
17 sep 2019, 20:16
...en de prijs was een paar tientjes goedkoper dan de goedkoopste reguliere boekingssites. Maar de superdeals zoals die in het verleden (iig 2010-2013) vaak te scoren waren zie ik helaas niet meer.
Al is bij elke boeking ''een paar tientjes'' op 2 of 3 weken tijd al wel gauw bijna een vliegticket :lol:
Helemaal waar. Al zal het via Hotwire niet altijd lukken om op iedere overnachting/boeking een dusdanig voordeel te realiseren. Maar voor deze ene boeking kwam het voor ons nu nog wel voordelig uit.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door plankan »

Hoi iedereen,

Ik ben bezig met onze reis Juli 2020 rondje beginnen en eindigen in Denver.
Nu ben ik op dit topic gekomen, ik kende het bieden op hotel kamers niet. Al wat gelezen op de eerste pagina maar ik kan er nog niet echt aan uit.
Op priceline heb ik wat rond gekeken en dingen getest. Ik kan nergens iets vinden waar ik een bedrag zelf kan invullen.
Als ik onderaan de site ga zie ik "name your own price", als ik daar op klik opent de site opnieuw, ik vul stad en datum in maar zie nergens waar ik de zones en prijzen kan invullen.
Na wat google werk heb ik gevonden dat voor vluchten en autoverhuur geen "name your own price" meer bestaat.
Is dit niet meer van toepassing op priceline? Of kan ik me beter op hotwire focussen?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door MattRob »

Bijzonder, het is inderdaad lastig te vinden. Zoals ook al eerder aangegeven, in het verleden hier heel veel gebruik van gemaakt, maar lijkt allemaal wat minder. Wel deze zomer fantastische deal gemaakt via Hotwire voor het Venetian in Las Vegas, scheelde echt behoorlijk. Ik gebruik met name Hotwire de laatste paar jaar, alhoewel ook steeds meer AirBnB (maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar).

Als je op Name Your Own Price onderin klikt (of gewoon bovenin op 'Hotels'), kom je inderdaad weer op een gewone hotel boeking pagina van priceline. Maar daar kan je wel iets naar beneden scrollen en dan staat er ergens in het midden een blok met 'Name Your Own Price and Save' en de knop 'Start Your Hotel Bid'; dan kom je bij het boeken terecht ! Zie inderdaad geen vluchten en autohuur meer ... Dat kan ook nog steeds wel op Hotwire, dus kijk daar anders eens.

Succes !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door plankan »

@MattRob Nu heb ik het gevonden bedankt.
Bij hotwire is dit hetzelfde type? Ik kan daar de zones zien maar geen veld waar ik zelf een prijs kan invullen.
Ik kies een en dan krijg ik een prijs en een paar hotels waar ik er dan 1 uit krijg.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door MattRob »

Dat is inderdaad anders; bij Hotwire krijg je een vaste prijs, zonder dat je weet welk hotel je krijgt. Net iets anders, en de prijzen zouden in theorie ook ietsje hoger liggen dan bij Priceline, maar ik denk dat het marginaal is. Het zijn ook niet altijd dezelfde hotels die hieraan mee doen. Maar ook door hier betterbidding.com en tripadvisor te raadplegen, weet je eigenlijk wel welk hotel het wordt. Dan kan je even vergelijken met de prijzen die je zelf online kunt vinden !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door DennisS »

Ben toch wel blij met Hotwire dit jaar. Ik heb van de 11 hotels er 9 via Hotwire geboekt. En altijd diegene die ik wilde op een hot rate. Match de score en het aantal reviews en je weet exact welk hotel je krijgt.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door pretberg »

@DennisS Hoeveel heb je er mee kunnen besparen in euro?
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door MattRob »

Ik afgelopen vakanties ook veel gebruik van Hotwire gemaakt. Scheelt niet meer zoveel als 'vroeger', maar scheelt toch snel 20 - 25% op de beste deal die ik online kan vinden. En je weet zo goed als 100% zeker welk hotel je krijgt, dus mooie deal. En daarnaast heeft Hotwire geregeld 'aanbiedingen' waarmee je bv 5% of 10% extra korting krijgt. Daarnaast is de prijs via de mobiele app ook altijd weer iets goedkoper dan online. Dus best wel interessante manier om hotels te boeken. Je kan er alleen niet meer vanaf natuurlijk, en in de USA boek je veel hotels tegen de laagste online prijs met de optie om tot dag van te voren te kunnen annuleren. Dat is dan dus een afweging.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door MayJans »

Interessant dit!

Als ik zoek op Hotwire (voor een hotel in Las Vegas) dan vind ik mooie deals. Zo lijkt het tenminste (60 euro in augustus, wel op een weekdag).

Maar hoe vind ik welk hotel het is?
Bijvoorbeeld: ik vind een Hot Rate met waardering van 4.5 en 3,029 reviews. Maar als ik op expedia zoek (met ctrl F op pagina zoeken?) dan vind ik geen hotel met precies deze cijfers. Wel hotel met waardering 4.5 maar met een andere 'voor' prijzen en ander aantal reviews. Ook de foto's matchen niet.

Dank voor de tip!
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door DennisS »

Onderstaande hotels geboekt met vergelijk de huidige prijzen via Trivago. Ik heb de prijs uit de Hotwire app (bij mijn boeking) even op de huidige wisselkoers naar euro's omgerekend. Bij boeking stond hij ietsjes gunstiger dus is de prijs in euro's misschien nog iets minder. De prijzen van Trivago (goedkoopste aanbieder) zijn van vandaag. Maar als mijn geheugen mij niet in de steek laat, schelen de prijzen niet bijzonder met moment van boeking 1 a 2 maanden geleden. De overige hotels die via Hotwire zijn geboekt zijn nu te verwaarlozen qua prijs (maximaal € 20,-)

Niet echt het beste vergelijk qua prijzen omdat sommige hotels twee maanden geleden geboekt zijn. Totale "besparing" dus: € 1465,-.... Maar zeg even tot huidige prijzen denk ik nog steeds 1000 bespaard...

Shore Hotel Santa Monica (3 nachten)
Prijs Hotwire: € 693.81
Prijs Trivago: € 1281
Besparing: € 587.19

Wyndham San Diego Bayside (3 nachten)
Prijs Hotwire: € 559.56
Prijs Trivago: € 656.00
Besparing: € 96.44

The Palazzo Las Vegas (3 nachten)
Prijs Hotwire: € 426.91
Prijs Trivago: € 895.00
Besparing: € 468.09

The Pines Resort Yosemite (2 nachten)
Prijs Hotwire: € 388.84
Prijs Trivago € 660.00
Besparing: € 271.16
Laatst gewijzigd door DennisS op 08 jun 2022, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door DennisS »

MayJans schreef:
08 jun 2022, 13:20
Interessant dit!

Als ik zoek op Hotwire (voor een hotel in Las Vegas) dan vind ik mooie deals. Zo lijkt het tenminste (60 euro in augustus, wel op een weekdag).

Maar hoe vind ik welk hotel het is?
Bijvoorbeeld: ik vind een Hot Rate met waardering van 4.5 en 3,029 reviews. Maar als ik op expedia zoek (met ctrl F op pagina zoeken?) dan vind ik geen hotel met precies deze cijfers. Wel hotel met waardering 4.5 maar met een andere 'voor' prijzen en ander aantal reviews. Ook de foto's matchen niet.

Dank voor de tip!
Als je bij Hot Rate aanbiedingen kijkt, dan zie je de score (bijvoorbeeld 4.0/5) en daarachter het aantal reviews. Scroll vervolgens door de hotels in diezelfde lijst op Hotwire om het hotel met exact dezelfde score en ook exact hetzelfde aantal reviews te vinden en hoppa, je weet wel hotel je hebt!

Voorbeeldje:
Afbeelding
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door MayJans »

Check, nu vind ik m wel, bedankt!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer