Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Düsseldorf luchthaven

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Düsseldorf luchthaven

Bericht door phoonke »

Hallo Allemaal,

Ik zit namelijk met een paar vragen ivm de luchthaven van Dusseldorf, We zijn namelijk gewoon vanuit Brussel naar Usa te vliegen en nu voor de eerste keer vanuit dusseldorf.
Blijf alles hetzelfde bij het inchecken kwestie van paspoort enzo?
En stellen ze dan ook vragen vlak voor het inchecken ivm met de veiligheid, zoja gebeurt dit in duits of ook in het engels??
Want onze duits is niet echt... het is een beetje jean marie paffs zoals wij belgen zeggen :mrgreen:
Is dit een zeer grote luchthaven?
En dan de laatste vraag wij hebben een parkingplaats op de longtermparking23 gereserveerd heeft daar al iemand ervaring mee hoe dit gaat en tevredenheid?

Dank bij voorbaat
Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
mtl
Amerika-expert

Re: Dusseldorf luchthaven

Bericht door mtl »

In Frankfurt ook zo'n gesprek gehad vlak voor vertrek en dat kon in het engels. Ik neem aan dat dit ook in Düsseldorf kan. Ze zullen je echt niet weigeren omdat je geen duits kent.
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Ik vind Dusseldorf een prettige luchthaven. Niet zo groot als Schiphol of Frankfurt, maar toch internationaal. Ik denk vergelijkbaar met Brussel. Inchecken blijft hetzelfde, maar kun je ook online doen denk ik. Als ze vragen stellen, dan gebeurt dat natuurlijk in het engels als je geen duits spreekt. Ik weet niet meer op welke parking wij geparkeerd hebben, maar er gaat een soort treintje van de parkings naar de terminals. Heel makkelijk.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

In Europa is kennis van het Engels een aanwervingsvereiste voor luchthavenpersoneel dat in contact komt ofwel met passagiers ofwel met flightcrews. Buiten Europa zal op iedere post er minstens een iemand aanwezig zijn die Engels spreekt. In de VS natuurlijk nooit een probleem :lol:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Düsseldorf is een hele fijne luchthaven, niet zo groot alles zeer overzichtelijk, parkeren makkelijk, als je iemand ophaalt of wegbrengt zet je de auto in de parkeergarage onder de terminal en je bent met de lift meteen waar je moet zijn. Als je het in mijn ogen rommelige Brussel gewend bent is Düsseldorf echt een makkie. :D
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

3 weken ook voor de eerste keer naar USA vertrokken vanaf DUS. Ging zeer vlot: moderne luchthaven, niet druk, netjes verzorgd. Enige 'moeilijke' vraag die ze stelden was waarom we vanaf DUS vertrokken en niet vanuit BRU. "Because it's cheaper" was mijn eerlijke antwoord :) Ze wilden ook nog wel weten waar we in België woonden en hoever dat was van DUS. Kan dus allemaal in het Engels, maar gelukkig spreekt mijn vriendin een aardig mondje Duits want dat kan ook wel van pas komen, vb. om toch nog 2 stoelen naast mekaar te pakken te krijgen ;)
Als je met Delta vliegt, die balie ligt redelijk 'verstopt' op de luchthaven, ergens in een hoekje achterin.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Harry schreef:Düsseldorf is een hele fijne luchthaven, niet zo groot alles zeer overzichtelijk, parkeren makkelijk, als je iemand ophaalt of wegbrengt zet je de auto in de parkeergarage onder de terminal en je bent met de lift meteen waar je moet zijn. Als je het in mijn ogen rommelige Brussel gewend bent is Düsseldorf echt een makkie. :D
Hahaha, inderdaad erg rommelig, wij konden in eerste instantie toen wij in 2010 weer van vakantie terugkwamen de parkeergarage niet eens meer terugvinden. :D
phoonke
Amerikafan

Re: Düsseldorf luchthaven

Bericht door phoonke »

Hallo iedereen,

Even mijn onderwerp van tussen stof gehaald :wink: , deze zomer vliegen wij terug vanuit DUS naar Amerika namelijk naar Florida met Air Berlin.
Vandaag heb ik ook al mijn parking gereserveerd op de luchthaven en was even aan het surfen op de site van de luchthaven om te zien of er iets veranderd was tegenover 4 jaar geleden. Daar zag ik, staan` late night check in` dit ziet er mij wel iets gemakkelijk uit want wij zijn van plan een dag ervoor al in een hotel te overnachten dus zijn we in de buurt. En de dag van vertrek lekker relax de luchthaven binnenkomen en direct doorstappen naar de gate. Heeft hier iemand al ervaring mee? En gaat dit ook voor vluchten naar Amerika?

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Late Night check-in bij AIr Berlin kan enkel als je minstens een TopBonus Service Card hebt. Ik heb er me 2 welken terug eentje aangeschaft. Kost €119. Voor die prijs kan je stoelen reserveren voor jezelf, je partner en kinderen <12. Je mag ook 1 extra stuk bagage meenemen én sportuitrusting. Kwam voor mezelf veel voordeliger dan voor alles apart te betalen.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Volgens de AirBerlin website is het voor iedereen mogelijk à 8 euro pp. Met de topbonus kaart is het gratis.

https://www.airberlin.com/nl/site/vorabend_check_in.php

Alleen snap ik het nut ervan nog niet helemaal. Is dit voor mensen die de hele nacht op het vliegveld willen hangen ?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik begrijp het nut er ook niet van. Wij slapen in de buurt van de luchthaven dus dan heb ik mijn spullen ook nog nodig. Volgende dag koffer afgeven en klaar. Online kun je van tevoren al inchecken.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Wij nemen ook een hotel vlakbij met gratis shuttle. Kan de auto op de parkeerplaats van het hotel blijven, meerprijs t.o.v alleen parkeren bij de luchthaven is een paar tientjes maar wel zo relaxed :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Helaas hebben wij de pech dat er een 3-jaarlijkse Messe aan de gang is en er 11 maanden van tevoren al bijna geen kamer meer te vinden was. Park en Fly doet dan geen enkel hotel.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij overnachten onze komende trip direct aan de luchthaven in het Maritim hotel. Mooi hotel en echt ideaal, je kunt de dag van vertrek via de loopbrug naar het vliegveld.
We vliegen met Air Berlin, maar of we gebruik maken van het inchecken op de avond ervoor.....denk het niet. Zoals de meeste hebben wij nog spulletjes nodig uit onze koffer die avond ervoor en de volgende morgen.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Je kunt wat je nodig hebt toch in je handbagage doen?
Lijkt mij ideaal zo`n check in.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Sowieso gaat alles in Dusseldorf honder keer relaxter dan op Schiphol. Een klein overzichtje:
- Dichtbij parkeren.
- Goedkoop parkeren.
- Geen fabeltjes over online inchecken.
- Of zogenaamd via een counter inchecken.
- Of het zogenaamd je koffer drop off. Terwijl je nog 26 keer je paspoort moet laten zien in een tijdsbestek van 5 minuten op 100 meter.
- Geen ellenlange rijen.
- Geen gezeur over wie je koffer heeft ingepakt.
- Geen gezeur over wat je er gaat doen.
- Auto simpel parkeren.
- Met de Skytrain naar de balie of gewoon lopen als je nog dichterbij staat.
- Koffer afgeven.
- Handbagage checken.
- Twee keer vriendelijk lachen en je zit in het vliegtuig.

Als je niet persee op Schiphol hoeft in te stappen zou ik het zeker niet doen. En 9 van de 10 keer vlieg je een stuk goedkoper via Dusseldorf. Vaak met overstap op Schiphol. Te gek voor woorden...
Janbren
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Janbren »

Hebben sommige vanuit Dusseldorg met Air Berlin rechtstreeks gevlogen? Ben benieuwd of het een beetje een goede maatschappij is...
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Drie jaar geleden naar JFK. Ik vond het niks bijzonders. Verder vond ik het nogal chaotisch bij de terugreis. De juiste terminal vinden was een hele uitdaging aangezien de vlucht op geen vertrek-monitor aangegeven stond. Ik denk niet dat ze me weer terug zien bij Air Berlin.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Wat is 'een beetje een goede maatschappij' ? 2 jaar geleden mee gevlogen naar Miami en as mei gaan we met ze naar Orlando. Naar Miami is eigenlijk prima bevallen, had me ingesteld op een 'budget' vlucht maar dat viel allemaal reuze mee. Dus wat mij betreft 'een beetje een goede maatschappij' :wink:
Laatst gewijzigd door sanook op 28 jan 2017, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
MrJavier
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MrJavier »

In 2015 rechtsreeks naar LAX met Air Berlin. Vluchtdata werd tot twee keer toe veranderd. De tweede keer 1 week voor vertrek, niet zo aangenaam.
Dit jaar proberen we het nog een keer, in mei terug naar LAX, tot nog toe niks veranderd, we zien wel.

Wouter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer