Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
indeling vliegtuigen
indeling vliegtuigen
Vanmorgen heb ik via het internet bij continental twee seats geboekt voor dit najaar.
Deze boeking heeft me een hele morgen gekost inclusief twee visites aan het postkantoor om te pogen contant te betalen via western union(gaat dus alleen in utrecht,amsterdam en rotterdam) en talloze telefoontjes met helpdesks(oa een nederlands sprekende die slechter nederlands sprak dan ik engels) over het al dan niet geldig zijn van mijn creditcard.
Maar het uiteindelijk gelukt, ik ben mijn geld kwijt(€996,00 voor 2x las vegas) en heb de e-tickets ontvangen.
Vanwege mijn afmeting (inderdaad 6foot6) is het voor mij belangrijk om een seat met wat extra beenruimte te bemachtigen en op de site van continental kun je met je conformationnumber de gewenste seats kiezen.
Nu is het probleem dat de seatskeuzepagina niet dezelfde vliegtuigindeling geeft als de plattegrond elders op de continentalsite, het gaat om een 767-400er.
Mijn vraag is daarom:"heeft iemand nog de beschikking over de plattegrond van zo'n vliegtuig bv iin het gratis tijdschrift of weet waar de rij met extra beenruimte zich bevindt"?
Seatselector zegt "rij 36"
siteplattegrond zegt" rij 31"
Deze boeking heeft me een hele morgen gekost inclusief twee visites aan het postkantoor om te pogen contant te betalen via western union(gaat dus alleen in utrecht,amsterdam en rotterdam) en talloze telefoontjes met helpdesks(oa een nederlands sprekende die slechter nederlands sprak dan ik engels) over het al dan niet geldig zijn van mijn creditcard.
Maar het uiteindelijk gelukt, ik ben mijn geld kwijt(€996,00 voor 2x las vegas) en heb de e-tickets ontvangen.
Vanwege mijn afmeting (inderdaad 6foot6) is het voor mij belangrijk om een seat met wat extra beenruimte te bemachtigen en op de site van continental kun je met je conformationnumber de gewenste seats kiezen.
Nu is het probleem dat de seatskeuzepagina niet dezelfde vliegtuigindeling geeft als de plattegrond elders op de continentalsite, het gaat om een 767-400er.
Mijn vraag is daarom:"heeft iemand nog de beschikking over de plattegrond van zo'n vliegtuig bv iin het gratis tijdschrift of weet waar de rij met extra beenruimte zich bevindt"?
Seatselector zegt "rij 36"
siteplattegrond zegt" rij 31"
Seats met extra ruimte zijn vaak die bij pantry's en bij exit rows. Als ik jou was zou ik gewoon even met Continental bellen en vragen of ze je op een van die plekken kunnen zetten
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
kep meteen even gekeken, makkelijke site zeg.
deze geeft ook rij 31, ik heb dit ook gekozen dus dat zal dan hopelijk goed zijn.
Nu ik toch experts aan het werk heb ,is een "gallery" een overloopje?
Bellen kan pas weer als ik voldoende moed verzameld heb, bovendien zal het antwoord zel zijn:
Doe het zelf op onze website met jen con.#
deze geeft ook rij 31, ik heb dit ook gekozen dus dat zal dan hopelijk goed zijn.
Nu ik toch experts aan het werk heb ,is een "gallery" een overloopje?
Bellen kan pas weer als ik voldoende moed verzameld heb, bovendien zal het antwoord zel zijn:
Doe het zelf op onze website met jen con.#
Rest van 't topic niet gelezen?Marcel schreef:Kijk ook eens op SeatGuru voor indelingen van alle vliegtuigen per maatschappij met commentaar over voor- en nadelen van diverse zitplaatsen.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
ik bedoelde gallery, maar dat was omdat ik het niet goed had gelezen.Arjen schreef:Ik neem aan dat je 'galley' bedoeld ipv 'gallery', en dat is idd de 'keuken'.6foot6 schreef:Nu ik toch experts aan het werk heb ,is een "gallery" een overloopje?
ik had idd moeten vragen naar galley en als dit een keuken is, heeft het bewuste vliegtuig acht keukens
Ik heb zelf bij Continental gewerkt en ik raad je aan om niet de zognoemde bulkheadseats te nemen maar voor de exit seats te gaan.
De reden daarvoor is omdat je dan met je voeten tegen een schot aan zit wat toch niet echt lekker zit. Plus het feit dat ze deze stoelen vaak alleen weg geven aan mensen met baby's. Is er nog een stoel over dan heb je kans dat je tussen huilende baby's zit.
Bellen met Continental heeft geen zin want aan dat soort verzoeken doen ze niks, mits je 15 x per jaar met hun vliegt. Kom gewoon op tijd en vraag om de nooduitgang stoel.
De reden daarvoor is omdat je dan met je voeten tegen een schot aan zit wat toch niet echt lekker zit. Plus het feit dat ze deze stoelen vaak alleen weg geven aan mensen met baby's. Is er nog een stoel over dan heb je kans dat je tussen huilende baby's zit.
Bellen met Continental heeft geen zin want aan dat soort verzoeken doen ze niks, mits je 15 x per jaar met hun vliegt. Kom gewoon op tijd en vraag om de nooduitgang stoel.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
- Locatie: Houston/Spring
Ehm...net gebeld met Continental omdat ik mijn plaats online niet kon veranderen. Met alle gemak hebben ze me nu op een andere plaats gezet. Het kan dus wèl . Ik zit nu dus op rij 31 stoel L en dat is een bulkheadseat. Ik vlieg geen 15 keer per jaar met Continental, maar ben wel een goede klant .nath schreef:Bellen met Continental heeft geen zin want aan dat soort verzoeken doen ze niks, mits je 15 x per jaar met hun vliegt. Kom gewoon op tijd en vraag om de nooduitgang stoel.
Trouwens...je kunt ook 24 uur vantevoren inloggen op de Continental website en dan alsnog je stoel proberen te veranderen. Soms komen er op die manier ineens stoelen vrij op gunstige plaatsen. Dit heeft er bij mij in elk geval al verschillende keren voor gezorgd dat ik een bulkheadseat had. Rij 16 is mijn favoriet.
Laatst gewijzigd door houstonwehaveaproblem op 18 mei 2006, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
- Locatie: Houston/Spring
Ik vlieg ook met Continental in Juni en in een 767-400ER. Daar vlieg ik bijna altijd mee als ik vlieg. De bulkheads zijn rij 16 en rij 31, dus als je rij 31 hebt geboekt dan niks veranderen. Nadeel van rij 31 is dat je vlakbij de toiletten zit. Op rij 16 zit je ook vlakbij de toiletten, maar die worden afgesloten voor Economy class tijdens de vlucht en zijn volgens mij voor gebruik van business class mensen. Als ik namelijk op rij 16 zit moet ik altijd helemaal naar achteren om naar de toiletten te gaan.
Geen idee waar de plaatsen zijn bij de nooduitgang, maar ik vind de bulkheads genoeg ruimte bieden. Mijn vriend is 1.93 meter en die heeft ook geen problemen met zijn beenruimte tijdens de vlucht.
Geen idee waar de plaatsen zijn bij de nooduitgang, maar ik vind de bulkheads genoeg ruimte bieden. Mijn vriend is 1.93 meter en die heeft ook geen problemen met zijn beenruimte tijdens de vlucht.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
- Locatie: Houston/Spring
Geen wonder dat ik ze nooit heb gezien .6foot6 schreef:volgens alle plattegronden die ik gezien heb, zijn er geen exit rows bij de continental 767-400er.
de exits zitten direct bij de wc en de galley's
In dat geval zijn rij 16 en 31 dus de beste rijen voor meer beenruimte, al moet ik zeggen dat ik vind dat Continental meestal ook genoeg beenruimte heeft op de andere plaatsen.
Goeie vlucht gewenst. Vlieg je misschien via Houston?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
- Locatie: Houston/Spring
Ik ben dus afgelopen weekend gevlogen met hetzelfde toestel en had een plaats op rij 31. Dat is dus inderdaad een bulkheadseat. Ik heb inmiddels de persoon die dit topic startte al op de hoogte gesteld, maar misschien zijn er meerderen die het nog willen weten.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;