indeling vliegtuigen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

indeling vliegtuigen

Bericht door 6foot6 »

Vanmorgen heb ik via het internet bij continental twee seats geboekt voor dit najaar.
Deze boeking heeft me een hele morgen gekost inclusief twee visites aan het postkantoor om te pogen contant te betalen via western union(gaat dus alleen in utrecht,amsterdam en rotterdam) en talloze telefoontjes met helpdesks(oa een nederlands sprekende die slechter nederlands sprak dan ik engels) over het al dan niet geldig zijn van mijn creditcard.
Maar het uiteindelijk gelukt, ik ben mijn geld kwijt(€996,00 voor 2x las vegas) en heb de e-tickets ontvangen.

Vanwege mijn afmeting (inderdaad 6foot6) is het voor mij belangrijk om een seat met wat extra beenruimte te bemachtigen en op de site van continental kun je met je conformationnumber de gewenste seats kiezen.
Nu is het probleem dat de seatskeuzepagina niet dezelfde vliegtuigindeling geeft als de plattegrond elders op de continentalsite, het gaat om een 767-400er.

Mijn vraag is daarom:"heeft iemand nog de beschikking over de plattegrond van zo'n vliegtuig bv iin het gratis tijdschrift of weet waar de rij met extra beenruimte zich bevindt"?

Seatselector zegt "rij 36"
siteplattegrond zegt" rij 31"
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Bericht door Clint »

Seats met extra ruimte zijn vaak die bij pantry's en bij exit rows. Als ik jou was zou ik gewoon even met Continental bellen en vragen of ze je op een van die plekken kunnen zetten :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Arjen
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:07
Locatie: Den Haag

Bericht door Arjen »

Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Bericht door 6foot6 »

kep meteen even gekeken, makkelijke site zeg.
deze geeft ook rij 31, ik heb dit ook gekozen dus dat zal dan hopelijk goed zijn.
Nu ik toch experts aan het werk heb ,is een "gallery" een overloopje?
Bellen kan pas weer als ik voldoende moed verzameld heb, bovendien zal het antwoord zel zijn:
Doe het zelf op onze website met jen con.#
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

6foot6 schreef:Nu ik toch experts aan het werk heb ,is een "gallery" een overloopje?
Zo zou je het kunnen noemen. Het is vaak het gedeelte van het vliegtuig waar je van de ene kant naar de andere kant van het vliegtuig kan lopen. Meestal bevinden zich daar de toiletten of het keukentje.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Arjen
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:07
Locatie: Den Haag

Bericht door Arjen »

6foot6 schreef:Nu ik toch experts aan het werk heb ,is een "gallery" een overloopje?
Ik neem aan dat je 'galley' bedoeld ipv 'gallery', en dat is idd de 'keuken'.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Kijk ook eens op SeatGuru voor indelingen van alle vliegtuigen per maatschappij met commentaar over voor- en nadelen van diverse zitplaatsen.
Life is good in the Tarheel State.
Arjen
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:07
Locatie: Den Haag

Bericht door Arjen »

Marcel schreef:Kijk ook eens op SeatGuru voor indelingen van alle vliegtuigen per maatschappij met commentaar over voor- en nadelen van diverse zitplaatsen.
Rest van 't topic niet gelezen? ;-)
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Bericht door 6foot6 »

Arjen schreef:
6foot6 schreef:Nu ik toch experts aan het werk heb ,is een "gallery" een overloopje?
Ik neem aan dat je 'galley' bedoeld ipv 'gallery', en dat is idd de 'keuken'.
ik bedoelde gallery, maar dat was omdat ik het niet goed had gelezen.
ik had idd moeten vragen naar galley en als dit een keuken is, heeft het bewuste vliegtuig acht keukens
nath
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2005, 16:08
Locatie: almere

Bericht door nath »

Ik heb zelf bij Continental gewerkt en ik raad je aan om niet de zognoemde bulkheadseats te nemen maar voor de exit seats te gaan.
De reden daarvoor is omdat je dan met je voeten tegen een schot aan zit wat toch niet echt lekker zit. Plus het feit dat ze deze stoelen vaak alleen weg geven aan mensen met baby's. Is er nog een stoel over dan heb je kans dat je tussen huilende baby's zit.

Bellen met Continental heeft geen zin want aan dat soort verzoeken doen ze niks, mits je 15 x per jaar met hun vliegt. Kom gewoon op tijd en vraag om de nooduitgang stoel.
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Bericht door houstonwehaveaproblem »

nath schreef:Bellen met Continental heeft geen zin want aan dat soort verzoeken doen ze niks, mits je 15 x per jaar met hun vliegt. Kom gewoon op tijd en vraag om de nooduitgang stoel.
Ehm...net gebeld met Continental omdat ik mijn plaats online niet kon veranderen. Met alle gemak hebben ze me nu op een andere plaats gezet. Het kan dus wèl :-). Ik zit nu dus op rij 31 stoel L en dat is een bulkheadseat. Ik vlieg geen 15 keer per jaar met Continental, maar ben wel een goede klant :-).

Trouwens...je kunt ook 24 uur vantevoren inloggen op de Continental website en dan alsnog je stoel proberen te veranderen. Soms komen er op die manier ineens stoelen vrij op gunstige plaatsen. Dit heeft er bij mij in elk geval al verschillende keren voor gezorgd dat ik een bulkheadseat had. Rij 16 is mijn favoriet.
Laatst gewijzigd door houstonwehaveaproblem op 18 mei 2006, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
fcolos
Amerikakenner
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mar 2006, 15:17
Locatie: San Diego (CA)

Bericht door fcolos »

Ja maar de grap is, dat hij moet weten welk stoelnummer hij moet hebben. Ik zou gewoon bellen en vragen of in een 7x7-400 31 of 36 de rij met extra beenruimte is. Daarna vragen of zij je kunnen omzetten, zoniet dan doe je het zelf op internet...
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik vlieg ook met Continental in Juni en in een 767-400ER. Daar vlieg ik bijna altijd mee als ik vlieg. De bulkheads zijn rij 16 en rij 31, dus als je rij 31 hebt geboekt dan niks veranderen. Nadeel van rij 31 is dat je vlakbij de toiletten zit. Op rij 16 zit je ook vlakbij de toiletten, maar die worden afgesloten voor Economy class tijdens de vlucht en zijn volgens mij voor gebruik van business class mensen. Als ik namelijk op rij 16 zit moet ik altijd helemaal naar achteren om naar de toiletten te gaan.
Geen idee waar de plaatsen zijn bij de nooduitgang, maar ik vind de bulkheads genoeg ruimte bieden. Mijn vriend is 1.93 meter en die heeft ook geen problemen met zijn beenruimte tijdens de vlucht.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Bericht door 6foot6 »

volgens alle plattegronden die ik gezien heb, zijn er geen exit rows bij de continental 767-400er.
de exits zitten direct bij de wc en de galley's
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Bericht door houstonwehaveaproblem »

6foot6 schreef:volgens alle plattegronden die ik gezien heb, zijn er geen exit rows bij de continental 767-400er.
de exits zitten direct bij de wc en de galley's
Geen wonder dat ik ze nooit heb gezien ;-).
In dat geval zijn rij 16 en 31 dus de beste rijen voor meer beenruimte, al moet ik zeggen dat ik vind dat Continental meestal ook genoeg beenruimte heeft op de andere plaatsen.

Goeie vlucht gewenst. Vlieg je misschien via Houston?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Bericht door 6foot6 »

yes 9 november naar vegas, overstap in houston
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik ben dus afgelopen weekend gevlogen met hetzelfde toestel en had een plaats op rij 31. Dat is dus inderdaad een bulkheadseat. Ik heb inmiddels de persoon die dit topic startte al op de hoogte gesteld, maar misschien zijn er meerderen die het nog willen weten.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer