Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drinkwater

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Drinkwater

Bericht door Amerikaantje »

Hallo,

Kun je het kraanwater in hotels drinken? En dat wat uit de kraan komt van je camper?
Domme :oops: vraag misschien, maar het kwam ineens bij me op.

Groetjes,

Anita
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Drinkwater

Bericht door hekkie »

Amerikaantje schreef: Kun je het kraanwater in hotels drinken? En dat wat uit de kraan komt van je camper?
Domme :oops: vraag misschien, maar het kwam ineens bij me op.
In principe zou je het kunnen drinken, maar niemand doet het omdat het ook niet lekker is.
In de supermarkets kun je genoeg water in flessen of jerrycans krijgen. De schappen staan er vol van.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

en dan nog alle soorten proberen om er achter te komen welke het lekkerste is.
evian bronwater bevalt ons nog steeds uitstekend.
maar dat is vaak het probleem in die mega supermarkten,ze hebben van alles zoveel soorten staan.
gr erika
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ligt ook erg aan de staat waar je bent,
Ik vind t water in Florida goed te drinken,
maar in LA ruikt het naar glorix, dus dan drink je het sowieso niet.

Water uit de tank van de camper niet drinken
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

In Michigan proef je duidelijk dat er chloor in het water zit, maar ik drink het gewoon, doen de meeste mensen daar ook. Zij zijn het natuurlijk ook gewend, wij met ons heerlijke duinwater zijn natuurlijk ook kritisch ;) Water uit flesjes neem ik vaak Aquafina (van Pepsi ;))
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Ik kreeg hier zelfs de vraag toen ik vertelde dat een chloorzuiverwaterkan had aangeschaft: 'chloor, hoe proef je dat dan?' En als je in restaurants om "icewater" vraagt, wat overal gratis is, krijg je ook gewoon kraanwater met ijsklontjes... ijsklontjes zijn trouwens ook gewoon kraanwater... zelfs postmix frisdrank is aangemaakt met kraanwater. En inderdaad, na een tijdje proef je niks meer van het chloor! Volgens mij heeft Rob inderdaad aangeraden om camperwater niet te drinkenl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het water in de camper zou ik zeker niet als drinkwater gebruiken.
Ten eerste weet je niet wat je voorganger uitgespookt heeft (geloof me er lopen rare mensen rond)
Ten tweede zeker als je in het zuidwesten zit kan het water lauw en soms bijna warm zijn.
Als je een hookup hebt ben je aangesloten op het citywater wat dus drinkbaar zou kunnen zijn maar over het algemeen zit er dus erg veel chloor in.
Naar de supermarkt en water kopen liefst bronwater, want aan drinkwater zit soms een grondsmaak hebben wij ontdekt.
Je kan zeker met een camper gemakkelijk een paar jerrycans van ik dacht 3 gallon meenemen.
Rob
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Kraanwater is op veel plaatsen in de US gechloreerd. Ik vind het nogal smerig en drink het liever niet. Mijn Amerikaanse vrouw was niet anders gewend. Ze vond het kraanwater in NL niet te drinken en dronk daar altijd Spa Blauw. Nu we weer terug zijn in de US drinkt ze gewoon weer kraanwater. Ik snap er niks van. :roll:
In NL heb ik haar regelmatig aangeboden om wat druppeltjes WC-eend in een glas kraanwater te doen, zodat het net zo zou smaken als bij haar thuis. Maar dat vond ze toch geen goed idee.
Life is good in the Tarheel State.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

In het stadje waar mijn vriend woont heb je een aantal van die fonteintjes waar bron water uitkomt, en dan zie je ook rijen mensen met gigantische jerrycans staan om water mee te nemen, ik haal liever gewoon een flesje bij de supermarkt, of neem een slok uit de kraan.
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Clint schreef:In Michigan proef je duidelijk dat er chloor in het water zit, maar ik drink het gewoon, doen de meeste mensen daar ook. Zij zijn het natuurlijk ook gewend, wij met ons heerlijke duinwater zijn natuurlijk ook kritisch ;)
Even :offtopic: Ik herinner me dat een oom en tante van mij in Rotterdam vroeger ook erg vies chloorhoudend water hadden. Dat vonden ze zo smerig dat ze altijd, als ze bij ons in Leeuwarden op bezoek kwamen, met een jerrycan vol kraanwater weer terug gingen naar Rotterdam.
Gerda
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Gerda&Lucas schreef:
Clint schreef:In Michigan proef je duidelijk dat er chloor in het water zit, maar ik drink het gewoon, doen de meeste mensen daar ook. Zij zijn het natuurlijk ook gewend, wij met ons heerlijke duinwater zijn natuurlijk ook kritisch ;)
Even :offtopic: Ik herinner me dat een oom en tante van mij in Rotterdam vroeger ook erg vies chloorhoudend water hadden. Dat vonden ze zo smerig dat ze altijd, als ze bij ons in Leeuwarden op bezoek kwamen, met een jerrycan vol kraanwater weer terug gingen naar Rotterdam.
Gerda
Een tijdje geleden hebben ze bij "Kassa" een test gedaan van waters: Spa, Barleduc, etc. en voor de grap deden ze er ook Rotterdams kraanwater bij. En dan laten testen wat het lekkerst was. Drie keer raden wat won...

Toen ik nog regelmatig op en neer pendelde van Brabant naar Rotterdam, vond ik het Rotterdams kraanwater ook naar zwembadwater smaken. Zelfs met aanmaaksiroop was het niet lekker. Nu woon ik ondertussen alweer een aantal jaar hier, en ik vond kraanwater nu erg lekker. Dus je smaak wordt wel aangepast. Maar het schijnt toch goed water te zijn, dat Rotterdamse water.

Er zijn trouwens ooit een aantal slimme ondernemers geweest die Tilburgs kraanwater in flesjes deden en verkochten :D

Overigens vind ik (nu weer on-topic) Poland Springs water erg lekker, dat is te verkrijgen aan de Oostkust, meen ik. Het water zelf kwam geloof ik uit Maine.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als ik in Amerika ben, zorg ik dat ik altijd een voorraadje van Crystal Geyser bronwater bij me heb. (Flessen van 750 ml).

Vooral tijdens warme dagen gaan er zeker 2 tot 3 van deze flessen doorheen.

Afbeelding

De eerste dagen ruik ik ook altijd de chloorlucht van het water in Amerika. Het went snel en na enkele dagen merk je het vaak niet eens meer. Voor het tandenpoetsen gebruik ik het wel maar eigenlijk niet om te drinken. Daarvoor houd ik het op bronwater.

Jammer genoeg wordt het nogal eens gebruikt voor het aanmaken van frisdrank. Vooral in malls bij de foodcourts proef je dat soms sterk. Ook kan je frisdrank een chloorsmaak krijgen door de ijsblokjes. Vandaar dat ik altijd zo weinig mogelijk ijs in de frisdrank doe.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij gebruiken ook altijd water uit flesjes als we in Amerika zijn, het kraanwater smaakt inderdaad vaak naar chloor. Ook als je frisdranken koopt in fastfood zaken, dan smaakt het drinken heel vaak naar chloor.

Peter vind het kraanwater zo smerig dat hij zelfs zijn tanden poetst met bronwater :roll:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Marcel schreef:In NL heb ik haar regelmatig aangeboden om wat druppeltjes WC-eend in een glas kraanwater te doen, zodat het net zo zou smaken als bij haar thuis. Maar dat vond ze toch geen goed idee.
LOL - dat kan toch niet goed zijn : ))
Sandy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Coyote schreef: Vandaar dat ik altijd zo weinig mogelijk ijs in de frisdrank doe.

Roland
Als wij ergens gaan eten zeggen we voor het drinken altijd NO ICE, de frisdrank is toch al gekoeld en meestal scheppen ze je beker eerst voor 3/4 vol met ijs.
Rob
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Thuis drink ik water gewoon uit de kraan, wij hebben nl. een eigen put en zijn dus niet aangesloten op het waternet, heerlijk water en voor niets...

Als wij ergens gaan eten drink ik bier... :beerchug: ...ook zonder ijs.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

:dunno: Ik vond het eigenlijk wel lekker. Geeft ook wel een goed gevoel, dat je lichaam lekker schoon wordt gespoeld :toocool:
Als ik nu ergens chloorwater ruik, moet ik ook meteen weer aan de USA denken, en ja, dat brengt weer goede herinneringen boven.

Dus wat mij betreft.... no problemo
Gast

Bericht door Gast »

Wij zijn erge waterdrinkers, als we de watertank van de camper hebben gevuld dan koken we er wat water van, laten dat afkoelen en schenken dat in een lege fles en zetten dat in de koelkast.
Dat water smaakt goed, je weet dat er geen bacterien in zitten en het is lekker koel. Verder elke dag als er wat gekookt water van thee of koffie overblijft in de fluitketel vullen we de fles bij. Zo hebben we altijd goedkoop koel lekker water bij ons in de camper.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mack schreef: Een tijdje geleden hebben ze bij "Kassa" een test gedaan van waters: Spa, Barleduc, etc. en voor de grap deden ze er ook Rotterdams kraanwater bij. En dan laten testen wat het lekkerst was. Drie keer raden wat won...
Om het helemaal leuk te maken: Barleduc en Sourcy komen uit dezelfde bron als het Utrechts kraanwater.. Die twee koop ik dus niet meer ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

Allemaal bedankt voor jullie reactie :)

Anita
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer